kyllä omasta mielestä joku on pielessä jos hauksia mätetään niin että noinkin pieni lihas on 5 päivää kipeenä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei. Itse pidän kyynärpäitä hartioita kapeammalla otteella kun teen scott-penkissä kulmatangolla hauikset; jos kyynärpäät leviävät liika sivuille, minulla alkaa myös ranteet sattua. Suoralla tangolla efekti on kaiketi vieläkin kivuliaampi kun ranteet vääntyy oikein kunnolla ala-asentoon päästessä.Haittaako kyynärpäiden pitäminen melkeen yhdessä tavallaan mahan/kylkiluiden edessä hauiskääntöä suoralla tangolla tehdessä?
Ideana jatkuva jännitys:
-7 toistoa alhaalta puoleen väliin
-7 toistoa ylhäältä puoleen väliin
-7 toistoa koko liikerata
Huom. Ei mitään egopainoja. Ei mitään armotonta repimistä.
Toiset tykkää ottaa alussa että saa lihaksen väsytettyä ja pumppiin, toiset taas pitävät ns.lopetusliikkeenä, kokeile ite miltä tuntuu, silleenhän se parhaiten selviääOisko toi 21:nen parempi ottaa hauistreenin alkuun vai loppuun?
Supersarjat:whip:
Ite saan harvoin käsiä seuraaavana aamuinakipeäksi supereilla:wtf: mutta toimiii silti tai ainakin oletan niin;)Kyllä :thumbs: Mukavaa vaihtelua reenin ja saa todella kovan pumpin kätösiin.
Viimeisen sarjan tekisin jo kovaa. Ja pudotussSARJAhan on yksittäinen sarja, jossa PUDOTETAAN painoa kun ei jaksa enää eli todellakin tehdään failureen. Sinä taisit tarkoittaa muutamaa sarjaa ja yhtä liikettä, eikö?Mitä mieltä tällaisesta pudotussarjasta, liikkeenä hauiskääntö suoralla tangolla: toistot 12, 10, 8 (,6?). Painoa nostetaan joka sarjaan. Toistoja jää varastoon, eli ei tehdä failureen asti. Liike kyynärpäät kyljissä, hallitusti liikutellaan tankoa muttei ylihitaasti.
Eli miten soveltuu pudotussarja hauikselle? Lähes kaikki näkemäni ohjelmat ovat vakioita toistomäärältään sarjojen välillä ja painon osalta myös.
Mulla on ollut tapana tehdä toisin päin. Eli ottaa lyhyemmät sarjat raskaalla painolla ensin ja sieltä lähtenyt tiputtamaan. Olen ajatellut, että niitä raskaita sarjoja ei ole mitään järkeä lähteä tekemään kun lihakset on jo väsyneet. Niistä ei saa silloin mitään irti. Sitä vastoin kun lopputreenistä lähdetään pidemmillä sarjoilla hakemaan vähän pumppia, ei väsymys haittaa.Tollanen treenityylihän tavallaan yhdistää yhtäältä pitempien toistojen ja alemman painon alueen hypertrofisen treenin ja kahtaalta raskaamman vastuksen ja pienen toistomäärän voimapainotteisen treenin, erityisesti jos toistoja laskisi ihan esim. 4:n tienoille tuolla loppupäässä. Jostain muistaisin tosin hämärästi lukeneeni että hypertrofista ja voimatreeniä ei tavallaan saisi ns. menemään perille samassa treenissä. No joo, tämmöinen "hurja" kokeilu tuli nyt tehtyä.
Mulla on ollut tapana tehdä toisin päin. Eli ottaa lyhyemmät sarjat raskaalla painolla ensin ja sieltä lähtenyt tiputtamaan. Olen ajatellut, että niitä raskaita sarjoja ei ole mitään järkeä lähteä tekemään kun lihakset on jo väsyneet. Niistä ei saa silloin mitään irti. Sitä vastoin kun lopputreenistä lähdetään pidemmillä sarjoilla hakemaan vähän pumppia, ei väsymys haittaa.
Ensin saadaan isommalla painolla rikottua vähän lihasta ja pienemmällä painolla ja pidemmällä sarjalla saadaan kiva pumppi. Joskus sitten vaihtelun vuoksi esiväsytystä heti alusta asti, mutta aika harvoin. Saahan sillä kivan tunteen hauikseen, mutta varsinkaan natuillessa se pumppi ei ole kovin vahva kasvutekijä. Paremmin toimii kunnon sarjat.
:hyvä: Ihanko totta? Juu, lämmittely on tietysti ihan yliarvostettua ja treeni aloitetaan mahdollisimman isolla painolla.EI ketää ota isoja painoja kylmilteen.