etukyykky ja niskantakaapunnerrus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by strong
Mark Henry on siis PAINONNOSTAJA, miettikääpä sitä, kuka voisi rikkoa Henryn 1090kg tai vaikkapa 1105kg IPF:n säännöillä Raw-kamineilla ilman trkoita ja paitoja ja ilman Monolifteja ja testiryhmä koko ajan perseessä kiinni. Sellaista kaveria joka nuo rikkoo, ei taida olla näköpiirissä, ellei sitten joku uusi painonnostaja käy näyttämässä näille voimanostajille miten se puntti nousee. :arvi:

Äijjä on ihan mahoton painonnostelija fani :) Painonnostajalla on kieltämättä räjähtävyyttä, ja erittäin suuri potentiaali kyykätä takaakin paljon. Pääasiassa painonnostajille kuitenkin kaikki työntöliikkeet tuntuvat olevan tuskaa. Ei oikeastaan yläkropassa missään voimaa, ei sen enempää rinnassa, ojentajissa, hauiksissa, latseissa tai oikein missään muuallakaan. Tästä erosta johtuen hyvät raskaansarjan voimanostajat voivat siirtyä kiinnostuksen puitteissa vahvamieskilpailuihin, mutta painonnostajia huomattavasti harvemmin, kun ei ole sitä voimaa niin laajasti.

Ja taitaa suomessa aika harvassa olla ne painonnostajat jotka käyvät "siinä sivussa" näyttämässä voimanostokisoissa miten nostetaan.
Kyllähän jokalajiin joku "friikki" löytyy kuten Karelin painissa oli. (viitaten Mark Henryyn. Ja mistäs muuten tiedät että treenasi enemmän painonnostoa kuin voimanostoa?)

PS. :thumbs:

Originally posted by Sumppari

Ja taitaa suomessa aika harvassa olla ne painonnostajat jotka käyvät "siinä sivussa" näyttämässä voimanostokisoissa miten nostetaan.
Kyllähän jokalajiin joku "friikki" löytyy kuten Karelin painissa oli. (viitaten Mark Henryyn. Ja mistäs muuten tiedät että treenasi enemmän painonnostoa kuin voimanostoa?)

Muistatko Antonio Krastevin, joka kävi pystykyykkäämässä sellaiset 400kg ilman varusteita voimanostokisoissa(oliko jopa MM-kisat) ihan vain välipalana?

Aika harvassa on muuten myös ne voimanostajat jotka käyvät painonnostokisoissa. Miksi? No, siksi, että he eivät ole painonnostajia, eivätkä treenaa sitä. Mutta painonnostajatkaan eivät ole voimanostajia ja silti jaloista löytyy potkua enemmän. Miksi?

Niin, ja tieto on peräisin 80-luvun lopun ja 90-luvun alun M&F-lehdistä, joihin hänen valmentajansa Terry Todd kirjoitteli näitä artikkeleja. Lisää löytyy varmasti netistä ja jos laitat kyselyn goheavy.comiin, niin tietoa löytyy vielä lisää.

Muistatko Antonio Krastevin, joka kävi pystykyykkäämässä sellaiset 400kg ilman varusteita voimanostokisoissa(oliko jopa MM-kisat) ihan vain välipalana?

En muista, mutta paljonko otti penkistä ja vedosta, vai loppuiko lahjat kyykkyyn? :)

Aika harvassa on muuten myös ne voimanostajat jotka käyvät painonnostokisoissa. Miksi? No, siksi, että he eivät ole painonnostajia, eivätkä treenaa sitä. Mutta painonnostajatkaan eivät ole voimanostajia ja silti jaloista löytyy potkua enemmän. Miksi?

Yksinkertaisesti kellään muulla kuin voimistelijalla ja painonnostajalla itsellään ei riitä liikkuvuus tempaukseen. Miten voit edes kuvitella että kyse olisi voimien puutteesta? Varmaan puolet yleisurheilijoistakin tempaa enemmän kuin voimanostajat. Oletko nyt sitä mieltä että kaikki kolmiloikkaajat ovat "oikeasti" voimanostajia vahvempia?

Viititkö vastata aiempaan kysymykseeni ja listata nyt niitä suomalaisia painonnostajia jotka käy edes suomen voimanostokisoissa ohimennen voittamassa kaiken?

Edelleen olen sitä mieltä, että painonnostajilla ei yksinkertaisesti muussa kropassa kuin jaloissa ja alaselässä riitä voimat maailman vahvinmies kisoihin läheskään niin usein kuin voimanostajilla.

Serge Reding

"My father saw him do 2 reps with 180 kg seated neck-press, starting out of the neck."

"Some people tell they saw him him do full squats during the early 1970s for 5 reps with 400kg with no wraps, suit or belt."

Snatch:
182.5 kg - 1973 Brussel

Clean & Jerk:
222.0 kg - 1970 Herbeumont
226.5 kg - 1970 La Roche

Clean & Press:
215.0 kg - 1970 Herbeumont
218.5 kg - 1970 Zwevegem
228.0 kg - 1971 Lima (Peru)

:5: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

No?!:itkuraivari: Taas sä hukkasit pointin. Hannibal kysyi, miks sä oot noin tyhmä. Hannibal ei pyytänyt sinua jälleen kerran osoittamaan, kuinka hukataan pointti ja siten osoitetaan olevansa noin tyhmä. Vastaa kysymykseen.

Myönnän että olen sen verran tyhmä etten arvannut Hannibalia oikeasti kiinnostavan tyhmyyteni syyt. Minä tyhmä kun luulin sitä vain henkilökohtaiseksi loukkausyritykseksi. Sellaiset taas ovat mielestäni aina hieman :offtopic: Voi minua tyhmää. Jotkut ovat ilmeisesti saaneet aika pahasti näpeilleen, kun mulle on kehittynyt tänne oikein Kummosen vihaajat ry. Se näyttää koostuvan voimailun tietäjien kärkikaartista, jotka Baarikellon (oi, sinä penkkijyrä :worship: ) penkkitulosta lukuunottamatta ovat melko hiljaista porukkaa kaikissa tulosgallupeissa. Hyvä pojat :thumbs:

Miksi minä olen näin tyhmä? Näin tyhmänä on vaikea edes vastata siihen. Löytyykö sulta hyvää analyysiä siihen, miksi olen näin tyhmä?

:offtopic: Omaksi puolustuksekseni voin sanoa, että ainakin olen rehellinen mielipiteissäni ja kaikessa muussa. Nimeäni lukuunottamatta olen kertonut itsestäni kaiken olleellisen voimailuun liittyvän datan. Sinä Baarikello puolestaan esittäydyt asiantuntijana ja kerrot samaan aikaan olevasi 4-vuotias ja 158 kiloinen. Näin tyhmän mielestä se muodostaa melkoisen kredibiliteetti ongelman, jota ei ainakaan helpota alle 1,5 x omapainon penkkitulos ja mainitsematta jääneet kyykky- ja vetotulokset. Näin tyhmänä luulen, että siellä on vain palstoilla meuhkaava pelle, joka ei ole saanut reaalimaailmassa mitään aikaan, pelle joka kyllä vittuilee täällä ja kaikille, mutta joka salilla on hiljaa pec-decissä ja katse maassa. Sanoisin jopa, että olen tyhmän rehellinen sillä eivät omat tuloksenikaan mitään kummosia ole, mutta kehtaan/uskallan ne laittaa silti esille. Olen rehellinen nimimerkkiäni myöten. Strong taas tuskin sitä on. Perustavaa laatua oleva ero on myös se, että tunnustan vahvempani enkä yritä laittaa heidän paremmuuttaan esim. varusteiden piikkiin. Se kuulostaa joltain mitä Hannibalin kaveri tekisi. Nyt puhun siitä kaverista, jolle Dr Lecter suorittaa eräänlaisen aivoleikkauksen siinä elokuvassa.

PS. Kummonen, olisi oikein mielenkiintoista nähdä, millaista keskustelu olisikaan täällä Pakkiksella meidän kaltaistemme lasten kanssa peuhatessasi, jos käyttäytyisit yhtä asiallisesti kuin sillä toisella foorumilla.

Mitäköhän keskustelupalstaa tarkoitat ja keneen siellä olet minut yhdistänyt? Kirjoittelen nimittäin neljälle kotimaiselle joihin Jippii ei muuten sisälly. Lisäksi Viides on työn alla. Vastaukseksi kelpanee; seura tekee kaltaisekseen. Miksei teitä nähdä siellä vittuilemassa samaan tahtiin kaikille?

Muutenkin melkoista voimanostaja vihaa täällä esiintyy ja jopa kotimaisia voimanostajia kohtaan. Provona voisi heittää, että muihin voimailijoihin verrattuna etenkin juuri suomalaiset voimanostajat ovat lähimpänä kansainvälistä kärkeä lajissaan.

Täällä tämä menee aina henkilökohtaiseksi.

"If you can't keep up the conversation, then try not join in at all"

If you can't lift a shit, then don't pretend you do.

Kaivetaan sitten huhutasolta treenituloksia ja esitetään yksilösuorituksia vertailumateriaalina: Mendelson on ottanut 905 paunaa penkistä ja 900 paunaa useampaan otteeseen. 940 paunaa on tullut lankkupenkistä. Painonnosta sitä!

:offtopic:

Voi helevetti miten kyrpämäinen äijä tämä strong. Olen about kaikesta eri mieltä. Miksi sitä voimanostoa pitää väkisin yrittää dissata ja polkea maanrakoon.

Kummonen kirjottaa asiatekstiä ja baarikello ja hannibal kyrpänaamat yrittävät väkisin päteä, mollata ja pilata keskustelua, vaikka oikeasti ei ole mitään sanottavaa aiheeseen.

En muista, mutta paljonko otti penkistä ja vedosta, vai loppuiko lahjat kyykkyyn? :)

Veto oli 360kg, ellen väärin muista. Penkkiä en tiedä, mutta jonkin verran yli kaksi markkaa, luulisin. Kaikki raakana.

Yksinkertaisesti kellään muulla kuin voimistelijalla ja painonnostajalla itsellään ei riitä liikkuvuus tempaukseen. Miten voit edes kuvitella että kyse olisi voimien puutteesta? Varmaan puolet yleisurheilijoistakin tempaa enemmän kuin voimanostajat. Oletko nyt sitä mieltä että kaikki kolmiloikkaajat ovat "oikeasti" voimanostajia vahvempia?

No, riittääkö se voimanostajien liikkuvuus edes etukyykkyyn ja pystykyykkyyn? Tai edes mittauttamaan antureilla voimantuotto reisiojennuksessa tai jossain vastaavassa?

Ei voimanostajien tarvitse osallistua painonnostokisoihin eikä painonnostajien voimanostokisoihin. Mutta kun väitetään olevan Maailman vahvin urheilulaji, niin sitä odottaisi, että pystytään myös nostamaan yksinkertaisista maksimivoimaa mittaavista liikkeistä enemmän kuin muut. Eikö se voima tule muualla esille kuin trikoot päällä?

Viititkö vastata aiempaan kysymykseeni ja listata nyt niitä suomalaisia painonnostajia jotka käy edes suomen voimanostokisoissa ohimennen voittamassa kaiken?

Kalevi Lahdenranta sekä Jaakko ja Jouni Kailajärvi nyt näin aluksi.

Edelleen olen sitä mieltä, että painonnostajilla ei yksinkertaisesti muussa kropassa kuin jaloissa ja alaselässä riitä voimat maailman vahvinmies kisoihin läheskään niin usein kuin voimanostajilla.

Kokeile punnertaa 236kg suorille käsille. Ok, olin kohtuuton. No, tehdään silllälailla, että kokeilet punnertaa seisten oman penkkiennätyksesi suorille käsille ja ilman vauhtia tietenkin.

Hauiksien ja yläselän yhteistoimintaa ja voimia voit kokeilla vetämällä rinnalle raakana vaikkapa vitosen sarjan penkkiennätykselläsi.

Mistä sinä tuon MVM-kisan tänne oikein repäisit? :confused:
Entäs sitten ratapyöräilyssä? Tai kuulantyönnössä?

Puhu mieluummin viiden lajin yhteistuloksesta, niin voidaan vielä keskustella Maailman vahvimmasta miehestä ja urheilulajista.

"My father saw him do 2 reps with 180 kg seated neck-press, starting out of the neck."

"Some people tell they saw him him do full squats during the early 1970s for 5 reps with 400kg with no wraps, suit or belt."

Reding oli kova mies ja omasi vielä huikean fysiikan, mutta hävisi silti Vasili Aleksejeville, joka ei ottanut treeneissään koskaan kyykkyä yli 270 kilolla. Kuinka paljon Aleksejev olisi kyykännyt, sitähän ei tiedä. Vai voisiko olla, että hän oli vain nopeampi kuin Reding?

En tiedä tuosta koejärjestelystä, jonka Strong mainitsi, mutta olen kyllä kiinnostunut. Itse arvostan painnonnoston erittäin korkealle laijna ja noiden urheilijoiden kyvyt (athletic ability) ovat kyllä huimia. Räjähtävyydessä he ovat kyllä vertaansa vailla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by Force
Voi helevetti miten kyrpämäinen äijä tämä strong. Olen about kaikesta eri mieltä.

:GeorgvonWrightkääntyilemässähaudassaan:

Originally posted by Tahvo Tohveli
Kuinka paljon Aleksejev olisi kyykännyt, sitähän ei tiedä. Vai voisiko olla, että hän oli vain nopeampi kuin Reding?

En tiedä, mutta vahva hänkin on ollut esim. Fred Hatfield oli todistamassa läsnäolollaan, kun Vasili teki selänojennuksessa 180kg x 5 pukkiin köytettynä.

En tiedä tuosta koejärjestelystä, jonka Strong mainitsi, mutta olen kyllä kiinnostunut.

Kyseessä on tämä:Backlift: 6270 pounds, witnessed by Kara Whitfield and Maurice Payne, included in the Guinness Book of World Records
Backlift.jpg

Jos ajattelee, että tuo paino on ollut pelkästään ilmassa, ja sitä on pidetty paikallaan, eikä liikettä oteta mukaan, niin silloinhan jo pelkästään vastavoima on ollut F = mg =[ 6270lbs x( 0.4536kg/1 lbs)] x g = palttiarallaa 28 000 N = 28 kN

Ja ilman, että otetaan liikettä ja kiihtyvyyksiä huomioon. Sitten voitaisiin alkaa laskemaan mitä jännityksiä tuosta tulee eri lihaksille, vääntömomentteja jne...

Ja Andersonhan muuten teki osakyykkyjä paljon suuremmilla painoilla kuin kukaan on koskaan kenenkään kuullut tekevän.

Tehosta:

Tutkimuksissa eri urheilulajeista on saatu kaikista suurin teho kuulantyönnölle ja toisena oli painonnosto. Sitä en tiedä, mitä suorituksia tuossa otettiin huomioon, eli mistä se saatiin. Mutta tulos ei liene yllätys. Mutta tehoahan ne voimanostajat eivät halua mittailla, vaan ainoastaan maksimivoimaa.

No, jos tutkitaan jotain 500kg:n kyykkyä ja tutkimuksissa otetaan sitten huomioon varusteet jotka toimivat jousen tavoin. Kun ollaan saatu riisuttua varusteiden vaikutus, ollaankin päästy noin 400kg:n tai alle optimaalisella ja lyhyellä liikeradalla kyykkäävään voimanostajaan. Se voimantuotto mitataan luonnollisesti tietysti tuossa tilassa.

Otetaan sitten epäoptimaalisilla liikeradoilla ja ilman varusteita kyykkäävä painonnostaja mukaan mittaustilaisuuteen(Paul Anderson):

Squat: 900 pounds for 10 reps, John Grimek was a witness to this

800 x 10 (2 sets), Pat Casey was a witness to this

Tai Tarasenko: 385kg x 1 pausella

Tai Henry 440kg

Tai Chemerkin tai ihan kuka tahansa.

Tai Laine ja Dimas...

Syy tuohon tappioon löytyy treenistä. Voimanostossahan yritetään vain nostaa mahdollisimman paljon mahdollisimman heikoilla(tai pienillä) lihaksilla. Painonnostajat ja kehonrakentajat keskittyvät rasittamaan itse lihasta. Katsokaa vaikkapa WSB:n jätkien reisiä: jätkillä on ohuet jalat, eikä niitä treenata, vaan keskitytään hakemaan helppoa asentoa jossa saadaan varusteista suurin hyöty. Eli leveällä ja sitten perseellä puristetaan loput, kun varusteet lopettavat auttamisen. Tämä on faktaa.

Äijjä on ihan mahoton painonnostelija fani :) Painonnostajalla on kieltämättä räjähtävyyttä, ja erittäin suuri potentiaali kyykätä takaakin paljon. Pääasiassa painonnostajille kuitenkin kaikki työntöliikkeet tuntuvat olevan tuskaa. Ei oikeastaan yläkropassa missään voimaa, ei sen enempää rinnassa, ojentajissa, hauiksissa, latseissa tai oikein missään muuallakaan. Tästä erosta johtuen hyvät raskaansarjan voimanostajat voivat siirtyä kiinnostuksen puitteissa vahvamieskilpailuihin, mutta painonnostajia huomattavasti harvemmin, kun ei ole sitä voimaa niin laajasti.

No on totta, että painonnostajilla ei kyllä yleensä oo juurikaan voimaa rinnassa, mutta ojentajista sentään jonkin verran pitäs löytyy. Ja samoiten selästä ja olkapäistä, kyllä painonnostajat yleensä on kohtuullisia maastavetäjiä ja ylöstyöntö ja pystypunnerrus kyllä vaatii voimaa olkapäiltä. Ja eipä löydy monilta voimanostajiltakaan hauiksista yhtään sen enempää voimaa ku painonnostajiltakaan, kun hauiksia ei juurikaan kummassakaan lajissa tarvihe.

Mie piän tietenki painonnoston puolia ku itekki sitä harrastan, ja voimanostajat pitää voimanoston puolia, se on selvä. Painnonnostajasta voi tulla voimanostaja (hyvät pohjat, paitsi penkkiin), voimanostajasta tuskin painonnostaja, koska ei ole liikkuvuutta, eikä räjähtävyyttä ja niitä on erittäin hankala enää aikuisena kehittää painonnostossa tarvittavalle tasolle. Painonnosto on teknisempi, ja miun mielestä vaativampi laji.

Hyviä lajeja kumpikin :D

Ei voimanostajien tarvitse osallistua painonnostokisoihin eikä painonnostajien voimanostokisoihin. Mutta kun väitetään olevan Maailman vahvin urheilulaji, niin sitä odottaisi, että pystytään myös nostamaan yksinkertaisista maksimivoimaa mittaavista liikkeistä enemmän kuin muut. Eikö se voima tule muualla esille kuin trikoot päällä?

Mistä ihmeestä sinä nuo trikoot tempaisit? No sanohan nyt se suomalainen painonnostaja joka voittaa edes Riku Kirin kyykky, penkki ja veto tulokset?

Kalevi Lahdenranta sekä Jaakko ja Jouni Kailajärvi nyt näin aluksi.

Kalevi Lahdenrannan voimanoston paras virallinen tulos (salillahan kuka vaan on nostanut mitä vaan, joten kelpuutetaan viralliset)
325 - 225 - 325 = 875
Ei tuo nyt kovin uskomattomalta sarjalta 130 kiloiselle miehelle tunnu. Jos faktaa katsotaan, niin kutakuinkin samoilla varusteilla Jarmo Virtanen jo nuorissa 50 kiloa kevyempänä veti ja kyykkäsi samoja rautoja. Taisi olla vaan 125+ sarjassa vähän huono taso kun kulta irtosi.
Jounille ei löydy edes virallisia tuloksia.
Jännä että nuo suomalaiset painonnosto+voimanosto expertit ovat 20-30 vuoden takaa. Liekkö sitten lahjakkaat hävinneet, vai testaamattomuudella osuutta asiaan. (vai jokos ne testit oli vuonna 76?)

Kokeile punnertaa 236kg suorille käsille. Ok, olin kohtuuton. No, tehdään silllälailla, että kokeilet punnertaa seisten oman penkkiennätyksesi suorille käsille ja ilman vauhtia tietenkin.

Uskomaton suoritus. Tuo vissiin selittää sen miks kevyensarjan painonnostajille tuntuu reilu 100kg olevan penkistä mieletön suoritus, koska se on tempauksessa jo hyvä rauta :)
Itse olen käsittänyt niin, ettei työnnössä käsillä varsinaisesti työnnetä rautaa ylös, vaan riuhdotaan painot ylös ja "sukelletaan" alle ja tökätään ruoskat nopeasti suoriksi.

Mistä sinä tuon MVM-kisan tänne oikein repäisit? :confused:
Entäs sitten ratapyöräilyssä? Tai kuulantyönnössä?

Puhu mieluummin viiden lajin yhteistuloksesta, niin voidaan vielä keskustella Maailman vahvimmasta miehestä ja urheilulajista.

Eli mielestäsi MVM kisoilla ei ole voimakkuuden kanssa mitään tekemistä, ja Pudianowski mielestäsi ei voi olla vahva koska ei virallisesti saa mitään painonnostosta ja voimanostosta?
Minun mielestä MVM on hyvä mittari voimalle jos on voimanostotuloksistakin jotain virallista tulosta vertailuksi tehtynä. Siinä kun tulee yläkropankin voimat esille. Esim työnnöt joissa ei saa vippailla perseellä ja selällä.

Painonnosto liikkeet on oikeasti niin teknisiä, ettei tuohon viiden lajin "kisaan" voi osallistua kukaan muu kuin painonnostaja. Ihan sama kuin vaadittaisiin vaikka pikajuoksu ja kuviokellunta. Hmmm. kuviokellujat voittavat, koska osaavat myös juosta, mutta juoksijat eivät osaa lainkaan kuviokelluntaa.

Mistä ihmeestä sinä nuo trikoot tempaisit? No sanohan nyt se suomalainen painonnostaja joka voittaa edes Riku Kirin kyykky, penkki ja veto tulokset?

No, vaikkapa Jani Illikainen, tosin hän on kuulantyöntäjä, mutta treenaa paljon tempausta ja työntöä. Painonnostossa ei sitä paitsi ole tällä hetkellä erityisen kova taso.

Kylläpä valitsit loistavan vertailukohdan! :thumbs: Sano edes yksi suomalainen voimanostaja, joka voisi ekvivalentilla varustuksella rikkoa Riku Kirin ennätykset?

Kalevi Lahdenrannan voimanoston paras virallinen tulos (salillahan kuka vaan on nostanut mitä vaan, joten kelpuutetaan viralliset)
325 - 225 - 325 = 875 Jos faktaa katsotaan, niin kutakuinkin samoilla varusteilla Jarmo Virtanen jo nuorissa 50 kiloa kevyempänä veti ja kyykkäsi samoja rautoja. Taisi olla vaan 125+ sarjassa vähän huono taso kun kulta irtosi.

Nuo nostot oli sitten RAW ja eiköhän se voimantuotto ole kuitenkin suurempi kun löytyy tuota vartta hiukkasen enemmän. Virtanen nosti jalat ilmassa penkiltä 140kg ja liekö vetänyt kapealla edes 300kg koskaan. Niin, Virtasella oli trikoot ja siteet.

Ainiin ja Lahdenranta kyykkäsi 340kg ilman mitään polvilämppäreitäkään yms. En tiedä oliko tuo siellä Saarelaisen Suomen vahvin mies-kisoissa, vai missä.

Laitetaan sitten uusi nimi sinne listaan lisää, eli: Olavi Rintanen.

Itse olen käsittänyt niin, ettei työnnössä käsillä varsinaisesti työnnetä rautaa ylös, vaan riuhdotaan painot ylös ja "sukelletaan" alle ja tökätään ruoskat nopeasti suoriksi.

No, joko sinä kokeilit?

Eli mielestäsi MVM kisoilla ei ole voimakkuuden kanssa mitään tekemistä, ja Pudianowski mielestäsi ei voi olla vahva koska ei virallisesti saa mitään painonnostosta ja voimanostosta?

Sanoinko minä näin, vai yritätkö sinä työntää sanoja minun suuhun?

Minun mielestä MVM on hyvä mittari voimalle jos on voimanostotuloksistakin jotain virallista tulosta vertailuksi tehtynä. Siinä kun tulee yläkropankin voimat esille. Esim työnnöt joissa ei saa vippailla perseellä ja selällä.

Painonnosto liikkeet on oikeasti niin teknisiä, ettei tuohon viiden lajin "kisaan" voi osallistua kukaan muu kuin painonnostaja. Ihan sama kuin vaadittaisiin vaikka pikajuoksu ja kuviokellunta. Hmmm. kuviokellujat voittavat, koska osaavat myös juosta, mutta juoksijat eivät osaa lainkaan kuviokelluntaa.

Onhan noita koripalloilijoita yms. nähty siellä MVM-kisoissa, mutta ei siellä minun mielestä olla koskaan maksimivoimaa tai jotain maksimaalista voimantuottoa mittailtu kunnolla...

Eiköhän ne vahvimmat äijät löydy sieltä viiden lajin yhteistulosrankingista, siellä kun on sellaisia nimiä kuin John Cole, Taito Haara, Bill Kazmaier, Don Reinhould ja Mark Henry

Originally posted by Force
:offtopic:
Kummonen kirjottaa asiatekstiä ja baarikello ja hannibal kyrpänaamat yrittävät väkisin päteä, mollata ja pilata keskustelua, vaikka oikeasti ei ole mitään sanottavaa aiheeseen.

:offtopic: Jee!!WUUHUU!!! Mun User title ei kestä näitä titteleitä. Vai lisäiskö joku ylläpidosta tuohon avatarin päälle vielä tuon kyrpänaaman!!11USETHEFORCENOTYOURHEAD!!11!!

:kuola:

Virtanen nosti jalat ilmassa penkiltä 140kg ja liekö vetänyt kapealla edes 300kg koskaan. Niin, Virtasella oli trikoot ja siteet.

Mistä olet tuon penkkituloksen oikein repässy? Mies joka oli noin 200 kilon raakapenkkaaja(oli sitten minkälainen kaari hyvänsä), punnertaa varmasti enemmän kuin tuon mainitsemasi määrän.

Maaliskuussa jutellessani Virtasen kanssa hän nostaneensa 250kg kapeella farkut jalassa ilman sen kummempaa treeniä. Ei se sumotyyli nyt ihan NIIN paljoa niitä kiloja lisää tuo:rolleyes:

Kyllähän se painonostajillakin suoritus perustuu myös maksimivoiman kohottamiseen harjoituksella. Sehän lienee perustana myös suurelle voimantuotolle. Esim. tuo Taranenko, joka kyykkäsi joka päivä kolmosen sarjoja ja teki selkäharjoitteena jullea.

Paul Anderson olisi hyvin voinut valita lajikseen tänä päivänä myös voimanoston, tuohon aikaan ei ollut hirveästi lajin valinnassa ongelmia. En ole varma, kuinka hän harjoitteli, mutta ilmeisesti aika maksimivoimahakuisesti ja noiden tulosten valossa hän oli myös lahjakkaampi ihan puhtaasti maksimivoimaa vaativissa liikkeissä, kuin painonnostossa. Tosin muutamia videoita hänestä nähneenä, miehen tekniikakaan ei ollut mitenkään silmiä hivelevä, eli kovempiakin tuloksia olisi voinut tulla.
Tähän keskusteluun ei saatane selvyyttä, ennen kuin saadaan Hossein Rezazadeh osallistumaan seuraaviin IPF:n maailmanmestaruuskisoihin. Kuka käy kysymässä ?
Lahjakkaimmat voimailijat löytynevät mielestäni silti juuri painonnoston ja ehkä jenkkifutiksen joukosta, noin isompana massana ajateltuna. Lahjakkaita yksilöitähän voi olla vaikka missä lajissa.

Ja vielä sanoisin, että voimanosto on world's strongest sport, koska siinä nostetaan suurimmat raudat, oli nostaja sitten voimanostaja, painonnostaja, painonnostajasta voimanostajaksi siirtynyt tai voimanostajasta painonnostajaksi siirtynyt henkilö. Tai vaikkapa tuo kuviokelluja. :piis:

Toivottavasti näistä vastauksista on ollut tombodyzonelle apua....

Ja vielä sanoisin, että voimanosto on world's strongest sport, koska siinä nostetaan suurimmat raudat, oli nostaja sitten voimanostaja, painonnostaja, painonnostajasta voimanostajaksi siirtynyt tai voimanostajasta painonnostajaksi siirtynyt henkilö

Ei ole. Juurihan osoitin, että se on selkänosto tai backlift(ing). Logiikkasi mukaan riittää, että nostetaan suurimmat raudat(ilman apuvälineitä, joita mm. pyörät ja laakerit sekä vaijerit ovat).
Tämähän on sitäpaitsi vasta kasvamassa oleva urheilulaji. Mutta ihmisen perusluonne on jo ehtinyt näyttää pimeän puolensa ja jenkkilässä ollaankin jo kokeiltu, paljonko raksan torninostureilla saataisiin lisää rautaa peliin. Venäläiset tiedemiehet taasen ovat kokeilleet liikuttaa painoja ydinpommista purkautuneen energian voimin, mutta kilpailupaikkojen tuhoutuminen ja ydinlaskeumat, ovat hidastaneet lajin kehitykselle tärkeää jatkuvuutta ja progressiivisuutta.

Backlifting-The World's strongest sport

Arvostan sekä voimanostajat että painonnostajat painoluokasta rippumatta erittäin korkealle, mutta strong saa mut kohta pikavieroitettua tuosta painonnostajien arvostuksesta. Kenenkään arvo ei nouse toisia mollaamalla, anna olla jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom