Helsingin aidot punttisalit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by kekexx
Pienenä yhteenvetona tähän voisi määritellä millainen on aito HC punttisali:

Heh tämä oli hyvä. Vielä kun lisäisi pyhätön jossa vaikka Hulkkikin voisi pitää munkki-rituaaleja rauhassa ;)

Henk. koht. se on ihan se ja sama missä kukakin tykkää treenata tai miten, mutta se on sitten bullshittiä jos väitetään, että muualla ei kehistystä saada samalla tapaan aikaan kun HC-Anderssen-salilla :rolleyes: Parempia pointtereita voi toki saada ja kunnollisemmat varmistajat mutta siinäpä se melkein on, loppu on itsestä kiinni.

Originally posted by Hulkki

Bottom line: tiedän oman salimakuni ja olen onnekseni löytänyt sellaisen HC-salin, mistä todella pidän ja saan siellä vedettyä kunnon treenejä itseäni kahta kertaa isompien jässiköiden pumpatessa vieressä.

Yli 200 kiloisia jässiköitä? Wow! :worship:

Millä salilla kävitkään?

...vielä jos HC-salin seinät on vuorattu vanhoilla ja puoliksi revityillä rocky ja nyrkkeily kuvilla,

taustalla soi eye of the tiger ja toinen piiskaa viimesissä kyykky sarjoissa: menee prrkele! Nosta se vitun paska!! Jaksaa vielä!!:evil:

Originally posted by vitvall

tämä on vain sinun mielipiteesi, olisiko oikein jos HC salin kannattajat hyökkäisivät joukolla sinun _mielipidettäsi_ vastaan?
...
ollaan me suomalaiset ahdasmielisiä paskoja. erityisen pettynyt olen moderaattorien kommentteihin...
Tämä nyt on tietysti vain minun subjektiivinen näkemys, mutta itse koen hc-salien puolesta vaahtoajien kommentit hyökkäyksinä juuri 'meidän muiden' mielipiteitä vastaan. Tästä konflikti syntyy, ei siitä, että esim minun mielestäni hc-salilla ei olisi hyvä treenata tai kehittyä tai että jompikumpi näistä karkeasti jaotelluista salityypeistä olisi toista parempi. Molemmissa on puolensa, molemmat ääripäät ovat huonoja ja paras vaihtoehto on jossain ääripäiden välissä.

Ja jos tarkastellaan molempien näkemyksiä ahdasmielisyyden kannalta:
'Me Muut':"Minua ei häiritse muiden treenaajien treenit tai ulkoinen itsestäni poikkeva olemus, kunhan hän ei tarpeettomasti häiritse treeniäni. Monipuolisuus salikävijöissä on valttia. Viihdyn salilla jossa on hyvät harjoittelumahdollisuudet ja treenaamiseen sopivat olosuhteet niin ilmanvaihdon kuin hygieniankin puolesta."

'HC-salin Puolesta Vaahtoaja(fiktiivinen hlö, toim. huom.)':"En pysty treenaamaan ympäristössä jossa on itsestäni poikkeavia kanssatreenaajia ulkoasun, treenityylin, sukupuolen, värin, äänekkyyden, hygienian, treeniasun, hiustyylin, tavoitteiden, hihojen pituuden tai lempikaramellin suhteen enkä pysty treenaamaan salilla, jonka varustus, harjoittelumahdollisuudet ja hygienia poikkevat omasta treenimaustani ja rockyleffassa nähneestäni salista."

Kumpi on ahdasmielinen näkemys? :)

vastaus yleisön pyydöstä...

mielestäni ylläpidon/moderaattorien pitäisi toimia tavalla joka miellyttää kaikkia. tämän topicin yhteydessä tarkoitan sitä että kenenkään mielipidettä ei saa yhteisvoimin tunkea turkkilaisen perseeseen.

jos topicin nimi on "HC sali" tai vastaava, olisi kaikkien edun mukaista että topicissa keskusteltaisiin asiallisesti tästä asiasta. tietenkin hyvä läppä on suvaittua ja se pitää boardin fiiliksen iloisena, mutta jos muut käyttäjät lähtevät haukkumaan niitä jotka haluaisivat treenata "HC salilla" se luo minulle (ja varmaan muillekkin) hieman negatiivisen kuvan boardista.

Naurettavaa pelleilyä sanon minä.
sanoi Sam225. mielestäni tämä ei ole sopivaa käyttäytymistä moderaattorilta. tottakai jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta negatiiviset kommentit voisi jättää sanomatta. tässä tapauksessa Sam225 ei ainakaan saavuttanut mitään kommentillaan.

Mä oon vilpittömän iloinen, että joku muukin jaksaa vähän taistella vastaan tuolle ainaiselle "jos salilla on lattia - se on trendipellesali" -bullshitille.
sanoi Tomi. mielestäni tämä ei ole sopivaa käyttäytymistä ylläpidolta. tottakai jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta negatiiviset kommentit voisi jättää sanomatta. tässä tapauksessa Tomi ei ainakaan saavuttanut mitään kommentillaan. se mikä on sulle bullshittiä voi toiselle olla kultaa.

ei tunnu kivalta kun muu käyttäjäkunta hyökkää verbaalisesti toisten kimppuun vain heidän mielipiteidensä perusteella.

loppusamaistus:
olisiko suvaittavaa jos menisin tähän topicciin-
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=8830
kertomaan mielipiteeni hatzan 'treenaamisesta'? mielipiteeni sisältäisi pilkkaamista ja vittuilua. entä jos olisin moderaattori/ylläpitäjä?

Tomi, älä vaivaudu vastaamaan tähän. en usko että saamme enää mitään rakentavaa aikaan :D

Edit:
Tämä nyt on tietysti vain minun subjektiivinen näkemys, mutta itse koen hc-salien puolesta vaahtoajien kommentit hyökkäyksinä juuri 'meidän muiden' mielipiteitä vastaan.
itse en ole huomannut HC salin puolesta puhujien hyökkäävän meitä muita vastaan. tässä topicissa tosin huomasin kuinka me muut hyökkäämme HC salittajia vastaan.

Kumpi on ahdasmielinen näkemys?
ahdasmielistä tässä on se ettet anna HC salin puolesta puhujien olla ahdasmielisiä...

mielestäni ylläpidon/moderaattorien pitäisi toimia tavalla joka miellyttää kaikkia.
.
.
.
sanoi Tomi. mielestäni tämä ei ole sopivaa käyttäytymistä ylläpidolta. tottakai jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta negatiiviset kommentit voisi jättää sanomatta. tässä tapauksessa Tomi ei ainakaan saavuttanut mitään kommentillaan. se mikä on sulle bullshittiä voi toiselle olla kultaa.

ei tunnu kivalta kun muu käyttäjäkunta hyökkää verbaalisesti toisten kimppuun vain heidän mielipiteidensä perusteella.
Hehe, luulin ekana että olet tosissasi, mutta luettuani kahteen kertaan tämän, tajusin vihdoin tämän vitsiksi. Hyvää läppää, ei siinä mitään. :kippis1:

Hehe, luulin ekana että olet tosissasi, mutta luettuani kahteen kertaan tämän, tajusin vihdoin tämän vitsiksi. Hyvää läppää, ei siinä mitään.
kaiken tämän vuodatuksen olisin voinut pukea sanoiksi: "eipäs vittuilla!"

välillä on hauskempaa tehdä asiat näin ;)

Mun mielestä asia on nyt niin simppeli, että jotkut salit ovat menettäneet sielunsa kaupallisuuteen...

Kielletään kaikenlainen räyhääminen ja mangnesiumin käyttö ja tehdään salista isolle yleisölle sopivan; ihan hyvä asia tavallaan koska voisin kuvitella että esim. 50 - vuotias nainen ei halua treenata räyhäävien urosten kanssa. Ja itse kuitenkin haluan että mahdollisimman moni harrastaisi jotain urheilua tai liikuntaa.

Toisaalta näen kyllä punaista kun minusta tai kenestä vaan tullaan valittamaan - huutamisesta, mangnesiumista, kengistä, painojen heittämisestä... Vain sen takia koska sali ei ole tarkoitettu kovaa treenaaville.

Itse en välitä niin paljon mitä jengiä käy salilla - pidän melkein kaikista. Jopa aerobiccaavat meihet menettelee... Kusipää kieltoja vihaan.

Vaikka voisikin selitellä magnesiumikieltoa sillä että pidetään paikat siistinä, tai perustein; ei saa treenata niin kovaa, se ei ole salimme tarkoitus, tai sitten sillä, että sali valitsee asiakkaat, niin on magnesiumikielto mun mielestä asia joka ihan turhaan rajoittaa asioita salilla. Voisi funtsata, onko salilla yhtään todellista tekiää tai asioista tietävää jos kielletetään kovaa treenaaminen?

mielestäni ylläpidon/moderaattorien pitäisi toimia tavalla joka miellyttää kaikkia.
Höpö höpö, mun mielestä on hienoa että myös modet ja ylläpito osallistuvat keskusteluun ja nimenomaan omilla mielipiteillään.

itse en ole huomannut HC salin puolesta puhujien hyökkäävän meitä muita vastaan. tässä topicissa tosin huomasin kuinka me muut hyökkäämme HC salittajia vastaan.
Eipäs: muu käyttäjäkunta puolustaa omaa näkemystään, hyökkäys sisältyy 'muilla kuin hc-saleilla ei voi treenata'-väitteeseen. Henkilökohtaiset hyökkäykset asian ulkopuolelta ovat tietysti valitettavia puolin ja toisin.

ahdasmielistä tässä on se ettet anna HC salin puolesta puhujien olla ahdasmielisiä...
Toki annan. Olen itsekin aloittanut (huikean :rolleyes: ) treeniurani täällä kuvatunlaisella hc-salilla joka sekin kelpaisi edelleen minulle, mutta en pidä asenteesta, jolla nykyinen treeniympäristöni kyseenalaistetaan. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käyttämääni koulun salia voisi jo kutsua hoocee saliksi. Viimeksi vinopenkkiä kp:lla tehdessäni katosta tippui silmääni nuuskaa tai peiniä muruja katosta:D

Originally posted by Ämmbee

Toisaalta näen kyllä punaista kun minusta tai kenestä vaan tullaan valittamaan - huutamisesta, mangnesiumista, kengistä, painojen heittämisestä... Vain sen takia koska sali ei ole tarkoitettu kovaa treenaaville.

Fiulataan nyt pilkkua vielä sen verran että painojen pudottaminen ei ole kovaa treenaamista - se on tyhmää.

Originally posted by metalman
Fiulataan nyt pilkkua vielä sen verran että painojen pudottaminen ei ole kovaa treenaamista - se on tyhmää.
Entä painonnosto? Tai jos mokaa? Parempi pudottaa kuin epätoivoisesti korjata.

Originally posted by metalman

Ei ole aina helppoa ole olematta tyhmä. Esimerkkinä vaikka tilanne, jossa on vetäny käsipainopenaa 70kg per käsi, ja oot just saanu sen vikan toiston sieltä ylös kymmenen sekunnin orgastisen taistelun jälkeen. Sit pitäis vielä asetella ne käsipainot johonki...

Originally posted by Ämmbee
Entä painonnosto? Tai jos mokaa? Parempi pudottaa kuin epätoivoisesti korjata.

Ok ok myönnän sanoin ite tyhmästi. Tarkoitan nyt pudottamisella sitä, kun tehdään sarjaa jossa joka toistolla paino pudotetaan maahan kolinalla. Itse kultakin tietysti raskaissa toistoissa tippuu painoja, sehän on selvää ja loukkaantumisten välttämäseksi ihan välttämätöntä.

Mutta on se nyt vähän tylsää treenata, jos sattuu/joutuu tiputtamaan jonkun painon, niin salilla heti päät kääntyy katsomaan, että kuka siellä kolistelee.

Ei liity nyt Helsinkiin, mutta Hyvinkäällä on yksi loistava HC-sali.
Kävin siellä 5 kertaa ennen kuin paikka kiellettiin alle täysi-ikäisiltä. Itse kun olen 14. Paikka on ilmainen ja pienin mies
on 130kg. Salilla ei ollut mitään ylimääräistä. Ja ihmisiä kerrallaan
oli enintään 5kpl.
Niin ja se paikka on kirjaimellisesti maan alla, eli ikkunoitakaan ei ollut.

Toinen maan alla oleva sali on oman koulun punttisali. Salilta löytyy:
Penkki, vinopenkki, jalanojennus/koukistus, jalkakyykky paikka,
käsipainoja riittävästi (2kg --> 50KG), scott-hauiskääntö, alatalja, ylätalja, leuanveto tanko ja vatsalihas paikait.

Tää nyt on vähän asian vierestä, mutta...

Nykyään kuntosalien kohderymä ei ole kehonrakentajat ja voimanostajat saatikka sitten painonostajat. Kohderyhmä on kuka tahansa joka on kykenevä maksamaan. Salit on kaupallisia ja niiden on tarkoitus tehdä voittoa. Parhaiten kisassa pärjää sali jolla on hyvä hinta- laatusuhde ja joka pystyy tyydyttämään monenmoisen käyttäjäkunnan tarpeet.

Tarpeet on mitä kullekkin. Joku kaipaa hyppelyhuonetta joku aerobisia laitteita, sauna ja poreallas ei oo pahasta. Fakta vaan on että nykyään maksavista asiakkaista HC reenaajat on minimaalinen ryhmä ja niillä ei elä kukaan. Mun mielestä salit on muuttunu psitiivisempaan suuntaan. Ne houkuttelee hyvän harastuksen pariin perheenäitejä, kolutyttöjä, eläkeläisiä ja ties mitä. Homman teemaksi onkin tullut... terveys. Ei sinänsä mikään paha juttu.

Mun mielestä hyvä sali on sellanen jossa kaikki nää toiminnot on jaettu järkevästi sektoreihin joloinka erityyppiset reenaajat ei häiritse toisiaan. (ja kaikki tarviittava löytyy)

Mue ei haittaa vaikka joku sipsakka pimu kyykkäis vieressä taikka itteeni huomattavasti isompi ja vahvempi karju. Isoilta ns. kaupallislta saleilta löytyy hyvin myös HC laitteita. Itse käytän melkein pelkästään niitä, siis laitteita. Vaikka en itseäni HC reenaajaksi tulosmielessä noteerakkaan.

En myöskään paa pahaksi jos salin jälkeen voi käydä hyvässä saunassa tai polskahtaa vilvottelemaan kylmäaltaaseen.

eikös kaikki salit ole kaupallisia??? lukuunottamatta kaupungin,kunnan tai firmojen saleja,vai pyhä henkikö ne rahoittaa?ja hyvä pointti oli joltain se että nimekkäät kehonrakentajat lähes poikkeuksetta treenaavat ns. trendi saleilla jossa käy porukkaa laidasta laitaan.Tony Halmekin käsittääkseni aktiiviaikoinaan punttasi venice beachilla ja sitä ennen ja sen jälkeen Helsingin David Fitness clubilla,töölö gymillä sekä Gold´lla,Halme jos joku oli/on ainakin ulkoisen olemuksen puolesta ns.HC treebaaja vaan eipä hänkään viihtynyt missään kontulan kuntokellarissa,joten jälleen tästä huomaamme että nämä tyypit jotka eniten kailottavat HooCee treenejä ehkä kuitenkin itse ovat niitä oppipoikia kuitenkin, ja eiköhän heillekin pakassa vielä painot riitä muutavaksi vuodeksi eteenpäin vaikka siinä vieressä treenaakin joku fitnespimu motivaation siitä kärsimättä.

Originally posted by turilas
eikös kaikki salit ole kaupallisia??? lukuunottamatta kaupungin,kunnan tai firmojen saleja,vai pyhä henkikö ne rahoittaa?

Mun kommentti kaupallisuudesta oli lähinnä toteamus.
Kunhan käytin termiä kaupallisuus. Uskonnosta ei todellakaan ole kysymys...

Näillä ``uusilla`` saleilla kaipais kyllä paikka missä vois harjotella vaikkapa rinallevetoa ja paukutella painoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom