Helsingin aidot punttisalit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
se mitä olen huomannut että nää niin sanonut hoocee paikoissa treenaavat hoocee treeniä vetävät miehet on tällä forumilla lähinnä siloposkisia insinöörin alkuja tai jotain koulupoikia..ja elämän kovin juttu on uus tatska tai se kun kääntää lippiksen väärinpäin..mut imago tietty ensin..

Hehee, asiallista kritiikkiä. Oikeasti paras treeniympäristö on jossain 'hc-salin' ja 'neitifitness-salin' välillä: eli paikat ja ihmiset ovat puhtaat, ilmanvaihto pelaa ja toisaalta kovaa treenaaminen ei ole kiellettyä ja on välineiden ja varsinkin vapaiden painojen ja nostopaikkojen puolesta mahdollista.
Kanssatreenaajiin ei paikka oikein vaikuta: joka puolella ympäri maailmaa on sekä ääliöitä että asiallisia ihmisiä. Mutta jos jonkun pelkkä ulkoinen olemus pilaa toisen treenin, on syytä vilkaista peiliin.

Jos haluutte salia tosimiehelle niin kokeilkaapa Espoonlahden urheiluhallin salia. Siellä puuttuu 2 / 3 kaikista painoista, vähintään yks laite on paskana aina ja kusi haisee 24/7. Yleisväri on semmonen DDR:n aikanen ripulinvihree ja laitteet on varmasti siltä ajalta ku Ryti oli presedenttinä ;).
Lisäks aukioloajat "vapaaharjoittelijalle" on jotain tosi hauskaa: aukee kolmelta päivällä.
Tosin se on halpa ja lähellä :rolleyes:

Edit: Lisättäköön vielä että mielelläni treenaisin jossain siistissä ja kohtuuhintaisessa salissa josta löytyy painoja enemmänkin ku joka kymmenen kilon välein, jos vaan olisi lähellä.

Edit2: Vitut, kauppista en ikinä jätä :D

Eiköhän se HC-treeni lähde HC-asenteesta, eikä HC-salista. Hassua että Pro-tason kilpailijoille kelpaa "naistensalit" ja heidän treenit eivät kärsi, mutta harrastelijat eivät saa kunnon treeniä aikaiseksi ilman "HC-salia". Esim. Dorian taisi treenata mm. Venicellä aivan samallalailla kuin Temple Gymillä? Ja onko joku joskus tosiaan valittanut teille äänestä joka lähtee, kun tehdään kovia sarjoja loppuun asti (en tarkoita wannabe-Tarzan ulvontaa)? En yhtään ihmettele jos joku käskee olla hiljaa kun porukat huutavat vain huudon vuoksi, mutta harvemmin siitä taitaa tulla sanomista, kun sarjat viedään loppuun? Mankun pystyy nykyään korvaamaan sen nestemäisellä versiolla. Ja tuskinpa mankun oikeanlaisesta käytöstä valitetaan, useilla vain tuntuu olevan tapana pistää mankut käsien sijasta kaikkialle muualle. Lisäksi nämä paljon pahennusta aiheutavat vipuvarsilaitteet yms. ovat usein lähes korvaamattomia loukkaantumisten sattuessa. Niiden avulla treeniä voi jatkaa usein lähes normaalisti, kun ennen olisi joutunut pitämään taukoa tai pahimmassa tapauksessa olisi saattanut joutua jopa lopettamaan. Ja loukkaantumisia sattuu ajan myötä aina, mikäli treeni on ollut edes suhteellisen HC-maista. No, toisaalta kyllä sitä jokainen varmasti haluaisi olla silloin toisessa paikassa kun "neitimäinenaerobic"-ukkeli treenaa ei niin Hc-treenillä omia tumppujaan jotka kuitenkin ovat 10cm isommat kuin omat HC-treenillä hankitut:thumbs:

Originally posted by Hulkki
Ja lopuksi: ei kiinnosta mitä mieltä kaikki muut olette HC-salimanian lapsellisuudesta ja ideattomuudesta. Haistakaa paska. Mä ainakin treenaan 77 kertaa mieluummin synkällä rautasalilla kuin aerobiccaavia miehiä täynnä olevalla juppisalilla.

Hulkki, tämä on ensimmäinen varoitus ja toista ei tule. Seuraavasta HC-sali-syväoksennuskyykky-tapankaikkirintahauistrikoopellet-uhittelusta tulee imitaatio.

ps. ;) & :kippis1:

itse valitsin salin sillä perusteella missä on vähiten ruuhkaa. mielummin kulutan vapaa-aikani himassa ku penkin vapautumista odotellessa. se että kaverit käy samalla salilla jeesaa kans.

ite saan enemmän motivaatioita fitnessmisukoista ku jääkaappi-pakastin-yhdistelmän kokosista karjuvista hc-treenaajista :)

Ehkä jos asuis Hesassa missä ois kunnolla varaa valita useiden salien väliltä sitä miettis tarkemmin minne menis. Tietysti valintaa on tullut tehtyä niissäkin kaupungeissa missä on tullut kierrettyä, mutta olennaisinta on ollut tietenkin se että on päässyt pumppaamaan sillon kun on tarve. Mikään pieni haiseva kellarisali minun optimipaikkani ei olis, on niilläkin tullu treenattua oikein hyvällä tuloksella vuosien mittaan mutta pidemmän päälle minusta on mukava että salilla näkee kavereita / tuttuja / puolituttuja ja voi muutaman sanan haastaa ennen treeniä tai treenin jälkeen. Ja nähdä uusia ihmisiä. Etenkin kun aika on kortilla on saliharrastuksen merkitys suuri, ja siitä pitäisi saada mahdollisimman paljon positiivisia joy joy fiiliksiä irti :).

Ja välillä toki treenin aikanakin voi haastella, kunhan muistaa keskittyä olennaiseen eli pumppaamiseen ja löylyn hakemiseen. Rupattelua en hyväksy mutta ei se minua häiritse. Stay In Focus! tulee manattua joskus itekseen jos musiikki salilla on epämieluista tai härvääjät tanssivat tripaskaa bimbopopin tahdissa... So not prkl.. SO NOT!! Hummm hummm Pentti Löylynhenki antaa voemaaaa!!!!!!! Hyvä ilmapiiri jyllää ja kunhan kävijäkunta on edes lähes puoliksi massaa hakevia miehiä, poikia, naisia ja tytskejä niin se on positiivista löylylle. Ja kyllä lisämotivaatiota vähän lisää tuo sekin kun ammattilaisia treenaa samalla salilla. Näin oli Lappeenrannassa ja näin on täällä Kuopiossakin ;).

Mutta mikäs sen mukavempaa kun opastaa tytskijätskejä reidenlähentäjäkoneen tekniikassa :D (viimeksi eilen höhöhö)..

Originally posted by Tomi
Mitämitämitämitä? TODELLINEN HC-treenaaja tuo omat magnesiumit mukana ja jos todella haluaa erottua joukosta, niin magnesiumit on käsissä yötä päivää.

Todellinen hc käy treenaamassa vain sellaisella salilla, jonne EI tarvitse ottaa omaa magnesium purkkia mukaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mitä se haittaa jos laitteet ja koneet pidetään hyvässä kunnossa...
Kummallista kuinka jostain "HC-sali"-käsitteestä tehdään joku juttu...
ymmärsittekö nyt tahallanne ihan väärin? kyse ei ole niinkään siitä että salin lattiat ovat paskan peitossa vaan siitä treenaako mielummin paskassa vai ruusunlehtien keskellä paratiisi saaressa (ymmärtäkää nämä vertauskuviksi jos haluatte, jos haluatte olla paskamaisia fundamentalisteja valittakaa lisää= ottakaa kaikki kirjaimellisesti).

Motivaatiota mulla nimittäin löytyy parhaiten salilla, jolla on 2 kertaa itseni kokoisia treenaamassa
tämä on se pointti "HC saleissa". oikea ilmapiiri! minullakin nousee treeni into potenssiin kuusi jos vieressäni 150kiloinen karju vetää kolmea markkaa maasta. jos sali on täynnä mahdollisimman pienillä painoilla treenaavia "tää on hyvä juttu!" -asenteisia 40v naisia loitontaja koneessa, uskallan väittää että treeni motivaationi kärsii. tämä on sitä psykologiaa!

onkosulla homoeroottisia taipumuksia kun haluat katsella isoja miehiä mieluummin kuin tyttöjä?mä en vaan käsitä edelleenkään miten siisti sali ja ilmapiiri vaikuttaa negatiivisesti treeniin.
jos et käsitä jotain asiaa onko pakko heti tulla haukkumaan? mielestäni vika on enemmänkin sinussa kun et kerta ymmärrä. et ymmärtänyt että "paskainen sali" on vain metafora, eikä sanatarkasti tarkoita että salilla olisi paskaa. en muuten usko että onnistuit loukkaamaan ketään homoksi haukkumalla.

se mitä olen huomannut että nää niin sanonut hoocee paikoissa treenaavat hoocee treeniä vetävät miehet on tällä forumilla lähinnä siloposkisia insinöörin alkuja tai jotain koulupoikia
kukaan niistä jotka haluaisivat treenata HC salilla eivät ole kutsuneet itseään HC treenaajaksi.

ite saan enemmän motivaatioita fitnessmisukoista ku jääkaappi-pakastin-yhdistelmän kokosista karjuvista hc-treenaajista
toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, eräs tykkää karvasista kääpiöistä keittiönpöydällä... tämä on vain sinun mielipiteesi, olisiko oikein jos HC salin kannattajat hyökkäisivät joukolla sinun _mielipidettäsi_ vastaan?

ollaan me suomalaiset ahdasmielisiä paskoja. erityisen pettynyt olen moderaattorien kommentteihin...

Originally posted by vitvall
toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, eräs tykkää karvasista kääpiöistä keittiönpöydällä... tämä on vain sinun mielipiteesi, olisiko oikein jos HC salin kannattajat hyökkäisivät joukolla sinun _mielipidettäsi_ vastaan?

Oikein tai väärin? kyllä mielipideasioista saa väitellä, enkä suutu jos joku on eri mieltä.

Oikein tai väärin? kyllä mielipideasioista saa väitellä, enkä suutu jos joku on eri mieltä.
terveessä väittelyssä ei ole mitään vikaa, mutta se on vajavaisten hommaa lähteä haukkumaan toisten mielipiteitä.

"mä tykkään suklaa jätskistä."
"no et varmasti tykkää vitun homoseksuaalinen paskanaama!"

jos haluatte olla paskamaisia fundamentalisteja valittakaa lisää= ottakaa kaikki kirjaimellisesti

jos et käsitä jotain asiaa onko pakko heti tulla haukkumaan? mielestäni vika on enemmänkin sinussa kun et kerta ymmärrä. et ymmärtänyt että "paskainen sali" on vain metafora, eikä sanatarkasti tarkoita että salilla olisi paskaa. en muuten usko että onnistuit loukkaamaan ketään homoksi haukkumalla.

Niin. Pata kattilaa soimaa. Tuskinpa täällä on ketään homoksi haukuttu. Se oli vain metafora.

Joo onhan se kiva, että salilla näkee isoja karjuja että on motivaatiota, mulle onneksi riittää ku salilla on mahdollisimman paljon peilejä :david:

Shit. Innostuin taas riehumaan ja nyt jossain VIP-chatissa pyörii "bannataan Hulkki" -keskustelu kaupallisilla saleilla treenaavien modejen kesken.

Mua ei kiinnosta vähääkään millaisella salilla joku muu treenaa.

Jos joku asuu kahden korttelin päässä vaikka Wellneksestä ja saa siellä hyvät treenit aikaan, mikäs sen mukavampaa ja käytännöllisempää.

Vaikka itse en mielelläni treenaisi jossain Töölö Gymillä tai vastaavalla, ei tämä tarkoita että pitäisin kyseisessä paikassa treenaavia palstalaisia joinain rintahauispelleinä tms. En vain yksinkertaisesti itse pidä paikasta.

Bottom line: tiedän oman salimakuni ja olen onnekseni löytänyt sellaisen HC-salin, mistä todella pidän ja saan siellä vedettyä kunnon treenejä itseäni kahta kertaa isompien jässiköiden pumpatessa vieressä. Vaikka 100 tyyppiä kehottaisi menemään himaan kasvamaan henkisesti arvostan edelleen eniten askeettista HC-salia, jossa ihmiset treenaavat kovaa ja varustuksesta puuttuu turhuus ja teknohömppä.

Pienenä yhteenvetona tähän voisi määritellä millainen on aito HC punttisali:

-paskainen
-huono ilmanvaihto
-haisee hiki, paska ja mielellään kusi (ammoniakki?)
-ei lattiaa
-pimeä
-mielellään kellarissa/pommisuojassa/lämpöhuoneessa
-vessanpöntössä kasvaa sieniä

-ei helvetin paskoja teknohömpötyslaitteita
-ei ylimuodikaita (vaaleanpunaisia) kiillotettua teknolaitetta
-treenaajat eivät panosta hiustyyliinsä
-treenaajat karvaisia miehiä, ei hyvännäköisiä naisia
-ei trendikuntopyöriä helvetinmoisilla sykejutuilla
-osa porukasta treenaa koiriensa kanssa?

-raudat/laitteet 30 vuotta vanhoja, painojen koot mitä sattuu
-treenausmahdollisuus: penkki, maastavetopaikka ja kyykkyhäkki
-parempi olla samaa mieltä muiden treenaajien kanssa, ehkä rasistinen ilmapiiri
-puntit ruosteessa ja kaikki päin helvettiä
-homevaurio ja lattia lainehtii
-treenaajat karjuvat ja painoja tiputellaan lattialle
-2/3-osa painoista puuttuu, vähintään yksi laite on paskana, painoja kymmenen kilon välein
-lattialle syljetään
-ei yhtään peilejä
-salin _enemmistö_ tekee yli 600kg yhteistuloksia
-epäkaupallinen, ei "Ponkaise kohti parempaa oloa"-iskulauseita

Unohtuiko jotain? Ei muuta kuin tämä lista kädessä punttisaleja arvioimaan.
:)

Originally posted by vitvall

ollaan me suomalaiset ahdasmielisiä paskoja. erityisen pettynyt olen moderaattorien kommentteihin...
Selvennystä, kiitos! Mitä nyt on joku moderaattori sanonut ja missä? Olenko minä sanonut jostain asiatonta tässä threadissa? Laita quotet ja katso tarkasti, että onko sanojana moderaattori, ylläpitäjä, vip-jäsen vai joku muu palstalainen.

Originally posted by Tomi
Mitämitämitämitä? TODELLINEN HC-treenaaja tuo omat magnesiumit mukana ja jos todella haluaa erottua joukosta, niin magnesiumit on käsissä yötä päivää.
... paitsi saleilla, joissa mankun käyttö on ekplisiittisesti kielletty. Näitäkin on nähty.

Originally posted by kekexx
Pienenä yhteenvetona tähän voisi määritellä millainen on aito HC punttisali:

-ei lattiaa
-vessanpöntössä kasvaa sieniä

-osa porukasta treenaa koiriensa kanssa?

-parempi olla samaa mieltä muiden treenaajien kanssa, ehkä rasistinen ilmapiiri
-puntit ruosteessa ja kaikki päin helvettiä
-homevaurio ja lattia lainehtii
-lattialle syljetään
-epäkaupallinen, ei "Ponkaise kohti parempaa oloa"-iskulauseita

Hahah.. päivän ekat naurut :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom