Heikot ojentajat?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jolli sanoi:
Miten tämä on mahdollista, että joku on tehnyt koneen jossa on painoja 120 asti, mutta todellinen vastus on 60kg, masiina on vieläpä melko uusi.
Siten, että se on käytännössä ainoa järkevä tapa tehdä ylä-alatalja yhdistelmä. Se ei ole siis huonosti suunniteltu, koska se puolittaa painot, vaan tarkkaan harkittu ominaisuus. Todella reilu valtaosa kaikista ylä- alatalja yhdistelmistä toimii samalla tavalla.

Edit: Jos ymmärrät mekaniikkaa, ymmärrät miksi se puolittaa painot.

Edit2: Koen tarvetta vielä selventää, ettei tule väärinkäsityksiä. Se painojen puolittaminen ei ole se tavoiteltu ominaisuus, vaan tulos siitä ainoasta järkevästä tavasta rakentaa mekaniikka tollaseen laitteeseen. Jos painot halutaan taas tuplata, vaatii se muutaman vaijeripyörän lisää ---> lisää kitkaa ---> paskempi talja.

no riippuu aivan tekniikasti nEx kuinka paljon saat taljasta ojentajilla, repimällä saa vaikka minkälaisia numeroita. ja on heikko penkki tulos, jos ojentajat on noin vahvat, mutta vaikuttaa myös ne rinnat. jos sulla ei vaan oo voimaa rinnoissa

Tuo ks. ei ole repimällä saatu vaan normi sarja,ristitalja kyllä.. rinnoissa ei kyllä ole yhtään puhtia,repimällä saan penkistä ehkä 70kg, 65 x 6 helposti

nEx sanoi:
Tuo ks. ei ole repimällä saatu vaan normi sarja,ristitalja kyllä.. rinnoissa ei kyllä ole yhtään puhtia,repimällä saan penkistä ehkä 70kg, 65 x 6 helposti
Tuo ristitalja puolittaa sen painon. Olettaen, että se on tämänkaltainen. Oikea paino on siis 20kg * 10.

Talja.gifr

Edit: Hidas

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nEx sanoi:
ylätaljassa 45kg x 10 molemmilla käsillä,penkki max +65,heikko penkkitulos?
ei onnistu ainakaan meidän salin ylätaljalla, voin lyödä vaikka 1ke vetoa :)

:offtopic: vähän ehkäpä mutta kuinka alas tuo dippi pitäisi päästää?

videota? jos sillä ihan ojentajia haluaa treenata, olen kuullut että jos vie sen noon alas että kädet on 90 asteen kulmassa niin se ottaa enempikin rintaan kuin ojentajiin

täällä lueskellessa huomasin että mulla on oikeastaan aika vahvat ojentajat rintaan verrattuna. ylätaljassa ojentajapunnerrrus 6*60kg ja penkissä 6*90kg

hölkkääjä sanoi:
:offtopic: vähän ehkäpä mutta kuinka alas tuo dippi pitäisi päästää?

videota? jos sillä ihan ojentajia haluaa treenata, olen kuullut että jos vie sen noon alas että kädet on 90 asteen kulmassa niin se ottaa enempikin rintaan kuin ojentajiin

Mun mielestä ei missään tapauksessa ainakaan yli tuon 90 asteen kulman, muuten on olkapäät, varsinkin lisäpainoja kätettäessä, ihan oikeasti vaarassa.

Juukeri sanoi:
täällä lueskellessa huomasin että mulla on oikeastaan aika vahvat ojentajat rintaan verrattuna. ylätaljassa ojentajapunnerrrus 6*60kg ja penkissä 6*90kg

Noissa taljoissa taitaa tosiaan olla melkoisia eroja, koska jos pistän omaan ylätaljaani 60 kiloa, niin ojentajapunnerrus sillä määrällä on täysin surrealistinen ajatus.

Saan kp-penkissä (tasapenkki) 30 kilon painoilla pari toistoa. Penkistä tangolla nousisi arviolta 85-90 kg, eli ei jää edes kauaksi sinun penkistäsi.

Juukeri sanoi:
voi ne olla toki vahvat mutta en usko tuohon suhteeseen ever. eli taas sama vastaus, ei onnistuis ainakaaan meidän salin ylätaljalla(siis jos penkki on 6x90kg):). toki tuota ojentajapunnerrustakin voi tehdä monella tyylillä, joillakinhan se tyyli on vähän niinkuin kapeaa penkkiä tehtäis, runnotaan olkapäillä ja rinnalla se tanko sinne alas.

Ite tein viimesyksynä "huippuhetkinäni" salilla jossa kävin, tuota pushdownia juuri tuolla puolittavalla versiolla 10 x 115 kg sarjoja ja pena oli tuohonaikaan 7x150 / ~ 180 max.

Nyt toisella salilla missä olen käynyt tämänvuoden puolella, on sellainen normiylätalja, joka on suunniteltu pitkälle juuri tuohon ojentajahommaan / vatsoihin (värkki on varmaan -70 tai -80 luvulta), on 8 x 45 - 50 kg ihan todella kovaa vääntämistä. Noh, kunto oli syksyllä kovempi, mutta silti sanoisin, että useiden teidän antamat esimerkit ovat kyllä ihan höpöjuttuja, kuten Neutriskin tuossa sano. Annatte noita tuloksianne juuri sen puolittavan version mukaan. Tuommoista 50 - 60 kiloo normi ylätaljassa 90 - 120 penamiehet ei saa hievahtamaankaan, VARSINKIN, jos puhutaan, että se tehdään jotakuinkin puhtaasti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom