- Ikä
- 45
Minä en näe yhtään mitään järkeä / syytä / tarvetta ainakaan pidentää sarjoja Giant Setin jälkipään liikkeissä. Sarjan pitkä kesto + toistojen kasaantuminen + viimeistenkin lihassolujen aktivointi saadaan Giant Seteissä aikaan juurikin liikkeitä yhteen putkeen suorittamalla... ei yksittäisen liikkeen sarjaa pidentämällä.
Esim. tuo Antin jalkajättisetti:
1. Kyykky 6-8
2. Prässi 6-8
3. Reisiojennus 6-8
4. Reisikoukistus 6-8
Sama Vee-illelle, mutta hauisliikkeillä.
Tuleehan tuossakin jo 24 - 32 toistoa yhteensä, joten jos joku lihaskasvuun vaikuttava solu jää ilman aktivaatiota niin kyllä se sitten jäisi sillä 15-20 toistonkin sarjalla. Esim tuo Villen Spider Curls 12-15 toistoa sen jälkeen kun olet jo tehnyt kolme hauisliikettä tapahtuisi niin pienellä vastuksella, että yhtä hyvin voi heilutella pelkkiä käsiä.
Samaa mieltä ja tähän tyyliin olen itse triploissa tehnyt. Jos alkaa meneen 10 toistoa, on seuraavalla kerralla aika lisätä painoja. Käytännössä siis maksimissaan tulee mulla 30 toiston sarja kun ei sitä nyt yleensä joka liikkeessä yli kympin mene... Eli mulla toistoalue kolmella liikkeellä pyörii 20-30 toiston välissä. Yritän aina valita liikkeet niin, että se eka liike on se raskain perusliike ja viimeinen "hilavitkutusliike", tällöin ne treenipainotkin pysyy järkevinä.
Mulla ei itselläni kestäisi pää hieroa kp penkkiä 10 kg käsipainoilla tuntumalla. Ei vaikka sillä kasvaisikin, mutta kun en usko että edes kasvaa. Mutta jokaisella sitä on päähänpinttymänsä.