Kaupassa tai missätahansa muussa mestassa, jossa tarvitsee jonottaa löytää aina näitä törkeitä tyyppejä. Ja mitä vielä voisin empiirisesti todeta niin enemmistö näistä törkeistä tyypeistä on vanhempia ihmisiä tai eläkeläisiä.
Itse olen törmännyt käsittämättömään käytökseen postissa, ruokakaupassa sekä tankkauspisteellä. Kaupassa ehkä eniten ärsyttävää on se, että jonossa seuraava asiakas tökkii niillä kärryillään edessä olevaa koko ajan, ihankuin se jono sillä liikkuisi nopeammin. Toinen mikä ärsyttää on sitten se kassalle viereen änkeäminen, kun olet näppäilemässä tunnuslukuasi tai ennenvanhaan kuittamassa korttiostoa. Itsellä ainakin on se tyyli, että varsinkin ruokakaupassa menee jo pakkaamaan niitä ostoksia kun kassa ottaa niistä hintaa. Ja kaivan sen rahan tai kortin esiin hyvissä ajoin. Näin pääsee sitten nopeasti pois muiden tieltä. Melkein perustapaus on se, että perässä on joku mummo/pappa joka malttamattomana odottaa pääsyään kassalle, ja kun menet itse sitten siihen tiskille maksamaan niin siinä on jo se pappa seisomassa bonuskortti ojossa. Monta kertaa on joutunut kysymään, että "anteeksi, haluaisin siihen tiskille että voisin maksaa". Siihen sitten saa sitä kuittailua ja äkäisiä katseita osakseen.
Varmaan paras mitä viimeksi on käynyt, tapahtui kun olin menossa tankkaamaan. Paikalla oli jonkin verran porukkaa ja odottelin siinä jonossa kiltisti omaa vuoroa. Ajoin sitten auton vuorollani bensamittarille, aukaisin tankin luukun ja nousin autosta avaamaan korkkia. Korkin avattua suunnistin maksupäättelle ja kas kummaa, siihe oli jostakin puskista ilmestynyt pappa jerrykannun kanssa. Tyyppi otti tyynesti tankkauksen siihen mun auton puolelle ja alkoi täyttämään kannuaan. Pakkohan siinä oli vähän mainita asiasta. Hyvä ettei äijä tullu rinnuksille. Kauhee haistattelu ja kiroilu mihin kyllä sit vastasin ite samalla mitalla. Äijä vaan oli sitä mieltä että kun hän ottaa vaan 15 l polttoainetta niin hän voi tulla siihen väliin...