Fiksu nelijakoinen vol. 2

Viimeiseen treeniin tulee vain paljon liikkeitä mutta tuskin haittaa :D Korvasin kulmasoudun leuanvedoilla, koska mun mielestä ylivoimainen yläselkäliike.

Kulmasoutua ei ole mitään järkeä 'korvata' leuanvedolla tai toisinpäin, täysin eri liikkeet koska toisessa veto tapahtuu ylhäältä päin toisessa alaviistosta. Tekisin ite kaksi ylhäältä päin tulevaa liikettä ja kaksi soutua, pullover noista turhin, sopii kyllä lämmittelyyn. SJMV ja maven vuorottelu viikoittain on oikein fiksua eli voit tehdä niin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kulmasoutua ei ole mitään järkeä 'korvata' leuanvedolla tai toisinpäin, täysin eri liikkeet koska toisessa veto tapahtuu ylhäältä päin toisessa alaviistosta. Tekisin ite kaksi ylhäältä päin tulevaa liikettä ja kaksi soutua, pullover noista turhin, sopii kyllä lämmittelyyn. SJMV ja maven vuorottelu viikoittain on oikein fiksua eli voit tehdä niin.

Eli leuanveto pois ja kulmasoutu siihen vaan. Mitkä liikkeet itse laittaisit silloin?

Eli leuanveto pois ja kulmasoutu siihen vaan. Mitkä liikkeet itse laittaisit silloin?

Ei niitä leukoja pois kannata ottaa,

Esim.

Leuanveto
Kulmasoutu variaatioineen
Ylätalja
Alatalja

Ja tuohon perään pari sarjaa pullover pumppailua jos välttämättä haluaa, tosin ei sillä ole mitään valtakunnan merkitystä ole jos noi yllämainitut tekee kunnolla ja kovaa.

Ei niitä leukoja pois kannata ottaa,

Esim.

Leuanveto
Kulmasoutu variaatioineen
Ylätalja
Alatalja

Ja tuohon perään pari sarjaa pullover pumppailua jos välttämättä haluaa, tosin ei sillä ole mitään valtakunnan merkitystä ole jos noi yllämainitut tekee kunnolla ja kovaa.

Eikö tule kummiski liikaa työsarjoja selälle ja liikkeitä muutenkin. Tossa treenissä menee helposti yli tunti?

SJMV 5x6
Reiden ojennus 3x10,12,15
Leuat vastaotteella 3x8
Kulmasoutu 2x8
Ylätalja 3x8,10,12
Alatalja 3x8,10,12
Takaolkapäät 2x10
Pohkeet istuen 4x15-20

Tehään nyt kerralla selväks tää homma nii tarvii kysellä täällä sit erikseen :) Mites usein voisin tohon ohjelmaan ujuttaa erikoistekniikoita pudotus sarjoja, rest-pauseja yms.

Ite olen treenannut nyt pari kuukautta tällä ohjelmalla, kun intistä kotiuduin. Sellanen kyssäri, että onko siinä järkeä treenata 3 normiviikkoa about 8-12 toistoilla ja sen jälkeen vetää yksi volyymiviikko(jotta lihakset saavat erilaista ärsykettä pidemmistä sarjoista) ja sen jälkeen yksi kevyt viikko(samat sarja pituudet kun normi viikkoina,mutta 50 prossaa painosta) kuten olen vetänyt. Ja jos vastaus on, että jos toimii niin vedä niin voin nyt jo sanoa, että saisin millä tahansa ohjelmalla tulosta, kun olen ollu 9 kk tauolla, mutta se ei välttämättä olisi optimaalista.

Ei tuossa nyt ole mitään järkeä tunkea jotain kevyttä viikkoa 4 viikon välein (mikäli ei tarvetta) ja miksi et tunge vaan samaan treenin eri toistoalueita? Alottaa pääliikkeet lyhkäsempää ja loppua kohti pitempää kuten tuossa esimerkkiohjelmassa on, toimii ku junan vessa. Tästäkin varmaan joku spede alkaa valittamaan mutta mun kanta on, että kevyttä viikkoa ei kannata suunnitella etukäteen vaa keventää sitten jos siltä tuntuu, mulla riittää jos alkaa oleen tukkosta niin pari kolme totaalilepoa niin jaksaa taas painaa. Varsinaista kevyttä viikkoa en oo yli puoleen vuoteen pitänyt, tuntuu silti treeni toimivan kun penkki 180kg ja progressioo pystyy pitämään liikkeissä yllä.

En voisi enempää olla ylläolevan postaajan kanssa samaa mieltä. Omaa kroppaa pitää osata kuunnella, jos tässä harrastuksessa meinaa kehittyä. Kiveen hakatut ideat eivät toimi koskaan, terveisin "kevennetyn" viikon juuri lopettanut ja maastaveto maximia testannut, pari päivää täyslepoa ja uudestaan takomaan!

Mä ainakin ajoitan kevyen viikon 4-5 viikon välein, koska tiedän että se neljännen/viidennen reeniviikon reenit alkaa painamaan, niin hyvä vähän höllätä.

Näin dieetillä varsinki.

Mitä porukka on mieltä jos vetää nelijakosen 3on1off 2on1off systeemillä? Tällä joutuu kumminkin kevennettyjä viikkoja tekemään about 5-6 kierron jälkeen jo..?

JA mites kun ojentajat laahaa niin perkeleesti perässä niin mites lähtee niitä vahvistamaan kun jako on:
1:rinta hauis
2:selkä
3:olkapää&ojentajat
4:jalat

Epäsuora rasitushan tulee jo rintapäivänä, niin onko enään mitään järkeä tunkea johonkin päivään ojentajaliikkeitä?

Eikö tule kummiski liikaa työsarjoja selälle ja liikkeitä muutenkin. Tossa treenissä menee helposti yli tunti?

SJMV 5x6
Reiden ojennus 3x10,12,15
Leuat vastaotteella 3x8
Kulmasoutu 2x8
Ylätalja 3x8,10,12
Alatalja 3x8,10,12
Takaolkapäät 2x10
Pohkeet istuen 4x15-20
Tähän pikku vinkki treenin lyhentämiseksi. Voit vetää liikkeitä superina, mutta vedä liikkeitä mitkä ei ole oikeastaan millään tavalla kytköksissä toisiinsa, koska saman lihasryhmän superit on taas eri juttu ja niitä en käyttäisi aina. Esim. ensin ylätalja ja heti perään reiden ojennus ja sitten tauko. Alatalja ensin ja heti perään pohkeet.

Mitä porukka on mieltä jos vetää nelijakosen 3on1off 2on1off systeemillä? Tällä joutuu kumminkin kevennettyjä viikkoja tekemään about 5-6 kierron jälkeen jo..?

JA mites kun ojentajat laahaa niin perkeleesti perässä niin mites lähtee niitä vahvistamaan kun jako on:
1:rinta hauis
2:selkä
3:olkapää&ojentajat
4:jalat

Epäsuora rasitushan tulee jo rintapäivänä, niin onko enään mitään järkeä tunkea johonkin päivään ojentajaliikkeitä?
Kyllä tuota kiertoa voi hyvin koittaa lyhentää. Koita miten pelaa. Ojentajien suhteen, niin kyllä tuossa aika hyvin tulee rasitusta tuollaisenaan. Riippuu tietysti ihan liikkeistä ja sarjoista mitä nyt teet, mutta muista, että enemmän ei ole aina enemmän. Jos olisi, niin kaikki vetäisivät yksijakoisella korkeavolyymisella viisi kertaa viikkoon ja olisivat Ronnie Colemaneja. Ja jos olet vähänkään aloittelija niin pikku epäsuhdat lihaksistossa korjaantuu äkkiä ihan itsestään kun kehitystä tulee. Toisaalta aloittelijasta ei kunnolla edes näe kehitystä siinä mielessä, että voisi sanoa jonkun lihasryhmän olevan selvästi jäljessä.

Olen siirtynyt tuohon housun esimerkkiohjelmaan vastikään. Ainoa muutos jonka jouduin tekemään, on se etten voi tehdä reiden koukistusta koska se vääntää jotenkin tuota toista polvea (vanha vamma).

Ajattelin vaihtaa kyseisen liikkeen muutamaan sarjaan sjmv:tä, eli teen yhteensä 4-5 sarjaa tuota. Esim. 5x8,10,12,15,15. Miltä kuulostaa?

Ajattelin vaihtaa kyseisen liikkeen muutamaan sarjaan sjmv:tä, eli teen yhteensä 4-5 sarjaa tuota. Esim. 5x8,10,12,15,15. Miltä kuulostaa?
Et pysty mitään reittä koukistavaa tekemään? GHR on aika kova, mutta voisin kuvitella, että polvelle vielä pahempi. Mutta ei sitä koskaan tiedä. Sjmv ei täysin korvaa reiden koukistusta, koska ne aktivoi eri osaa lihaksesta. Mutta on se tietysti tyhjää parempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom