Hauistreenin ABC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Missäköhän vika on, minulla kipeytyy ja rasittuu brachioradialis-lihakset eikä hauikset kipeydy tai en saa niihin tuntumaa ollenkaan, vaikka teenkin liikkeen mielestäni hallitusti. Missäköhän teen failun?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missäköhän vika on, minulla kipeytyy ja rasittuu brachioradialis-lihakset eikä hauikset kipeydy tai en saa niihin tuntumaa ollenkaan, vaikka teenkin liikkeen mielestäni hallitusti. Missäköhän teen failun?

Mulla tekee oikean käden kanssa ihan samaa, johtuu lähinnä siitä että brachioradialis-tekee hauiskäännöissä enemmän työtä.

Kannattaa kokeilla tehdä paljon pienemmällä painolla hauiskääntöä ja yrittää supistaa aina hauista, kuin ilman painoa tekis, sekä taljassa 1käsi kerrallaan ja sitä kautta lisäämään painoa aina seuraaviin treeneihin.

Toi kipeytymättömyys voi johtua juurikin tosta hermotuksen puutteesta tai liiallisesta treenistä käsille /liian usein. Hauislihas on kuitenkin niin pieni lihas ettei sille tarvi antaa 75sarjaa ärsykkeeksi.
 
Joo, kiitoksia vinkistä. On ollut yli vuoden tauko ja olen lähtenyt ilmeisesti liian raskailla panoilla kylmiltään liikkeelle. vähennetään kuormaa ja kokeillaan :)!
 
Ärr

NYT pitäis saada nämä kädet pikkuhiljaa kasvamaan... eivät tunnu kehittyvän sitten millään!
olen vaihdellut käsille liikkeitä monipuolisesti ja tehen yleensä sen 10-12 toistoa per sarja.
Sarjoja taas tulee hauikselle alkulämpimien lisäksi yleensä maksimissaan yhdeksän, kuin myös ojentajille.
kertokaa jos itse olette poteneet samaa ongelmaa, että millä ne sitten lähtivät kasvamaan?
kannattaako hauis ja ojentajat treenata samana päivänä vai ottaisiko ojentajatreenin esim selän kanssa samalle päivälle ja hauistreenin rinnan kanssa? tulisi epäsuoraa treeniä pari kertaa viikossa käsille. tietenkin kesätyöt ovat vieneet puhtia kaikesta muusta treenistä..
 
NYT pitäis saada nämä kädet pikkuhiljaa kasvamaan... eivät tunnu kehittyvän sitten millään!
olen vaihdellut käsille liikkeitä monipuolisesti ja tehen yleensä sen 10-12 toistoa per sarja.
Sarjoja taas tulee hauikselle alkulämpimien lisäksi yleensä maksimissaan yhdeksän, kuin myös ojentajille.
kertokaa jos itse olette poteneet samaa ongelmaa, että millä ne sitten lähtivät kasvamaan?
kannattaako hauis ja ojentajat treenata samana päivänä vai ottaisiko ojentajatreenin esim selän kanssa samalle päivälle ja hauistreenin rinnan kanssa? tulisi epäsuoraa treeniä pari kertaa viikossa käsille. tietenkin kesätyöt ovat vieneet puhtia kaikesta muusta treenistä..
Yhdeksän sarjaa hauiksella? huh huh ihan liikaa.
 
NYT pitäis saada nämä kädet pikkuhiljaa kasvamaan... eivät tunnu kehittyvän sitten millään!
olen vaihdellut käsille liikkeitä monipuolisesti ja tehen yleensä sen 10-12 toistoa per sarja.
Sarjoja taas tulee hauikselle alkulämpimien lisäksi yleensä maksimissaan yhdeksän, kuin myös ojentajille.
kertokaa jos itse olette poteneet samaa ongelmaa, että millä ne sitten lähtivät kasvamaan?
kannattaako hauis ja ojentajat treenata samana päivänä vai ottaisiko ojentajatreenin esim selän kanssa samalle päivälle ja hauistreenin rinnan kanssa? tulisi epäsuoraa treeniä pari kertaa viikossa käsille. tietenkin kesätyöt ovat vieneet puhtia kaikesta muusta treenistä..

Yhdeksän kuulostaa tosi suurelta määrältä sarjoja. Kokeiles TTT:tä :)

Yhdeksän sarjaa hauiksella? huh huh ihan liikaa.

Eihän se tee vain kuin kolmessa liikkeessä kolme per sarja, joka on aika normisettiä? IMO oikeasti isoja käsiä ei rakenneta millään kahdella pumppisarjalla vaan kunnon runttaamisella.;)

Tiputa toistot sinne melkosen lyhkäisiin 5-8 vaan suosiolla ja ala tekemään kovemmilla painoilla. Näkisin itse ainakin, että kun on jo noin pitkät sarjat niin se hidastaa enemmän noita sarjapainojen nousua. Pienesti voi huijata oikealla tyylillä, kunhan jännitys pystyy lihaksessa yllä + hitaat negatiiviset. Joskus jopa erittäin korostetut.:whip:
 
Riippuu vähän, jos tulee viikossa tuo 9 sarjaa kumpaakin niin kuulostaa aika sopivalta, jos taas treenataan käsiä 2x viikkoon, niin sitten 9 sarjaa kuulostaa jo liian suurelta määrältä.
 
Oikeastaan ikinä ennen ei ole tullut hauikset kipeiksi treenin jälkeen vaikka jos jonkinlaisia liikkeitä/sarjapituuksia/sarjamääriä/painoja tullut käytettyä. Sunnuntaina tein ensimmäisen kerran n. 45 asteen vinopenkissä hauiskääntöjä käsipainoilla niin, että kädet roikkuivat rentoina alaspäin ja liikkeen suunta oli sama kuin esim. tangolla tehdessä (ei sivuille kuten olen joskus tehnyt). Kympin kässäreillä 3 X 10 sarjat hitaasti ja ala-asennossa selvä venytys tuntien. Voi helvetti, että oli hauberit kipeät seuraavana aamuna. Nyt ollaan jo keskiviikossa eikä jomotus ole vieläkään merkittävästi helpottanut. Jotain taisi mennä tuossa reenissä perille...
 
Nyt ollaan jo keskiviikossa eikä jomotus ole vieläkään merkittävästi helpottanut. Jotain taisi mennä tuossa reenissä perille...

Juu, mutta esim itselläni tuntuu aina hauispäivän jälkeen 1-2 päivää, mutta eipä nuo kasva yli 1cm/6kk :(
 
Jäi hieman epäselväksi että kuinka tuo "olkavarren roikottaminen" tässä reenissä siis oikein tapahtuu? Millaisessa asennossa näitä hauiskääntöjä siis kuuluu tehdä?
 
Aikoinani, muistaakseni juurikin tämän threadin innoittamana, tein samalla periaatteella muutaman pitkän pumppailun hauiksille treenin alussa ja tallöin olin etukenossa. Eli siis tavallaan kulmasoudun asento, mutta käsi roikkui ohjeen mukaan suorana. Toisella kädellä pystyi ottamaan tukea vaikka polvestaan tai vaikka ovesta/seinästä/tuolista/yms. Erittäin hallittu liikerata ja käsi roikkui kokoajan suorana eli ei tehty mitään heilautuksia vahingossakaan.
 
Huomasin toissapäivänä treenatessani, että kyynerpäiden paikalla on suuri merkitys tuntumassa, niin itse hauiksissa kuin vihlovissa ja/tai löysäksi pääsevissä olkapäissäkin.
Kokeilkaapa huviksenne ensitreeneissä tehdä hauiskääntöä taljassa ensin kyynerpäät edessä (mahaa vasten) ja sen jälkeen taaksevedettynä (latsit yhteenpuristettuina, kämmenet kutakuinkin kylkien vieressä).


Mikähän mahtaa olla se oikeaoppinen paikka kyynerpäille, jotta treeni ei vastaisuudessa menisi harakoille ja säästyisin(me) virheellisen tekniikan aiheuttamilta vammoilta?


EDIT:
Innostuin siis poikkeuksellisesti kokeilemaan myös suoraa hauisliikettä, tavallisesti hoidettu leuoilla ja ylätaljalla med kapea ote.
 
Oikeastaan ikinä ennen ei ole tullut hauikset kipeiksi treenin jälkeen vaikka jos jonkinlaisia liikkeitä/sarjapituuksia/sarjamääriä/painoja tullut käytettyä. Sunnuntaina tein ensimmäisen kerran n. 45 asteen vinopenkissä hauiskääntöjä käsipainoilla niin, että kädet roikkuivat rentoina alaspäin ja liikkeen suunta oli sama kuin esim. tangolla tehdessä (ei sivuille kuten olen joskus tehnyt). Kympin kässäreillä 3 X 10 sarjat hitaasti ja ala-asennossa selvä venytys tuntien. Voi helvetti, että oli hauberit kipeät seuraavana aamuna. Nyt ollaan jo keskiviikossa eikä jomotus ole vieläkään merkittävästi helpottanut. Jotain taisi mennä tuossa reenissä perille...

Parhaan tuntuman saan itsekin tuolla tyylillä, joskus aikaisemmin sen taisin tänne selostaakin.

Vaihtelun vuoksi voi päästää kädet täysin suoriksi ala-asennossa, välillä säilyttää jännityksen jättämällä kätöset vähän koukkuun. Isoja painoja ei tosiaan tarvita.
 
Onko normaalia että hauikset ei ole kipeät seuraavana päivänä, vaikka kuinka kovasti niitä hakkaisin? Mistähän johtuu. Esim rintalihakset saa suhteellisen helposti kipeäksi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom