Oltiin kaverin kanssa Marseillessa, missä kaveriani kohdeltiin aika reilusti.. Eräässä hotellissa häneltä koitettiin huijata rahaa monta kertaa aulassa. Ja paras oli se, kun menin kysymään jotakin vatia, tai jotakin jossa voisin pestä vaatteita. Noh ystävällisesti hotellin omistaja ilmoitti, että voin pestä heidän pesukoneessa omat vaatteeni, mutta kaverini ei saa pestä siinä vaatteitaan..
Pikkasen rasistista vissiin.. ei onneks kauaa tullu siinä hotellissa sitten oltua. Luulivat tosiaan minua alkuun ainakin paikalliseksi, tai jostakin naapurimaasta kotoisin olevaksi, sillä olin jo saanut hyvän rusketuksen alle ja en täysin kokonaan suomalainen olekkaan. Tulivat vielä aina juttelemaan ranskaa minulle kunnes, rupesin heille englanniksi selittämään..
Helsingissä monet ihmiset työpäivän jälkeen ovat kyllä aina naama norsunvitulla joka paikassa, varsinkin kaupoissa ja julkisilla kulkiessa ja jotkut jopa rupevat avautumaan ongelmistaan, jos tulee vähänkin "vastoinkäymisiä". Ei se ole dösäkuskin vika, jos bussi tulee sen 5min myöhässä talvella, tai kassatädin vika, jos jono ei etene kännisen apinan takia, joka ei usko 6% jurrissa ettei sen kaljakorin ostaminen ole mahdollista siinä tilassa.
Kerran olen jopa nähnyt, kun joku keski-ikäinen juntti oli jättänyt jotkut hedelmät punnitsematta ja rupesi siitä sitten kassalla olevaa nuorta tyttöstä syyttämään siitä, ettei saanut hoidettua omia ostoksiaan (kassan tyttönen ei kuulema ollut tarpeeksi pätevä hoitamaan työtään..) ja avautumaan samalla muista ongemistaan. :thumbs: