Mulla treeniä takana natuna yli 30 vuotta. Paras muutos mun treenissä ikinä oli se, kun tajusin, ettei sarjoja kannata aina vetää ihan tappiin asti. Näin saa kasvatettua frekvenssiä ja kokonaisvoluumia huomattavasti. Jollain toisella voi kova intensiteetti toimia paremmin, mutta ei ainakaan mulla. Eikä tämä tapa treenata mun mielestä sen helpompaa ole, kuin se harvoin, mutta tappiin asti treenaminenkaan, vaikka yksittäinen sarja helpompi olisikin.
Mutta se jos sanotaan, että natutreenaajallle on paras treenata lihas vain kerran viikkoon, niin sitä on kyllä vaikea uskoa. Sitä vastaan puhuu sekä oma kokemukset, että ihan tieteelliset faktat. Mutta jos palautumiskaasiteetti kestää treenata kropan läpi 2-3 kertaa viikossa ja aina failureen asti, niin kyllähän se varmasti toimii. Aika monella se ei sitä vaan kestä.
Mutta se jos sanotaan, että natutreenaajallle on paras treenata lihas vain kerran viikkoon, niin sitä on kyllä vaikea uskoa. Sitä vastaan puhuu sekä oma kokemukset, että ihan tieteelliset faktat. Mutta jos palautumiskaasiteetti kestää treenata kropan läpi 2-3 kertaa viikossa ja aina failureen asti, niin kyllähän se varmasti toimii. Aika monella se ei sitä vaan kestä.