etukyykky ja niskantakaapunnerrus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tätä "mun-isä-on-painonnostaja-ja-vahvempi-kun-sun-mutsi-joka-on-vaan-voimanostaja" -kinastelua tarkastellessa tulee väistämättä mieleen se, etten onneksi harrasta kumpaakaan lajia.

Erityisen onnellinen olen siitä etten tunne Baarikelloa enkä ketään lähellekään hänenkaltaistaan ihmistä tosielämässä. :)

Originally posted by AKV
Erityisen onnellinen olen siitä etten tunne Baarikelloa enkä ketään lähellekään hänenkaltaistaan ihmistä tosielämässä. :)

Noh, tässähän on oltu jo jonkun aikaa :offtopic: eli miksi?:)

Originally posted by Baarikello
Noh, tässähän ollaan oltu jo jonkun aikaa :offtopic: eli miksi?:)

:offtopic: Lyhyesti: olet tylsä, asiaton ja monissa asioissa on vaikeaa saada selville oletko selvä trollaaja vaiko vain ideologiassaan pelottavan naiivien ja kieroutuneiden kiihkokommunistien yhtä naiivi ja kieroutunut vastakappale. :offtopic:

Jottei ihan kokonaan menisi vierailu tässä threadissa off-topiciksi, niin vastauksena alkuperäisen kysyjän kysymykseen:

En ole tehnyt niskantakaapunnerrusta varmaan 1,5 vuoteen. Viimeksi kun sitä tein, olivat sarjapainot ruhtinaalliset 60 kiloa.

Etukyykystä sen verran, että sitä vielä opetellaan tekemään kunnolla. N. kuukausi sitten aloittelin. Edellisessä jalkatreenissä 3 kovan prässisarjan ja 3 kovan reidenojennussarjan otin etukyykystä 105kgx6 ja 100kgx6. Vertailun vuoksi paras Smith-kyykky 170kgx8 (eka kova sarja 1.liikkeenä) ja paras kyykky 160kgx6 (niin ikään ekassa liikkeessä). Kankeaa on vielä, mutta kyllä se tästä. :)

:offtopic: Lyhyesti: olet tylsä, asiaton ja monissa asioissa on vaikeaa saada selville oletko selvä trollaaja vaiko vain ideologiassaan pelottavan naiivien ja kieroutuneiden kiihkokommunistien yhtä naiivi ja kieroutunut vastakappale. :offtopic:

Tiedätkö, minä arvasin. Minä näin tämän jo tulevaksi. Se on vähän niin kuin naiset; jostain syystä ne soittavat aina takaisin.:eek:

Klikkaa HTH, koska jäbässä samoin kuin N.O.Kummosessakin on potentiaalia parempaan. Joku saattaa sanoa minua naiiviksi tässä asiassa, mutta en käännä päätäni. :)

hyvä akv,vihdoinkin joku kertoi omiakin tuloksia!!!jos tämä threadi jatkuu vielä ni ois hyvä jos jokainen väittelijä nyt laittais vaix omat tulokset kyseisissä liikkeissä,ja jos laitatte ni älkää herranjestas sit väitelkö niistäki..ite pitäisin etukyykyssä 200kg:a pelkillä polvisiteillä hyvänä(oon ite ottanu 170x3) ja niskantakaa punnerrus alhaalta ilman tukea tangolla jotain 100-110 kovana(oma tulos 95x3)...

Originally posted by strong
Eli se jalat ilmassa otettu penkki olikin kaks markkaa, vai?
Minä en tiedä minä vuonna tuosta oli puhetta, mutta Virtasella oli 190kg penkki paidalla ja erittäin luotettavasta tietolähteestä olen antanut itselleni kerrottavan, että Virtasen jalat ilmassa(ei kaarta) ja ilman paitaa saama ennätys olisi 140kg. Virtasellahan oli aivan akrobaattisen korkea kaari ja maksimileveys, jolloin nostomatka oli todella lyhyt.Ja esim. sarja 150kg x 5 pitäisi riittää 180kg:n nostoon + penkkipaita =>190-195kg, niin onko mahdotonta, jos esim. penkki akrobaattisen korkealla kaarella ilman pysäytystä olisi 150 x 5 ja jalat ilmassa tehty tehty penkki olisi vain 140kg? Eikö mitenkään voisi olla mahdollista? Minä en esimerkiksi pysty tekemään vitosennätystäni 10kg pienemmällä ns. sotilaspenkistä ykköstä, enkä ole edes niin tekninen nostaja kuin Virtanen. En saa lähellekään samanlaista kaarta ja silti ero on suurempi.

Minä kun muistelin, että se oli 40 x 300kg? Mietihän nyt vähän: Toivanen oli se jolla kulki veto kummastakin ja hän hinasi 300kg x 5 ja leveällä 370kg. Kun virtanen, joka oli varmaankin kaikista teknisin nostaja Suomessa siihen aikaan, veteli leveällä(ja nostomatka oli tosi lyhyt) sellaisia 320-330kg:n rautoja, niin nuohan olisivat tulleet jo kapealla. Miksi ei sitten vetäisi kapealla, kun lonkat ovat muutenkin jo paskana=>pidempi kilpailu-ura? No kun se sai leveältä enemmän. Ja jokainen vetomies tietää, jos leveä veto on siinä 320kg tai 330kg, niin eipä sieltä ulkokautta silloin varmasti paljoa yli 300kg tule, tai sitten ei tekniikka ole kunnossa.

En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä. :confused: Se joka kaaren aikaan, niin se kaaren avulla nostakoon. Ei luulis olevan hirveästi spekuloinnin varaa tuon suhteen.

Veti 320-330kg:n rautoja. Niin veti. Mutta ennätykset olivat kuitenkin suurempia. Esim. 23v junnuissa hän teki SE:n joka on 340kg. Lähtisin arvioimaan, ettei tulos ollut paras mitä hän kisassa veti. Harvalla kaverilla sumon ja kapeanvedon ero on edes 30kg. Poikkeuksia tietysti on. Esittämäsi "max. n. 300kg on lähinnä naurettava panettelu.

Ai mää vai?!1

No, etukyykkyä olen tehnyt joskus venäläisten voimaohjelmien mukana. Kevyesti vain jotain 60-70 prossaa takakyykkymaksimista joitain vitosia takakyykyn tai vedon jälkeen. Niskan takaa en punnerra ikinä.

Täällä olisi vähän noita joidenkin huippujen tuloksia.

Originally posted by KyntöSika
En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä. :confused:

Olen pahoillani. Olin hieman epätäsmällinen. Sotilaspenkki ja penkki jalat ilmassa tarkoittavat minulle samaa asiaa, mutta saatan käyttää niitä molempia(jopa samassa kysymyksessä, :confused: ) yhtä holtittomasti, kuin voiman ostajat ovat ryhtyneet käyttämään lajistaan- joka on siis voiman osto -nimitystä voimanosto. Itsekin sekoan välillä ja menen usein (jopa samassa kysymyksessä, :confused: ) käyttämään voiman ostoksi kutsutusta lajista nimitystä voimanosto. Pahoitteluni. :thumbs:

Veti 320-330kg:n rautoja. Niin veti. Mutta ennätykset olivat kuitenkin suurempia. Esim. 23v junnuissa hän teki SE:n joka on 340kg. Lähtisin arvioimaan, ettei tulos ollut paras mitä hän kisassa veti. Harvalla kaverilla sumon ja kapeanvedon ero on edes 30kg. Poikkeuksia tietysti on. Esittämäsi "max. n. 300kg on lähinnä naurettava panettelu.

No, paljonko se Virtasen perinteinen veto sitten oli ja olisiko Lahdenrannan Kallu saanut kyytiä kovastikin? Ja niin kovasti, että oikein Internetissä anonyymien apinoiden kesken voidaan pistää ihan orkesteri pystyyn?:kuvia:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olen pahoillani. Olin hieman epätäsmällinen. Sotilaspenkki ja penkki jalat ilmassa tarkoittavat minulle samaa asiaa, mutta saatan käyttää niitä molempia(jopa samassa kysymyksessä, :confused: ) yhtä holtittomasti, kuin voiman ostajat ovat ryhtyneet käyttämään lajistaan- joka on siis voiman osto -nimitystä voimanosto. Itsekin sekoan välillä ja menen usein (jopa samassa kysymyksessä, :confused: ) käyttämään voiman ostoksi kutsutusta lajista nimitystä voimanosto. Pahoitteluni. :thumbs:

No, paljonko se Virtasen perinteinen veto sitten oli ja olisiko Lahdenrannan Kallu saanut kyytiä kovastikin? Ja niin kovasti, että oikein Internetissä anonyymien apinoiden kesken voidaan pistää ihan orkesteri pystyyn?:kuvia:

Meinasin kyllä ihan sotilaspenkkiä ja penkkipaitaa. Jalat ilmassa nostamisesta en tainnut puhua. Vain sinä ja vasta nyt äskeisessä viestissä mainitsit asioiden epämääräisen yhteyden.

Mulle on aivan herttaisen yhdetekevää mitä joku superin jätkä on nostanu, vieläpä ennen dopingkontrollin alkamista. Täysin turha vertaus, kun puhumme Virtasesta, joka on hieman eri kaliiberin mies.

En pyri vittuilemaan, vaan haen lähinnä selkeyttä sinun vastauksiin.

Meinasin kyllä ihan sotilaspenkkiä ja penkkipaitaa. Jalat ilmassa nostamisesta en tainnut puhua. Vain sinä ja vasta nyt äskeisessä viestissä mainitsit asioiden epämääräisen yhteyden.
.

Ahaa, no sitten varmaan voitkin näyttää, mistä tämä "sama kysymys" löytyy, jossa on tungettu sotilaspenkki ja penkkipaita "samaan kysymykseen"?:

En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä.

Mulle on aivan herttaisen yhdetekevää mitä joku superin jätkä on nostanu, vieläpä ennen dopingkontrollin alkamista. Täysin turha vertaus, kun puhumme Virtasesta, joka on hieman eri kaliiberin mies.

Lahdenranta oli "vain" ME-mies, ihan eri kaliiberin mies kuin Virtanen. Sekä voimiltansa, että kooltansa.

Etkö sinä kuullut, että minä jo sanoin Virtasen ottaneen romanialaista maastavetoa ykkösen 300kg:llä, että eiköhän tuosta nyt voi jo päätellä jotain?

:piis:

Originally posted by Kraftwerk n
Etkö sinä kuullut, että minä jo sanoin Virtasen ottaneen romanialaista maastavetoa ykkösen 300kg:llä, että eiköhän tuosta nyt voi jo päätellä jotain?

:piis:

Tuokin kun kuule riippuu siitä miten sitä tehdään. Jos otetaan niin kuin "oikea" romanialainen, niin silloin seisotaan korokkeella, ja vedetään ensimmäinen toisto aika suorin jaloin ylös(tässä tapauksessa se olisi sitten siinä ja lasku alas). Jos väität, että Virtanen pystyisi näin tekemään, niin hänhän hinaisi sitten kapealla sen 330-340kg. Miksi sitten niin tekninen kaveri ei vedä leveällä suhteessa enempää, kuin vähemmän tekniikkaansa hioneet nostajat?

Sitten on toinenkin vaihtoehto, eli se veto ei ollutkaan "oikeata" romanialaista, jolloin tuosta en ainakaan minä pysty päättelemään mitään muuta kuin, että se on vetänyt ko. variaatiosta sinun väittämäsi mukaan 300kg.

Olen nähnyt.
Noh, paljonko sitten Virtanen mielestäsi on nostanut sotilaspenkistä ja tietenkin ilman penkkipaitaa? Ja vetänyt maasta kapealla?

No vaikka tästä se löytyy aika selkeesti. Keila.

No vaikka tästä se löytyy aika selkeesti. Keila.

:lol2: :lol2: :lol2: Jippii!!! Nyt tulikin päivän paras!!!

Lainaat viestiäni ja pyydät selittämään mitä oikein tarkoitin:

En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä. :confused:

Ja laitetaanpa vielä kertaukseksi käyttämäsi lainaus:

Eli se jalat ilmassa otettu penkki olikin kaks markkaa, vai?
Minä en tiedä minä vuonna tuosta oli puhetta, mutta Virtasella oli 190kg penkki paidalla ja erittäin luotettavasta tietolähteestä olen antanut itselleni kerrottavan, että Virtasen jalat ilmassa(ei kaarta) ja ilman paitaa saama ennätys olisi 140kg. Virtasellahan oli aivan akrobaattisen korkea kaari ja maksimileveys, jolloin nostomatka oli todella lyhyt.Ja esim. sarja 150kg x 5 pitäisi riittää 180kg:n nostoon + penkkipaita =>190-195kg, niin onko mahdotonta, jos esim. penkki akrobaattisen korkealla kaarella ilman pysäytystä olisi 150 x 5 ja jalat ilmassa tehty tehty penkki olisi vain 140kg? Eikö mitenkään voisi olla mahdollista? Minä en esimerkiksi pysty tekemään vitosennätystäni 10kg pienemmällä ns. sotilaspenkistä ykköstä, enkä ole edes niin tekninen nostaja kuin Virtanen. En saa lähellekään samanlaista kaarta ja silti ero on suurempi.

Minä kun muistelin, että se oli 40 x 300kg? Mietihän nyt vähän: Toivanen oli se jolla kulki veto kummastakin ja hän hinasi 300kg x 5 ja leveällä 370kg. Kun virtanen, joka oli varmaankin kaikista teknisin nostaja Suomessa siihen aikaan, veteli leveällä(ja nostomatka oli tosi lyhyt) sellaisia 320-330kg:n rautoja, niin nuohan olisivat tulleet jo kapealla. Miksi ei sitten vetäisi kapealla, kun lonkat ovat muutenkin jo paskana=>pidempi kilpailu-ura? No kun se sai leveältä enemmän. Ja jokainen vetomies tietää, jos leveä veto on siinä 320kg tai 330kg, niin eipä sieltä ulkokautta silloin varmasti paljoa yli 300kg tule, tai sitten ei tekniikka ole kunnossa.

Ja kun allekirjoittanut ei löytänyt tekstistä oikein mitään muuta harhaanjohtavaa, kuin erot sotilaspenkin ja jalat ilmassa nostettavan penkin välillä(sotilaspenkillä tarkoitetaan yleensä suoritusta, jossa pyritään tekemään omalla painolla mahdollisimman monta toistoa, mutta en tarkoittanut tuota) ja huomautuksesi jälkeen pyysin etsimään sen kohdan, niin käyt hakemassa muualta joskus aikaisemmin minun Sumpparille osoittaman kysymyksen:

Originally posted by strong to Sumppari
Olen nähnyt.
Noh, paljonko sitten Virtanen mielestäsi(huom. kyseessä on siis Sumpparin "mieli") on nostanut sotilaspenkistä ja tietenkin ilman penkkipaitaa? Ja vetänyt maasta kapealla?

Voi helvetti, että taas saa nauraa oikein makeasti! :worship:

Pyydät siis selvennystä(tai olet sekaisin ihan muuten vain) minun Sumpparille esittämään kysymykseen, mutta et tietenkään mene lainaamaan tätä tarkoittamaasi kysymystä(etkä viittaa siihen), vaan samaa asiaa käsittelevän viestin, josta ainoan järkevän selvennyksen laatiminen antaa ihan jotain muuta, jota olet pyytänyt väärällä lainauksella. Kaikkea sitä näkeekin! Tai ehkä sitten vain itsekin huomasit olevasi selkä seinää vasten ja yritit päästä pois. Mutta kun paska on jo housussa, niin silloin on turha enää pyristellä!

Pitäisiköhän minunkin pyytää sinulta selvitystä vaikkapa sinun toiseksi viimeisen viestisi viimeiseen lauseeseen(ja luonnollisesti lainaan sitä) ja selvityksen jälkeen sanon ,että en minä tuota tarkoittanut ja haen sinun pakkiksen ensimmäisen viestisi ja sanon, että tarkoitin tuota, vitun keila?

Hauskaa ainakin on, kun joutuu arvuuttelemaan mitä siellä sinun päässä oikein aina välillä liikkuu, vai liikkuuko mitään. :worship: :david:

PS.
En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä. :.confused:
Tässä kun on aitiopaikalla seurannut sinun ajatuksenjuoksua ja argumentointia, niin minä en taas ihmettele enää yhtään mitään. HTH ilman tinneriä ja tajunnanlaajentajia, tietenkin. :thumbs:

Kuulostat ihan niin sekavalta että kirjoitit tuon varmastikkin sokerihumalassa. Rupea hyvä mies dieetille niin ei maailma kaadu siihen jos kaikki muut eivät pidä painonnostajia maailman vahvimpina urheilijoina :thumbs:

Originally posted by Sumppari
Kuulostat ihan niin sekavalta että kirjoitit tuon varmastikkin sokerihumalassa. Rupea hyvä mies dieetille niin ei maailma kaadu siihen jos kaikki muut eivät pidä painonnostajia maailman vahvimpina urheilijoina :thumbs:

Luepas mitä tässä kirjoitit:

Originally posted by Sumppari
Mutta tosiaan en jatka enää, menee joutavaksi kinasteluksi.

Et kuitenkaan malttanyt pysyä pois, vaan piti vielä palata. Kukahan se niitä sekavia oikein kirjoitteleekaan? Taisi mennä Sumpparilta viimeinenkin katu-uskottavuus tämän jälkeen, kun et voinut pysyä totuudessa edes noin yksinkertaisessa ja vähäpätöisessä asiassa.

Vieläkö palaat kinastelemaan?

Vedä sinä tinneriä ja minä vedän oikein reilun kukkajopon, ni johan päästäis yhteisymmärrykseen.

Tää argumentointi meni nyt niin sekavaks, että homma pitäisi puhua halki face to face. Vetäydyn keskustelusta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisin kovinkaan tyytyväinen vastaukseesi.

Ei muistella pahalla:love:

Nostetaanpa tämä keskustelu ylös, ja katsotaan, herättääkö se lukijoissa edelleen yhtä radikaaleja mielipiteitä kuin aiemmin tässä keskustelussa.
Itse arvostan painonnoston voimailulajeista korkeimmalle, kuitenkaan voimanoston harrastajien maksimivoimaa väheksymättä.

Painonnosto on kuitenkin kaikista voimailulajeista ylivoimaisesti haastavin, ja mielestäni pitkälti sen haastavuuden vuoksi monet voimailijat sitä niin kärkkäästi arvostelevat. Hyväksi painonnostajaksi tullakseen täytyy erilaisten fyysikaalisten ominaisuuksien olla täysin eri tasolla kuin voimanostossa, sillä tekniikalla ja sen vaatimilla fyysisillä ominaisuuksilla on lajissa niin suuri merkitys, mutta ellei jatkuvaa maksimivoimatason nousua tapahdu, ei myöskään painonnoston tuloksissa tapahdu muutosta.
Kaiken kaikkiaan painonnostolla on kaikkiin muihinkin urheilulajeihin minun mielestäni ainoastaan positiivista vaikutusta, toisin kuin jäykistävällä voimanostolla.
Voimanosto vaatii luonnollisestikin huipputasolla valtavia maksimivoimia, mutta mielestäni ei ole kuitenkaan sattumaa, miksi voimanosto ei ole olympialaji, toisin kuin painonnosto. Raw-nostoja voimanostossa arvostan kyllä, sillä ihmisen maksimivoimaa mitattaessa ei erilaisilla välineillä pitäisi olla mitään roolia.
Olympialajiksi päästäkseen voimanoston pitäisi ainoastaan keskittyä raw-penkkiin ja varusteettomaan maastanostoon, sillä kyykky on voimanostossa erilaisten liittojen myötä ja muutenkin muuttunut täysin varusteilla suoritettavaksi pelleilyksi IPF mukaanlukien. IPF-kyykkykin on mielestäni täysin vaillinainen, pelkillä varusteilla suoritettu pellehyppyihin rinnastettava pellekyykky.;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom