Huonosti käyttäytyvät, töykeät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Töykeällä käytöksellä ei ole mitään tekemistä töykeyden kanssa?

Ei se siellä ole mitenkään erityisen töykeää kun asenne on se, että rikkaita länsimaalaisia saa ihan vapaasti huijata. Onhan se ihan perseestä enkä minäkään siitä tykännyt Egyptissä ja Tunisiassa lomaillessani, mutta niille se ei oikeasti ole sen kummallisempaa kuin normaali kaupankäyntikään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se siellä ole mitenkään erityisen töykeää kun asenne on se, että rikkaita länsimaalaisia saa ihan vapaasti huijata. Onhan se ihan perseestä enkä minäkään siitä tykännyt Egyptissä ja Tunisiassa lomaillessani, mutta niille se ei oikeasti ole sen kummallisempaa kuin normaali kaupankäyntikään.

Tuo koko asenne on perseestä. Samaa kastia kuin eräiden länsimaisten tahojen asenne, joka oikeuttaa oman edun ajamiseen kaikkialla maailmassa muista välittämättä.

joskus 4-5v sitten käveltiin kavereiden kans kaupasta kotia päin, vanhusten talolla joku vanha mummo oli juuttunut pyörätuolin kans pihalle koska oli lunta satanut paljon, kysyi ystävällisesti kaveriltani että "voisitko nuori mies auttaa häntä vähän ja työntää tuohon ovelle?" kaveri kylmän rauhallisena tuumi että haista vittu ja jatko matkaa, sillon ei naurattanut mutta nyt huvittaa aina kun muistelen kyseistä tapahtumaa :D

Totta sinä kuitenkin autoit?

Aivan loistava toi nauha. Todella asiallinen oli toi lumityöntekijä pitkään, vasta lopussa tuli muutama kuitti. Mutta todella raivostuttava toi hullu mummo, se pappa kuullosti vielä suht järkevälle.

Siellä pitää kato istua niin kauan että poket alkaa tyhjentää paikkaa. Saa takin hakea ihan rauhassa ;)

Ei, vaan pilkun lähestyessä paiskaset tuopin tanssilattialle ja pidät huolen, että poke näkee. Pääset narikkajonon ohi ja poke tuo sinulle takkisi. En takaa kuitenkaan mitään, isot pojat kertoivat.

taivaskäsi;3102394 begin_of_the_skype_highlighting**************3102394******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Totta sinä kuitenkin autoit?

Mäkin toivon ettei kukaan jätä toista tommoseen pulaan...
Mä muistan kun kerran lumivalli oli vetänyt rullatuolilla liikkuvan miehen jumiin kohtaan liikennevaloissa että autot olivat siinä ajamassa jo päin. Autoilijat eivät viitsineet lämpimistä autoistaan nousta auttamaan, mutta onneksi en ollut ainoa joka lähti juoksemaan jotta saisi miehen pelastettua kiipelistä.
Nuo lumivallit kävelijöiden reiteillä on muutenkin perkeleestä. Mulla on läheinen joka on sokea, ja aina opaskoira ei osaa sanoa mistä pitää mennä kun edessä on vaan lumivalli. Kaveri jää usein seisomaan siihen paikkaan kun opaskoira ei osaa sanoa, kunnes kuulee että joku kulkee ohi ja pyytää neuvoja miten edetä. Jos joku sanoisi hänelle että haista vittu mä olisin tyrmistynyt. Useimmiten kuitenkin käy niin päin että jos tämä kaveri on tilannut taksin ja odottelee sitä kadulla jengi pysähtyy kyselemään jos joku voisi auttaa. On niitä hyviäkin ihmisiä olemassa.

E: pitää lisätä että toisinaan käyn kyseisen kaverin kanssa ulkona viihteellä. Yleensä se on yhtä härdelliä, tällä jätkällä on niin paljon kavereita ympäri stadia että jengi tulee vähän väliä morjestamaan ja vaihtamaan kuulumiset! Yhden kerran mä muistan äijän joka tuli siihen sen aurinkolasien eteen heiluttamaan kättä, tekemään kaikkia harhautuslyöntejä sun muita. Jostain syystä se luuli että tämä on varmasti feikkisokea! Mistä tuollaista voi edes saada päähänsä, kuka feikkaa sokeuden?!? Mä en yleensä auta jos apua ei tarvitse, mutta silloin kysyin "Mikä sua vaivaa?". Vasta sitten äijälle tuli mieleen että hetkonen ehkä se onkin oikeasti sokea. Käsittämätöntä.

Aivan loistava toi nauha. Todella asiallinen oli toi lumityöntekijä pitkään, vasta lopussa tuli muutama kuitti. Mutta todella raivostuttava toi hullu mummo, se pappa kuullosti vielä suht järkevälle.

" Te ajatte rallia ! Te ajatte satasta ! " Olis keittänyt ajat sit, mut onneksi työnjohtajalla on pitkä pinna. Loppuu sekin..

" Te ajatte rallia ! Te ajatte satasta ! " Olis keittänyt ajat sit, mut onneksi työnjohtajalla on pitkä pinna. Loppuu sekin..

Joo täytyy nostaa kaverille hattua. Ite olisin kuunnellut tuota ämmää korkeintaan 30 sekuntia ennen kun olisin räjähtänyt. Vituttaa tuollaiset ihmiset ketkä tulevat huutamaan suoraa huutoa jos on jotain huomautettavaa. Ja mitä tulee näihin kaupankassoille päätänsä aukoville, niin minä ainakin ojennan niitä aina kun sattuu kohdalle. Jonkunhan sen on tehtävä että tajuavat olevansa idiootteja.

Joskus asuin pääkaupunki alueella ni siel mun mielestä oli enemmän niin että ihmiset kulkivat naama norsun vitulla ihan ku joku ois kussu niitten aamumuroihin.Noi vanhat ihmiset on pahimpia valittajia, koiranpaska kyttääjät.Yks päivä oli joku papparainen estänyt mun muijaa kävelemästä kerrostalon pihan poikki (väitti pihakseen ja sano ettei tästä saa kulkea) kulkevalla tiellä että pääsis lähikauppaan ni mun muija oli kyl avautunut sille mutta kiertänyt toista kautta.Mä ootan et se ukko sattuis kohdalle ku mä käyn kaupassa.

Hehheh.. samaiselle pätkälle on tullut naureskeltua jo aiemmin :D Jotkut tällaiset toisten tekemisiä kyttäävät eläkeläiset on kyl melkoisen rasittavia. Töykeistä ihmisistä tuli mieleeni eräs kerta kun oltiin broidin kans ruokakaupassa ja oltiin nosteltu ehrmannit sun muut eväät kassalle nättiin järjestykseen(laitan yleensä tavarat aina valmiiksi järkkään ja niin päin et kassa voi laskea suoraan tuotteiden lukumäärän ja vetää ne lukijasta ilman koodien etsimistä tai sitä et hihnalle kasattu keko romahtaa kasaan tms), niin eiköhän joku eläkeläisukko änkeä siihen samalle hihnalle, nappaa ostosten väliin laitettavan kapulan ja rysäytä meidän ostokset kasaan niin että saisi omansa hihnalle. Broidi katsoi äijää sekunnin pari, tarttui kiinni kapulasta ja pyyhkäisi sillä ukon jo hihnalle tunkemat parit tavarat lattialle, kääntyi takaisin kassalle ja jatkoi ostosten tekoa normaalisti. Tää vanha käpy ei sanonut siihen mitään, keräsi vaan tavaransa lattialta ja odotti kiltisti et me selvittiin kassan ohi ja rupesi vasta sitten lappamaan ostoksiaan eli oletettavasti viesti meni perille.. Eihän tuo nyt se fiksuin tapa ole menetellä, mut sattui olemaan molemmilla pinna jo valmiiksi kireällä jostain syystä ettei oikein jaksettu sietää moista perseilyä.

Tälläista on sattunut parikin kertaa, mut tämä nyt viimeisimpänä..

Mitä sitten odotit Egyptiltä? Ihan perussettiä noissa maissa, varsinkin basaareissa jne. Rahaa ne siellä vaan yrittävät tehdä eikä sillä oikeastaan ole ystävällisyyden tai töykeyden kanssa mitään tekemistä.

No, ainakin Kairossa kauppiaat ja kamelikuskit sanoivat suoraan -FUCK YOU! ja sylkivät jalkojen eteen, kun en ostanut jotain tai kamelikyyti ei kelvannu. Kyllä toi on töykeyttä. Sitä ennen tottakai hymy niillä oli perseessä asti ja oltiin muka niin mukavia ja ystävällisiä. Niin, ja en yllättynyt niiden käytösestä yhtään. Oli kyllä jo tiedossa niiden käytöstavat.

Mulla ei ole kyllä tullut oikeastaan koskaan mitään huonosti käyttäytyvää eläkeläistä vastaan. Enemmänkin ne on olleet näitä Alyssan mainitsemia keski-ikäisiä tai sitten ihan teini-ikäisiä nuorempia stadilaisia. Ratikkaan tai bussiin kun menee niin kaikki ikkunoiden vieressä istuvat katsovat ulos ja muut naama norsunvitulla koko matkan ajan. Jos joku kanssamatkustaja sattuu joltain kysymään jotain, saattaa pieni tekohymy irrota ja samantien takaisin norsunnaamalle.

Vuoden Intiassa viettäneenä voin raportoida, että Suomessa on todella kohteliasta porukkaa noin keskimäärin. Suomessa etuilijat huomataan, koska suurin osa jonottaa kiltin siististi peräkkäin. Täällä kaikki ensin puhuvat ja sitten huutavat toistensa päälle ja jonon ohi kiilaa kaikki. Esim. tasoristeyksessä kukaan ei jää junan menoa odottelemaan omalle kaistalleen, jos vain vastaantulevien kaistalla on tilaa. Sitten junan mentyä on raiteiden kohdalla avohärdelli kun molemmat kaistat on täynnä vastakkaisiin suuntiin yrittäviä menopelejä.

Ratikkaan tai bussiin kun menee niin kaikki ikkunoiden vieressä istuvat katsovat ulos ja muut naama norsunvitulla koko matkan ajan.

Joskus asuin pääkaupunki alueella ni siel mun mielestä oli enemmän niin että ihmiset kulkivat naama norsun vitulla ihan ku joku ois kussu niitten aamumuroihin.

Olisitteko kenties toivoneet, että tullaan oikeen käsipäivää sanomaan leveästi hymyillen?

Jos jokaista vastaantulijaa ei tuijoteta intensiivisesti silmiin tai ei kuljeta kokoajan typerä virne naamalla ilman syytä, niin ei se suomalaisten vittumaisuudesta tai epäkohteliaisuudesta johtu. Päinvastoin kuuluu kulttuuriin olla teeskentelemättä ja pitää tietty kunnioittava etäisyys etenkin tuntemattomiin ihmisiin.

Olisitteko kenties toivoneet, että tullaan oikeen käsipäivää sanomaan leveästi hymyillen?

Jos jokaista vastaantulijaa ei tuijoteta intensiivisesti silmiin tai ei kuljeta kokoajan typerä virne naamalla ilman syytä, niin ei se suomalaisten vittumaisuudesta tai epäkohteliaisuudesta johtu. Päinvastoin kuuluu kulttuuriin olla teeskentelemättä ja pitää tietty kunnioittava etäisyys etenkin tuntemattomiin ihmisiin.

Juuri näin!
Mä ainakin kuljen aina niin omissa ajatuksissa, etten edes huomaa ketään.

Quote H. E. PennypackerSelaa postia
Ratikkaan tai bussiin kun menee niin kaikki ikkunoiden vieressä istuvat katsovat ulos ja muut naama norsunvitulla koko matkan ajan.

no toihan ny on taas ihan kulttuurikysymys, mietippä ku meet dösään ja siel on joku tyyppi hymy huulessa ja morjenstaa sua, eka ajatus varmaan on että onko toi kännissä, pilvessä vai vähä vajaa? näinhän se on. ja mitää smalltalkkia on turha odottaa, siitä tulee suoraa just samanlaiset ajatukset mieleen. tosin eipä mullekkaa oo vaik junas tullu selittään muut ku känniset tai selvästi vajaaälyiset.

mutta sitte taas oikeesti tökeröä ja muita ihmisiä häiritsevää käytöstä en tykkää sietää kovinkaa paljoa, tyypit jotka alkaa vittuilemaan asiakaspalvelijoille, möykkää, roskaa, riehuu jne niin sellaisia on vaikee ymmärtää. jos ei osaa käyttäytyä niin sais pysyä kotonaan, jos ei muuten osata käyttäytyä niin nyrkkiä naamaan pitäis antaa.

Se nyt on eri asia katsoa muualle ja olla välittämättä muista. En haluaisi katsellakkaan tekohymyileviä ihmisiä. Mutta kun naamarin pitää olla sillä norsunvitulla 24h, siinä on iso ero. Miksi se naamari ei voi olla neutraali?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom