MrDeca1
Banned
Originally posted by JSmith
Kun tarpeeksi iso koira pyrkii kurkkuun kiinni, niin siinä on leikki vähissä. Kyllähän se tuntuu että koira tippuu kun sitä monottaa kylkeen tms., mutta oikeasti jo osuminen ei ole niin helppoa kuin miltä tuntuu. Sama juttu koiran kuristamisen kanssa - koiran kaula on hirveä lihaskimppu ja rakentunut suojaamaan kurkkua joka on koirien keskinäisissä tappeluissa tärkein kohde.
En tosissaankaan haluaisi ottaa matsia mitään polvea korkeampaa koiraa vastaan, varsinkaan jos se on koulutettu ihmistä vastaan tappelemaan (puree ensin reiteen tai käteen jotta saadaan pää ja kaula lähemmäksi maata, tai sitten hyökkää suoraan kurkulle).
Lopettakaa paskan jauhaminen samantien.Itse suojelukoiran omistaja ja harrastajana pakko korjata tuo löpinä.Otetaan esimerkki rotuna saksanpaimenkoira.Koira on ikävä kyllä satakertaa niin nopea,kuin ihminen,että ei mitään mahiksia alkaa potkimaan ja kuristelemaan,kuin elokuvissa.Silloin kun alatte vetämään tennaria monotus asentoon,niin koira on jo kiinni.Sakemannin puruvoima noin 750kg,joka tarkoittaa samaa asiaa,kuin ihmisellä olisi vajaan kymmenen sentin alueella 750kilon punnus esim käden alueella.Ei poijaat onnistu tuo kuristaminen,kun koira puree.
Ei poliisi/suojelu koiria opeteta puremaan käteen,tai reiteen,että saadaan kaula ja pää lähemmäs maata.(tyhmä ilmaus)Koiran kanssa työtä tekevänä ainakin mun koira on opetettu puremaan myös selkään ,vatsaan,kylkiin,käsiin,jalkoihin,eli joka paikkaan.Rinta/kainalon alue myös hyviä alueita rikollisen eliminoimiseksi.
Itse olen ehdottomasti koiran hihnassa pitämisen kannalla,vaikka kuinka hyvin olisi koulutettu,koska vaikka itse työskentelen koirien kanssa,niin irrallaan olevat sesset vituttaa suunnattomasti.Toinen asia,mikä mua vituttaa,niin sellaiset pellet,jotka on muutaman purutreenin ottanut koiran kanssa ja ollaan niin gurua ja suojelukoira kouluttajaa.Pidetään koiria irti ja ne puree sitten jotain pikkukoiria,tai mummoja.Mun mielestä turpaan pitää vetää sitä omistajaa ja antaa tennaria,eikä koiraan purkaa vitutusta,jos omistaja pitää sitä irti lenkkipoluilla :curs: