Etsintäkuulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
kyllä muakin monesti vituttaa turhasta valittavat vanhat ihmiset mutta en sentään päälle käy. turpaan vaan tota liimanhaistelijaporukkaa.

vanhukset kyllä monesti valittavat ihan mistä sattuu, esim: koira kusee puskaan, koira paskantaa metsään johkin puskaan johon ihminen ei koskaan eksy. auto hetken parkkipaikassa joka ei ole kenenkään. ja mikä pahinta, kaverin tallilla naapurin vanhukset on soittanut rakennustarkastajalle ja tehnyt isännöitsijälle valituksen koska tallin pihassa on 3 autoa. vaikka nämä vanhukset ei edes niitä autoja näe omasta pihastaan sen kaiken paskan keskeltä, ja valittaa milloin mistäkin. ei silti kuitenkaan kimppuun tee mieli käydä mutta pakko sitä on välillä sanoa että menppä vaikka lennokkikerhoon jos ei sulla muuta tekemistä ole kuin valittaa joka asiasta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hemmmo sanoi:
Mulla on sellanen käsitys, että suomessa on siltikin kohtuullisen turvallinen liikkua johtuen siitä, että täällä on hyvä sosiaaliturva ja ihmiset ei ryöstele ja samalla pahoinpitele. Täällä väkivalta on sitä että keski-ikäiset syrjäytyneet miehet hakkaa toisia samaan ryhmään kuuluvia. Eivätkä niinkään kohdista väkivaltaa ulkopuolisiin. Huonomman sosiaaliturvan maissa käsittääkseni on aika paljon sitä, että se syrjäytynyt porukka ryöstää niitä normaaleja hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Jep. Sinänsä vähän tyhmää sanoa Suomea Länsi-Euroopan väkivaltaisimmaksi maaksi. Tilastot kun yksinään näyttävät niin ikäviltä :)

Toisaalta ei kaikki ole niin hyvin kuin voisi olla. Jos vielä saisi tuota suhteellista väkivaltarikollisuutta alaspäin, niin olisi tosi kivaa. Päästäisiinkö siihen sitten AKV:n mainitsemilla keinoilla?

Niin ja kun aikaisemmin oli katuväkivallasta puhetta, niin voiko Suomen tapauksessa sanoa, että katuväkivalta = pahoinpitelyt & raiskaukset?

Alkaa vahvasti siltä tuntumaan, että koko Tampere on täynnä just tollasia spedejä, joiden pitää pätee mitä älyttömimmillä jutuilla. Kaikki viä ihan saman näkösiä, ns " kovia jätkiä "... :curs:

gnut sanoi:
Aasinsilta vähän, mutta mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi vanhuksia pitäisi kunnioittaa. Onko joku kovakin saavutus olla vanha?

Et tainnut ihan ajatella kommenttiasi loppuun asti...
Oisko vaikka siks, että ne on pääsääntöisesti pitänyt susta huolta ainakin elämäsi ekat 20v, kun sä olet mankunut paskat housussa lisää mellii... Ja lisää syitä pystyt varmaan päättelemään itsekin.

gnut sanoi:
Niin ja kun aikaisemmin oli katuväkivallasta puhetta, niin voiko Suomen tapauksessa sanoa, että katuväkivalta = pahoinpitelyt & raiskaukset?

Katuväkivalta = pääsääntöisesti kaikki kaduilla tapahtuneet väkivallanteot (tuntemattomia kohtaan). Mielestäni helpompi laittaa kaikki saman katon alle kuin luetella erikseen pahoinpitelyt nyrkein ja puukoin, raiskaukset, ryöstöt... Ja tuntemattomia kohtaan sen takia, että en pidä sitä varsinaisena katuväkivaltana, jos pariskunta keskenään mähisee jossain kadulla, tuntevat toisensa kuitenkin entuudestaan jne..

Sumu sanoi:
Katuväkivalta = pääsääntöisesti kaikki kaduilla tapahtuneet väkivallanteot (tuntemattomia kohtaan). Mielestäni helpompi laittaa kaikki saman katon alle kuin luetella erikseen pahoinpitelyt nyrkein ja puukoin, raiskaukset, ryöstöt... Ja tuntemattomia kohtaan sen takia, että en pidä sitä varsinaisena katuväkivaltana, jos pariskunta keskenään mähisee jossain kadulla, tuntevat toisensa kuitenkin entuudestaan jne..
Lähinnä äsken mietin, meinasiko että nuo AKV:n laittamat tilastot kertovat juuri katuväkivallasta, mutta joo unohda Sumu.. :jahas:

alumiini sanoi:
Et tainnut ihan ajatella kommenttiasi loppuun asti...
Oisko vaikka siks, että ne on pääsääntöisesti pitänyt susta huolta ainakin elämäsi ekat 20v, kun sä olet mankunut paskat housussa lisää mellii... Ja lisää syitä pystyt varmaan päättelemään itsekin.
Miten vanhukset ovat pitäneet musta huolta mun ekat 20v? Meni vähän ohi.. tarkenna!

gnut sanoi:
Miten vanhukset ovat pitäneet musta huolta mun ekat 20v? Meni vähän ohi.. tarkenna!

Arvasin, että menee ohi... 15v?
Tiedätsä mikä on yhteiskunta? Kuka on rakentanut/suunnitellut sulle tiet, talot, tietsikat jne... Ei taida riittää vastaukseksi pelkkä "mun vanhemmat"... Käytännössä oot kaikesta, mitä sulla on, velkaa aikasemmille sukupolville. Siitä vois ees antaa niille palkaksi vähän rispektii...

Minä annan viimeisen päälle suuren kunnian sotaveteraaneille. Tekivät uskomattoman työn puolustaessaan Suomea. Ilman heitä, kaikki olisi toisin eli päin persettä.

alumiini sanoi:
Tiedätsä mikä on yhteiskunta? Kuka on rakentanut/suunnitellut sulle tiet, talot, tietsikat jne.

Ja he ovat tehneet sen elättääkseen itsensä eli saadakseen palkkaa. Entä ne vanhukset jotka ovat vain eläneet muiden siivillä, pitääkö heitä kunnioittaa?
En minä ainakaan odota keneltäkään mitään kunnioitusta siitä, että käyn duunissa, koska itsensä elättäminen on vähintä mitä ihmiseltä voi vaatia.

gnut sanoi:
Lähinnä äsken mietin, meinasiko että nuo AKV:n laittamat tilastot kertovat juuri katuväkivallasta, mutta joo unohda Sumu.. :jahas:

Juu, unohdan, mutta kommentoin silti ensin. AKV:n tilastot kertovat 3sek. silmäilyn perusteella pahoinpitelyistä, raiskauksista ja murhista. Ne toki sivuavat katuväkivaltaa, mutta mitä ilmeisimmin sisältävät kaikki muutkin kyseisiin nimikkeisiin sisältyvät teot.

alumiini sanoi:
Tiedätsä mikä on yhteiskunta? Kuka on rakentanut/suunnitellut sulle tiet, talot, tietsikat jne... Ei taida riittää vastaukseksi pelkkä "mun vanhemmat"... Käytännössä oot kaikesta, mitä sulla on, velkaa aikasemmille sukupolville. Siitä vois ees antaa niille palkaksi vähän rispektii...

edelliset sukupolvet ois voinu myös olla tappamatta toisiaan, tuhoamatta sademetsiä, pilaamatta jokaista kaupunkia turismilla ja ajattelematta aina vaan omaa etuaan :rolleyes:

alumiini sanoi:
No tämä on kyllä niin A-luokan lässytystä, etten tiedä mitä sanois.

En mä ole esim. sulle kiitollinen mistään, vaikka (ilmeisesti) maksatkin veroja ja täten "rakennat mulle teitä, taloja, tietsikoita jne." Meillä on sellainen systeemi että kaikkien tulee antaa jotain yhteiskunnalle ja yhteiskunta antaa takaisin. Ei kenenkään tarvitse kunnioittaa tai olla kiitollinen, koska homma toimii ilman sitäkin.

Pelkän iän takia jonkun henkilön kunnioittaminen on silkkaa idiotismia.

Mike sanoi:
Jos vaikka vähän rauhottuisit?
Ai, mun pitää rauhottua. Kyllä tässä vähän pulssi kiihtyy kun tuo nassikka tulee jauhamaan paskaa kesken ihan asiallisen keskustelun.

Mäkään en ymmärrä sitä että vanhuksia pitäisi kunnioittaa pelkästään iän takia. Ihan samalla tavalla nuoremmat ihmiset käy töissä, rakentaa yhteiskuntaa jne...

Oletetaan että näen kadulla jonkun 80-v papparaisen. Pitäiskö mun kunnioittaa sitä papparaista enemmän kuin muita ihmisiä? Tietämättä kyseisestä ihmisestä ja tämän ajatuksista ja teoista yhtään mitään? Mielestäni ei. Mistä helvetistä sen voi tietää, vaikka se "kunnioitusta herättävä" pappa olis aikaisempina vuosikymmeninä ollut esim. vaimoaan hakkaava raivohullu, yhteiskunnan siivellä elävä sossupummi, tai muuten vaan ajattelematon kusipää. EN tarkoita että tuollaset asiat olisivat mitenkään todennäköisiä jokaisen papparaisen kohdalla, vaan tarkoitan että ei ihmisiä pidä sokeasti kunnioittaa jonkun epäolennaisen asian, kuten nyt vaikka iän perusteella. IMO ihmisiä pitää kunnioittaa sen perusteella minkälaisia tekoja he tekevät, minkälaisia ovat ihmisinä jnejne., ja nuo asiat taas eivät liity ikään millään tavalla.

S0874 sanoi:
Mäkään en ymmärrä sitä että vanhuksia pitäisi kunnioittaa pelkästään iän takia. Ihan samalla tavalla nuoremmat ihmiset käy töissä, rakentaa yhteiskuntaa jne...

Oletetaan että näen kadulla jonkun 80-v papparaisen. Pitäiskö mun kunnioittaa sitä papparaista enemmän kuin muita ihmisiä? Tietämättä kyseisestä ihmisestä ja tämän ajatuksista ja teoista yhtään mitään? Mielestäni ei. Mistä helvetistä sen voi tietää, vaikka se "kunnioitusta herättävä" pappa olis aikaisempina vuosikymmeninä ollut esim. vaimoaan hakkaava raivohullu, yhteiskunnan siivellä elävä sossupummi, tai muuten vaan ajattelematon kusipää. EN tarkoita että tuollaset asiat olisivat mitenkään todennäköisiä jokaisen papparaisen kohdalla, vaan tarkoitan että ei ihmisiä pidä sokeasti kunnioittaa jonkun epäolennaisen asian, kuten nyt vaikka iän perusteella. IMO ihmisiä pitää kunnioittaa sen perusteella minkälaisia tekoja he tekevät, minkälaisia ovat ihmisinä jnejne., ja nuo asiat taas eivät liity ikään millään tavalla.

Mutta mitä suuremmalla varmuudella sekin papparainen (80v) on taistellut sulle itsenäisen maan, jossa voit asua rauhassa. Kyllä voisit sen verran luopua periaatteistas, että edes pientä kunnioitusta voisit antaa..

:offtopic: Sattuuko muuten kukaan tietämään mistä vois tilata sellaisen paidan, jossa on suomenjellona, veteraanisoturien merkki ja alla teksti " kiitos " ja sotavuodet tjs. Kaveri jutteli tuommoisesta paidasta. Osa paitojen tuotosta menee sotaveteraaneille :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom