Etsintäkuulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
Gnut, no noiden perustelujen kautta ei tarvitse kunnioittaa ketään. Miksi kunnioittaa veteraaneja, työtään ne vaan teki. Miksi kunnioittaa ketään, ne vaan on. Systeemi vaan toimii niin että kaikki tekee mitä voi ja kaikki voittaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
insect sanoi:
Mutta mitä suuremmalla varmuudella sekin papparainen (80v) on taistellut sulle itsenäisen maan, jossa voit asua rauhassa. Kyllä voisit sen verran luopua periaatteistas, että edes pientä kunnioitusta voisit antaa..

Kyllä mä kunnioitan sotaveteraanien meidän hyväksi tekemää työtä, luonnollisesti. Kannattaa vaan muistaa että ihmisiä ne sotaveteraanitkin on, eivät mitään ikuisia sotilaita ja pyhimyksiä. Samat alkoholistit, pedofiilit, vaimonhakkaajat ja riitaa haastavat kusipäät sotaveteraaneista löytyy kun nuoremmistakin ihmisistä, tai on löytynyt, menneinä vuosikymmeninä. Juuri tuosta syystä mä tykkään suhtautua ihmisiin yksilöinä, enkä kumarrella jotain tiettyä (ikä)ryhmää.

Sanotaan nyt vielä se että oon kaikkia kohtaan ystävällinen ja asiallinen, niin nuoria kuin vanhojakin.

hemmmo sanoi:
Mulla on sellanen käsitys, että suomessa on siltikin kohtuullisen turvallinen liikkua johtuen siitä, että täällä on hyvä sosiaaliturva ja ihmiset ei ryöstele ja samalla pahoinpitele. Täällä väkivalta on sitä että keski-ikäiset syrjäytyneet miehet hakkaa toisia samaan ryhmään kuuluvia. Eivätkä niinkään kohdista väkivaltaa ulkopuolisiin. Huonomman sosiaaliturvan maissa käsittääkseni on aika paljon sitä, että se syrjäytynyt porukka ryöstää niitä normaaleja hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Vertailu toimii näinpäin varmasti jos suomea vertaa johonkin kehitysmaahan. Kummasti mua vaan steissillä kulkeminen ilta-aikaan epäilyttää enemmän, kuin monen suurkaupungin katujen tallaaminen.

Kaikki saa kunnioittaa ketä haluaa, mutta yhtään sekopääjuoppokotipoliisijammua en kunnioita vaikka ikää olisi kuinka.

gnut sanoi:
Ai, mun pitää rauhottua. Kyllä tässä vähän pulssi kiihtyy kun tuo nassikka tulee jauhamaan paskaa kesken ihan asiallisen keskustelun.

Eikö gnutkin oo vielä kotona asuva teini. Sillä nuo kommentit ehkä ymmärtää.

EDIT: ei sotaveteraanien kunnioittaminen sitä tarkoita että pitäisi kyseistä henkilöä ikään kuin kokonaisuudessaan kunnioittaa mitä sitten sattuu ikinä tekemäänkin vaan että arvostaa sitä että on puolustanut Suomea sodassa.

sgege sanoi:
Gnut, no noiden perustelujen kautta ei tarvitse kunnioittaa ketään. Miksi kunnioittaa veteraaneja, työtään ne vaan teki. Miksi kunnioittaa ketään, ne vaan on. Systeemi vaan toimii niin että kaikki tekee mitä voi ja kaikki voittaa.
Joo, ihan miten vaan. Ei tässä päästä mihinkään.

Minkäs sille mahtaa, ettei mun aivot vaan toimi niin että kunnioitusta syntyisi. Turha on ruveta teeskentelemään, se vasta olisi epäkunnioittavaa.

Joitakin ihmisiä pelkään, joitakin kadehdin ja suurinta osaa vaan halveksin. Sä varmaan kunnioitat kaikkia? Mahtaa olla raskasta?

Mun mielestä Gnut on periaatteessa oikeassa. Minäkään en automaattisesti katso ketään ylös- tai alaspäin vain vanhuuden, sukupuolen, ihonvärin, kansalaisuuden tai muun vastaavan merkityksettömän asian takia. Vain henkilön teot ratkaisee sen miten häneen suhtaudun. Vanhuksia on kaikenlaisia, joukkoon mahtuu korkeaa kunnioitusta ansaitsevia yksilöitä kuin täysiä mulkkujakin ja jotain siltä väliltä, aivan kuten muihinkin ihmisiin.

No jos bussissa/junassa antaa paikan ja muita pieniä tekoja niin ei se mun maailmaa kaada. Mutta halveksit suurinta osaa ihmisistä, aika kyynistä.

sgege sanoi:
No jos bussissa/junassa antaa paikan ja muita pieniä tekoja niin ei se mun maailmaa kaada.
Silloin ei ole kyse kunnioituksesta. Tapauksesta riippuen paikan antaminen kertoo:
- säälistä
- hyvistä käytöstavoista
- jostain muusta, mistä?

En ole säälistä kyllä ikinä vanhuksia auttanut. Minusta hyviin tapoihin kuuluu vanhuksien kunnioittaminen. En vaadi että kaikki kunnioittaa vanhuksia mutta minä kunnioitan eikä se ole muilta yhtään pois.

sgege sanoi:
Miksi kunnioittaa veteraaneja, työtään ne vaan teki.

Siksi, että he valitsivat oikein puolustaessaan maatamme. Eivätkä liittyneet käpykaartiin.

Ilman heitä sinunkin elintasosi olisi 50 kaukana nykypäivästä. Haaveilisit omasta netistä ja silloin kun nettiin pääsisit, kirjoittaisit kyrillisillä kirjaimilla sitä, mitä valvova isoveli haluaisi sinun kirjoittavan.

jarre55 sanoi:
Ilman heitä sinunkin elintasosi olisi 50 kaukana nykypäivästä. Haaveilisit omasta netistä ja silloin kun nettiin pääsisit, kirjoittaisit kyrillisillä kirjaimilla sitä, mitä valvova isoveli haluaisi sinun kirjoittavan.

Höö hää.. hyvin meillä menis. Samoissa oltais nyt jo kuin Eestit ja Latviat, elettäis suurta vapautuneisuutta ja mieletöntä talouskasvua. Nuorisolla olis ennennäkemättömät tulevaisuudenmahdollisuudet, ja harva enää edes muistais kansakoulun pakkovenäjää.

Niin lyhyt on kansakunnan muisti.

Kauas ajautui tämäkin keskustelu puistoihin kuseskelemisesta. Mä luulen että niitä sotaveteraaneja on niin vähän elossa enää nykyään, että sellaiseen törmääminen puistossa on vaikeampaa kuin kanadanhanhen päälle kuseminen. Sitäpaitsi mä luulen, että veteraani ei paljon jaksais rullatuolissaan mussuttaa pikkuasioista. Jos sä oot Viipurissa loppumetreillä, niin et sä paljon häikäile kusaista Monrepoon puistossa kukkivan valkoakaasian alle, vaikka ryssän sotka painais suorasuuntauksella Viipurinlahden toiselta laidalta. Jos meinaan on kusihätä.

jarre55 sanoi:
Siksi, että he valitsivat oikein puolustaessaan maatamme. Eivätkä liittyneet käpykaartiin.

Eehh...niin just, entisissä neuvostovaltioissahan ei ole internettiä ja kirjotetaan kyrillisillä aakkosilla kun isoveli käskee mitä kirjotetaan. Ja siellähän tosiaan ollaan 50 vuotta jäljessä Suomen kehityksestä :jahas: :david:

No, Neuvostoliittohan nyt oli iso valtio ja paikalliset vaihtelut suuria.

Jos otetaan vertailukohdaksi Karjalan autonominen tasavalta niin siellä käydessäni asiat on monelta osalta samalla tasolla kuin ennen sotia.

Viipuri oli Suomen toiseksi suurin kaupunki ja sen tilaa voi nykyään parhaiten kuvailla sanalla ränsistynyt.

Jos Suomi olisi hetki sitten vapautunut entinen neuvostotasavalta ei täällä elettäisi maakuopissa, mutta elintaso olisi varmasti matalampi kuin nykyisin.

Mitä tuohon sotaveteraanien kunnioittamiseen tulee, se on tietysti jokaisen oma asia. Itse ainakin kunnioitan veteraaneja enemmän kuin paljon. Otetaanpa keskiverto 20-vuotias mies: talvi- ja jatkosodan aikaan tuon ikäisellä maaseudun pojalla oli tod.näk. jo reilut 10 kovaa työvuotta takanaan. Kesä meni mm. peltotöissä ja ojan kaivuussa. Syksyllä korjattiin vilja ja käännettiin pellot. Talvet ajettiin hevosella itse kaadettuja tukkikuormia metsästä. Kevät kylvettiin peltoja ja hakattiin polttopuita. Kaikki tehtiin käsin ja mikään ei tullut ilmaiseksi. Nuoresta pitäen oltiin vähintään isompien apuna, joka tapauksessa ympäripyöreitä päiviä. Mikä aika ei oltu koulussa, oltiin töissä. Sitten tuli joulukuu -39 ja maattiin routaiseen, jäiseen maahan itse kaivetuissa juoksuhaudoissa ryssää vastaanottamassa. Annettiin pystykorvan laulaa, välillä matsattiin käsirysyssäkin. Otettiin vastaan valtavia kranaattikeskityksiä ja kerättiin oman velipojan tai hyvän kaverin palasia kotiin lähetettäväksi. Oltiin kymmeniä päiviä peseytymättä, toisinaan jopa -40 asteen pakkasessa taivasalla ja tapeltiin aivan ylivoimaiselta vaikuttavaa vihollista vastaan. Periksi ei silti annettu.

Voi olla että nykyajan lökäpöksy, joka laahustaa koripallopaita päällä, housut persevaossa, tekemättä päivääkään kunnollista työtä, voi olla, että sellaisella ei tulisi noista hommista mitään. Siis ei todellakaan tulisi. Luulen, että aniharvasta meistä olisi noihin suorituksiin. Mutta arvostakoon ken tykkää, itse en voi olla arvostamatta.

Mitä tulee threadissa mainittuun pahoinpideltyyn, on toki todella raukkamaista käydä tuon ikäisen ja kuntoisen kimppuun. Mutta eihän se nyt hyvänen aika ensimmäinen kerta ole, kun paskahousu antaa heikommalleen köniin. Sitähän tapahtuu jatkuvasti. Jotkut "miehet" vaan syntyvät ilman munia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom