Etsintäkuulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
Janne sanoi:
Ei kyllä mikään suunsoitto oikeuta turpaan vetämiseen.

Periaatteessa ei mutta, jos soittelija on niin tyhmä, että hän ei ota onkeensa vaikka toinen olisi kuinka tuonut ilmi loukkaantumisensa niin tilanne on toinen.

Suunsoitto on periaatteessa henkistä väkivaltaa. Periaatteessa väkivaltaan voi vastaa väkivallalla.

Lain mukaan mikään ei oikeuta turpaan vetämiseen.

Turpaan vetämisellä en nyt tarkoita, että toista pitää lyödä nyrkillä kunnes hän kuolee vaan esimerkiksi avokas poskelle on tietyissä tilanteissa OK.
Toisen kamppaaminen, koukku vatsaan, rinnuksista kiinni ja tiukka puhuttelu yms.
Jotkut ihmiset eivät vain ymmärrä puhetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vähän haiskahtaa kyllä :anssi: koko episodi. miten tälläinen "pahoinpitely" voi jäädä huomaamatta, jos puhuu saman seurueen läheiselle kaverille, ettei vaan olisi käynyt niin että punapaitainen kaveri olisi vähän karistanut tupakan tuhkia seniorin päälle suunsoiton takia. 2 miten kuva on onnistuttu nappaamaan edestä.
kuulostaa minun korvaani kukkahattutädin mielikuvituksen värittämältä tarinalta.

Nicho sanoi:
Asiat voi esittää monella tavalla, mutta mikään suunsoitto ei oikeuta käymään käsiksi 60v henkilöön. Jos vituttaa suunsoitto niin voi jättää sen omaan varjoonsa tai sitten sanoa taikasanat painu vittuun.
nimenomaan kyllä tuon ikäisiä pitää sen verran kunnioittaa ettei päälle käydä, sanallisesti nuiden kans kannattaa toimia, voi helposti tulla tappo syyte kun tuollaista papparaista kerran lisauttaa. kannattais vähän ajatella mitä tekee.

toki riippu hiukasn tyyppien iästäkin että ajatteleeko ne järjellä vai ei, itsekin oon kuitenkin 15-16vuotiaana syyllistynyt sellaisiin tempauksiin mihin en ikipäivänä nykyään ryhtyisi, nuorena(jotkut) on tyhmiä ja sitä ei ajattele järjellä ollenkaan. tyypit näyttää kyllä kuvissa sen ikäisiltä että järkiä pitäisi löytyä.

Muutama muukin vähän epäili, ja itsekkin liityn samaan joukkoon. Itseä aina vituttaan kun tuomitaan joku yksipuolisen kertomuksen mukaan. Kyseisten poikien tarinat saattavat poiketa hyvinkin paljon tästä kertomuksesta. Pojat saattaneet vaan provosoitua (oikeutetusti) ja tosta tarinasta on "sattunut" unohtumaan muutama oleellinen seikka, tai vastaavasti pojat saattaneet tehdä todella kusipäisesti. Mutta yhtäkaikki. Aivan turha uskoa yhden tuntemattoman henkilön sepostuksia kuulematta toista osapuolta.

Ei sinänsä tähän liity, mutta tulee mieleen eräs tietämäni 60 vee patu. Tässä kuvitteellinen tilanne miten mahdollisesti tämä minun tuntemani patu käyttäytyisi siinä vaiheessa kun on päättänyt ojentaa hieman poikia kuseksimasta.

Patu: Menkäähän pojat muualle kuselle
Pojat: Me kustaan mihin me halutaan
Patu: *hermostuu* Alatteko pojat uhoaan *heristää nyrkkiä*
Pojat *hermostuvat myös* Painu äijä vittuun
Patu *tulee aivan iholla* Alatteko saatana haastaan riitaa
Pojat *hermostuvat ja tönäisevät patua hieman kauemmas*
Patu *polttaa hiilen kokonaan ja käy poikien tekstiileihin käsiksi kun pojat koskeneet aikaisemmin, nyt kaikki on sallittua*
Pojat *lyövät patua rintaan*
Patu *pelkää*
Pojat *polttaa patun takkiin muutaman voitonmerkin*

Siis tilanne voi olla ollut myös aivan tuon kaltainen. En väitä että noin on, mutta pitäisi kyllä jokin muukin versio kuulla tapahtuneesta kuin tämä.

Ja oikeesti te jotka automaattisesti ajattelette, että ne 60-vuotiaat on uhrin asemassa niin käykää huvikseen istumassa muutama viikonloppu jossain lähiöräkälässä. Sieltä monesti löytää niin vitun urpoja 60-vuotiaita ettei tosikaan. Just sellaisia suunsoittajia ja riidanhaastjia jotka alkaa mitä lapsellisimmista jutuista haastaan riittaa ja sitten kun joku nuorempi vähän pistää vastaan, nii johan tulee kommenttiä "älä poika kuule ala mulle, pikkupoika sä vielä oot" tai jotain vastaavaa.

Edit: ja lisätään vielä sen verran, että itse en ole koskaan missään teinibaarissa nähnyt vastaavaa lapsellista spedeilyä kuin just tuollaisissa lähiöbaareissa missä on tuollaista 40-70 vee porukkaa. Ei tää nykynuoriso niin huonoa ole kuin yleensä annetaan ymmärtää.

Ois ton papparaisen kannattanut kyllä miettii kaksi kertaa mitä menee sanomaan ja kenelle, joillekin se on vaan niin vaikeeta olla aukomatta päätään joka tilanteessa ja asiasta. Mut jos oli pakko heittää kommenttii, niin ois sit vaikka korjannu lopussa et se oli läppä.

Toisen kusemisesta kommentoimisesta "hakatuksi" tuleminenja hengenvaaraan joutuminen kuulostaa jo aika ironiselta.

Tuli mieleen kerran Oulun Tuirassa olin päivällä hakemassa rahaa automaatilta, yskäisin nyrkkiini. Joku pappa sivummalla istuu penkillä ja rupeaa kovaan ääneen jutteleen jollekin mummolle:
-Saatana mikä sika? Vittu mukava mennä muiden ihmisten automaatille kun tuo kusipää räkii siihen.
En edes katso päin, mutta nostan rahat ja käännyn että lähtisin pois niin eiköhän sieltä kuulu vielä:
-Kuulitko sinä mitä minä sanoin!
-Kato tänne! Mitä vittua nää sotket automaattia, jota muutkin käyttävät!
Provosoituneena huudankin "Saatana vähemmän sitä viinaa perkele niin blah blah blah". En nyt muista, mitä se pappa huusi vielä ja mitä itse huusin tarkalleen, mutta äänen taso oli rääkymistä kun meinas klikata pahasti tollaset kusipäät. Teki mieli hakata papparaisen päätä kivetykseen. Efekti oli taattu. Kymmeniä ihmisiä seisoi paikallaa tuijottamassa leuat maassa pitkän aikaa kun kävelin pois.

Tuo eijatellervon mikälie tapaus saattoi olla just samantapainen. Papalla noussut kusipäähän ja kova uho valmiiksi päällä. Näkee poikalauman kusella. Ja pitäähän daamille näyttää miten uros näyttää miehisyytensä uhkailemalla poikia. Siinä pojat sitten provosoituneet, polttavat tupakkaa samalla. Menevät heittään sanansäilää ja papparainen tulee iholle uhkaileen, tupakka osuu vaatteisiin kun poika tönäisee vähän rintaan että menisi pois. Tollaset kusipää"siviilikytät" voisi käyttää sitä järkeä ennen kuin menee vittuileen joka jengille.

Cthulhu sanoi:
Periaatteessa ei mutta, jos soittelija on niin tyhmä, että hän ei ota onkeensa vaikka toinen olisi kuinka tuonut ilmi loukkaantumisensa niin tilanne on toinen.

Suunsoitto on periaatteessa henkistä väkivaltaa. Periaatteessa väkivaltaan voi vastaa väkivallalla.

Lain mukaan mikään ei oikeuta turpaan vetämiseen.

Turpaan vetämisellä en nyt tarkoita, että toista pitää lyödä nyrkillä kunnes hän kuolee vaan esimerkiksi avokas poskelle on tietyissä tilanteissa OK.
Toisen kamppaaminen, koukku vatsaan, rinnuksista kiinni ja tiukka puhuttelu yms.
Jotkut ihmiset eivät vain ymmärrä puhetta.

Ja tästä päivän Vigilante-palkinto. Onnea vaan!

"Lain mukaan mikään ei oikeuta turpaan vetämiseen, mutta mua ei lait koske."

Kiva nähdä että laki on sisäistetty ja sitten vielä tietoisesti oltaisiin turvautumassa väkivaltaan.

hemmmo sanoi:
lähiöbaareissa missä on tuollaista 40-70 vee porukkaa.

Nämä eivät aivan oikeasti ole mukavaa seuraa. Haastavat riitaa ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa, yritä siinä sitten pitää hauskaa(jos sitä nyt lähiöbaarissa voi pitää).

A: Lisää ilmaisia kusiloita ympäri kaupunkia, myös ei -festariaikana (koskee myös stadia)!
B: Hiukan lisää älliä päähän vanhoille kotipoliisi starbuille jotka lähtevät ojentamaan 110% narkkarilta näyttäviä runkkuja!
C: Niskalaukaus vanhuksia hakkaaville puppelimutsinnussijapilviveikoille, tekevät he tai sitten eivät tee edellisiä pahoinpitelyitä, ihan vaan varmuuden vuoksi!!!
D: Missä vitussa olivat ne rohkeat kansalaiset jotka olisivat voineet auttaa vanhaa kotipoliisia pahoinpitelyn aikana, kyllä meilläpäin ainakin tuollaiset saatanan runkkarit saavat itse turpiin ja ainakin jäävät kiinnii jos vanhuksia hakkaavat!
E: Sydänvialla ei ole vitunkaan tekemistä tuon pahoinpitelyn kanssa, eikä siitä mitään helvetin murhatuomiota/syytettä tulisi. Pitää hiukan itse miettiä omaa tilaansa ja fyysisiä rajoitteitansa ennenkuin menee ja toimii...
F:Ojentakaa runkkuja minunkin puolesta jos näette!!!

Eikä se 60v. ukko nyt mikään papparainen välttämättä ole. Moni kuuskymppinen äijä antais tollekin pelipaitapojalle 5-0 selkään.

peijuuni sanoi:
ok! vässyköitä mitä vässyköitä ja varmaan vitullisia spedejä.
mutta vielä enemmän mua vituttaa nää "sydänvikaiset" siviilikytät jotka luulee että niiden tehtävänä yhteiskunnassa on huolehtia ettei nuoriso kuse nurkkiin,parkkeeraa väärin,tallo nurmikoita,kolista rappukäytävissä,valvo liian myöhään,syö karkkia kuin lauantaisin jne...

Joo, vittumaisiahan nää kyylät on.... Mut kyllä pistää vituttaan kun kaikki Muutkin Mouhijärveläiset paskantaa ympäri Tamperetta koko kesän, ettei pysty koirien ja kakaroiden kanssa liikkuun ilman avaruuspukua.
Etköhän säkin rupeis kyseleen et meinaatteko pojat kauankin vielä paskoo mun nurkkiini, kun me tultais Tampereen Bodyfitness Clubin kans kesäloman viettoon sun kotinurkilles. Hauska vaan korjata näiden Maikel Jordanien jälkiä koko kesä.

Nimim. Terveisiä Haapalinnan Gurulle :love:

Jumi-Julle sanoi:
A: Lisää ilmaisia kusiloita ympäri kaupunkia, myös ei -festariaikana (koskee myös stadia)!

Tämä tuli mullekin ensimmäisenä mieleen, mikään ei ole vittumaisempaa kuin hikisenä käppäillä kaupungilla etsimässä vessaa... Muualla kuin keskustassa nyt voi aina käydä kusella jossain puskassa vaikkei se ilmeisesti olekaan järjestyssääntöjen sallimaa. Pitäis olla seurapiirirakko prkl.

Rin Tin Tin sanoi:
Tämä tuli mullekin ensimmäisenä mieleen, mikään ei ole vittumaisempaa kuin hikisenä käppäillä kaupungilla etsimässä vessaa... Muualla kuin keskustassa nyt voi aina käydä kusella jossain puskassa vaikkei se ilmeisesti olekaan järjestyssääntöjen sallimaa. Pitäis olla seurapiirirakko prkl.

Ja tuskin mikään on typerämmän näköistä kuin aikuinen mies kaupungin keskustassa molo kädessä, rappusille kusemassa. Stadissa tuota näkee valitettavan usein...

Tähän kusemishommaan olisi hyvin yksinkertainen ratkaisu vaikkapa Espanjan malliin. Eli ravintola EI SAA evätä henkilöltä (vaikkei olisi asiakas) pääsyä kusella käymiseen. Ja en nyt puhu yökerhoista, vaan tavallisista kuppiloista. Eli sinne vessaan voi mennä vaikkei olisi aikomustakaan olla siellä asiakkaana. Eipä siellä paljon näy porukkaa katukuvassa kuseksimassa nurkkiin.

EDIT: Korjauksia...

MEV sanoi:
SUMU, hyvä on, sinä olet sitä mieltä, että annetaan "tsot tsot" sormimerkit noille hakkaajille.

En toki ole itse sitä mieltä, että niitten pitäisi saada 30v, en koskaan sanonut suoraan noin, mutta ainakin 5v vankeutta.

Oletko tosissas? Ei hemmetti... eihän toi sälli sille oikein mitään tehnyt. Toki teko on tuomittava, mutta rajansa tuomioillakin mun mielestä. Ja se sydänvika voi olla piilevänä vaikka 20-vuotiaalla. Mä tuomitsen ton teon, ja se on todellisten "tissi-poskien" tekoja, mutta en nyt sentään 5:ttä vuotta antais linnaa

ps. itse en kyllä sinisilmäisesti usko tota tapahtumaa...

Näin se keskustelu kääntyi.

Eli pakkotoistoa lukevien nuorten urheilijoiden ja voimailijoiden enemmistö on sitä mieltä, että papparainen ei ole oikeutettu kysymään mitään yleisellä paikalla kusevalta narkkaripitkätukalta, vaan saa oikeastaan sen minkä kerjäsikin saavansa.

Ja jos oikein kohtuuden mukaan tuomittaisiin, niin pitkätukalle sellainen rahallinen korvaus eli lohdutuspalkinto ja papparaiselle pikku sakko.

Kyllä me oomme ylpeitä teistä. Eihän siinä ole mitään väärää, että käydään vanhuksiin käsiksi, kun kerran asiattomia kysellään. Turpiin vaan papoille.

jarre55 sanoi:
Näin se keskustelu kääntyi.

Kääntyi ja kääntyi, kai tässä on enemmän pohdittu asiaa siltä kannalta, että mikään ei ole mustavalkoista.

Eli pakkotoistoa lukevien nuorten urheilijoiden ja voimailijoiden enemmistö on sitä mieltä, että papparainen ei ole oikeutettu kysymään mitään yleisellä paikalla kusevalta narkkaripitkätukalta, vaan saa oikeastaan sen minkä kerjäsikin saavansa.

Pakkotoistoa lukeva enemmistö ei ole vastannut tähän threadiin. Enemmistö tässä threadissa on käsittääkseni ollut sitä mieltä, että papparainen on esittänyt asiansa kenties kovin provosoivasti ja se on osaltaan johtanut edellämainittuihin tekoihin. Missään vaiheessa käsittääkseni juuri kukaan ei ole hyväksynyt väkivallantekoa papparaista kohtaan.

Ja jos oikein kohtuuden mukaan tuomittaisiin, niin pitkätukalle sellainen rahallinen korvaus eli lohdutuspalkinto ja papparaiselle pikku sakko.

Tämä on provosointia ja kärjistystä. Tottakai punapaitainen koripallolupaus tästä sanktiot saa, mutta papparaisen kannattaa hommata itsesuojeluvaisto.

Kyllä me oomme ylpeitä teistä. Eihän siinä ole mitään väärää, että käydään vanhuksiin käsiksi, kun kerran asiattomia kysellään. Turpiin vaan papoille.

Tämä on myös vahvaa provosointia. Edelleenkään hyökkäys kenenkään koskemattomuutta vastaan ei ole hyväksyttävää, enkä usko, että sitä moni täten hyväksyykään. Spekulaatiot ovat saaneet alkunsa siitä, että papparainen ei ole noudattanut järjen ja itsesuojeluvaiston ääntä, vaan on mahdollisesti esittänyt asiansa kovinkin värikkäästi ja jopa provosoivasti.

Eikä se kuseksiminen julkiselle paikalle kuitenkaan ole hyväksyttävää, esitti asian miten tahansa.

Edit: ja kuten dragon mainitsi, koko episodin todenperäisyydestä ei ole täyttä varmuutta.

Suositut

Back
Ylös Bottom