Huonosti käyttäytyvät, töykeät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Olen saanut viime aikoinan kaksi kertaa palvelua, jossa mua on syyllistetty heidän omista mokistaan - toinen tuli postissa ja toinen ylipistolla... kummassakaan paikassa ei uskois saavansa huonoa palvelua, joten olin vähän ällikällä lyöty. Postissa kysyin vaan, kauan saattaa suurin piirtein kestää, että jonoa on palveltu... kuulemma postiin kuuluu tulla hyvissä ajoin oli vastaus.

Yliopistolla mun olis pitänyt tietää, että heidän printteri on vuodelta 2003 tms ja mun kuulemma pitäis harkiten käyttää mun tulostuskiintiötä.. palveltiin kuin ala-asteelaista, kun kysyin vaan apua.

Molemmat oli naisia ja heikko itsetunto niillä tais olla tai jotain kipuja lapsuudesta ja siitä, että otti mun kysymyksen jotenkin syyllistävästi ja sitä sitten torjuivat, vaikka halusin vaan kohteliaasti kysyä apua. Olisin voinut sanoa kyllä rumasti takaisin, mutta ehkä ensi kerralla sitten sanon jotain herättävää, kun osaan varautua tällaiseenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän näitä esimerkkejä olis näistä vaikka kuinka. Kerran ajoin autolla Tampereen keskustassa ja edessä 50 metrin päässä vanha papparainen seisoskeli jalkakäytävällä suojatien kohdalla eikä näyttänyt olevan pienintäkään aikomusta olevan ylittää suojatietä, katseli vaan ympärilleen ja ihmetteli maailman menoa. No, hiljentelin kuitenkin vauhtia siltä varalta että äijällä oliskin tarkoitus ylittää tie. Kun olin ihan muutamien metrien päässä suojatiestä, äijä hyökkää autoni tuulilasille tuplasentterit pystyssä ja ilme oli sellanen että ihmettelen miten se ei tullut autosta läpi. Pääsin kuitenkin livahtamaan paikalta ja ukko säily terveenä. Jälkeenpäin tuli funtsailtua että tääkin käppänä varmaan tahalteen etsii näitä "tilaisuuksia" päästä hakee lämpöjä jollekin. :jahas:

Mua on kyrpinyt aina se ettei ovea pidetä seuraavalle auki. Mikä helvetti siinä on niin vaikeeta? Musta se on käsittämättömän töykeää. Mä pidän ovea auki vaikka joku tulisi viiden metrin päästä, ei siinä että oven avaaminen olisi jotenkin tosi raskasta mutta kohteliasta se on toisia huomioon ottaa! Etenkin keski-ikäiset naiset, eivät koskaan pidä ovea auki.

Mä useimmiten matkustan julkisilla dobermannini kanssa. Meille ollaan usein kovin ystävällisiä vaikka metro/ratikka/bussi/junahullu koirani änkee mielellään heti ensimmäisenä lähimmästä ovesta sisään. Joko meitä on piristävää katsella tai sitten jengi vihaa tämmösiä karvakasoja niin paljon ettei sanaa suusta pääse.

Njoo. En jaksa mitään pitkää kirjoitusta sepustaa, mutta itseänikin vituttaa hyvin paljon ihmisten itsekkyys. En ikinä etuile jonossa tai tungeksi jne.

Ihmiset jotka tunkevat liian lähelle. Amis aika oli kyllä niin perseestä, kun ruokajonossa joku isomahanen ukko, jonka maha uloshengittäessän koskee selkään. Tai joku hönkii ihan korvan takana, niin että alkaa oma takatukka heilua. Ei helvetti. Liikkuuko näillä ihmisillä mitään päässä vai ovatko he kenties töykeitä homoja? Kerran kävi myös niin, kun joku käveli kiinni muhun, että kaaduin edellä olevan tytön päälle.:jahas:

Mä useimmiten matkustan julkisilla dobermannini kanssa. Meille ollaan usein kovin ystävällisiä vaikka metro/ratikka/bussi/junahullu koirani änkee mielellään heti ensimmäisenä lähimmästä ovesta sisään. Joko meitä on piristävää katsella tai sitten jengi vihaa tämmösiä karvakasoja niin paljon ettei sanaa suusta pääse.

Ne pelkää sitä.
Dobermannihan on klassinen verikoira ja leffoista tuttu - tosin mun tutulla on tuollainen luppakorvamallinen ja se on kyllä ihan lelu.

Tuntuu kyllä, että joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista moraalia käyttäytymisensä suhteen.

Tuli tämä thread kuin kutsusta, sillä vituttaa suunnattomasti, kun eräs erikoinen hyypiö tulee nykyään lainaamaan multa lähes viikoittain luentomuistiinpanoja, jotta voisi kopioida ne. Ensimmäisellä kerralla olin ihan huuli pyöreänä, kun joku lähes random-äijä, joka on melko erikoisen näköinen ja jolle en ole koskaan mitään puhunut, tulee vain pokalla pyytämään luentomuistiinpanoja kopioitavaksi. Mitä sille nyt voit sitten sanoa? Toki lainasin niitä, ja nyt tämä vitun vatipää tulee aina lainaamaan niitä.

Mun mielestä on ihan ok lainata kaverille muistiinpanoja, jos se on ollut kipeä tai ei ole vain jostain syystä päässyt luennolle, mutta kun tämä aluksi ventovieras nollataulu tulee vain kysymään: "Voisiko lainata muistiinpanoja, kun en jaksanut eilen tulla luennoille?" Jos on niin vitun vätys, että ei jaksa tulla luennoille, niin minun mielestäni siinä kyllä kantaa itse tappionsa ja pitäisi tajuta, että ei niitä muistiinpanoja noin vain muilta kopioida.

Ensi kerralla taidan olla itse töykeä, ja jätän ne muistiinpanot lainaamatta. Tajuaahan urpo ainakin sen, että ei tässä maailmassa kaikki tule pyytämällä eteen.

Tampereen Hookista löytyy joka kerta töykeitä tarjoilijoita, vaikka senhän pitäisi olla melkein tärkein kriteeri siihen hommaan. Eipä tule enää siellä käytyä, kun on tarpeeksi monta kertaa paskaa saanut kestää.

Ensi kerralla taidan olla itse töykeä, ja jätän ne muistiinpanot lainaamatta. Tajuaahan urpo ainakin sen, että ei tässä maailmassa kaikki tule pyytämällä eteen.

Ei noin. Näet sitä vastoin sen verran vaivaa, että kirjoitat aina luennoista "varjomuistiinpanot", jotka sisältävät hyvin verhottua puutaheinää luentokokonaisuuden aiheesta. Lainaat heebolle niitä ja naurat vasta tenttitulosten tullessa..

Njoo. En jaksa mitään pitkää kirjoitusta sepustaa, mutta itseänikin vituttaa hyvin paljon ihmisten itsekkyys. En ikinä etuile jonossa tai tungeksi jne.
Paljos Eki mietti muita kun heiluit kalsareilla Kaivokadulla, Suomen pääkaupungin keskustassa?

Ihmisillä on aina päätepysäkillä kauhea kiire päästä bussiin sisälle vaikka bussi odottaa siinä 5min. Kaupungin keskustassa olevalla pysäkillä odottaa usein jotain 20 ihmistä ja mä nykyään yleensä odotan ihan suosiolla, että porukka on valunut sisään ennen kuin itse edes yritän mennä. Se on nimittäin sellasta kyynärpäillä sohimista ja ihan älytöntä apinakäytöstä mun silmissäni ettei kiinnosta osallistua.

Minä en änge sinne väkivalloin, mutta yritän tähdätä jonon alkupäähän siitä syystä, että haluan ikkunapaikalle. Muuten ei ole väliä, mutta ihmiset eivät jumalauta osaa istua siinä penkillä yhdelle ihmiselle varatulla paikalla vaan röhnäävät ostoksineen niin että käytävän puolella istuvalla roikkuu puoli persettä penkin yli.

Näitä kuskeille valittajia näkee suunnilleen viikottain, aihe vaihtelee säätilan mukaan.

Jonossa etuilevat. Tungetaan siihen eteen ihan muina miehinä ilman mitään anteeksi pyytelyjä. Kertoo aina tasan tarkkaan minkälainen tampio on kyseessä. Viimeksi taisin jotain kuitatakin kun joku eteen änkesi, oli niin tyhmä ettei edes tajunnut vittuilua.

Jumbon cittarissa tuli kerran nähtyä aika uskomaton tilanne. Kassajonot oli suht pitkät ja siinä normaalisti odottelin omaa vuoro. Katsoin sitten jossain vaiheessa, kun siihen viereisille kassoille tuli ihan pokkana joku venäläinen mies ja nainen täyden ostoskärryn kanssa, parkkeerasivat sen siihen jonon eteen ja alkoivat lappaamaan kamaa kassalle. :wtf: Siinä jonossa olevat ihmiset vain katselivat vähän epäuskoisen näköisinä, että mitä tässä tapahtuu, kun ryssät päräyti vaan jonon keulille muinamiehinä. Kaiken lisäksi se äijä maksoi ne ostokset 500 euron setelillä ja se kassa joutui poistumaan siihen toiselle kassalle ilmeisesti vaihtorahaa hakemaan. :D

Jumbon cittarissa tuli kerran nähtyä aika uskomaton tilanne. Kassajonot oli suht pitkät ja siinä normaalisti odottelin omaa vuoro. Katsoin sitten jossain vaiheessa, kun siihen viereisille kassoille tuli ihan pokkana joku venäläinen mies ja nainen täyden ostoskärryn kanssa, parkkeerasivat sen siihen jonon eteen ja alkoivat lappaamaan kamaa kassalle. :wtf: Siinä jonossa olevat ihmiset vain katselivat vähän epäuskoisen näköisinä, että mitä tässä tapahtuu, kun ryssät päräyti vaan jonon keulille muinamiehinä. Kaiken lisäksi se äijä maksoi ne ostokset 500 euron setelillä ja se kassa joutui poistumaan siihen toiselle kassalle ilmeisesti vaihtorahaa hakemaan. :D

Sen takiahan tuo on helppo tehdä, kun kukaan ei sano mitään :D Röyhkein ensin ;)

Musta hyvä esimerkki missä menee hermot sekunnissa, on kyllä baarien narikat pilkun aikaan. Sielä on jo munkin vaikea hymyillä.. :D
Ei jösses sitä kännisten änkeemistä ja tunkua, ja välissä olevat meinaavat tukehtua ja litistyä väliin, kun niin agressiivisesti ryöpytään päälle..

Siellä pitää kato istua niin kauan että poket alkaa tyhjentää paikkaa. Saa takin hakea ihan rauhassa ;)

kaipa sitä sitten on vittumainen luonne. saksalaiset tuo kaupan jossa halpuus houkuttelee, ali työvoima jyllää, pullokoneet huutaa ja kassalla on joka päivä helvetilliset jonot. siinä sitten aamusalin ja duunin jälkeen kikkailet tonnikalojen kanssa. ja olet itsekäs

Mä inhoan töykeitä ihmisiä koko sydämestäni. En vaan voi käsittää mikä joillain on vikana, että pitää olla koko ajan naama norsunvitulla ja töykeillä kanssaihmisille... Kohteliaisuudella kun saa niin paljon enemmän itselleenkin eikä kuluta energiaa turhaan nyrpistelyyn.

Näin entisessä työpaikassani joka ikinen päivä toinen toistaan töykeämpiä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä. Milloin valitettiin siitä että ruuassa kestää (niin, ravintola ihan piukassa ja ruuassa kestää puoli tuntia...Onpa kumma), milloin hinnoista ja milloin mistäkin. Valittaminen ja palaute eivät mua sinänsä haittaa, mutta se tapa millä asia yleensä sanottiin. Keski-ikäiset miehet olivat ihan kuninkaita tässä, pari kertaa pelkäsin että asiakas hyökkää päälle, useasti huuto kaikui koko ravintolan läpi ja melkein kaikissa tapauksissa "palautteeseen" liittyi myös suoraa vittuilua. En vaan jaksa ymmärtää, mikä saa aikuiset ihmiset käyttäytymään näin.

Huomaan Suomessa käydessäni nykyisin entistä paremmin sen eron, mikä Suomessa on muihin maihin noin yleisesti. Siellä ei yksinkertaisesti osata käytöstapoja! Nuoret aikuiset ovat jees, mutta erityisesti keski-ikäisillä ei tunnu olevan mitään käsitystä kohteliaisuudesta. En sitten tiedä mistä johtuu, mutta näin asia ainakin omien havaintojeni perusteella on...

Suomalainen ei sentään verhoa tuota töykeää käytöstä/röyhkeyttä hymyn taakse. Olin tuossa Egyptissä lomalla ja nautin tulla takaisin Suomeen missä minua ei ahdistella, yritetä huijata, varastaa, petkuttaa ym... ja kaikki tuo iloisen hymyn kera. Vittu noiden rättipäiden käytös mua ärsytti.
Suomessa lähinnä vanhat ämmät ja mamut ovat vittumaisimpia asiakkaita. Siis minun työssäni.

Joo yltiönegatiiviset tai muuten töykeät ihmiset on kyllä perseestä. Ite yrittää olla positiivinen ja mukava muille niin sitten joku kyrpänaama tulee töksäyttää siihen jotain ni ohhoh. Vittu en vaan ymmärrä.

Suomalainen ei sentään verhoa tuota töykeää käytöstä/röyhkeyttä hymyn taakse. Olin tuossa Egyptissä lomalla ja nautin tulla takaisin Suomeen missä minua ei ahdistella, yritetä huijata, varastaa, petkuttaa ym... ja kaikki tuo iloisen hymyn kera. Vittu noiden rättipäiden käytös mua ärsytti.
Suomessa lähinnä vanhat ämmät ja mamut ovat vittumaisimpia asiakkaita. Siis minun työssäni.

Mitä sitten odotit Egyptiltä? Ihan perussettiä noissa maissa, varsinkin basaareissa jne. Rahaa ne siellä vaan yrittävät tehdä eikä sillä oikeastaan ole ystävällisyyden tai töykeyden kanssa mitään tekemistä.

Töykeällä käytöksellä ei ole mitään tekemistä töykeyden kanssa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom