Mitäs ootte mieltä jos vaihtelee että tekee välillä penkkipunnerruksen käsipainoilla onko haittaa vai hyötyä
Jos haluat kivat tissit, vuorottele. Jos haluat nostaa paljon penkistä, panosta siihen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs ootte mieltä jos vaihtelee että tekee välillä penkkipunnerruksen käsipainoilla onko haittaa vai hyötyä
Ihan helposti. Pakkotoistoja sinne, pudotuksia tuonne ja rest pauseja tänne jne. jne... Ihan sen mukaan miltä tuntuu. Ei se ole niin tarkkaa. Voi siitä valmiin suunnitelmankin tehdä jos haluaa, mutta pitkiä pudotuksia käyttäisin joko treenin loppupuolella tai sitten vain niissä sykleissä kun tehdään pumppipainotteisemmin, jos treeninsä näin syklittää. Pakkohan siis ei ole, mutta se on yksi tapa. Lyhyitä pudotussarjoja voi tehdä muulloinkin. Esim. penkissä vaikka omilla kova nelonen, yksi pakkotoisto, pudotus, 3-4, pakkotoisto, niin siinä on aikamoinen penkkisarja eikä menty todellakaan pelkän pumpin puolelle.kuinka olette ujuttaneet erikoistekniikoita tähän treeniohjelmaan esim pudotussarjoja? jos olette.
Noin mä teen ja se tuntuu ihan hyvältä.Olisiko kevyen jälkeen taas täysillä vedettävän jakson ajaksi hyvä muuttaa sarjoja vähän pidemmiksi ja sitten taas viiden pidemmillä sarjoilla tehdyn treenikierron jälkeen palata lyhyempiin?
Nyt iski google haulla tämä fiksu nelijakoinen silmään koska periaate sama kuin kaksijakoisella. Siis vaihdan 2-jakoisesta tähän koska tuppaa kehitys loppumaan ja en osaa reenata oikein 2 jakoisella kun täytyy treenata kevyesti enkä osaa.
No ei sinänsä ole periaate sama, kuin kaksjakoisella, koska 2-jakoisessa reenataan lihas kahdesti viikkon läpi. Jokaisessa ohjelmassa pitää osata treenata kevyesti ainakin yksi viikko 4-5 raskaan viikon jälkeen. Et pääse siitä kevyestä reenaamisesta ikinä mihinkään ellet välttämättä halua tukottaa kroppaa.
Erittäin hyvin sanottu. Kaksijakoisessa treenitapa on tosiaan pidettävä hieman erilaisena, koska seuraavaan treeniin pitää ehtiä palautua. Tai vaikkei palautuminen olisikaan ongelma, niin yhden treenikerran lihaskohtainen volyymi on kaksijakoisessa väkisin pienempi ihan ajankäytöllisistä syistä. Ja nyt tietysti verrataan samanlaisia treenityylejä ja yhtä pitkiä palautuksia. Kyllä mä tiedän, että joku pystyy tekemään kaksijakoisessa tuplasti isomman volyymin kuin nelijakoisessa jos siinä pitää palautukset 30 sekunnissa ja nelijakoisessa kahdessa minuutissa. Näitä ei ole kuitenkaan järkeä verrata.Sinänsä on koska tulee kaksi kovaa suoraa treeniä ja kaksi kevyttä epäsuorana. Mutta täällä en siihen tullut hakemaan vastausta siihen vaan että onko tämä nelijakoinen toteutettu fiksusti että saadaan lihas rasitettua useammin kuin kerran viikossa. Tiedän sen että kevyt viikko täytyy pitää ja pidinkin niitä useasti. 2-jakoisessa en pitänyt siitä että niin moni lihasryhmä on kerralla ja treenivolyymi piti pitää "kevyenä" että kerkeää palautua seuraavaan treeniin ja en osaa treenata niin että treenin jälkeen olo ei ole "treenattu". Minusta parhaiten saat tulosta kun treenaminen on kivaa ja motivaatio kohdillaan eikä tarvitse väkisin vääntää jollain ohjelmalla mikä sinulle ei sovi. Muutenhan kaikki reenais 2-jakoisella jos se olisi ainut paras mahdollinen ohjelma kasvattaa lihasta ja voimaa.
Erittäin hyvin sanottu. Kaksijakoisessa treenitapa on tosiaan pidettävä hieman erilaisena, koska seuraavaan treeniin pitää ehtiä palautua. Tai vaikkei palautuminen olisikaan ongelma, niin yhden treenikerran lihaskohtainen volyymi on kaksijakoisessa väkisin pienempi ihan ajankäytöllisistä syistä. Ja nyt tietysti verrataan samanlaisia treenityylejä ja yhtä pitkiä palautuksia. Kyllä mä tiedän, että joku pystyy tekemään kaksijakoisessa tuplasti isomman volyymin kuin nelijakoisessa jos siinä pitää palautukset 30 sekunnissa ja nelijakoisessa kahdessa minuutissa. Näitä ei ole kuitenkaan järkeä verrata.
Jos tuohon ohjelmaan joitakin muutoksia lähtisin tekemään, niin maanantain viparit sivulle vaihtaisin vielä face pulliin taljassa. Joku takaolkapääliike on mun olkapäiden terveyden kannalta ainakin välttämätön laittaa penkkipäivälle. Muuten menee äkkiä lihastasapaino vituiksi, etuolkapäät alkaa kiristää ja kipeytyvät. Kärsin aika pitkään etuolkapäävaivoista penkkipunnerruksessa kunnes puolivahingossa tajusin mistä se johtui. Nykyään olen huolehtinut paremmin olkapäiden liikkuvuudesta ja lihastasapainosta ja ongelma on vähitellen siirtynyt sivuun. Facepull ottaa myös hyvin sivuolkapäähän kun kääntää kyynärvarsia vähän ylös loppuvaiheessa.
Toinen muutos olisi, että viimeiselle päivälle olisi hyvä saada jotain etureisille. Suosittelen edelleen sitä mavea, koska se on ihan perhanan kova yleisliike. Se ottaa takareisiinkin aika kovaa ja mulla on siinä perässä kaksi sarjaa sjmv:tä ihan viimeistelyn vuoksi.
Ei se järjetöntäkään ole.Jos laitan facepullin maanantain treeniin niin onko silti järkevää tehdä takaolkapäitä enää viikon viimeisessä treenissä?
En mäkään tykkää puolesta niistä liikkeistä mitä teen. Enkä mä niitä sen takia teekään, vaan ihan muista syistä. Mutta jos et halua mavea tehdä, niin kyllä reiden ojennus on ihan ok siihen.Maastaveto nyt sitten on niin ja näin kun en ole koskaan liikkeestä tykännyt (toki voisihan sitä kokeilla?). Jos se ei ole välttämätön liike niin eikö esim. reiden ojennus ajaisi saman asian epäsuoralle rasitukselle?