Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Oli muuten erinomainen tuo Dan Johnin video. Loistavaa materiaalia on myös sen kotisivuilla.

Ainakin kaikille painonnostosta kiinnostuneille.
http://www.danjohn.org/

Mulla ainakin kyykkytekniikka parani huomattavasti.

Mikä auttaa siihen jos selkä pääsee pyöristymään puolessa matkassa ylös noustessa, ala-asennossa ei ikinä. Menee selällä nostamiseksi tavallaan joskus.

Mikä auttaa siihen jos selkä pääsee pyöristymään puolessa matkassa ylös noustessa, ala-asennossa ei ikinä. Menee selällä nostamiseksi tavallaan joskus.

öö miten toi on mahollista, sähän tuut ylös samaa liikerataa kun menit alas. Eli jos se selkä ei pyöristy alas mennessä ni ei sen pitäis ylös tullessakaan pyöristyä.

Kiitos mahtavasta vastauksesta willee!! Taidat olla oikein asiantuntija:jahas:
Mistäs tuollaista keksit että liikerata on noustessa ja laskiessa sama?
Pitäisi tietenkin olla varmaan, mutta noustessa joskus jalat ojentuu ensin ja selkä nousee vasta lopuksi (ei siis aina mutta pahimmillaan sarjan lopussa ja silloin pitää tietenkin keskeyttää vaikka reidet vielä jaksaisi)
Pitäisikö vaan tehdä useampi vajaaksi jätetty sarja?

Voisiko joku olla niin ystävällinen, että kertoisi pääpontit tuosta vudeosta, kun minulla ei ole kajareita tässä tietokoneessa. Päteekö tämä homma nyt voimailijoille, vai onko kyse painonnostosta?

Kuulostaa siltä, ettei keskikropassa (selkä ja/tai vatsa) ole riittävästi ytyä pitämään asentoa kasassa.

Voisiko joku olla niin ystävällinen, että kertoisi pääpontit tuosta vudeosta, kun minulla ei ole kajareita tässä tietokoneessa. Päteekö tämä homma nyt voimailijoille, vai onko kyse painonnostosta?

Ensimmäinen opetus on, että paino pysyy kantapäillä ja toinen opetus on rinta auki ja lavat yhdessä + se, että kyykätään jalkojen väliin.

On tuossa enemmänkin pointteja mutta hommaa kaiuttimet/kuulokkeet, jos kiinnostaa :)

tUosta takakyykystä vielä. Kun itteeni jotenkin hävettää kyykätä, kun salilla on samaan aikaan voimannostaja miehiä. Oon jotenkin tosi epävarma siitä tekniikastani. Oon kyllä kysyny apuakin niiltä ja saanu sitä mutta jotenkin tuntuu että kyykkään päin persettä silti :curs: Oon ehkä sellanen kuuluisa selkäkyykyn tekijä? Toisaalta kyykky kyllä tuntuu ja varsinkin 3 päivää eteenpäin tietää tehneensä. Sitä vaan mietin että kannattasko vähentää painoa=tunne reisissä ei ole yhtä voimakas. Vai pitää samat painot ja tinkiä hieman selän suoruudesta?

Selän suoruudesta ei kannata tinkiä, jos kaatuu eteenpäin voi auttaa jos kääntää jalkateriä enemmän ulospäin ja kyykkää jalkojen väliin tavallaan, mulla ei jalat suoraan eteenpäin kyykky onnistu. Kova vatsatreeni ja julle auttaa myös ryhdin pysymisen kyykyssä, ainakin itselläni tuntuu että nopea kehitys jullessa on auttanut selvästi kyykkyä, tuonut tavallaan jotain tukevuutta ja hallintaa siihen luulisin. Nykyään ei tarvitse mitään niiauksia tehdä! eli tuntuma menee suoraan pelkkään perseeseen... mutta reidetkin kasvaaa

Jos tuntuu horjuvalta kyykyt niin ei muuta ku jätä ego kotiin ja opettele pikkupainoilla kyykky kunnolla. Tein juuri noin 7 viikkoa sitten ja vaikka itse sanonkin niin yksi parhaimmista kyykkääjistä meijän salilla oon (tekniikan perusteella, ei painojen).

Jos tuntuu horjuvalta kyykyt niin ei muuta ku jätä ego kotiin ja opettele pikkupainoilla kyykky kunnolla. Tein juuri noin 7 viikkoa sitten ja vaikka itse sanonkin niin yksi parhaimmista kyykkääjistä meijän salilla oon (tekniikan perusteella, ei painojen).

Kysymys ei ollu siitä egosta ja millään 40 kilon painoilla ei paljoa viellä egoilla :lol2: Selkälihasten ei ainekaan pitäs olla huonossa kunnossa kun jullessa menee 70 kilolla 10 toistoa. Ehkä vika on vatsoissa tai siinä että vaadin itseltäni liikaa tai en tiedä.. yritän keksiä jotain. Eipä nuo voimannostajatkaan kyykkää niin ettei selkä tulis yhtään mukaan. Mutta harjottelua vaan kehiin...

On kyllä edelleen meikäläisellä yks vaikeimpia liikkeitä toi takakyykky joten etukyykkyä tilalle ja eiköhän mavella ja muilla myös takareisiin voimaa saa?

On kyllä edelleen meikäläisellä yks vaikeimpia liikkeitä toi takakyykky joten etukyykkyä tilalle ja eiköhän mavella ja muilla myös takareisiin voimaa saa?

saa, varsinkin suorin jaloin vedolla.

ite olen siitä onnellisessa asemassa että kropan suhteet ovat kyykkyyn ihanteelliset. Kilpasyvyyseen kyykkyyn meno on yhtä helppo kun joillain puolikyykyn tekeminen.

mistäköhän löytyisi SIVULTApäin kuvattu video oikein tehdystä kyykystä?
syvyys ei minua arveluta, vaan "selän asento".
kuuluuko selkä olla kohtuu "suorana" telineeseen katsottuna? rautaa saa lyödä paljon enemmän kun yläruumis käänntyy enemmän eteenpäin..
toivottavasti joku edes ymmärsi mitä tarkoitin.

Back
Ylös Bottom