Originally posted by KyntöSika
No vaikka tästä se löytyy aika selkeesti. Keila.
:lol2: :lol2: :lol2:
Jippii!!! Nyt tulikin päivän paras!!!
Lainaat viestiäni ja pyydät selittämään mitä oikein tarkoitin:
En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä.
Ja laitetaanpa vielä kertaukseksi käyttämäsi lainaus:
Originally posted by strong
Eli se jalat ilmassa otettu penkki olikin kaks markkaa, vai?
Minä en tiedä minä vuonna tuosta oli puhetta, mutta Virtasella oli 190kg penkki paidalla ja erittäin luotettavasta tietolähteestä olen antanut itselleni kerrottavan, että Virtasen jalat ilmassa(ei kaarta) ja ilman paitaa saama ennätys olisi 140kg. Virtasellahan oli aivan akrobaattisen korkea kaari ja maksimileveys, jolloin nostomatka oli todella lyhyt.Ja esim. sarja 150kg x 5 pitäisi riittää 180kg:n nostoon + penkkipaita =>190-195kg, niin onko mahdotonta, jos esim. penkki akrobaattisen korkealla kaarella ilman pysäytystä olisi 150 x 5 ja jalat ilmassa tehty tehty penkki olisi vain 140kg? Eikö mitenkään voisi olla mahdollista? Minä en esimerkiksi pysty tekemään vitosennätystäni 10kg pienemmällä ns. sotilaspenkistä ykköstä, enkä ole edes niin tekninen nostaja kuin Virtanen. En saa lähellekään samanlaista kaarta ja silti ero on suurempi.
Minä kun muistelin, että se oli 40 x 300kg? Mietihän nyt vähän: Toivanen oli se jolla kulki veto kummastakin ja hän hinasi 300kg x 5 ja leveällä 370kg. Kun virtanen, joka oli varmaankin kaikista teknisin nostaja Suomessa siihen aikaan, veteli leveällä(ja nostomatka oli tosi lyhyt) sellaisia 320-330kg:n rautoja, niin nuohan olisivat tulleet jo kapealla. Miksi ei sitten vetäisi kapealla, kun lonkat ovat muutenkin jo paskana=>pidempi kilpailu-ura? No kun se sai leveältä enemmän. Ja jokainen vetomies tietää, jos leveä veto on siinä 320kg tai 330kg, niin eipä sieltä ulkokautta silloin varmasti paljoa yli 300kg tule, tai sitten ei tekniikka ole kunnossa.
Ja kun allekirjoittanut ei löytänyt tekstistä oikein mitään muuta harhaanjohtavaa, kuin erot sotilaspenkin ja jalat ilmassa nostettavan penkin välillä(sotilaspenkillä tarkoitetaan yleensä suoritusta, jossa pyritään tekemään omalla painolla mahdollisimman monta toistoa, mutta en tarkoittanut tuota) ja huomautuksesi jälkeen pyysin etsimään sen kohdan, niin käyt hakemassa muualta joskus aikaisemmin minun
Sumpparille osoittaman kysymyksen:
Originally posted by strong to Sumppari
Olen nähnyt.
Noh, paljonko sitten Virtanen mielestäsi(huom. kyseessä on siis Sumpparin "mieli") on nostanut sotilaspenkistä ja tietenkin ilman penkkipaitaa? Ja vetänyt maasta kapealla?
Voi helvetti, että taas saa nauraa oikein makeasti!
Pyydät siis selvennystä(tai olet sekaisin ihan muuten vain) minun Sumpparille esittämään kysymykseen, mutta et tietenkään mene lainaamaan tätä tarkoittamaasi kysymystä(etkä viittaa siihen), vaan samaa asiaa käsittelevän viestin, josta ainoan järkevän selvennyksen laatiminen antaa ihan jotain muuta, jota olet pyytänyt väärällä lainauksella. Kaikkea sitä näkeekin! Tai ehkä sitten vain itsekin huomasit olevasi selkä seinää vasten ja yritit päästä pois. Mutta kun paska on jo housussa, niin silloin on turha enää pyristellä!
Pitäisiköhän minunkin pyytää sinulta selvitystä vaikkapa sinun toiseksi viimeisen viestisi viimeiseen lauseeseen(ja luonnollisesti lainaan sitä) ja selvityksen jälkeen sanon ,että en minä tuota tarkoittanut ja haen sinun pakkiksen ensimmäisen viestisi ja sanon, että tarkoitin tuota, vitun keila?
Hauskaa ainakin on, kun joutuu arvuuttelemaan mitä siellä sinun päässä oikein aina välillä liikkuu, vai liikkuuko mitään.
PS.
En edes lähde veikkailemaan miksi alunperin laitat samaan kysymykseen yhdyssanat "sotilaspenkki" ja "penkkipaita", jos tarkoitit pelkästään sotilaspenkkiä. :.confused:
Tässä kun on aitiopaikalla seurannut sinun ajatuksenjuoksua ja argumentointia, niin minä en taas ihmettele enää yhtään mitään. HTH ilman tinneriä ja tajunnanlaajentajia, tietenkin. :thumbs: