etukyykky ja niskantakaapunnerrus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by strong
Nuo nostot oli sitten RAW ja eiköhän se voimantuotto ole kuitenkin suurempi kun löytyy tuota vartta hiukkasen enemmän. Virtanen nosti jalat ilmassa penkiltä 140kg ja liekö vetänyt kapealla edes 300kg koskaan. Niin, Virtasella oli trikoot ja siteet.

Höpö höpö, et oo koskaan tainnu nähäkkään Virtasta!

No, joko sinä kokeilit?

En, liikkuvuus ei riitä niin turha särkeä itseään vippailemalla. Tästä syystä en mielellään rinnastaisi tempausta tai työntöä pelkäksi voimanmittariksi, koska 95% väestöstä ei kykene tekemään näitä liikkeitä oikein. Sama kuin lisäisi spagaatin vaatimukseksi saada yhteistulos hyväksytyksi tai hylätyksi.

Miksi muuten painonnostajalla puolittuu työntötulos jos työntö pitää tehdä istualtaan jos työntö on puhdasta voimaa yläkropasta? Muuhun tässä viestissä ei tarvitse vastata.

Mutta tosiaan en jatka enää, menee joutavaksi kinasteluksi. Minulle on ihan sama jos isäsi/setäsi on painonnostaja ja ne ovat sinulle jumalolentoja. Siinäpähän ovat, eivät ole minulle muuta kuin urheilijoita siinä missä muutkin, eivätkä mielestäni voimanostossa peittoa voimanostajia. Tai edes tilanteessa jossa keksittäisiin 20 liikettä ja mitattaisiin niiden maksimisuoritukset yhteen. Ainakaan suomessa ei painonnostajien voimanostomenestysilmiötä näy, vaikka painonnostelijoita taitaa enemmän olla harrastajinakin.

Onnea vaan oikeasti kaikille painonnostajillekkin, hyvän harrastuksen olette valinneet, ja olen SM kisoja jopa joskus 3m päästä seurannutkin. Tuskin olisin seurannut jos laji ei lainkaan minulta arvostusta saisi.

arguing.jpg

Originally posted by Sumppari
Höpö höpö, et oo koskaan tainnu nähäkkään Virtasta!
Olen nähnyt.
Noh, paljonko sitten Virtanen mielestäsi on nostanut sotilaspenkistä ja tietenkin ilman penkkipaitaa? Ja vetänyt maasta kapealla?

En, liikkuvuus ei riitä niin turha särkeä itseään vippailemalla. Tästä syystä en mielellään rinnastaisi tempausta tai työntöä pelkäksi voimanmittariksi, koska 95% väestöstä ei kykene tekemään näitä liikkeitä oikein.

Aijaa, jos tuon perusteella työntöä ei voi rinnastaa voimanmittariksi, niin miksi sitten voimanostokyykyn voisi siksi rinnastaa? Tai voimanoston yhteistuloksen noin yleensä? Eihän noita voimanostokyykkyjäkään varmasti 95% kansasta pysty tekemään oikein. Tai edes 99%. Itseasiassa, tuskin edes promille Maapallon väestöstä osaa tehdä voimanostokyykyn oikein. :thumbs:

Miksi muuten painonnostajalla puolittuu työntötulos jos työntö pitää tehdä istualtaan jos työntö on puhdasta voimaa yläkropasta? Muuhun tässä viestissä ei tarvitse vastata.

No siksi, että siinä työnnössä seisaaltaan on jalat mukana. Pitäisikös penkissä sitten pätkäistä jalat kirveellä poikki, että saataisiin hyvä voimanmittari?Tai voimanostokyykyssä? :5:

Forcelle ja muille kiitoksia tuesta.

-95 näin voimanostoleirillä kuinka Virtasen Jarmo poimi farkut jalassa kapealla asennolla 200 kg lämmittelemättä ja teki sillä pari kohautusta, kun opetti minulle, että hartiat tulee pitää rentona maastavedon aikana.

Ettei nyt kenellekään jäisi epäselväksi niin arvostan painonnostajat tosi korkealle ja toivon, että pentuna olisin saanut valmennusta myös siitä lajista. En kuitenkaan usko, että he voittaisivat voimanostajia voimanostossa. Kunnioitan joka lajin huippuja ja heidän tekemää työtään sen verran, että en yleisestä kohteliaisuudestakaan ala edes nimettömänä jakamaan heidän mitaleitaan muiden lajien edustajille. Tuo pätee voimanostosta painonnostoon ja sulkapallosta triathlonin kautta melontaan.

Tässähän se jo tulikin:
Originally posted by Hannibal
N.O.Kummonen: Olet taitava hukkaamaan punaisen langan ja poimimaan asiakokonaisuuksista väärät palikat ja sijoittamaan nekin vääriin viitekehyksiin. Itseironiayrityksesi ovat kömpelöitä. Niistä tulee mieleen naapurin poika, joka jo pienenä laittoi kielensä jäätyneeseen rautatankoon liian monta kertaa.
Ja tässä taas uusi käytännön esimerkki:
Originally posted by N.O.Kummonen

Kunnioitan joka lajin huippuja ja heidän tekemää työtään sen verran, että en yleisestä kohteliaisuudestakaan ala edes nimettömänä jakamaan heidän mitaleitaan muiden lajien edustajille.

Olen sanaton. Täytyykin tästä lähteä perumaan ne mitalikahvit, jotka ehdin mennä jo alustavasti sopimaan. :wall:

Originally posted by Dopey
Kenenkään arvo ei nouse toisia mollaamalla, anna olla jo.

Mieletön persoona. Välillä tulee tekstiä niin tyhjentävästi ja terävästi, että ei ole kerta kaikkiaan mitään vastaansanomista. Sitten taas välillä lipsahtaa tähän tapaan. Auttaisikohan se tämän threadin suhteen, jos kävisi vääntämässä parit sarjat keskitettyä hauiskääntöä? Jos nousisi vaikka taustakohinasta jotain mieleen.....:)

OFFFFFFFFFTTTTTOOPPICCCC!!

:offtopic: x 10000000

Myönnän että olen sen verran tyhmä etten arvannut Hannibalia oikeasti kiinnostavan tyhmyyteni syyt. Minä tyhmä kun luulin sitä vain henkilökohtaiseksi loukkausyritykseksi.

Eiiii. Jäbä hukkas taas sen pointin. :tasajalkaitkuraivari:

Se näyttää koostuvan voimailun tietäjien kärkikaartista, jotka Baarikellon (oi, sinä penkkijyrä :worship: ) penkkitulosta lukuunottamatta ovat melko hiljaista porukkaa kaikissa tulosgallupeissa. Hyvä pojat :thumbs:

Ehkä sinne joku laittoi palloilulajin kylkiäistreenissä joskus alle 18-vuotiaana tehdyn hurjan tuloksen 112,5 kg prosentteina sen hetkisestä painosta. Ehkä muita tuloksia ei ole laitettu esille juuri sen takia, että silläkään ei ole millekään mitään merkitystä. Ehkä vaan voi vittu.

:offtopic: Omaksi puolustuksekseni voin sanoa, että ainakin olen rehellinen mielipiteissäni ja kaikessa muussa. Nimeäni lukuunottamatta olen kertonut itsestäni kaiken olleellisen voimailuun liittyvän datan. Sinä Baarikello puolestaan esittäydyt asiantuntijana ja kerrot samaan aikaan olevasi 4-vuotias ja 158 kiloinen. Näin tyhmän mielestä se muodostaa melkoisen kredibiliteetti ongelman, jota ei ainakaan helpota alle 1,5 x omapainon penkkitulos ja mainitsematta jääneet kyykky- ja vetotulokset. Näin tyhmänä luulen, että siellä on vain palstoilla meuhkaava pelle, joka ei ole saanut reaalimaailmassa mitään aikaan, pelle joka kyllä vittuilee täällä ja kaikille, mutta joka salilla on hiljaa pec-decissä ja katse maassa. Sanoisin jopa, että olen tyhmän rehellinen sillä eivät omat tuloksenikaan mitään kummosia ole, mutta kehtaan/uskallan ne laittaa silti esille. Olen rehellinen nimimerkkiäni myöten.

Ensiksikin, kun seuraavan kerran kirjoitat jotain tällaista, niin laita joku varoitus tuonne viestin alkuun. Ihmiset lukijan ympärillä eivät välttämättä käsitä, kun nauraa hysteerisesti jonkun ruudun ääressä. Sitten hävettää ja myötähävettää samanaikaisesti. Toiseksi, olisit edes rehellinen itsellesi, oikeesti. Haluatko sinä jauhaa jostain helvetin keskustelijoiden tuloksista vai asioista? Jos sinulla on sitä käytännönkin tuomaa tietoa puhumattakaan asiantuntijakontakteistasi, niin pistä faktaa pöytään ja jyrää niillä. Perkele, täällä on paljon nälkäisiä suita ja karvaisia käsiä ottamassa tietoa vastaan.

Mitäköhän keskustelupalstaa tarkoitat ja keneen siellä olet minut yhdistänyt? Kirjoittelen nimittäin neljälle kotimaiselle joihin Jippii ei muuten sisälly.

Eräältä toiselta suomalaiselta keskustelupalstalta olen jotain löytänyt. Niin, ja se ei ole Jippii. Ja kehenkö olen yhdistänyt? No, Sinuun tietenkin. Ei siitä sen enempää, koska Hannibal käskee kuitenkin kohta kohteliaasti hommaamaan elämän. :eek:

If you can't lift a shit, then don't pretend you do.

Miksi meidän pitäisi enää nostaa, kun ukot on jo nostaneet keskusteluaiheen verran rautaa?:)

Olen nähnyt.
Noh, paljonko sitten Virtanen mielestäsi on nostanut sotilaspenkistä ja tietenkin ilman penkkipaitaa? Ja vetänyt maasta kapealla?

93 MM-kisoissa, joissa hän voitti sarjan 82.5kg penkki oli tasan kaksi markkaa. Tämä on tietysti tehty ilman penkkipaitaa.

Virtanenhan eroaa noista muista suomalaisistakin "haamusumottajista"siinä,että miehellä kulki tuo veto kapealtakin "kohtuullisesti" muistaisin lukeneeni Bodauslehdestä vuodelta kilpi&kypärä,että tuo olisi vetänyt 4x300 kapealta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Piis vaan kaikille :piis:

"Pukuhuoneessa kilpailijat tungetaan trikoisiin. Isot miehet roikottavat pieniä välissään kuin päiväkodin hoidokkeja ennen kello viittä. Voimanostajat kiroilevat vielä lapsia enemmän. Trikoot ovat niin tiukat, että kun niiden lisäksi kierretään kyykkysiteet polviin, ei kyykkyyn edes pääse ellei ole vähintään sataa kiloa painoa harteilla."

- Juha Seppälä

Forcelle ja muille kiitoksia tuesta.

-95 näin voimanostoleirillä kuinka Virtasen Jarmo poimi farkut jalassa kapealla asennolla 200 kg lämmittelemättä ja teki sillä pari kohautusta, kun opetti minulle, että hartiat tulee pitää rentona maastavedon aikana.

Provotaan nyt sen verran että mitenkäs tuo ei nyt mulle niin kovin suurta vaikutusta tee kyseessä kun on kuitenkin 80kg kieppeillä kisaava voimanostaja?

Originally posted by KyntöSika
93 MM-kisoissa, joissa hän voitti sarjan 82.5kg penkki oli tasan kaksi markkaa. Tämä on tietysti tehty ilman penkkipaitaa.
Eli se jalat ilmassa otettu penkki olikin kaks markkaa, vai?
Minä en tiedä minä vuonna tuosta oli puhetta, mutta Virtasella oli 190kg penkki paidalla ja erittäin luotettavasta tietolähteestä olen antanut itselleni kerrottavan, että Virtasen jalat ilmassa(ei kaarta) ja ilman paitaa saama ennätys olisi 140kg. Virtasellahan oli aivan akrobaattisen korkea kaari ja maksimileveys, jolloin nostomatka oli todella lyhyt.Ja esim. sarja 150kg x 5 pitäisi riittää 180kg:n nostoon + penkkipaita =>190-195kg, niin onko mahdotonta, jos esim. penkki akrobaattisen korkealla kaarella ilman pysäytystä olisi 150 x 5 ja jalat ilmassa tehty tehty penkki olisi vain 140kg? Eikö mitenkään voisi olla mahdollista? Minä en esimerkiksi pysty tekemään vitosennätystäni 10kg pienemmällä ns. sotilaspenkistä ykköstä, enkä ole edes niin tekninen nostaja kuin Virtanen. En saa lähellekään samanlaista kaarta ja silti ero on suurempi.

Originally posted by Olbe
Virtanenhan eroaa noista muista suomalaisistakin "haamusumottajista"siinä,että miehellä kulki tuo veto kapealtakin "kohtuullisesti" muistaisin lukeneeni Bodauslehdestä vuodelta kilpi&kypärä,että tuo olisi vetänyt 4x300 kapealta.
Minä kun muistelin, että se oli 40 x 300kg? Mietihän nyt vähän: Toivanen oli se jolla kulki veto kummastakin ja hän hinasi 300kg x 5 ja leveällä 370kg. Kun virtanen, joka oli varmaankin kaikista teknisin nostaja Suomessa siihen aikaan, veteli leveällä(ja nostomatka oli tosi lyhyt) sellaisia 320-330kg:n rautoja, niin nuohan olisivat tulleet jo kapealla. Miksi ei sitten vetäisi kapealla, kun lonkat ovat muutenkin jo paskana=>pidempi kilpailu-ura? No kun se sai leveältä enemmän. Ja jokainen vetomies tietää, jos leveä veto on siinä 320kg tai 330kg, niin eipä sieltä ulkokautta silloin varmasti paljoa yli 300kg tule, tai sitten ei tekniikka ole kunnossa.

:offtopic:

Yleisesti keskustelijoiden voimataso kiinnostaa minua seuraavasta syystä: Jokainen voimailija voi miettiä omakohtaisesti kuinka paljon tiesi voimailusta ja harjoittelusta kun sai nostettua oman painonsa penkistä ja kuinka paljon enemmän piti tietää asioista kun penkkasi 2 x oman painonsa. Jos sulla ei ole yhtään valmennettavaa, joka tekee tulosta tai et ole itse mitään merkittävää saanut voimailun saralla aikaan, niin kuinka vitusti sä oikeasti asioista tiedät?

Baarikello kyselee faktojen perään. Kuka nostaa eniten? Siinä sulle faktaa! Puhutaan sitten jumalauta edes absoluuttisista tuloksista, jotka on tehty kisassa kolmen tuomari edessä. Kaikki muu on spekulaatiota joten turha itkeä, jostain joka on kuulemma treenissä tehnyt sitä ja tätä 20-30 vuotta sitten, kun jonkun kaima oli katsomassa. Sitten em. spekulaatiotulokseen lisätään varustearvio lisää. Saatu tulos koostuu harjoitusolosuhteissa tehdyistä huhutuloksesta + spekulaatiovarustelisästä ja se esitetään faktana. Oujee!

Kaiken lisäksi mennään henkilökohtaisuuksiin.

Alkaa tuntua, että Baarikellolla on avatarina omakuva. Henkilö on todellisuudessakin lapsellista huumoria harrastava, sanavalmis punakka pullukka, joka ei edelleenkään ole saanut mitään aikaan reaalimaailmassa.

:lol2:

Hannibal: Jos tunnet Seppälän sano sille, että sillä on ihan liian löysä puku ja siteet, jos satasella pääsee kisasyvyyteen.

enkä ole edes niin tekninen nostaja

Strongin eka Fakta!:worship: Taannoinhan kävi ilmi, että sun penkkitekniikkasi on suorastaan perseestä.

Enempää ei tästä aiheesta lirise, ennenkuin keskustelu palaa asialliseksi.

Eli se jalat ilmassa otettu penkki olikin kaks markkaa, vai?
Minä en tiedä minä vuonna tuosta oli puhetta, mutta Virtasella oli 190kg penkki paidalla ja erittäin luotettavasta tietolähteestä olen antanut itselleni kerrottavan, että Virtasen jalat ilmassa(ei kaarta) ja ilman paitaa saama ennätys olisi 140kg. Virtasellahan oli aivan akrobaattisen korkea kaari ja maksimileveys, jolloin nostomatka oli todella lyhyt.

Tätähän minäkin olen yrittänyt aina kavereille sanoa lahnana penkkiä tehdessä, että kyllä minäkin sen 200 penkistä ottaisin jos vaan vähän selkää venyttelisin ja penkkipaidan ostaisin, mutta kun eivät luupäät usko.
No siinäs kaikki kuulitte, OIKEASTI minäkin penkkaan 200Kg :D

Strongin eka Fakta!:worship: Taannoinhan kävi ilmi, että sun penkkitekniikkasi on suorastaan perseestä.
Jjjjjuuuuuuuuuurrrrrrrrri näin!!!11 Mutta ei ole helppoa myöntää, että ei olekaan niin tekninen nostaja kuin Maailman kaikkeuden paras voimanostaja Jarmo Virtanen. Totuus sattuu aijaijai.:wall: :itku: :zzzz:

Sinä muuten et tiedä mitään minun penkkitekniikasta, mutta minä tiedän sinusta melkein kaiken. Mietipä sitä!

Hannibal: Jos tunnet Seppälän sano sille, että sillä on ihan liian löysä puku ja siteet, jos satasella pääsee kisasyvyyteen.

Hei katoppas nyt Kummonen kuuleppas. Tää on kaunokirjallisuutta. Suomalaista nykyproosaa. Taidetta. Ei se oikein rimmaa, jos Juha Seppälä kirjoittaa "ei vaadittavaan kisasyvyyteen edes pääse ellei ole vähintään 260 kiloa painoa harteilla, riippuen liitosta, ainakaan Metalin järeimmillä siteillä, puhumattakaan Gene Rychchchchlak-Simmonsin uuden nelinkertaisen penkkipaidan vaatimista lbs-painoyksiköistä". Yritäpäs kuule hahmottaa ne asiakokonaisuudet (uskon sinun pystyvän siihen), niin tämä keskustelu pysyy helpommin mukavasävyisenä. Got it? :piis:

Virtanen nosti jalat ilmassa penkiltä 140kg ja liekö vetänyt kapealla edes 300kg koskaan. Niin, Virtasella oli trikoot ja siteet.

Ja Virtanen otti romanialaista maastanostoa parhaimmillaan ykkösen 300kg:llä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom