Etsintäkuulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
veikkaan että tämä 60v ei kovin kovassa tuiskeessa vielä 15:30 ole ollut. Jampat sen sijaan näyttäisivät jo hieman naukkailleen. tuo seikka kääntäisi taas asiaa toiselle kantille...

tosin kerrottuna tönäisykin muuttuu lyönniksi ja sepelvaltimon pallolaajennus leikkaukseksi. asioissa on aina molemmat puolet. onneksi oikeus ottaa monesti molemmat huomioon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sumu sanoi:
Eli edelleen samaa mieltä kuin aiemmin. Suomi on järjetön maa siinä vaiheessa kun muutamasta hellästä nyrkin iskusta saa 5v linnaa.

Tuo on kyllä totta ja mahdollistaahan nämä suomen kevyet tuomiot tuon hallitun riskien ottamisen, tiedän tapauksen tai muutaman jossa sama heppu on käynyt pahoinpitelemässä jonkun siten että joku on luvannut maksaa mahdolliset sakot.
Siis puhutaan ihan sellasesta että " käy lyömässä tota pari kertaa päähän niin mä kyllä maksan jos poliisit tulee paikalle"

vision sanoi:
Tuo on kyllä totta ja mahdollistaahan nämä suomen kevyet tuomiot tuon hallitun riskien ottamisen, tiedän tapauksen tai muutaman jossa sama heppu on käynyt pahoinpitelemässä jonkun siten että joku on luvannut maksaa mahdolliset sakot.
Siis puhutaan ihan sellasesta että " käy lyömässä tota pari kertaa päähän niin mä kyllä maksan jos poliisit tulee paikalle"

Ei tässä Suomen rangaistuskäytännössä muuta vikaa olekkaan, kun tuo uusijoiden "päänsilittely", vertaa vaikkapa autovarkaudet (vai mikä luvanton haltuunotto olikaan), pitäisi sitä viimeistään siitä kolmannesta autosta jo häkki heilahtaa kunnolla (enkä tod. tarkoita mitään 30 vuotta), sama noissa pahoinpitelyissä. 1-2 kertaa voi vielä mennä ns. vahingon piikkiin, eli olit väärässä paikassa väärään aikaan, mutta tätä suuremmat määrät alkaakin jo menemään ihan kaverin omaan piikkiin ja tällöin pitäisi vähän rangaistuksienkin nousta. Kyllä kai se näin suurinpiirtein meneekin, mutta eikös tuo käytännössä toimi vasta sitten kun tulee linnatuomiota? Eli ensikertalainen pääsee vähemmän ja uusia saa pidemmän kakun. Mutta näissä pikkurikoksissa se ei taida päteä.

Timban kanssa samoilla linjoilla, kyllä Suomen lievä rangaistuslinja ja päänsilitykset näyttää ihan hyvin kestävän vertailun kovemman kurin maihin, vrt esim. Venäjä.

Samaa mieltä olen myös siinä että jos rikoksia uusitaan edelleen niin sitten voisi rangaistuksia hiljalleen koventaa enemmän kuin Suomessa nykyään.

Lisäksi rangaistuksen pitäisi tulla todella nopeasti, tietääkseni nykyään voi selvässäkin tapauksessa mennä kuukausia ennen kuin rangaistus napsahtaa. Varsinkin tuollainen kapinallinen teini saattaa elää niin hetkessä että asian pitkittyessä hän ehtii ajaa itsensä jo aika syvälle rikoskierteeseen ennenkuin ekat todella tuntuvat rangaistukset iskevät. Ja mitä kauemmin on oltu huonoilla teillä, sitä vaikeampi sieltä on palata kaidalle polulle.

Ja itse asiasta; saisivat koltiaiset käydä pyytämässä ukolta anteeksi ja tarjoutua maksamaan tärveltyneet vaatteet, jos vielä lupaisivat (vaikka sormet ristissä) etteivät enää kuseskele puistoihin niin eiköhän uhri olisi ihan tyytyväinen, kai hän sentään muistaa jokusen kolttosen omastakin nuoruudestaan.

Iän myötä on muuten oma asenne muuttunut tällaisiin tilanteisiin, nuorena ärsytti kun vanhat kyylät huomautteli mutta nykyään ärsyttää enemmän kun nuoret hulttiot ei välitä yhteisestä omaisuudesta ja viihtyvyydestä! :D

Ja vielä yksi asia: ei 6-kymppinen ole vielä mikään vanhus. ;)

Cthulhu sanoi:
Minun mielestäni silloin ollaan ihan terveellä pohjalla. Kuka jaksaa kuunnella ihan tuntemattomalta ihmiseltä järjetöntä vittuilua?
Tuo on ihan samaa paskaa kuin, että mahdollisessa uhkatilanteessa ainoa oikea teko on juosta karkuun. Jokaisella on tietenkin periaatteensa mutta minä mieluummin puolustan itseäni ja oikeuksiani, tarvittaessa vaikka nyrkillä. Katson, että kenenkään ei ole pakko tulla uhkailemaan tai vittuilemaan minulle.

....tietenkin, jos jollain on ollut tiukka lapsuus ja huono isäsuhde niin kai sitä pitäisi sitten ymmärtää...

Kyllä täällä turhan moni saisi olla turhan usein nyrkit veressä, jos vittuiluun pitää vastata nyrkiniskuin.

Ja pappahan ei vittuillut.

Mun mielestä on häpeämätöntä ja ihan vitun raukkamaista käydä vanhusten kimppuun nyrkein vaikka mikä olisi. Jos näin ei mielestäsi ole, niin sille en mitään voi.

jarre55 sanoi:

Juuri siitä on kyse ettemme voi tietää mitä se pappa oli sanonut? Emme myöskään tiedä mitä oli tapahtunut. Sivistystä ei varmaankaan olisi jos kaikki uskoisi sokeana syyttävää osapuolta.

Tietenkin jos tuo kertomus nyt olisi totta niin on raukkamaista vastata tuollaiseen nyrkein. Uskonkin että tässä on paljon muutakin kuin mitä mummo on netissä todennut.

jarre55 sanoi:

Ja minähän sanoin, että en puhunut tästä tapauksesta vaan ihan yleisesti. Luetko sinä kommentteja joihin vastaat?

Vaikka vanhusten hakkaajat ovatkin perseestä on myös otettava huomioon että semmonen noin kuuskymppinen vetreästi liikkuva patu ei välttämättä ole mikään ikä loppu. Mulle kävi pari päivää sitten aika jännä juttu kun olin ryyppäämässä kaverien kanssa puistossa niin joku Noin kuuskymppinen pappa rupeaa kuvaamaan toimitusta videokameralla viereiseltä pihaltaan !!! Käytiin porukalla kyselemässä että mikä on ongelma ja vastaukseks tuli: uhoonko alat? vastasin että kyllä ja semmosta suunsoittoo siinä oli. Sen muija tuli rauhotteleen meitä ja sanoon että ukko on ottanut vähän kaljaa ja blaa blaa blaa. että kyllä ne patut osaa olla vitun ärsyttäviä.

Jääkuningas: Kas kun ei seuraavaksi tule tarinaa miten "Oltiin kavereiden kanssa Tampereella puistossa ryyppäämässä ja sitten joku kuuskymppinen pappa alkoi valittaa kun käytiin puun juurella kusella."

Onhan se vitun ärsyttävää jos on omalla maallaan ja kuvaa laillisesti jotain teinipellejä.

toivottavasti miehes ei jatkossa auo päätään vieraille huumerhörhöille... väärinhän tuo on mutta oisitte säästyny tältäki ku oisitte jatkanu matkaanne... :jahas:

torni2002 sanoi:
Jääkuningas: Kas kun ei seuraavaksi tule tarinaa miten "Oltiin kavereiden kanssa Tampereella puistossa ryyppäämässä ja sitten joku kuuskymppinen pappa alkoi valittaa kun käytiin puun juurella kusella."

Onhan se vitun ärsyttävää jos on omalla maallaan ja kuvaa laillisesti jotain teinipellejä.

eipä taida olla kuvaaminen ilman kyseisten ihmisten lupaa laillista yleisessä puistossa.

Ärsyttäväähän se, en minä ainakaan haluaisi että joku sivullinen kuvaa minua puistossa tai muuallakaan ilman lupaa. Mutta oliko kuitenkin niin että se on laillista? Paha sanoa mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä, kameran takavarikoimisestakin joutuu putkaan ja oikeuteen, vrt tapaus Keskinen.

laiskaluu sanoi:
Paha sanoa mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä, kameran takavarikoimisestakin joutuu putkaan ja oikeuteen, vrt tapaus Keskinen.

Matti Meikäläinen ei suorita takavarikkoa, sen suorittaa pidättämiseen oikeutettu virkamies. Keskinen otti (toimittajan kertoman mukaan anasti) ja rikkoi kameran, siitä joutuu vastuuseen.

Sumu sanoi:
Matti Meikäläinen ei suorita takavarikkoa, sen suorittaa pidättämiseen oikeutettu virkamies. Keskinen otti (toimittajan kertoman mukaan anasti) ja rikkoi kameran, siitä joutuu vastuuseen.
No juu, mutta pointtini oli että onko siinä ylipäätään mitään tehtävissä. Jos kuvaaminen on lain mukaan sallittua julkisella paikalla niin täytyykö sitä vain yrittää olla mahdollisimman kuvauksellisen näköinen että esiintyy edukseen jonkun kummajaisen kotivideolla? :D

laiskaluu sanoi:
No juu, mutta pointtini oli että onko siinä ylipäätään mitään tehtävissä. Jos kuvaaminen on lain mukaan sallittua julkisella paikalla niin täytyykö sitä vain yrittää olla mahdollisimman kuvauksellisen näköinen että esiintyy edukseen jonkun kummajaisen kotivideolla? :D

Jos olet kaverin kanssa liikenteessä niin ainhan voitte alkaa heittelmään kaverin kanssa kiveä, hauska seuraleikki kun on muuten tylsä päivä. Eihän sille mitään voi jos kivi osuu kameraan. Samoin voi heitellä lankkuja ja sorsia..mummoja.

Kyllä vakuutus varmaan korvaa sen kameran sitten tai sitten ei... ;)

Kun tässä puhuttiin vanhusten hakkaamisesta, niin luin eilen uutisen jossa kaksi reilu parikymppistä nuorta oli tunkeutunut 83 vuotiaan sokean vanhuksen omakotitaloon (tapahtui Rovaniemen maalaiskunnassa). Olivat hakanneet vanhuksen (mm. rautaputkella takaraivoon) ja ryöstäneet omaisuutta (mm. sotamitalit).. Lukiessani tunnetasoni heilahtelivat suuttumuksen ja kostonhimoisen raivon välimaastossa.. Käsittämättömiä paskiaisia, kuinka helvetissä voivat tehdä tällaista. En ymmärrä. Onneksi poliisi on saanut tekijät kiinni. Miettikääpä: 83 v, puolustuskyvytön vanhus ja sotaveteraani. Voi vidu sanon minä..

Mua ainakin vituttaa nuo kaiken maailman kotikyybelit :curs: ....Papan olis ehkä kannattanu pitää huoli vaan niistä kuuluisista omista asioistaan!!!
Ja mistä noi jätkät olis voinu tietää että äijä on ollu sydänleikkaukses?
Olis vaan pitäny turpansa kiinni nii ei tarvisi netis vinkua :wall:

Nimim.Leijona feat.Petos - Pidä Huoli Sun Omist Asioista

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom