Huonosti käyttäytyvät, töykeät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Se nyt on eri asia katsoa muualle ja olla välittämättä muista. En haluaisi katsellakkaan tekohymyileviä ihmisiä. Mutta kun naamarin pitää olla sillä norsunvitulla 24h, siinä on iso ero. Miksi se naamari ei voi olla neutraali?

Ihmisillä on sellainen naama kuin niillä on. Pitäisikö sitä väkisin ryhtyä vääntelehtimään tuntemattomia vastaantulijoita varten?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joskus 4-5v sitten käveltiin kavereiden kans kaupasta kotia päin, vanhusten talolla joku vanha mummo oli juuttunut pyörätuolin kans pihalle koska oli lunta satanut paljon, kysyi ystävällisesti kaveriltani että "voisitko nuori mies auttaa häntä vähän ja työntää tuohon ovelle?" kaveri kylmän rauhallisena tuumi että haista vittu ja jatko matkaa, sillon ei naurattanut mutta nyt huvittaa aina kun muistelen kyseistä tapahtumaa :D

Minua tuo ei huvita, päinvastoin. Jos oma kaverini olisi toiminut samalla tavalla, olisi saanut kerätä hajonneet hampaansa lumihangesta. Jeesus mikä vitun apina.

Mä päätin vast, että en enää hillitse itseäni ja ole hiljaa ja kohtelias jos saan jostain huonoa palvelua/käytöstä osakseni. Ajattelin antaa tästä lähin ihan samalla mitalla, ehkä vähän enemmänkin takaisin. Vittuakos sitä välittää mitä muut ajattelee, tuskin tulen niihin enää törmäämään. Ei mua hirveästi haittaa töykeä kohtelu tuntemattomilta ihmisiltä koska en pahemmin välitä niistä ja siksi olenkin ollut mainitsematta asiasta mutta ajattelin ihan omaksi huvikseni kokeilla tätä uutta lähestymistapaa. Eli ihan huolerra suoraa vittuilua päin naamaa.

Oltiin viime vkoloppuna Plantagenissa ja kysyttiin yhden tuotteen hintaa henkilökunnalta, koska ei ollut hintalappua missään. Asiakaspalvelija katsoi ja sanoi, ettei ole hintalappua. Sanoi vielä että hinta selviää sitten kassalla ja voi jättää sinne jos hinta ei ole sopiva. Tämän jälkeen jatkoi matkaa. Annoin olla ja kysyin hintaa seuraavalta myyjältä joka sitten selvitti sen hinnan minulle. Tälä uudella mentaliteetila olisin sanonut sille ämmällä tyyliin, että mitä vittua sä myyjä touhuat, käyt saatana itse kysymässä sen hinnan sieltä kassalta ja tuut kertomaan sen mulle. Se on vittu sun työtäs kun kerran pelkkä myyjä olet. Juu, lapsellista ja tyhmää käytöstä ehkä, myyjä pitäis mua varmaan hulluna eikä välttämättä edistäis mun asiaa yhtään, mutta ei mua kiinnosta. Mä en saanut siltä myyjältä sitä hintaa, joten asian edistyminen ei olisi huonommaksi enää mennä. Ja en mä oikeasti väheksy myyjiä, itsekkin olen sellainen ollut, mutta tuossa tilanteessa olisin voinut esittää väheksyväni.

Aikuiset ihmiset osaa selvittää asiansa, olivatpa kuinka ikäviä tahansa, asiallisesti ja syyllistämättä niitä joiden vika asia ei ole. Mitä sillä huutamisella ja reuhomisella saavutetaan?

Musta jotenkin lapsellista tollanen, jokainen nyt kuitenkin, ainakin tuntemattomat ja ne joiden kanssa ei ole mitään vanhoja riitoja yms., ansaitsee normaalia ja asiallista kohtelua. Ja jos joku on mulkku niin ei itse tarvitse vajota samalle tasolle. Eikä tuo tarkoita että tarttis olla kynnysmattona, omista oikeuksistaan yms. voi pitää kiinni tiukasti mutta asiallisesti jolloin saavuttaakin jotain.

Aikuiset ihmiset osaa selvittää asiansa, olivatpa kuinka ikäviä tahansa, asiallisesti ja syyllistämättä niitä joiden vika asia ei ole. Mitä sillä huutamisella ja reuhomisella saavutetaan?

+1. Mitä enemmän mua jokin asia vituttaa, sitä pidempään mä harkitsen onko sitä oikeasti aihetta kaataa kenenkään muun niskaan ja jos, niin kenen.

Se on tätä nykyhetkeä, raha ja MINÄ! Kaikkien pitää ajatella vain noita vaikka kuinka satuttaisivat muita ihmisiä. Ei ymmärrä.

Itelle tulee mieleen eräs kerta kun olin menossa kukkakauppaan jotain puskaa hakemaan mutsille synttärin kunniaksi! Kävelin ovelle ja katsoin että sieltä tulee vanhempi nainen (70-80 vuotias) jäin kohteliaisuuttani pitämään ovea auki että hän pääsee helpommin ulos. Mummeli rupes möykkäämään että on se nuo nykyajan nuoret tommosia saatanan idiootteja ei seiso kun tiellä yms. jäin tilanteeseen monttu auki ja sanoin mummolle "hyvää päivänjatkoa ja suksippa vittuun siitä sitten" oli mummon ilme ihan näkemisen arvoinen.. ehkä reilusti tatuoitu ja kalju aiheuttaa jotain ennakkoluuloja, mutta paska maku jäi suuhun silti! Vastaavia tilanteita on muitakin mutta tämä on jäänyt hyvin mieleen!

Se on tätä nykyhetkeä, raha ja MINÄ! Kaikkien pitää ajatella vain noita vaikka kuinka satuttaisivat muita ihmisiä. Ei ymmärrä.

No mutta tämähän on välttämätöntä, jotta säilytetään balanssi. Jokainen saa tasavertaisesti huomiota, jos kaikki ajattelevat vain itseään ja toimivat omien etujensa mukaisesti :jahas:

Ei vittu tätä nykymailmaa kun ei näköjään kunnioiteta toisia ihmisiä, ei pätkääkään. Millainen ihminen ei käyttäydy ystävällisesti sellaista ihmistä kohtaan, vaan käyttää toisen ystävällisyyttä hyväksi. Pistää niin vihaksi... Vaikka ei itseen varsinaisesti liity, mutta ystäväni joutui kokemaan kuinka epäreiluja ihmiset nykyään ovat, vaikka ei sitä todellakaan ansaitsisi. ... Tulipahan avauduttua...

Jotkut vanhukset kyllä tosiaan on uskomattoman röyhkeitä. Itse olen aina kunnioittanut vanhuksia, ja auttanut mahdollisuuksien mukaan.
Mutta on se vaan vaikea yrittää pitää pää kylmänä kun vittuillaan päin naamaa taikka käyttäytyvät todella röyhkeästi, näitä kassajonotapauksia on muutamat ollu.
Eräskin tapaus oli, että minulla oli jo ostoskärryt siinä liukuhihnan vieressä, mutta jostain semmonen polvenkorkunen mummo ilmestyi, veti kärryt pois ja iski jotain vihanneksiaan siihen. Kysäsin sitten että mikäs mammalla on jutun juoni, hän vastasi sulokkaasti että "MINULLA on kiire!". Eipä siinä, oli hyvä päivä eikä kiire mihinkään niin annoin mummon mennä kun oli näemmä hirviä kiire sinne kotiin keinutuoliin istumaan.

Harmi vaan, että muutkin eläkeläiset joutuvat näiden idioottien takia kärsimään.

HAHAHA ihan vitun hyvä clippi toi lumisota vs. eläkeläiset. Hajosin. Mut tosiaan, kaikkein töykeimmät ihmiset on just näitä suht nuoria URAnaisia, joilla on niin vitun "kiire" aina ja olemus sellanen, että "mä oon menestyvä nainen, teiän pitää nyt kuunnella mua ja antaa mun mennä ensin." Vanhemmat naiset enempi niitä nipottajia, papat vaa hymyilee ja miettii että "mitähän tuo vaimo taas meuhkaa" tai seuraa vaan vierestä. Ja toi roxxin frendi voi vittu mikä idiootti :lol2:

Omakohtanen kokemus: Istuin dösässä ja mun puhelin soi, no vastasin, sit siinä jossain vaiheessa naurahdin ja ku lopetin puhelun niin mun edesoleva nainen kääntyy ja sanoo, että "voisit olla vähän hiljempaa, ärsyttää tuollainen tekonauru. Laita mieluummin tekstiviestiä eläkä häiritse kaikkia muita." Voin kertoo et oli aika :wtf: olo

Omakohtanen kokemus: Istuin dösässä ja mun puhelin soi, no vastasin, sit siinä jossain vaiheessa naurahdin ja ku lopetin puhelun niin mun edesoleva nainen kääntyy ja sanoo, että "voisit olla vähän hiljempaa, ärsyttää tuollainen tekonauru. Laita mieluummin tekstiviestiä eläkä häiritse kaikkia muita." Voin kertoo et oli aika :wtf: olo
Kerrot vaan kunnolla ääneen koko bussille että olkaapa hiljaa koska täällä istuu tällainen tärkeä ja menestynyt paremman luokan matkustaja jota häiritsee rahvaan julkea ja sivistymätön keskustelu. Kaikennäköstä ironista vittuilua vaan, kyselet vaikka tarjoisko joku tupakkaa tai vaikka konjakkia jos ois sattumalta Alkosta tulossa jne. Sama juttu vaikka kassalla etuilijoille yms. Vittuilu on vanha juttu, mutta jos kaikki muutkin alkaa nauraa ko. henkilölle....Great success! :D

EDIT: Espanjalaisten ja latinokavereiden kanssa on hyvä mennä bussiin, jokainen, joka noissa maissa on bussissa ollut, tietää millasta se on. :D Jos joku tantta valittaa, toteen vaan "Tiedän että sua harmittaa kohtalosi mutta koita olla iloinen että jotkut edes osaa elää!" tai jotain vastaavaa. :D

Huonosti käyttäytyminen/töykeys/itsekkyys kaikki samaa johon itsekin varmasti joskus syylistyy vai pystyykö joku aivan puhtaalla itsetunnolla väittämään että koskaan ei ole noihin syylistynyt.
Joskus jopa tuota tapahtuu ilman että sitä tarkoittaa tai edes itse älyää. Mutta vastapuoli voikin kokea se aivan toisin. Mutta on totta että eräät ihmiset sekä ihmisryhmät syylistyvät noihin enempi ja viellä kenties tiettyjä ryhmiä kohtaan enempi.
Mutta itseäni on viimeaikoina harmittanut sellainen ihmisten itsekkyys ja ajattelemattomuus että asioilla on useampi puoli.
Esim 1: Harmittelin kovien pakkasten aikaa että ulkona on hieman epämukavaa esim koirien kouluttaminen kun on niin kylmää. Siihen eräs eläkkeellä oleva nainen että hän niin tykkää kovista pakkasista. Minä siihen että perustele niin perusteluita ei löytynyt kuin että hänestä on vaan mukavaa kun on pakkasia. No sitten keskustelussa selvisi että viimeiseen 5vrk ei ole käynnyt kertaakaan ulkona ja eipä ole muutenkaan ulkoilu ihminen. Joten hyvähän sitä on sanoa että pakkaset on mukavia kun katselee tuvan ikkunasta ulos.
Esim 2: Useampi ihminen joka ei metsästä tai harrasta ammuntaa on sitä mieltä että nuo harrastukset pitää kieltää. Mutta muita perusteluita ei tule. Pelkästäään vaan sen takia kun ei itse harrasta ja ei koske omaa napaa niin voi olla tuollainen mielipide. Mutta kun esitän vaikka heidän harrastustaa koskevan mielipiteen esim. että pyöräily pitää kanssa lopettaa niin alkaa pirunmoinen väittely että kuinka se on juuri hänen harrastus.

Tuo älytön kiire, joka saa ihan naurettavat mittasuhteet ärsyttää. Ei sillä metrolla pääse yhtään nopeammin perille vaikka änkeää heti ovien auetessa sisälle ennen kun ihmiset ovat päässeet ulos jne jne. Tuollaiset ihmiset eivät varmaan kotonakaan osaa rauhoittua ja saavat slaagin nelikymppisinä, en vaan tajua. Pahimmillaan tämä on lentokoneessa, hyvä ettei jengi rupea painimaan siitä kuka pääsee ensiksi jonottamaan jonoon pääsemistä...

Itse yritän olla kohtelias ja rauhallinen kaupungilla liikkuessa, minulla harvoin on oikeasti kiire mihinkään. Metron vuoroväli on 5 minuuttia ja työaika on liukuva. Availen ovia ihmisille, autan jos joku apua tarvitsee jne. Kun avaa oven ja saa palkkioksia kauniin hymyn, se jo piristää sitä omaa päivää. Tosin usein ei saa edes sitä hymyä...

Pahimmillaan tämä on lentokoneessa, hyvä ettei jengi rupea painimaan siitä kuka pääsee ensiksi jonottamaan jonoon pääsemistä...

Tässä on kyllä parikin seikkaa mitä tulee mieleen. Joskus on koneessa pakko rynniä laskeutumisen jälkeen siihen ekojen joukkoon, että pääsee äkkiä koneesta ulos. Syynä on toki vain ja ainoastaan se, että vaihtolento pamahtaa 5min päästä ilmaan. Toinen skennaario on esim. nuo Ryanarin lennot. Sinne kun ei voida printata niitä paikkalippuja ja auta armias jos venäläisiä on odottamassa koneeseen pääsyä niin saa oikeasti vetää kyynerpäällä jotta oma paikka jonossa säilyy.

Muuten samaa mieltä noista ja naurattaa ihmisten kiireellisyys. Ovea avattaessa hymy piristää päivää ja jos joku juntti ei osaa kiitosta sanoa avauksen jälkeen niin sekin saa hymyn omalle suulle, eri syystä toki :)

Aina ei välttämättä ole kysymys pelkästä töykeydestäkään, vaan syynä "töykeyteen" voi olla joku muu asia.

Itse sain kesällä hyvin tuimia ja halveksivia katseita, kun en auttanut lastenrattaita ratikkaan.
Vastasin pyyntöön auttaa lastenrattaiden nostossa kohteliaasti, että en valitettavasti pysty. Sain lähellä olleilta mummoilta hyvin halveksivia katseita asian tiimoilta, mutta en nähny asiakseni kertoa kaikille että minut on juuri leikattu enkä saa nostaa mitään yli 3kg painoista.
Samoin kävi myös eräälle ystävälleni, joka polvileikkauksen jälkeen elokuvateatterissa sai paljon vittuilua kun ei siirtänyt jalkaansa jotta myöhässä elokuviin tulleet pääsisivät helpommin ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom