HST - perusteet & FAQ threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosta strategic deconditionista ( eli 9-12 totaalilepojaksosta) piti kysyä, että tuleeko se vetää plussakaloreilla? Miinuskaloreilla ei varmaan palaudu tarpeeksi?

Tosta strategic deconditionista ( eli 9-12 totaalilepojaksosta) piti kysyä, että tuleeko se vetää plussakaloreilla? Miinuskaloreilla ei varmaan palaudu tarpeeksi?

Koska ei sitä lihaskasvua ihan liiaksi enää tuossa totaalilevossa, muutamia päiviä viimeisen treenin jälkeen, tapahdu niin vetäisin itse kyllä nollalinjalla... palautumisaikaahan tuossa jätetään hermostolle.

Takana on perus 6 viikon HST-kierto, plus viikon vielä tuohon päälle paukuttelin 1x5 menemään painoja joka kerta nostaen. Nythän olisi normaalisti edessä 9-12 päivän tauko. Olisi kuitenkin tarkoitus aloittaa dieetti ja dieetillähän ei pidetä tuota "deloadingia" välttämättömänä. Päteekö tämä myös omassa tapauksessani?

Tätä on varmaan kysytty aiemmin mutta treenaan vaan 6 viikkoa eli jää nuo negatiiviset pois niin voinko jatkaa vitosviikkojen jälkeen suoraan uuteen kiertoon vai onko toi sd silloin välttämätön pitää ?

Morjes,

Kyselin tätä jo aikaisemmassa threadissa, mutta tais eksyä viestikaaokseen joten uusiksi:

Ajattelin ryhtyä nyt HST-cyclelle kun tuo Elaston kaksijakoinen alkoi tympimään/kasvu pysähtyi (hiton hyvä ohjelma by the way).

Perusidea on selvä, ja toimivuudesta ei varmaan tarvitse kysyä, johonkin suuntaan se kehitys menee aina.
Uskon kuitenkin että raskaamman kaksjakosen jälkeen tämä erilainen ohjelma vois jopa potkia. Plussakaloreilla varmaan vedetään eka 8vkoa (eli normit 6 ja kaks negaa).

Liikkeitä on suht reilusti, muut laittaneet vähän vähemmän omille cycleilleen: (?)

SJMV
Penkki/Vinopenkki
Ylätalja/Alatalja
Viparit sivuille/Pystypunnerrus
(vuorotreenein eli ma 2x15 pystyä ja ke 2x15 vipareita jne.)
Ojentajapunnerrus taljassa
Hauis mutkatangolla
Takakyykky
Vatsakierto laitteessa
Pohkeet prässissä

Sane or insane, onko liikkeitä liikaa vai sopivasti? Jokatapauksessa maksimit on ens vkon lopussa kokeiltu, strategiset mitat on otettu ja sitten lähtee HST kokeiluun!

takakyykky ensimmäiseksi liikkeeksi,tai sitten vaihtelet sitä ja sjmavea.
mun ehdotus

kyykky/sjmv
penkki/vinopenkki
kulmasoutu/ylätalja
viparit sivulle/pystypunnerrus
ojentajapunnerrus
hauiskääntö
muuta hippaa jos on virtaa

Mitä mieltä olette muuten vatsa ja pohjeliikkeistä? Itselläni HST:n kolmas mesosykli menossa ja kaikki sujuu hienosti, paitsi noi pohkeet ja vatsat. Ne ovat pirullisia harjoitteita sikäli, että on tosi vaikeaa määrittää maksimeja, ja toisaalta pitää kiinni siitä samasta tarkasta tekniikasta. Vatsat etenkin on hankalat, kun ne tulee aina tehtyä kehonpainolla. Progessiota on vaikea muodostaa.

Toisekseen oon miettiny, että tarkoittaako tuo 36-48 tunnin palautuminen että sinä välipäivänä ei saisi treenata mitään. Tekisi mieli tehdä just vaikka vatsat ja mavet ja pohkeet eri päivänä, ku muu kroppa. Haittaako sellainen sitä palautumista? Frekvenssi pysyisi periaatteessa samana.

Millaisia maksivoima parannus prosentteja olette saanut ensikertalaisena? Takana on n.12v salitreeniä,sellaista body tyyppistä (8x3 sarjoja) mutta nyt aloitetaan treenikaverin aloitteesta HST tammikuussa. Onko lupa odottaa esim. 10% tulosparannusta vai peräti enemmän kun kerrankin tulee treenattua kunnolla voimaa. Kaupan lisäravinteilla treenaan.

edit. Typo

Millaisia maksivoima parannus prosentteja olette saanut ensikertalaisena? Takana on n.12v salitreeniä,sellaista body tyyppistä (8x3 sarjoja) mutta nyt aloitetaan treenikaverin aloitteesta HST tammikuussa. Onko lupa odottaa esim. 10% tulosparannusta vai peräti enemmän kun kerrankin tulee treenattua kunnolla voimaa. Kaupan lisäravinteilla treenaan.

Jos treeniä on takana 12 vuotta, niin millään ohjelmalla ei kuudessa viikossa tuloksia koroteta 10 %, mikäli treenissä on ollut mitään järkeä tähän asti. Sillä ensikertalaisuudella ei mielestäni ole mitään merkitystä noin pitkän treenitaustan jälkeen. Enemmänkin odottaisin vaihtelun tuovan lisämotivaatiota treenaukseen ja kunhan tulokset edes hieman nytkähtäisivät ylöspäin, niin olisin tyytyväinen. ...ja yhden HST-kierroksen jälkeen voi ottaa toisen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en tiedä onko tähän kysymykseen jo annettu vastaus.. mutta tässä se kuitenkin on:
Mä olen ajatellut treenata HST tyyliin mutta onko mahdollista treenta 6 päivää viikossa, ei 3?
Treenissä tekisin vain puolet normaali 3 päivän treeneistä.

Onko tämä suositeltavaa ja mitä pitäisi ottaa huomioon?
6 päivän treenissä voisi saada treeni tehtyä intensiivisemmin.. ja treeneistä tulisi lyhyemmät..

Mä en tiedä onko tähän kysymykseen jo annettu vastaus.. mutta tässä se kuitenkin on:
Mä olen ajatellut treenata HST tyyliin mutta onko mahdollista treenta 6 päivää viikossa, ei 3?

6 päivän treenissä voisi saada treeni tehtyä intensiivisemmin.. ja treeneistä tulisi lyhyemmät..

Tottakai niin voi tehdä mutta sitten se ei ole enää HST eikä yksi jakoinen. Kannattaa varmaan liikkeet ylä- ja alakropan liikkeisiin. Ongelmana tuossa tulee että harvoin kaksi jakoistakaan vedetään kolme kertaa viikossa läpi eli kuudella treenillä joten rasitus voi olla aika kuva. Mutta kroppaa kuuntelemallahan se selviää.

Kyllä tuo on tehtävissä, mutta voi vaatia pientä sisäänajoa. Sinänsä kroppa kestää todella tiheää treenaamista kun tekee homman järkevästi.

Tämähän alkoi kiinnostamaan itseänikin.

Voisikohan homman tehdä niin että laskisi prosentit vaikka esimerkiksi 105% 15RM eli pyrittäisiin joka kahdenviikon syklissä nostamaan hieman ennätyksiä?
Itsellä on homma niin alulla että ehkä voisi onnistua. Ensimmäinen ohjelma jossa olisi jonkinlaista järkevää progressiota.

Ohjelmaa ajattelin esimerkiksi tällaista:
Takakyykky
SJMV
Penkki
Ylätalja kapealla vastaotteella
Kulmasoutu
Pystypunnerrus niskantaa

Voisikohan tuohon ottaa apuliikkeitä jotka tehtäisiin ilman erillistä progressiota, ihan tuntumapohjalta?
Esimerkiksi voimapyörää, flyessiä..

Tämähän alkoi kiinnostamaan itseänikin.

Voisikohan homman tehdä niin että laskisi prosentit vaikka esimerkiksi 105% 15RM eli pyrittäisiin joka kahdenviikon syklissä nostamaan hieman ennätyksiä?
Itsellä on homma niin alulla että ehkä voisi onnistua. Ensimmäinen ohjelma jossa olisi jonkinlaista järkevää progressiota.

Ohjelmaa ajattelin esimerkiksi tällaista:
Takakyykky
SJMV
Penkki
Ylätalja kapealla vastaotteella
Kulmasoutu
Pystypunnerrus niskantaa

Voisikohan tuohon ottaa apuliikkeitä jotka tehtäisiin ilman erillistä progressiota, ihan tuntumapohjalta?
Esimerkiksi voimapyörää, flyessiä..

Voi hyvin ottaa 103-105% tavoitteeksi, jos ekoja kiertoja tekee. Mikset tekisi myös apuliikkeet samalla progressiolla? Älä kuitenkaan lisää samalle lihasryhmälle montaa liikettä ekaan kiertoon kun tuo frekvenssi kyllä saa riittävän kuorman aikaan ilman extraliikeitä.

Melkein koko ketjun lukasin läpi ja ajattelin kysyä mielipiteitä omaan ohjelmaan.

Kyykky
Penkki
Ylätalja
Pystypunnerrus kp
Hauiskääntö
Ranskalainenpunnerrus

Tuon jälkeen vielä muutama sarja vatsoille voimapyörä/jalkojen nostot vast.
Onko pahasti metsässä kun en vuorottele liikkeillä esim. Kyykky/mave?

Intin aikana voimatasot tipahtaneet joten pienillä painoilla tulee tehtyä.
Hst-gurut apua tarvitaan! Kiitos jo etukäteen! :)

Melkein koko ketjun lukasin läpi ja ajattelin kysyä mielipiteitä omaan ohjelmaan.

Kyykky
Penkki
Ylätalja
Pystypunnerrus kp
Hauiskääntö
Ranskalainenpunnerrus

Tuon jälkeen vielä muutama sarja vatsoille voimapyörä/jalkojen nostot vast.
Onko pahasti metsässä kun en vuorottele liikkeillä esim. Kyykky/mave?

Intin aikana voimatasot tipahtaneet joten pienillä painoilla tulee tehtyä.
Hst-gurut apua tarvitaan! Kiitos jo etukäteen! :)

Olisin ehkä selälle laittanut jonkun soutuliikeen lisäksi ja takareisille & pohkeille jotain. Muuten ihan jees.

Kiitokset Larzanille! Teen tämän kierron tällä ja seuraavaan lisäilen ja muutan ohjelmaa.
Nopeimmat reenit koskaan oon tehny tällä ja silti tuntuu siltä et on treenannut.
Vieläkö Larzan reenaa HST:llä vai joku muu menossa? Millasia tuloksia sait tällä? :)

Kiitokset Larzanille! Teen tämän kierron tällä ja seuraavaan lisäilen ja muutan ohjelmaa.
Nopeimmat reenit koskaan oon tehny tällä ja silti tuntuu siltä et on treenannut.
Vieläkö Larzan reenaa HST:llä vai joku muu menossa? Millasia tuloksia sait tällä? :)

Treenasin justiinsa muutaman kierron hst:llä pitkästä aikaa. Rikoin aikanaan voimissa aiemmat ennätykset kun kokeilin hst:tä monen vuoden monijakoisten jälkeen. Tuloksia ei enää ulkoa muista siltä ajalta.

Ohjelma on edelleen todella toimiva minulle ja lisäksi sen Kautta löysin muutkin koko kehon treenit, joilla pääosa omasta kehityksestä on tehty.

Kaatuuko koko systeemi ja maailma jos alotin koko syklin ehkä liian kevyillä painoilla. Teenkö syklin loppuun ja rauhassa korottelen? Tämä kuullostaa järkevältä omaan korvaan..
Hieman hiljainen threadi kaikki vaan reenaavat! Oikein stna!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom