Huonosti käyttäytyvät, töykeät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä mulla on hieman liian idealistinen kuva ihmisistä. Ainakaan täällä pk-seudulla ei useimpia näytä kiinnostavan yhtään minkäänlainen auttaminen missään tilanteessa ellei ole hyvä kaveri kyseessä. Keskellä Kampintoria saa maata verissään ja ketään ei kiinnosta. Hyvänä esimerkkinä yks tuttu sai epilepsiakohtauksen rautatieaseman kohdalla, 10 min kuluttua pari etiopilaista tuli vihdoin tsekkaamaan ja soittivat ambulanssin.
En mä nyt ole mikään Äiti Teresa ja Martin Luther King itsekään ja hyvinkin väkivallan uhka monesti hiljentäisi mutta kyllä joku raja pitää olla miten ihmisten antaa itseä kohdella. Jostain syystä suurin osa ihmisistä vaan on niin nössöjä etteivät edes bussissa uskalla mitään sanoa edes vanhalle mammalle. Jälkeenpäin sit kirjoitellaan Metron tekstareihin, pakkikselle ja järkätään facebookiin 50000 ihmisen ryhmä joista 3 on valmis oikeasti tekemään asian eteen jotain.

En sit tiedä oonko niin saatanan ruma vai mitä mutta omalle kohdalle ei oikeastaan ikinä näitä ongelmatapauksia osu. Oikein harmittaa kun tän threadin innoittamana on asia ollut mielessä. :D

EDIT: Niin toki joku suhteellisuus pitää olla, turha puhelun vuoksi tappeluun asti ois lähteä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jengi pelkää kaikkea normaalista poikkeavaa, jos makaat kadulla niin heti ajatellaan että olet joku agressiivinen tuomiopäivän pulsu uhria odottamassa. Itse käyn aina tsekkaamassa jos joku makaa maassa, ikinä ei ole ollut mitään uhkaavaa tilannetta. Kaikenmaailman jeesustelijoita riittää, mutta sitten ei ihmisiä auteta kuitenkaan edes sen vertaa että katsottais onko kaikki kunnossa.

Omakohtanen kokemus: Istuin dösässä ja mun puhelin soi, no vastasin, sit siinä jossain vaiheessa naurahdin ja ku lopetin puhelun niin mun edesoleva nainen kääntyy ja sanoo, että "voisit olla vähän hiljempaa, ärsyttää tuollainen tekonauru. Laita mieluummin tekstiviestiä eläkä häiritse kaikkia muita." Voin kertoo et oli aika :wtf: olo

Ei hemmetti kun alkoi ärsyttämään. Mä en ees keksi nyt tähän mitään kommentoitavaa mutta tosi tökerö tuon naisen kommentointi enivei... Phuuuuuuuuh!

Itselle tuli tästä mieleen eräs tosi töykeä bussikuski. Kipusin kauheiden lumivallien välistä bussiin, vaatteet puoliväliin asti lumessa ja ravistelin niitä pois. Hymyilin bussikuskille, sanoin iloisesti huomenta ja kommentoin jotain niistä kauheista lumivalleista. Bussikuski ei reagoinut mitenkään tervehdykseeni, eli ei siis tervehtinyt takaisin vaan katsoi naama äreänä minuun. Sitten kun annoin maksun matkasta niin jotenkin aggressiivisen oloisesti tempoi vaihtorahoja ja lätki niitä kämmeneeni. Kuitinkin repäisi siitä koneesta about raivon vallassa. Minä sitten hymyilin ja kiitin, ja äijä painoi samantien kaasua niin että hyvä kun en lentänyt naamalleni käytävälle.

Tästä on kyllä tosi kauan aikaa ja taisin häkeltyä niin paljon että hoipertelin vain paikalleni istumaan enkä bussikuskille mitään kuitannut, mutta palautetta laitoin bussifirmaan. Sain jotain ilmaislippuja enkä oo sen bussikuskin kyydissä ollutkaan kovin usein tuon jälkeen. Semmoinen vihainen eläkeläisukko se mun mielestä on, joutais jo pois tuosta työstä kun ei osaa olla asiallinen matkustajille.

Tuollaisiin kuskeihin joskus törmää. Kerran meni mummo nurin kun kuski lähti kaasuttaen, onneksi ei käynyt pahasti, ei ihan lattiaan asti rojahtanut vaan penkkejä päin.

Mä kyllä ymmärrän sen, että busseissa/metroissa jne. ei nyt tartte älyttömästi kailottaa ja puhelimeen huutaa, mutta en ymmärrä sitä ettei saisi puhua normaaliäänellä. Paskajäykkänä pitäisi istua ja katsoa lattiaan, nauraa ei missään tapauksessa.

Mä kyllä ymmärrän sen, että busseissa/metroissa jne. ei nyt tartte älyttömästi kailottaa ja puhelimeen huutaa, mutta en ymmärrä sitä ettei saisi puhua normaaliäänellä. Paskajäykkänä pitäisi istua ja katsoa lattiaan, nauraa ei missään tapauksessa.

Joo totta. Jos on joku pitkä matka missä muut yrittäisi hieman rauhoittua vaikka raskaan työpäivän jälkeen ja yksi huutaa ja kailottaa kurkku suorana siellä puoli tuntia putkeen niin se voi olla hermoille käyvää. Mutta normaalilla puheäänellä puhelimeen puhuminen on ihan verrattavissa siihen että juttelisi vaikka vieruskaverin kanssa. Mua ei haittaa naurukaan jos joku on hetken aikaa iloinen. Tosiaan sitten voisi rassata jos joku raakkuisi puoli tuntia putkeen siellä ja pitäisi showta koko bussilastille.

Oli pikkuveli ollut reenaamassa ja yks sälli oli seisoskellut jonkun vehkeen läheisyydessä ja veli kysyi että teetkö siinä? Oli tullut vittumaisen näkönen mulkasu vaan ja ei mitään vastausta.
Jälkeen päin tajusi että Marko Kiprusoff se siinä. Aika mulkun olonen äijä. Salillahan näihin sillon tällön törmää (varsinkin ne isommat sällit)

Omakohtanen kokemus: Istuin dösässä ja mun puhelin soi, no vastasin, sit siinä jossain vaiheessa naurahdin ja ku lopetin puhelun niin mun edesoleva nainen kääntyy ja sanoo, että "voisit olla vähän hiljempaa, ärsyttää tuollainen tekonauru. Laita mieluummin tekstiviestiä eläkä häiritse kaikkia muita." Voin kertoo et oli aika :wtf: olo

Jossain määrin ymmärrän naista. En ole keski-ikäinen nainen enkä inhoa naurua mutta kieltämättä tällasta rauhallista jamppaakin ärsyttää kun bussissa puhutaan toisten kuullen puhelimeen. Vittumaista kuunnella jonkun tuntemattoman sepostuksia. "Mis oot? Tuuks tänne? Mennääx sinne? Eiku tuu sittenki tänne!" Just se tekee tuosta ärsyttävää että Suomessa kaikki jotka bussissa ei puhu puhelimeen, pojottaa mykkänä omilla penkeillään. Aika harvalla on kaveri matkassa eikä tuntemattomalle puhuta joten ei synny luontevaa puheensorinaa. Sen hiljaisuuden yli sitten lähellä istuvat joutuu kuuntelemaan puhujaa.

Hetkinen, siksikö puolet porukasta on nykyään korvanapit korvissa bussissa... Täytynee laittaa joku ämppäri ja napit tilaukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom