Hauistreenin ABC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Olen samoilla linjoilla Metallican kanssa, ei kai se loppurutistus ole olennaista kun hauis ei enää yläasennossa tee työtä maksimaalisesti. Vähän niin kuin jännittäisi habaa vaan liikeen välissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä saan hauikseen mielettömän poltteen "itse keksimälläni" liikkeellä" (Ainakaan en ole missään näin nähty tehtävän) Elikkä menen tasapenkille vatsalleni makaamaan, otan käsipainot maasta käteen ja alan siitä tekemään hauista.Ainakin minulla ottaa tämä liike vain ja ainoastaan hauikseen ja hyvin ottaakin.Pitkäkätinen tarvitsee tähän melko korkean makuualustan ettei puntit ota maahan negatiivisen vaiheen lopussa.
Toivottavasti tästä saa selvää.
 
Minä saan hauikseen mielettömän poltteen "itse keksimälläni" liikkeellä" (Ainakaan en ole missään näin nähty tehtävän) Elikkä menen tasapenkille vatsalleni makaamaan, otan käsipainot maasta käteen ja alan siitä tekemään hauista.Ainakin minulla ottaa tämä liike vain ja ainoastaan hauikseen ja hyvin ottaakin.Pitkäkätinen tarvitsee tähän melko korkean makuualustan ettei puntit ota maahan negatiivisen vaiheen lopussa.
Toivottavasti tästä saa selvää.


Ite oon tehny vähä saman paitti että nostanu vähä tota selkänojaa, mukavamman tuntunen ja ajaa oikeestaa saman asian, niitä käsiä voi kuitenki vähä pitää koholla
 
loivassa kulmassa istuen käsipainoilla, hitaasti ja pisempää sarjaa. tällä saan parhaimman tuntuman

edit: samaan tahtiin ja jännitys kokoajan lapasissa
 
Minä saan hauikseen mielettömän poltteen "itse keksimälläni" liikkeellä" (Ainakaan en ole missään näin nähty tehtävän) Elikkä menen tasapenkille vatsalleni makaamaan, otan käsipainot maasta käteen ja alan siitä tekemään hauista.Ainakin minulla ottaa tämä liike vain ja ainoastaan hauikseen ja hyvin ottaakin.Pitkäkätinen tarvitsee tähän melko korkean makuualustan ettei puntit ota maahan negatiivisen vaiheen lopussa.
Toivottavasti tästä saa selvää.

Preacher curl ilman tukea? :) Saman liikkeen voi tehdä kumartuneena eteenpäin ilman tasapenkkiä (esim. pumping ironissa ja jossain viime vuoden lopun flexissä phil heathin tekemänä)
 
Joo Arnold teki tuota liikettä pumping ironissa. Pitääpä vaihteeksi kokeilla tuota preacher kääntöä ilman tukea lämmittelynä ja sitten kaksykkösiä hauiskäännössä tangolla ja loppuun 2 sarjaa keskitettyä.
 
Minkälaisella ohjelmalla kannataisi reenata, kun tavoitteena nyt lähiviikoille olisi käsien kasvatus?
Kädet mulla on suurinpiirtein kaikkein huonoin lihasryhmä, mutta tulevassa ohjelmassa pitäis kuitenkin pystyä vähintään ylläpitämään rintalihaksia ja yläselkää.
Ps: proteiinipumppausta ei oikein pysty tekemään, kun sitä tarttee tehdä päivässä niin monesti. Miten siis kannattais reenata?
 
21 antaa kyllä sairaan hyvän poltteen..
 
Itekin testasin eilen ensimmäistä kertaa 21:stä ja kyllähän se anto kivan poltteen kun sen pari kertaa tein. Alkuun lämmittelin vielä sen verran, että sai vähän pumppia aikaiseksi. Kyllä tuntu hyvältä :)
 
Ite en saa ikina haukkareita jumiin oikein, mitä neuvoks? esim normi haukkari suoraltangol ei tuota mitään.

tee krusifiksiä ristikkäistaljassa, painot sillai että tulee tiukka 4x10-12
ja sitä ennen teet scotti tangolla 3x10 ja sitten vasarakääntöjä käsipainoilla 3x8
ja sitten sitä rusiviksiä, niin kyllä potkii!
 
Hauikset saa kipeeks ja jumiin parhaiten kun tekee vitun monta sarjaa kaikkea sellasta hauismättöä jota et ole tottunut tekemään. Pätee kyllä muihinkin lihaksiin.

Joskus huvikseen tein hauista kässäreillä 10*30*5kg 45sekunnin palautuksilla, oli hauikset aivan jäätävän kipeet vaikka normi sarjapainot oli ~8*25kg tasolla.
 
Tehdään hauiskäänöä tangolla ensin alhaalta puoleenväliin 7 toistoa jonka jälkeen heti perään ylhäältälaskien alaspäin puoleenväliin 7 toistoa ja sitten koko liikeradalla 7 toistoa
 
alkuperäinen video ei enää toimi. olisiko mahdollista saada videosta toimiva linkki niin näkisi tekeekö itse sen täysin eritavalla.
Toi avi-pätkä oli muistaakseni pelkkä fleksausvideo, eli siinä ei ollut mitään treeniä. En tiedä onko mulla edes tuota pätkää enää tallella.
 
Vedin maanantaina aika kovan hauis treenin jossa tein ensin scottia ja perään alataljalla hauiskääntöjä selälläni maassa. Yhteensä 5 sarjaa. No, perjantaina tein jälleen saman treenin vaikka hauikset särkivätkin vielä, ja tänään ne ovatkin jo sitten niin kipeät että en taida uskaltautua salille maanantaina. Ennen alkuviikon treeniä olin ollut kipeä n. 2 viikkoa. Onkos tämä normaalia että jos vetää täysillä ja jumittaa lihakset tyystin terveeksi tulon jälkeen, niin tuo DOMS voi kestää jopa 5+ päivää?! Ja onko tuo akuutti lihaskipu merkki siitä että ylikompensaatio on vielä vaiheessa, vai onko tämän edelleen kovan väittelyn alla oleva aihe?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom