HST - perusteet & FAQ threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäis varmaan verestää muistoja ja ottaa lumien tultua (ja työmatka-pyöräilyn loputtua) vaikka HST jaksoa muutaman vuoden tauon jälkeen.
Vois pistää liikkeet & liikejärjestyksen vaikka tällaiseksi:

Treeni A:
Alaviistopenkki
Kulmasoutu (v-kahva, tanko nurkkaan)
Penkkileuat(myötäote)
Pystypunnerrus
Zercher kyykky
SJMV
Hauiskääntö tangolla
Penkkidippi

Treeni B:
Kyykky
Reiden koukistus käsip.
Vinopena kp
Kulmasoutu tangolla (myötäote)
Arnold punnerrus
Penkkileuat (vastaote)
Ranskalainen maaten (dead extension style)
Drag curl-hauiskääntö

..eli hieman vastakkaisia lihasryhmiä peräkanaa. Pohkeita sillointällöin (kehittyy helposti, myös suonikohjut). Vain 1 sarja/liike. Muuten ihan perus HST:tä.
Vois ehkä toimia tän hetken voluumipumppailuiden jälkeen. Back to low volume hell..

Kysästääs nytte ku aattelin alkaa tekee hst:tä et miten ootte ottan selkä reenit eli miten ootte jakan maven, ylätaljan ja kulmasoudun ku ei varmaan kannata vetää jokaist joka reenis? Miltäs kuulostais et ma ja ke ylätalja ja kulmasoutu ja pe pelkkä mave? Mut miten sit toi maven progressio?

Kyllä siihen rasitukseen tottuu, aluksi voi ottaa koville mutta kyllä se parissa viikossa ohi menee, tekee vaikka vähän kevyemmin aluksi jos ei muu auta. Itsekin luistin maastavedossa ja tein vain kerran viikossa "kun on niin raskas liike ja teen leukoja ja kulmasoutua" mutta kun otti asiaksi ja alkoi vetää joka treenissä niin meni muutama viikko ja kroppa tottui :)

Olen pitänyt ~1/2v taukoa HSTstä,mutta tänään se taas alkoi:) Täytyy sanoa,että voi vittu tuntui pahalta..

Nyt vaan ruokaa naamariin niin perkeleesti ja pari rukousta päälle toivoen,että pystyisi vetämään seuraavan treenin suunnitelmien mukaan sitten keskiviikkona:kuola:

kysytään vielä selvennykseksi että onko suositeltavaa tehdä jokaisen toistoalueen kakkosviikolla se yks sarja vai yrittää kahta, ja vaikka jättää se toinen sarja vajaaksi?

Mikäli olet laskuria käyttänyt ohjeiden mukaisesti, en missään nimessä lähtisi lisäämään sarjamääriä. Herkäksi menee palautumisen kanssa. Ohjelma toimiii tuollaisena kuin se on. Sarjapituuksien, -määrien ja painon variointi alkuperäismallin mukaisesti on nimenomaan, ainakin itselleni, SE juttu koko ohjelmassa. Vielä kun kaikki tehdään perusliikkein, niin homma on paketissa.

Kyllähän tuokin ihmisestä riippuvaa on. Vielä enemmän riippuu ehkä siitä, miten kierto on suunniteltu. HST-forumilla kokeneet herrat sanovat, että niin kauan kun perusprinsiipit on hallussa, ohjelma voi näyttää miltä vain.

Mielestäni ei kuitenkaan kannattaisi lähteä kokeilemaan ainoastaan vain silloin kuin siltä tuntuu. Sanoisin, että joko tai. Esimerkiksi itse teen 10 toiston viikot 2x10.

juu, eipä se työntävissä nyt onnistuiskaan, kun meinaa kesken jäädä nytkin sarjat pikkudietillä mennään, mättöpäivinä testatut sarjamaksimit ei päde tällä hetkellä

no voi perskuta..tajusin vast tänää ku kävin testaas viimiset maxit et eihän sil salil oo 1,25kg kiekkoi ni ei voi korottaa missää 2,5kg. eli mites esim pystypunnerrukses kannattas tehä ku 12rep max on 25? hölmö kysymys mut ei voi minkää.:david:

Jos salillasi on sellaiset kilon tai isommat lukot, laita ne tankoon. Voithan myös tehdä vaikka 12x20,12x20,15x20,12x25..jne. Tai vuorottelet esimerkiksi vipareita ja pystäriä sitten. Näin olen itse tehnyt, vaikka painoja onkin.

lukot on 2,5kg/kpl :D ja tota vipareit ei saa millää 12,5kg tehtyy näil naruil mitä omistan. mut mut koitetaa jotaa kehitellä. :) ei se niin tarkkaa oo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
HST ja kalorisyklitys

Miten tulisi jakaa + ja - jaksot HST:tä tehdessä? teen 1on/1off tyyliin ohjelmani on:

3 treeniä 15x
6 treeniä 10x
6 treeniä 5x
3 treeniä 2x(/negatiiviset)

tohon vielä tarvittaessa lepo/kevyt viikko. Eli jos haluaisin olla esim. ton kierron aikana noin 1½ viikkoa miinuksella niin mihin se tulisi sijoittaa? voisko suurimman osan ajasta olla miinuksella kevyen viikon aikana vai lähteekö silloin lihas kävelemään?

Tänään luettu läpi suurin osa threadista, ja tämä systeemi tulee käyttöön ensi viikosta lähtien. On tämä Pakkis niin hieno paikka kun kaikkiin kysymyksiin jotka itse keksii on jo vastaukset valmiina, sekä monta muuta fiksua asiaa. :worship:

no niin tänään lähti hst testiin, positiivisten kommettien innoittamana! Toivottavasti treeni maistuu ja äijä kasvaa :rock:

Ite oon ajatellu ottaa HST:n käyttöön tässä lähiaikoina, mutta oon vaan ihmetelly, että miten monella liikkeellä porukka tekee HST:ä.. ajattelin vaan, että itellä olis 9 liikettä, jos vatsan tekis läpi vaan yhdellä liikkeellä, joka vois olla vaikka vatsarutistus. Vai olisko parempi, että tekis koko vatsan perusteellisesti sillä 3 liikkeen perussetillä? Eli vatsarutistus, jalkojennosto ja vatsankierto..? Mutta sitte tulis 11 liikettä. Pohkeita olin ite ainakin ajatellu vuorotella, eli joka toisessa treenissä tekis seisten ja joka toisessa istuen, joka kuulostaa ihan järkevältä. Olisko vatsoja järkevä tehdä sellailla, että tekis joka treenissä vatsarutistuksia, mutta vaihtelis sitte jalkojennostoa ja vatsankiertoa. Sitte vielä sellane kyssäri, että onks rannekääntö liian hifistely liike HST:een.

Sry, en jaksa selailla koko threadia läpi.

Eli vatsarutistus, jalkojennosto ja vatsankierto..? Mutta sitte tulis 11 liikettä.

Sitte vielä sellane kyssäri, että onks rannekääntö liian hifistely liike HST:een.
Vatsoja voi treenaat muutenki ku tolla hst-systeemillä, kuitenki saa paljon monipuolisemman treenin keskivartalolle, jos ei tuijota pelkästään painojen% ja mikä viikko on menos.

Toi rannekääntö on kyllä aivan turha, jos yhtään perusliikkeitä teet, kuten kulmasoutua, leuanvetoja tai hauiskääntöä vapaillapainoilla niin aivan tarpeeksi saa damagee niis.

Vai olisko parempi, että tekis koko vatsan perusteellisesti sillä 3 liikkeen perussetillä? Eli vatsarutistus, jalkojennosto ja vatsankierto..?

Ehdottomasti, se on ainakin mun suunnitelma. Vatsat viimeiseksi, ja vähän pitempi setti (esim noi 3). Vatsoja ei voi tehdä liikaa.. :rock::rock:

Jonkinmoinen selkäliike siihen loppuun tuntuis vielä luontevalta. Niin sais keskivartalolle kunnon treenin.

Vai olisko parempi, että tekis koko vatsan perusteellisesti sillä 3 liikkeen perussetillä? Eli vatsarutistus, jalkojennosto ja vatsankierto..?

Ehdottomasti, se on ainakin mun suunnitelma. Vatsat viimeiseksi, ja vähän pitempi setti (esim noi 3). Vatsoja ei voi tehdä liikaa.. :rock::rock:

Ettekai ny tarkota että 3 liikettä vatsoja per treeni?? Vatsalihakset kannattaa treenata kyllä samanlaisin metodein ku muitaki lihoja ja 6-9sarjaa jos noita vääntää 1-jakosessa ni mennään pahasti yli... Niin ja vatsoja voi todellakin tehdä liikaa ja niin ikävä kyllä moni salillakävijöistä tekeekin, tehdään "tuntumapohjalta", unohdetaan progressio eikä kehitytä.

Jonkinmoinen selkäliike siihen loppuun tuntuis vielä luontevalta. Niin sais keskivartalolle kunnon treenin.

Kyykyn ja Maven lisäksi alaselänliike? Voipi olla keskiruho piakkoin jumissa.

Niin ja vatsoja voi todellakin tehdä liikaa ja niin ikävä kyllä moni salillakävijöistä tekeekin, tehdään "tuntumapohjalta", unohdetaan progressio eikä kehitytä.

Kyykyn ja Maven lisäksi alaselänliike? Voipi olla keskiruho piakkoin jumissa.
Mutta menee vähän yksipuoliseksi keskikropan treenaaminen jos vaan jotain vatsoja taljassa juntataan. Mielestäni on aivan turha sotkea hst:hen keskikropan treenaamista koska se saa niin paljon rasitusta muista liikkeistä. Parempi oli mun mielestä vetää vaikka kerran viikos sellaisia palauttavia liikkeitä kuten kiertoja, keppiliikkeitä, syviävatsalihaksia, pitoja...

Samaa mieltä, ei enää alaselälle mitään, itelle oli kyll liian raskasta jo Mave, kyykky ja kulmasoutu.

En oo ehtiny vielä koko ketjua lukee,mutta olis kysyttävää tuosta Larzanin laskurista...Kun yritin valita arvon treenien väliseksi progressioksi,niin se ei anna muuttaa sitä,vaan palaa takasin 0,0% vaikka olisi klikannut siihen jonkun annetuista arvoista!Sama siinä viimeisen treenin paino toistomaksimista.Enks vaan osaa vai mikä mättää?Vaikeuttaa aika oleellisesti tätä alotusta,kun laskuri ei toimi/en vaa osaa!

En oo ehtiny vielä koko ketjua lukee,mutta olis kysyttävää tuosta Larzanin laskurista...Kun yritin valita arvon treenien väliseksi progressioksi,niin se ei anna muuttaa sitä,vaan palaa takasin 0,0% vaikka olisi klikannut siihen jonkun annetuista arvoista!Sama siinä viimeisen treenin paino toistomaksimista.Enks vaan osaa vai mikä mättää?Vaikeuttaa aika oleellisesti tätä alotusta,kun laskuri ei toimi/en vaa osaa!

Itse en ole koskaan koko laskuria käyttänyt, mutta ensimmäinen kierto saattaa olla hieman kehon totuttelua ja opettelua muutenkin. Oman kehosi parhaiten tuntien osaat kyllä valita varmasti heti alkuun suurinpiirtein oikeat painot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom