Aika erikoista meno tässä ketjussa..
Tuntuu, että kukaan ei muka tarviis koulutusta ja johtokin on ihan perseestä. Valitetaan, mutta ei anneta parannusehdotuksia, jotka on oikeesti perusteltuja.
Valtio tarvitsee johtajia, ja valtio tarvitsee koulutettua väkeä itselleen ja yrityksille jotka tuottavat valtiolle verotuloja. Ilman yrityksiä ei ole valtiota, ilman yrityksiä ei veronmaksajia eikä työpaikkoja.
Mutta mä olen AINA ihmetellyt sitä, miksi poliitikkojen palkankorotusten perään itketään. Mun mielestä poliitikoille ja valtion/kuntien johdossa oleville pitäis maksaa muutenkin parempaa palkkaa. MUTTA! Vain tehdystä työstä. Ikävä kyllä 200 poliitikkoon mahtuu myös paljon vapaamatkustajia ja vielä enemmän niitä on kunnallispolitiikassa. Ja SE ei ole hyvä juttu.
Mun mielestä nykyinen systeemi ei oikein toimi.
+ palkka on ihan ookoo
+ verkostoituu aika hyvin
+ pääsee päättämään isoista asioista
+ skidisti valtaakin
+ voi niin halutessaan ottaa rennosti
mut sit ne miinukset..
- palkka suhteessa vastuuseen huono, yksityisellä puolella usein parempi
- julkisuus. Ikävät asiat pitääkin kertoa, mutta se retostelu niillä ällöttää mua, ja samalla estää päteviä ihmisiä edes hakemasta paikkaa eduskunnasta
- vapaamatkustajat
- pitkän tähtäimen projektit kestää max neljä vuotta, vaikka pitäis ajatella esim. 20 vuotta eteenpäin. Kun on ne vaalit..
Mä yrittäjänä maksan ihan mielelläni hyvää palkkaa hyvälle miehelle. Onko joku joskus täällä itkenyt sen perään, että joku pirun hyvä raksamies saa hyvää tuntipalkkaa? Tod näk ei. Erona hallitusammattilaiseen on se, että työ ei ole niin konkreettista, vaan hyvät päätökset usein näkyvät vasta vuosien päästä. Normijamppa ei erota hyvää sopimusta huonosta, mutta hyvän hitsausjäljen hän tunnistaa. Ja kun päättämässä on kaiken maailman amatöörejä, syntyy ihan amatöörimäisiä päätöksiä. Ja me maksetaan niistä. SE mua vituttaa. En mä esim. päätä asioista joista en ymmärrä. Kysyn (sen alan) ammattilaiselta, ja luotan hänen mielipiteeseensä. Mutta tuolla asiat menee jotenkin aina päin honkia. Esim. aselaki. Kun lakia valmisteltiin, niin aseharrastajat ITSE halus tiukempia lakeja aseiden suhteen, mutta sit lopulta niitä höllennettiin. Katolleen mentiin. Taas. Tää nyt on vain yksi esimerkki mikä tuli äkkiä mieleen.
Mä olen sitä mieltä, että Suomessa pitäis jotenkin muuttaa tota systeemiä, että puolueet erottuis toisistaan. Vaikka kaksi kierroksinen vaali tjsp. Nyt kaikki on hajutonta ja mautonta ja väritöntä. Eli se ei kiinnosta ketään. Joku puolue mikä ajais vaikka yrittäjien ja opiskelijoiden asiaa, ja vähät välittäis muusta. Ei kukaan voi kaikesta tietää kaikkea. Äänestelis niissä sit "poissa", mut pitäis karmeeta meteliä silloin kun ois kyse yrittäjistä ja opiskelijoista ja niiden asioista.
Alla hyvä esimerkki siitä, millaista väkeä äänestää noista meidän päättäjistä..