Originally posted by strong
Nuo nostot oli sitten RAW ja eiköhän se voimantuotto ole kuitenkin suurempi kun löytyy tuota vartta hiukkasen enemmän. Virtanen nosti jalat ilmassa penkiltä 140kg ja liekö vetänyt kapealla edes 300kg koskaan. Niin, Virtasella oli trikoot ja siteet.
Höpö höpö, et oo koskaan tainnu nähäkkään Virtasta!
Originally posted by strong
No, joko sinä kokeilit?
En, liikkuvuus ei riitä niin turha särkeä itseään vippailemalla. Tästä syystä en mielellään rinnastaisi tempausta tai työntöä pelkäksi voimanmittariksi, koska 95% väestöstä ei kykene tekemään näitä liikkeitä oikein. Sama kuin lisäisi spagaatin vaatimukseksi saada yhteistulos hyväksytyksi tai hylätyksi.
Miksi muuten painonnostajalla puolittuu työntötulos jos työntö pitää tehdä istualtaan jos työntö on puhdasta voimaa yläkropasta? Muuhun tässä viestissä ei tarvitse vastata.
Mutta tosiaan en jatka enää, menee joutavaksi kinasteluksi. Minulle on ihan sama jos isäsi/setäsi on painonnostaja ja ne ovat sinulle jumalolentoja. Siinäpähän ovat, eivät ole minulle muuta kuin urheilijoita siinä missä muutkin, eivätkä mielestäni voimanostossa peittoa voimanostajia. Tai edes tilanteessa jossa keksittäisiin 20 liikettä ja mitattaisiin niiden maksimisuoritukset yhteen. Ainakaan suomessa ei painonnostajien voimanostomenestysilmiötä näy, vaikka painonnostelijoita taitaa enemmän olla harrastajinakin.
Onnea vaan oikeasti kaikille painonnostajillekkin, hyvän harrastuksen olette valinneet, ja olen SM kisoja jopa joskus 3m päästä seurannutkin. Tuskin olisin seurannut jos laji ei lainkaan minulta arvostusta saisi.