Ok, edellisestä viestisäsi sain sen kuvan että teet maven ja leuat samassa treenissä.Tuo vain ei ole mahdollista, koska treenaan jalkatreenin ohessa Maastavedon, enkä tuota haluaisi muuttaa.
En nyt ole oikein varma, mitä ylipäätänsä kysyt. Haluatko tehdä enemmän selkäliikkeitä? Jos haluat, miksi? Ei treenikehitys ole liikkeiden määrästä kiinni. Useimmilla selän kehittymättömyys johtuu mm. siitä, että selkäliikkeitä ei kyetä kohdistamaan selkään vaan kädet ja olkapäät tekevät suurimman osan työstä. Itselläni ei tätä ongelmaa ole koskaan ollut, joten en ole todellakaan paras henkilö sen suhteen neuvoja antamaan, mutta vastaus tällaisessa tapauksessa löytyy suoritustekniikasta.Edit. 4-jakoisessa mulla ei oo mitään probleemia liikkeiden kanssa, mutta 2-jakosessa saa ja pitääkin miettiä tarkkaan, että treenit pysyy lyhyenä. 1.5h treenit ei tuu kysymykseen, tunnin jälkeen huomaa tehon laskun selvästi. Mutta laita ny jotain jos tulee mieleen. Yksi lisäpäivä onnistuu hyvin.
Mitä tulee suuren lihasryhmä priorisointiin, on homma melko selkeä. Jos haluat painottaa treeniohjelmassasi selkää, ei ensinnäkään reisiä kannata välttämättä tolkuttomasti samaan aikaan tahkota (koska kehon palautumisresurssit yms. eivät välttämättä riitä kahdelle suurimmalle lihasryhmälle samaan aikaan kauhean optimaalisesti). Itsehän olen jo vuosikaudet priorisoinut etureidet treeneissäni, ja samaan aikaan olen pitänyt selän ja takareisien treenin aika minimaalisena.
Ja ylipäätänsäkin priorisointi menee siten, että muita lihasryhmiä treenataan normaalia vähemmän, kenties vain ylläpitävästi. Täten priorisoitavalle lihasryhmälle voidaan kohdistaa suuri määrä työtä, ja kehon palautumiskoneisto on pitkälti tuon lihasryhmän käytettävissä.
Toki, ilmaisin tuossa vain henkilökohtaiset erot meikäläisen treenien ja esim. Näkkärin treenien välillä.Kyllä mun mielestä kannattaa pystypunnerrus pitää mukana, varsinkin Näkkärin ku treeniä alla vähän.
Vapaalla tangolla, ei missään smithissä. Kaksi aivan eri asiaa. ;)Kyllähän sä itsekin takosit pystypunnerrusta smithissä jonnekkin 100kg paikkeille(4-6 toiston sarjoissa).