Huonosti käyttäytyvät, töykeät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Leffateatterista tuli mieleen. Hyvissä ajoin ennen leffan alkua (mainokset eivät olleet edes alkaneet) olin könyämässä omalle paikalleni kun joku 25vee neiti oli pistänyt laukkunsa suoraan siihen eteensä niin ettei siitä pystynyt helposti kulkemaan. Kohteliaasti toki pyysin, että sopisiko neidin siirtää säkkinsä sivuun jotta tästä mahtuisi. Vastauksena tuli ivallinnen "on siitä muutkin mahtuneet ohi". No astuin sitten yli siitä kun en jaksanut vängätä tyhmän ihmisen kanssa. Jälkeenpäin toki kävi mielessä, että olisi vaan pitänyt astua siihen päälle tasajalkaa ja todeta "Oho, enpä näemmä mahtunutkaan". Hidas reaktio kyllä harmittaa vieläkin :D ja liiallinen kiltteys tässä tilanteessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helsingissä nyt ei sen töykeämpiä ihmisiä ole kuin muuallakaan, paitsi tietysti jos on äidinmaidosta saakka tolkutettu että siellä ne ilkeät ihmiset asuvat. :rolleyes:
Maalla sitten enemmänkin huomannut että on töykeitä ihmisiä, ainakin sen jälkeen jos sattuvat kuulemaan että olet maamme pääkaupungista. Ennakkokäsitykset FTW?

Helsinki.

/end of thread

Tämä on niin skeidaa kuin skeidaa voi olla. Itse olen maalta tullut Helsinkiin ja olen huomannut, että baarissakin saa kävellä rauhassa. Maalla kun kaksi miespuolista toisilleen tuntematonta ihmistä kävelevät baarissa metriä lähempää toisiaan niin silloin otetaan oikein vauhtia ja löydään olkapäällä toista jotta saataisiin riittaa aikaiseksi. Sitten kun tällainen landepelle tulee tekemään samaa stadiin niin jo on kaveri ihmeissään kun vastapuoli (siis tämä töykeä stadilainen) ei tönäisekkään takaisin vaan pyytää anteeksi (siis käytännössä pyyttää anteeksi sitä kun landepelle käy päälle). Ei, en ole harrastanut tuota itse vaan olen huomannut sen kun käyn landella baarissa, ja kun landekaverini ovat käyneet stadissa baarissa. Sama homma, stadilaiset eivät ole heti kyselemässä "haluutko turpaas?" jos joku kertoo olevansa jostain muualta.

Ei sitä varmaan huomaa siellä jos ei paljon muualla käy. Vietän isohkon osan vapaa-ajastani Helsingissä ja aina sama homma, mutta nykyään osaa jo suhtautua välinpitämättömästi ihmetempauksiin. Se täytyy sanoa että palvelu yms on yleensä ihmisläheisempää, ilmeisesti koska suuremmassa ihmispoolissa on varaa valita sosiaalisesti pätevämpää porukkaa. Ja myöskin että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin, hassua kun miespuolinen kehaisee takkia tai paitaa tai muuta vastaavaa.

Ei stadilainen muuten haasta riitaa jos sillä ei sillä kertaa oo puhelimen päässä nippua jotain mörköjä usutettavana kimppuun ;)

Näkemykseni perustuu myös baarien ulkopuolelle, niistä nyt ei saa kuin anekdootteja.

Käykää joskus Sallassa. Siellä saat muukalaisena baarissa erikoista kohtelua. Kaikki naiset ovat iholla kiinni, koska olet uusi mies ja kaikki miehet haastavat riitaa, koska olet tullut heidän reviirille. Minua kyllä varoitettiin asiasta, kun sinne menin mutta yllätyin kuinka hyvin varoitukset pitivät paikkaansa.

Se täytyy sanoa että palvelu yms on yleensä ihmisläheisempää, ilmeisesti koska suuremmassa ihmispoolissa on varaa valita sosiaalisesti pätevämpää porukkaa. Ja myöskin että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin, hassua kun miespuolinen kehaisee takkia tai paitaa tai muuta vastaavaa.

Mulle ei nyt oikein avautunut, että missä niitä huonosti käyttäytyviä, töykeitä ihmisiä Helsingissä sitte oikeen on? :D

Kaupassa tai missätahansa muussa mestassa, jossa tarvitsee jonottaa löytää aina näitä törkeitä tyyppejä. Ja mitä vielä voisin empiirisesti todeta niin enemmistö näistä törkeistä tyypeistä on vanhempia ihmisiä tai eläkeläisiä.

Itse olen törmännyt käsittämättömään käytökseen postissa, ruokakaupassa sekä tankkauspisteellä. Kaupassa ehkä eniten ärsyttävää on se, että jonossa seuraava asiakas tökkii niillä kärryillään edessä olevaa koko ajan, ihankuin se jono sillä liikkuisi nopeammin. Toinen mikä ärsyttää on sitten se kassalle viereen änkeäminen, kun olet näppäilemässä tunnuslukuasi tai ennenvanhaan kuittamassa korttiostoa. Itsellä ainakin on se tyyli, että varsinkin ruokakaupassa menee jo pakkaamaan niitä ostoksia kun kassa ottaa niistä hintaa. Ja kaivan sen rahan tai kortin esiin hyvissä ajoin. Näin pääsee sitten nopeasti pois muiden tieltä. Melkein perustapaus on se, että perässä on joku mummo/pappa joka malttamattomana odottaa pääsyään kassalle, ja kun menet itse sitten siihen tiskille maksamaan niin siinä on jo se pappa seisomassa bonuskortti ojossa. Monta kertaa on joutunut kysymään, että "anteeksi, haluaisin siihen tiskille että voisin maksaa". Siihen sitten saa sitä kuittailua ja äkäisiä katseita osakseen.

Varmaan paras mitä viimeksi on käynyt, tapahtui kun olin menossa tankkaamaan. Paikalla oli jonkin verran porukkaa ja odottelin siinä jonossa kiltisti omaa vuoroa. Ajoin sitten auton vuorollani bensamittarille, aukaisin tankin luukun ja nousin autosta avaamaan korkkia. Korkin avattua suunnistin maksupäättelle ja kas kummaa, siihe oli jostakin puskista ilmestynyt pappa jerrykannun kanssa. Tyyppi otti tyynesti tankkauksen siihen mun auton puolelle ja alkoi täyttämään kannuaan. Pakkohan siinä oli vähän mainita asiasta. Hyvä ettei äijä tullu rinnuksille. Kauhee haistattelu ja kiroilu mihin kyllä sit vastasin ite samalla mitalla. Äijä vaan oli sitä mieltä että kun hän ottaa vaan 15 l polttoainetta niin hän voi tulla siihen väliin...

Aina kun meen aamulla taksiin, tulee vahtausta parilta henkilöltä. Vituttaa pikkuhiljaa, koko tän vuoden ihan joka päivä sama homma. Ja ne ketkä hörähtävät tyyliin "mph" ku sanoo moro niin se vituttaa.
Taksissa oli myös alkuvuodesta niin että kukaan ei koskaan siirtänyt jalkojaan vaikka tilaa olisi ollut siirtää. Nyt olen vain ängennyt jalkojen välistä niin ovat sentään tajunneet pistää jalkojaan pienempään tilaan.

Tai en nyt jalkojen välistä, vaan olen mennyt "jalkoja päin" :D

wnha, eikös se ole stadin slangilla pönde eikä lande!

Juu, kato en tiedä kun en slangia niin hirveästi ole opiskellut. Mut nyt kun kysyit, niin lähdin miettimään tuotakin. Stadin slangihan "polveutuu" pitkälti ruotsin kielestä ja ruotsiksi maaseutu on landsbygd, landet yms. joten näin loogisesti ajatellen lande olisi oikeaoppisempi sana maaseudulle stadin slangiksi. Tosin pödeäkin kuulee käytettävän, varmaan molemmat menee. Pitäis varmaan kysyä joltain vanhalta kubelta.

http://sanakirja.hakkeri.net/slangi

Leffateatterista tuli mieleen. Hyvissä ajoin ennen leffan alkua (mainokset eivät olleet edes alkaneet) olin könyämässä omalle paikalleni kun joku 25vee neiti oli pistänyt laukkunsa suoraan siihen eteensä niin ettei siitä pystynyt helposti kulkemaan. Kohteliaasti toki pyysin, että sopisiko neidin siirtää säkkinsä sivuun jotta tästä mahtuisi. Vastauksena tuli ivallinnen "on siitä muutkin mahtuneet ohi". No astuin sitten yli siitä kun en jaksanut vängätä tyhmän ihmisen kanssa. Jälkeenpäin toki kävi mielessä, että olisi vaan pitänyt astua siihen päälle tasajalkaa ja todeta "Oho, enpä näemmä mahtunutkaan". Hidas reaktio kyllä harmittaa vieläkin :D ja liiallinen kiltteys tässä tilanteessa.

Itse asiassa hoidit tuon tilanteen varsin mainiosti - mikään ei ole naurettavampaa, kuin alentua samalle tasolle noiden itsekeskeisten debiilien kanssa.

Itsehän pyrin aina jättämään nuo valittajat ja vittumaiset ihmiset tyystin omaan arvoonsa, elämä on paljon rennompaa kun ei ressaa turhista.

Mikään ei ole naurettavampaa kuin alentua? No perkele jos jää jälkeenpäin vituttamaan, niin kumpi voitti? :D

Ite olisin ainakin tuossa leffateatteriepisodissa sanonut jotain nasevaa lortolle. Esim. "haista vittu". Ensin tietenkin täytyisi varmistaa ettei poikaystävää ole paikalla, en mä selkääni halua saada.

Mikään ei ole naurettavampaa kuin alentua? No perkele jos jää jälkeenpäin vituttamaan, niin kumpi voitti? :D

Viestii lähinnä heikosta itsetunnosta ja jonkunasteisista ongelmista tuollainen tökerö käytös. Jos häviäjiä haluaa välttämättä etsiä, niin kyllä se on se nainen tuossa tilanteessa :)

Viestii lähinnä heikosta itsetunnosta ja jonkunasteisista ongelmista tuollainen tökerö käytös. Jos häviäjiä haluaa välttämättä etsiä, niin kyllä se on se nainen tuossa tilanteessa :)

Joo ja onhan se tietenkin myös omasta päästä kiinni, miten prosessoi kohtaamansa ongelmat :D Nyt nainen jatkaa samaan malliin ja Ripeä jäi vituttamaan, ei se siinäkään oikeus toteutunut :(

Viimeksi muokattu:
No onhan tuo nyt sellaista lässynlässyn paskaa, ettei mitään rajaa. Kyllä se viestii mun mielestä heikosta itsetunnosta, ettei uskalla tuollaiselle sanoa mitään vaan nielee sen paskan mitä se tarjoilee. Ei nyt tietenkään pidä sen kassin päällä pomppimista parhaana ratakaisuna mutta kyllä tuollaista voi jo mun mielestä vähän sanallisesti läksyttää, tai sitten ottaa itse ja siirtää sen laukun siitä sivummalle.

Helsingissä nyt ei sen töykeämpiä ihmisiä ole kuin muuallakaan, paitsi tietysti jos on äidinmaidosta saakka tolkutettu että siellä ne ilkeät ihmiset asuvat.
Maalla sitten enemmänkin huomannut että on töykeitä ihmisiä
Haha, aika hyvin nakattu vasta-argumentti ja samaan syssyyn sitten vielä omat ennakkoluulot :D

No onhan tuo nyt sellaista lässynlässyn paskaa, ettei mitään rajaa. Kyllä se viestii mun mielestä heikosta itsetunnosta, ettei uskalla tuollaiselle sanoa mitään vaan nielee sen paskan mitä se tarjoilee. Ei nyt tietenkään pidä sen kassin päällä pomppimista parhaana ratakaisuna mutta kyllä tuollaista voi jo mun mielestä vähän sanallisesti läksyttää, tai sitten ottaa itse ja siirtää sen laukun siitä sivummalle.

Tai sitten ei vaan koe mitään hyötyä/etua kouluttaa aikuista ihmistä käytöstavoista joka kerta kun tälläinen vastaan tulee. Aika syväluotaava analyysi jos tuosta keksii heikon itsetunnon :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom