Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Suomeen sopisi suora demokratia, tosin jonkunlaisen siirtymäajan jälkeen, suomalaiset kuitenkin on kasvatettu kotona ja kouluissa senluokan kommunisteiksi että jälki oisi suorastaan tuhoisaa, kohta oisi verot 75%, sosiaaliturva kaksikertaa suurempi kuin nyt ja Tojotasta oisi äänestetty kansallisauto. Ensiksi tarvitaan poliittista muutosta, verojen alennusta, suoraa vastuunkantoa ja vapautta, sitten sen jälkeen voitaisiin asteittain siirtyä suoraan demokratiaan. Muuten siirryttäisiin semi-DDR:ästä suoraan Erään nikon Romaniaan..

Suomalaiset kun ei oo vuosikymmeniin saaneet maistaa vapautta, ei siihin ole totuttukkaan.. Mä haluaisin vain lopettaa tän aikuisten lastentarha-yhteiskunnan ...
...
vaikka Texasiin.

Sehän oikeisto-konservatiivisia kansanvallassa pelottaa, että kansa ei päättäisikään asettaa yksityistä omistusoikeutta pyhälle alttarille, johon ei saisi koskea edes valkoiseen puketuneet neitsyet.

Joten kansaa ei saa päästää päättämään omista asioistaan ennen kuin voidaan olla varmoja siitä, että he lupaavat kunnioittaa pyhää yksityistä omistusoikeutta, eivätkä esimerkiksi kohdista siihen veroja? Mitä jos kansa ei koskaan "opi" tätä "oikeaa" tapaa ajatella asioista? Silloin suora demokratia on mahdottomuus?

Sen perusteella mitä olet tänne kirjoittanut, niin todennäköisesti olisit tyytyväisempi elämään esimerkiksi Yhdysvaltain ns. raamattuvyöhykkeellä kuin Suomessa. En sano tätä vittuillakseni, vaan ihan oikeasti kirjoitustesi perusteella vaikuttaa siltä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä et onnistu tuossa omassa arvomaailmassasi näkemään, on että kannatat valtion kontrollia markkina-asioihin, ymmärtääkseni myös tuota virkamiesarmeijaa, ylipaisunutta julkista sektoria jne. Nämä ovat osia sellaisesta järjestelmästä, jossa valtio kontrolloi yksilön (yrityksen jne.) RAHAA ja siten omaisuutta. Ei sen tukevampaa palliotetta ole varmaan vielä keksitty kuin kontrolli taloudesta. Tämä on siis se käsitys, jonka olen saanut lukemalla aika monia viestejäsi (jep, en vastaa kaikkiin lukemiini sentään ;) ).

Esim. Suomen nykyinen veroaste on vissiinkin yli 43%. Tälläisessä järjestelmässä kansalaiselta viedään pitkälti oikeus päättää itse siitä miten ja mihin haluaa rahansa suunnata ja alkaa olla jo aika lähellä jonkinlaista puolittaista sosialismia.

Niin, jos ei kannata tällaista järjestelmää niin ei muuta kuin äänestämään. Tai lähtee litomaan tästä maasta. Suomi on kuitenkin melkein kaikilla mittareilla mitattuna II. maailmansodan jälkeinen menestystarina, kuten muutkin Pohjoismaat, joissa on yhdistetty kapitalismin ja sosialismin eri piirteitä. Suurimmalle osalle tämä näyttää kelpaavan.

Juuri luin Vartista, että jenkeissä alkaa porukkaa valua entistä enemmän siltojen alle, kun työttömyyskorvausten maksimiajat menevät umpeen eikä senaatti ole saanut päätettyä niiden pidentämisestä. Pelätään kuulemma sitä, että ne työttömyyskorvaukset passivoivat. Hauska juttu sinänsä, että työttömyyskorvaukset päätyvät käytännössä suoraan kulutukseen, joka käytännössä stimuloi taloutta toisin kuin rikkaiden veronalennukset, joista ei ole yhteiskunnan kannalta juuri mitään hyötyä. Niitä kuitenkin vaaditaan, koska tämä markkinafundamentalistinen usko pyhään yksityiseen omistusoikeuteen on niin vahvana.

Paskapuhetta. Ensimmäisillä markkinoilla n. 60 000 vuotta sitten kun kauppatavarana oli kenties oravannahka ja keihäänkärki, ei tarvittu byrokraatteja missään. Valtio asettuu väliin päästäkseen osingoille, mutta siitä huolimatta talouskriisit iskevät ajoittain.

Jos olet tullut huomanneeksi, niin omavaraistaloudesta on siirrytty pois jokin aika sitten. Muutenkaan valtio ei enää ole mitään monarkkia tai aristokratiaa varten, vaan kansaa varten. Suoran demokratian käyttöönotto varmistaisi tämän.

Niin, kukas sen vaihdantavälineen luo yhteiskunnassa? Kuka takaa sen, että sopimuksia noudatetaan? Kuka pitää huolta siitä, ettei oravannahkoja markkinoille vievää kauppiasta ryövätä matkalla markkinoille?
 
Suora demokratia sopii kaikille, ainakin sillon jos sillä saatais oman mielipiteen mukaisia tuloksia... :D

Rupeshan vihreetkin itkeen ydinvoimaäänestyksen kanssa, että ois pitäny antaa kansan päättää! Kummasti kelpas nyt, vaikkei oo koskaan ennen kelvannu. Ja tuolla kansan äänestykselläkin tod näk oltas saatu ihan sama tulos aikaseks.
 
Sen perusteella mitä olet tänne kirjoittanut, niin todennäköisesti olisit tyytyväisempi elämään esimerkiksi Yhdysvaltain ns. raamattuvyöhykkeellä kuin Suomessa. En sano tätä vittuillakseni, vaan ihan oikeasti kirjoitustesi perusteella vaikuttaa siltä.

Tohon ekaan kommentoin, että jos aivopesua on saatu lapsesta saakka suomalaisen sosialismin ylivertaisuudesta, ei voida suoraan siirtyä suoraan demokratiaan, koska kansa ei omaa kokemusta vapaasta yhteiskunnasta, vaan ensiksi pitää saada tasavero, järkevän kokoinen julkinen sektori (korkeintaan 25% nykyisestä) ja ihmisille kokemusta vaurastumisesta, sen jälkeen voidaan alkaa asteittan antaa vastuuta kansalle.

Joo yhdysvalloista: mä oon 18v täytettyäni joka vuosi (paitsi viime) hakenut Greencardia amerikkaan, viimevuonna yritin hakea noin 2h myöhässä. Tänävuonnakin haen. Senlisäksi mua kulttuurisesti miellyttää saksa (etelä) ja sveitsi, sekä Australia. Ausseihinkin on vähän turhan vaikea vaan saada viisumia, niin mä taidan toistaiseksi tyytyä siihem, että lähden sveitsi / saksa-akselille (=osaan saksaa myös) Suomi on niin vastenmielisen ideologian maa etten siellä halua asua ja moista riistoverotusta tukea sentilläkään.

e: saksakin on turhan korkean verotuksen maa, mutta saksa sentään on monessa suhteessa ihan järkevä maa, autoveroa (häpeäpilkku suomessa, kateusvero) ei ole, ja muutenkin meininki miellyttää. Sveitsi tietenkin todella korkean elintason maana jossa verotus on mukavaa, miellyttää eniten euroopasta, mulle melkein yhtä mieluisa kuin aussit tai usa. Suomi on ihan kiva maa jos lomailee, tapaa kavereita ja sukulaisia, mutta en mä suin surminkaan halua asua siellä.
 
Aiot kuitenkin loisia varmaan täältä ilmaiset koulutukset sun muut ennen kuin lähdet?
 
Aiot kuitenkin loisia varmaan täältä ilmaiset koulutukset sun muut ennen kuin lähdet?

Itseasiassa toivon että en, kandit kyllä mutta maisterit ois järkevämpää suorittaa ulkomailla, saattaa olla aika hiljasia päästä ilman niitä ulkomaille töihin suomalaisella tutkinnolla. Muutenkin, mä kannatan lukukausimiaksuja, myös suomeen

e. suomessa koulutus on kaikkea muuta kuin ilmaista, päinvastoin siitä saa karvaasti maksaa kouluttautui eli ei, eikä maksuista koskaan eroon pääse, sekä saa vielä kunnian maksaa amikset ja amiskorkeat vaikka opiskelisi itse polilla jne. sitäpaitsi tää takaa sen että suomessa kun koulutus "on ilmaista" niin kaikki opiskelee liikaa, koulutus takaa lähinnä paskaduunia 3kk pätkissä huonolla palkalla ja työttömyyttä. Sillä eihän ne virkamiehet osaa kohdentaa koulutusta oikein, ja koulutus kun ei maksa, niin moni nuori ennemmin kouluttautuu kun kaveritkin, tai äiti pakotti..:)

Eli suoraansanottuna kannatan lukukausimaksuja, mielellään tarpeeksi korkeat että vain motivoituneet opiskelee, se on sijoitus itseensä.

e. suoraansanottuna mun on täysin mahdoton löytää puoluetta itselle
 
Minäkin tuon nelikentän olen joskus tehnyt muutamaan otteeseen. Mene oikeaan alanurkkaan: Economic Left/Right: 4.00 ja Social Libertarian/Authoritarian: -5.95

Lisäksi olen joskus kokeillut the World's smallest political quizzia, siinäkin mennään personal issues score 70 ja economic issues score 80.

Näillä libertaristikannoilla Suomessa on ollut vaikea löytää ketään, ketä aidosti voisi äänestää.
 
Niin, jos ei kannata tällaista järjestelmää niin ei muuta kuin äänestämään. Tai lähtee litomaan tästä maasta. Suomi on kuitenkin melkein kaikilla mittareilla mitattuna II. maailmansodan jälkeinen menestystarina, kuten muutkin Pohjoismaat, joissa on yhdistetty kapitalismin ja sosialismin eri piirteitä. Suurimmalle osalle tämä näyttää kelpaavan.

"Suurimmalle osalle kelpaa" on aika heikko perustelu per se millekään.

Jos olet tullut huomanneeksi, niin omavaraistaloudesta on siirrytty pois jokin aika sitten. Muutenkaan valtio ei enää ole mitään monarkkia tai aristokratiaa varten, vaan kansaa varten. Suoran demokratian käyttöönotto varmistaisi tämän.

En näe asiayhteyttä kirjoittamaani. Totesin siis että vaihdantataloutta harrastettiin ilman valtiota, ja että se toimi. Mistään monarkeista en maininnut mitään.

Niin, kukas sen vaihdantavälineen luo yhteiskunnassa? Kuka takaa sen, että sopimuksia noudatetaan? Kuka pitää huolta siitä, ettei oravannahkoja markkinoille vievää kauppiasta ryövätä matkalla markkinoille?

Oravannahkakauppiaan palkkaama portsari, kenties? Se, että valtiolla on jotain rooleja markkinoilla, ei tarkoita että näin pitäisi olla (no ought from is). Ei ollut ennenkään.
 
Vaaleissa on myös uusi puolue, Muutos 2011.

Samaa sarjaa kuin eläkesläistenpuolue, Köyhien asialla, Kommunistinen työväenpuolue ja mitä niitä nyt onkaan. Ääni tuollaiselle on totaalisen hukkaan heitetty ääni.

Jos nyt viittaat johonkin Homma-forumiin, niin siellähän on mopo keulinut jo pari vuotta sitten täysin metsään.
 
Joo yhdysvalloista: mä oon 18v täytettyäni joka vuosi (paitsi viime) hakenut Greencardia amerikkaan, viimevuonna yritin hakea noin 2h myöhässä. Tänävuonnakin haen.

Just just, jätkä uhoaa pärjäävänsä omilla avuillansa, eikä sitten osaa/viitsi edes greencardia hakea ajoissa.


Senlisäksi mua kulttuurisesti miellyttää saksa (etelä) ja sveitsi, sekä Australia.

Saksankielinen Eurooppa on tosiaan ihan jees aluetta. Tosin byrokratiaa, virkamiehiä ja veroja pakenevalle se ei todellakaan ole oikea suunta. Okei, autoveroa Saksassa ei ole, mutta bensassakin on enemmän veroa kuin Suomessa, samoin sähkössä.

Älä sitten kuitenkaan asettaudu vaikkapa Baijerin osavaltioon. Siellä kun on kansalaisille tarjolla ilmainen ja erittäin hyvätasoinen yliopistokoulutus, johon ei esim. entisten ossiosavaltioiden asukkailla ole asiaa, siis ilmaiseksi. Sinähän et nimenomaan halua ottaa ilmaista koulutusta vastaan.


Ausseihinkin on vähän turhan vaikea vaan saada viisumia, niin mä taidan toistaiseksi tyytyä siihem, että lähden sveitsi / saksa-akselille

Niinhän sitä luulisi..

Todellisuudessa hyvällä suomalaisella koulutuksella saa helposti työluvat Australiaan tai Uuteen-Seelantiin. Veljeni muutti sinne vuosi sitten perheineen ja DI / lääkäri -perheelle työlupien saaminen ei ollut vaikeakaan prosessi. Työpaikat oli tietysti valmiina, mutta kyllähän osaaville ihmisille töitä löytyy.

Sinulle se voi tietysti olla vaikeaa, kun ei ole koulutusta eikä siten mitään erityistä työpanostakaan annettavaksi. Olet samaa kastia kaikenmaailman kambozdalaisten ja filippiinien kanssa. Hanttihommiin halajavia on paljon enemmän kuin maahantulijoita voidaan ottaa.
 
Itseasiassa toivon että en, kandit kyllä mutta maisterit ois järkevämpää suorittaa ulkomailla, saattaa olla aika hiljasia päästä ilman niitä ulkomaille töihin suomalaisella tutkinnolla. Muutenkin, mä kannatan lukukausimiaksuja, myös suomeen

e. suomessa koulutus on kaikkea muuta kuin ilmaista, päinvastoin siitä saa karvaasti maksaa kouluttautui eli ei, eikä maksuista koskaan eroon pääse, sekä saa vielä kunnian maksaa amikset ja amiskorkeat vaikka opiskelisi itse polilla jne. sitäpaitsi tää takaa sen että suomessa kun koulutus "on ilmaista" niin kaikki opiskelee liikaa, koulutus takaa lähinnä paskaduunia 3kk pätkissä huonolla palkalla ja työttömyyttä. Sillä eihän ne virkamiehet osaa kohdentaa koulutusta oikein, ja koulutus kun ei maksa, niin moni nuori ennemmin kouluttautuu kun kaveritkin, tai äiti pakotti..:)

Eli suoraansanottuna kannatan lukukausimaksuja, mielellään tarpeeksi korkeat että vain motivoituneet opiskelee, se on sijoitus itseensä.

e. suoraansanottuna mun on täysin mahdoton löytää puoluetta itselle
Toi sun koko vuodatus kuulostaa lähinnä opportunistiselta paskanjauhannalta. Suomesta otetaan mitä nyt sattuu tarvimaan samalla kun mäkätetään kuinka paskat eväät täältä nyt saakaan. Mokoma ilmainen maisterintutkintokin on täysin kelvoton ilmeisesti. Toivottavasti todellisuus ei lyö kasvoille siinä vaiheessa kun selviää ettei sillä olekaan ehkä niin isoa väliä mistä opinahjosta niitä lappuja vetelee, ellei verrata jotain Suomen maakuntayliopistoa OxBridge-tason opinahjoon.

Sitten volisetkin jo etukäteen kuinka joudut maksamaan muiden edestä(KAUHEAA!) siitä että heille annetaan myös sitä samaa ilmaista koulutusta mitä itse nyt lokitat. Jotta nyt sitten pysyisit suoraselkäisellä linjalla niin kehotaan ottamaan yhteyttä Opetusministeriöön ja Sosiaali- ja Terveysministeriöön että voit kirjoittaa avoimen shekin sille summalle mitä sunkin surkeaan elämään on muut tuhlanneet verojen puitteissa. Sama lukukausimaksujen osalta, laita YO:lle lahjoitus menemään sitten lukukausittain jotta periaatteet on kunnossa.

Lopuksi mua huvittaa ihan suunnattomasti kuinka sysäät täysin vastuun työmarkkinoilla menestymisestä ja koulutuksen soveliaisuudesta niille "virkamiehille". Eikös nyt tolla sun oma-aloitteisuudella ja itsenäisyydellä luulisi hoitavan ne työpaikat edes itse? Tai valitsevan yliopistolta parhaan mahdollisen tarjonnan siitä ilmaisesta kurssitarjonnasta? Kaikkiko sulle pitäs valmiiksi antaa?

Indicalle sopii parhaiten Mikä-Mikä-Maa.
 
Indica puhuu asiaa.

Katsokaapa vaikka mitä julkisen vallan palatseja on nytkin rakenteilla Helsingin keskustaan. Kaisaniemeen on tulossa sen Anttilan tilalle joku yliopiston kirjasto tms. Sitten Töölöön tulee musiikkitalo mm. Kiasman ja Finlandiatalon lisäksi. Sitten puuhataan vielä uutta keskustakirjastoakin. Siinä on verorahat hyötykäytössä.

PS: Itsellä tuli testissä Gandhin ja Friedmanin sekoitus :)
 
Ihan mielenkiinnosta: pidätkö Indica itseäsi liberaalina vai konservatiivina?

Tuon Sveitsin mallin saisi ottaa käyttöön Suomessakin. Se olisi jo ihan oikeasti sellainen päätös, joka muistettaisiin mainita vuosikymmenien päästäkin samaan tapaan kuin nykyisin mainitaan Suomen v.1906 naisille myöntämä äänoikeus juhlalliseen sävyyn.
Onko mikään muu puolue ajamassa muuten suoraa demokratiaa 2011 vaaleissa kuin Muutos2011?
Ja Indicalle, on se muuten jännä juttu kuinka sosiaaliturva tarkoittaa nykymaailmassa sortoa. :D Oi aikoja, oi tapoja!



No hei Robin Hoodkin varasti liikaa verottavalta valtiolta ja antoi köyhille :)

Mutta joo ehdottomasti nämä pitäisi saada.

1) Suora demokratia.
2) Hyysäys pois. Kaikki koetetaan kieltää. Kohta kielletään uiminen muualla kuin virallisissa uimapaikoissa hukkumisien takia.
3) Verot alas. Valtion budjetista voidaan karsia suoraan yli 12 miljardia näin
Tulot pienenevät n. 2 271 399 000 Euroa
- Perintö ja lahjavero pois
- Autovero pois
- Vakuutusmaksuvero pois
- 10 muuta "koiraveroa" pois
- Sekalaiset tulot pois siltä osin kuin menotkin poistuu

Menot pienenevät n. 11 350 534 718 Euroa
- Kehitysapu poistuu, Jokainen voi maksaa tätä haluamansa summan haluamaansa kohteeseen ja valvoa rahan käyttöä paremmin kuin nyt.
- Maahanmuuton kulut poistuu. Jatkossa kulut peritään aiheuttajalta. Suomessa ei tarvitse olla sosiaaliturvaa ulkomaalaisille.
- Lääninhallitukset poistetaan. Byrokratia vähenee.
- Yritysten, järjestöjen, kulttuurin ja uskontojen tukeminen lopetetaan ja tähän liittyvä byrokratia puretaan, jokainen voi jatkossa maksaa haluamansa summan.
- Harrastusopiskelun tuki (=ilmaisuus) poistetaan.
- Yliopistojen menoja leikataan 40% (=Yliopistojen määrää vähennetään)
- Junaliikenteen tuki poistetaan. Junaliikenne käyttää n. 0,5 Miljardia vuodessa ja kykynee näin tuettuna tarjoamaan 20% kalliimpaa ja 5-kertaa hitaampaa palvelua kuin lentoliikenne. Teoriassa junaliikenne voisi olla ekologista, käytännössä se ei Suomessa ole sitä.
- Joukkoliikenne tuki pois. Joukkoliikenne käyttää n. 0,2 Miljardia ja kykenee näin tuottamaan samanhintaista ja 2-kertaa hitaampaa palvelua kuin raskaasti verotettu yksityisauto. Teoriassa joukkoliikenne voisi olla ekologista, käytännössä se ei Suomessa ole sitä. Autoveron poisto tuo kohtuuhintaisen ja ekologisen liikkumistavan kaikkien ulottuville.
- Innovaatiopolitiikka lopetetaan. Kannattamattomen tutkijahautomojen tukeminen lopetetaan; GTK, VTT, TUKES, MIKES, TEKES, MEKES, SYKE, jne. Tarpeelliset laitokset löytävät maksajaksi tarvitsijansa. TE-keskukset lopetetaan, aikuisten päivähoitotoiminta lopetetaan tehottomana.
- Asumistuki poistuu. Tuki vääristää markkinoita; työttömän ei tarvitse asua "työn ääressä", ainakaan työssäkäyvän kustantamana.
- Työttömyyskassojen tuki pois. Järjestöt maksakoot itse jäsenetunsa.
- Hallintoa leikataan, mm. Presidentti pois, edustajien määrä puoluetuet, yms.
- Kuntien yhdistämisavustukset pois
- Kirjastojen valtionavustukset pois.
- Lapsilisä vain kahdesta ensimmäisestä lapsesta.
- Maatalouden lomitustuki pois. Ei sellaista ole eikä tarvitse muutkaan yrittäjät.
- RAY-rahat jää kassaan, eikä niitä jaeta "kepunterveydelle".

Lopputulos; Sen sijaan että lainamme 2 411 114 000 Euroa vuodessa, lyhennämmekin velkaamme 6 752 014 718 Euroa vuodessa.

Kun velka olisi maksettu valtiolla olisi 11 252 135 718 Euroa (11,2 Miljardia) vuodessa enemmän rahaa käytettävissään!

Vartailun vuoksi;
Alle 25 000 Euron vuosituloja sai 2 895 571 ihmistä v. 2006, siis 66% 4 402 796 tulonsaajasta.
Nämä ihmiset maksoivat veroja 4 991 977 000 Euroa (5,0 Miljardia) Tämä summa sisältää myös kunnallisveron.

Listan pohjana on v.2009 Budjetti, ja siinä leikattiin alunperin vain 7,26 Mrd, Mutta kuten tiedämme, Jykä&masa viheltelivät vain ja kaivoivat taskustaan luottokortin, niinpä nyt leikata pitää myös Maataloudesta ja hallinnosta.

4) Vapaa markkinatalous tänne heti. Apteekkiluvat, taksiluvat jne. pois. valtion monopolit pois.
5) Tiukat korruptiolait.

PS: katsokaapa tämä linkki, kivat käppyrät ;) http://www.valtiokonttori.fi/public/download.aspx?id=80951&guid={2b760c1a-bd09-46af-acf1-14e0780c7714}
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toi sun koko vuodatus kuulostaa lähinnä opportunistiselta paskanjauhannalta. Suomesta otetaan mitä nyt sattuu tarvimaan samalla kun mäkätetään kuinka paskat eväät täältä nyt saakaan. Mokoma ilmainen maisterintutkintokin on täysin kelvoton ilmeisesti. Toivottavasti todellisuus ei lyö kasvoille siinä vaiheessa kun selviää ettei sillä olekaan ehkä niin isoa väliä mistä opinahjosta niitä lappuja vetelee, ellei verrata jotain Suomen maakuntayliopistoa OxBridge-tason opinahjoon.

Sitten volisetkin jo etukäteen kuinka joudut maksamaan muiden edestä(KAUHEAA!) siitä että heille annetaan myös sitä samaa ilmaista koulutusta mitä itse nyt lokitat. Jotta nyt sitten pysyisit suoraselkäisellä linjalla niin kehotaan ottamaan yhteyttä Opetusministeriöön ja Sosiaali- ja Terveysministeriöön että voit kirjoittaa avoimen shekin sille summalle mitä sunkin surkeaan elämään on muut tuhlanneet verojen puitteissa. Sama lukukausimaksujen osalta, laita YO:lle lahjoitus menemään sitten lukukausittain jotta periaatteet on kunnossa.

Lopuksi mua huvittaa ihan suunnattomasti kuinka sysäät täysin vastuun työmarkkinoilla menestymisestä ja koulutuksen soveliaisuudesta niille "virkamiehille". Eikös nyt tolla sun oma-aloitteisuudella ja itsenäisyydellä luulisi hoitavan ne työpaikat edes itse? Tai valitsevan yliopistolta parhaan mahdollisen tarjonnan siitä ilmaisesta kurssitarjonnasta? Kaikkiko sulle pitäs valmiiksi antaa?

Indicalle sopii parhaiten Mikä-Mikä-Maa.


Herrallahan itsellä on varmaan 100 000 euron vuositulot ja kokemusta useammista maista. Jos kerran keskusteluun kuuluu henkilöön käyvä hyökkääminen.

Sitten seuraa asiantuntijan puheenvuoroa
Älä sitten kuitenkaan asettaudu vaikkapa Baijerin osavaltioon. Siellä kun on kansalaisille tarjolla ilmainen ja erittäin hyvätasoinen yliopistokoulutus, johon ei esim. entisten ossiosavaltioiden asukkailla ole asiaa, siis ilmaiseksi. Sinähän et nimenomaan halua ottaa ilmaista koulutusta vastaan.

Ainakin mitä itse tunnen niin LMU:n kuin TUM:n sekä yhden kappaleen FH Münchenin opiskelijoita, maksaa opiskelut noin 500e / lukukausi. Tai sitten ne kusettanu mua, vitun germaanit.

Bensassa voi saksassa olla hyvinkin kovempi vero, eilennä sitä eräässa Baijerinosavaltiossa olevassa miljoonakylässä sai 1.35e/litralta, näin ihan ihkaomin silmin. Ihan huvikseen myyvät vaan tappiolla, tyhmät lapinpolttajat.
Ja töissä mä täällä olen, eli se siitä työllistyvyydestä.. Sitä mä vaan meinasin että helpottaa se ehdottomasti jos kohdemaassa on jotain edes kouluttautunutkin..

Ja se ei suomen ylikouluttautumisongelmaa poista jos mä vapaaehtosesti maksan tai en. Täällä selkeästi vaan kommunistit huutelee, kun puhutaan itseä ristiin kokoajan. Ihanko vakavissaan suomessa ei ole minkäänlaista ylikouluttautumista? Toivottavasti herrat itse pääsevät työttömiksi..Ainiin ei ne pakkiksen maailmanparhaat asiantuntijat sellasta sanaa sanavarastostaan tunne, Sanakirjassa se on kohdassa a niinkuin arbetslös
 
Ainakin mitä itse tunnen niin LMU:n kuin TUM:n sekä yhden kappaleen FH Münchenin opiskelijoita, maksaa opiskelut noin 500e / lukukausi. Tai sitten ne kusettanu mua, vitun germaanit.

Joo, nimellisiä maksuja toki on. Aivan kuten Suomessakin pakollinen ylioppilaskunnan ja YTHS:n maksut.

Tarkoitin lähinnä oikeasti maksullisia opintoja, jollainen tuollainen 500 euron maksu ei todellakaan ole. Jos ossiosavaltion asukas haluaa Baijerin osavaltion yliopistoon, niin se maksaa oikeasti rahaa.

Bensassa voi saksassa olla hyvinkin kovempi vero, eilennä sitä eräässa Baijerinosavaltiossa olevassa miljoonakylässä sai 1.35e/litralta, näin ihan ihkaomin silmin. Ihan huvikseen myyvät vaan tappiolla, tyhmät lapinpolttajat.

Sorry, tarkoitin dieseliä eli tupaöljyä. Pahoittelen epätarkkuutta. Niin tai näin, Saksa ei ole mikään kevyen verotuksen paratiisi.
 
Sen myönnän että saksa ei mikään veroparatiisi ole, suoraansanottuna täällä on sinkuille esim aika ryöstöverotus.

Sentakia tosimiesten maa onkin punavalkoristilippuinen enkä tarkota nyt tanskaa..

http://studieren.de/studium-studiengebuehren.0.html
Ei tuolla mainita kyllä mitään että opiskelu Baijerissa on sen kalliimpaa ex -DDR:äläisille kuin muillekkaan saksalaisille (tai eu-kansalaisille, Baijerissa siis max 1000 euroa vuosi. Täytyy myöntää että on toi nimellinen, kun vrt. Usaan, mutta ei se nimellinen ole verrattuna suomen YTHS-maksuun
 
Herrallahan itsellä on varmaan 100 000 euron vuositulot ja kokemusta useammista maista. Jos kerran keskusteluun kuuluu henkilöön käyvä hyökkääminen.
Ota tosta lisää nenäliinoja niin saat jatkaa tuota itkuvirttäsi. Tunnen useita henkilöitä jotka työskentelevät ja asuvat ulkomailla, kyllä he ovat päässeet sinne ihan suomalaisin paperein. He tosin ovatkin panostaneet asiaansa, toisin kuin sinä joka lähinnä keksit 'sitku'-oljenkorsia. Tiedän myös tyyppejä jotka ovat opiskelleet koko tutkintonsa kohdemaassa ja sen jälkeen työllistyneet.

Itse työskentelen ja asun Suomessa ja tulot on riittävät mun kulutustasoon. Ei mulla ole siihen mitään valittamista. Ulkomaille menen jos siihen mielenkiintoa on ja rahkeet sattuvat riittämään, Suomesta olen saanut ilmaisen korkeakoulututkinnon ja loput on sitten omissa käsissä.

Ja töissä mä täällä olen, eli se siitä työllistyvyydestä.. Sitä mä vaan meinasin että helpottaa se ehdottomasti jos kohdemaassa on jotain edes kouluttautunutkin..
Voi helpottaa. Ei sitä kukaan sulle takaa siltikään.

Ja se ei suomen ylikouluttautumisongelmaa poista jos mä vapaaehtosesti maksan tai en. Täällä selkeästi vaan kommunistit huutelee, kun puhutaan itseä ristiin kokoajan. Ihanko vakavissaan suomessa ei ole minkäänlaista ylikouluttautumista? Toivottavasti herrat itse pääsevät työttömiksi..Ainiin ei ne pakkiksen maailmanparhaat asiantuntijat sellasta sanaa sanavarastostaan tunne, Sanakirjassa se on kohdassa a niinkuin arbetslös
Jos halutaan puhua ristiriidoista niin tarjoilet itse niitä tuossa aiemmassa tekstissäsi yllin kyllin. Kommunistiksi en tunnustaudu, mutta kiitos tuosta parhaasta kortista sen Adolf-kortin jälkeen. Suomessa koulutusmääriä tulisi kyllä ehdottomasti laskea sekä koulutusta kehittää(en ole kieltänyt muuten sitä missään vaiheessa), kritiikkini sinun kohdallasi kohdistuu siihen kuinka valittelet siitä että koulutuskin takaa sinulle vain pätkätöitä ja paskaduunia. Reaalimaailmassa vain asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin Indican päässä.

Eikö sun pitäisi itsenäisenä ihmisenä ottaa sitten vastuu itsestäsi tai vaihtoehtoisesti pitää se turpa kiinni? Tiedostan itse että voin joskus jäädä työttömäksi ja siksi pidänkin työttömyysturvan olemassaoloa hyvänä asiana. Koulutuksen maksullisuutta en kannata.
 
Ota tosta lisää nenäliinoja niin saat jatkaa tuota itkuvirttäsi. Tunnen useita henkilöitä jotka työskentelevät ja asuvat ulkomailla, kyllä he ovat päässeet sinne ihan suomalaisin paperein. He tosin ovatkin panostaneet asiaansa, toisin kuin sinä joka lähinnä keksit 'sitku'-oljenkorsia. Tiedän myös tyyppejä jotka ovat opiskelleet koko tutkintonsa kohdemaassa ja sen jälkeen työllistyneet.

Sähän mut varmaan ihan helvetin hyvin tunnetkin, Taidatkin olla oikea ylipäällikkö

Itse työskentelen ja asun Suomessa ja tulot on riittävät mun kulutustasoon. Ei mulla ole siihen mitään valittamista. Ulkomaille menen jos siihen mielenkiintoa on ja rahkeet sattuvat riittämään, Suomesta olen saanut ilmaisen korkeakoulututkinnon ja loput on sitten omissa käsissä.


Voi helpottaa. Ei sitä kukaan sulle takaa siltikään.

Kuka mistään takaamisista mitään puhunutkaan on? Lainoja taataan jos taataan, tolla ostetaan todennäköisyyksiä, parannetaan tsäänssejä ts.

Jos halutaan puhua ristiriidoista niin tarjoilet itse niitä tuossa aiemmassa tekstissäsi yllin kyllin. Kommunistiksi en tunnustaudu, mutta kiitos tuosta parhaasta kortista sen Adolf-kortin jälkeen. Suomessa koulutusmääriä tulisi kyllä ehdottomasti laskea sekä koulutusta kehittää(en ole kieltänyt muuten sitä missään vaiheessa), kritiikkini sinun kohdallasi kohdistuu siihen kuinka valittelet siitä että koulutuskin takaa sinulle vain pätkätöitä ja paskaduunia. Reaalimaailmassa vain asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin Indican päässä.

Suomessa koulutettujen asema on huono koska edjykeisson edjykeisson edjykeisson ja 70% ikäluokasta koulunpenkille. Ainiin täällä inttenetin beverlyhilssissä kukaan ei tunne työttömiä tai pätkätöissä olevia tai muutenvaan tyhjän arvan saaneita. Mä en niihin kuulu kuulutko itse?

Eikö sun pitäisi itsenäisenä ihmisenä ottaa sitten vastuu itsestäsi tai vaihtoehtoisesti pitää se turpa kiinni? Tiedostan itse että voin joskus jäädä työttömäksi ja siksi pidänkin työttömyysturvan olemassaoloa hyvänä asiana. Koulutuksen maksullisuutta en kannata

Samat sanat, sivuaako toi sun avautuminen mitenkään threadin aihetta, ja koutuluksen maksullisuuttakaan et kannata, pitäisikö suomen anoa YK:lta tai EU:lta rahaa että kouulutus olisi ilmaista, nythän se ei sitä ole. Maksat siitä ilosta että saat nähdä tarpeetonta ylikoulutusta, How clever..
.

Sry. jos matkin rankkuria ;)
 
Sähän mut varmaan ihan helvetin hyvin tunnetkin, Taidatkin olla oikea ylipäällikkö
Kunhan vain muodostan susta kuvan noiden sun lässytysten perusteella. Saamaton vätys jolla tekosyitä riittää.

Kuka mistään takaamisista mitään puhunutkaan on? Lainoja taataan jos taataan, tolla ostetaan todennäköisyyksiä, parannetaan tsäänssejä ts.
Sinä väitit että on aika hiljaista päästä töihin suomalaisella tutkinnolla ulkomaille. Sanon että se on paskapuhetta, lisäksi tämä jälkimmäinen lauseeni tarkoitti että se tutkinto ulkomailla ei sinulle sitä työpaikkaa sieltä takaa. Haenko lisää rautalankaa vai pitääkö sun tapauksessa piirtää väriliiduilla?

Suomessa koulutettujen asema on huono koska edjykeisson edjykeisson edjykeisson ja 70% ikäluokasta koulunpenkille. Ainiin täällä inttenetin beverlyhilssissä kukaan ei tunne työttömiä tai pätkätöissä olevia tai muutenvaan tyhjän arvan saaneita. Mä en niihin kuulu kuulutko itse?
No siinäpä vasta huonosti muotoiltu virke. Tyydyn toteamaan että tunnen toki työttömiä ja pätkätyöläisiä, yritin vain sinulle aiemmin sanoa että tuo esille tuomasi väite "koulutus takaa vain paskaduunia ja työttömyyttä" on typerä. Kuten jälkeenpäin itsekin ulkomaiden opiskelusta puhuttaessa mainitset, on se koulutus pelkästään todennäköisyyksien parantamista. Ei sen koulutuksen tule sulle mitään taata, vaan antaa sulle jonkinlaisia eväitä siihen aihepiiriin liittyen. Kukaan ei kiellä erottumasta siitä koulutettavasta massasta. Vai oletko nyt edelleen eri mieltä?

Samat sanat, sivuaako toi sun avautuminen mitenkään threadin aihetta, ja koutuluksen maksullisuuttakaan et kannata, pitäisikö suomen anoa YK:lta tai EU:lta rahaa että kouulutus olisi ilmaista, nythän se ei sitä ole. Maksat siitä ilosta että saat nähdä tarpeetonta ylikoulutusta, How clever...
Toisin kuin sinä, en kirjoita itkunsekaisia kitinöitä siitä kuinka koulutus on perseestä eikä anna sinulle riittävää kompetenssia oikeastaan mihinkään. Siitä olen siis samaa mieltä että koulutusta tulee kehittää, kuten yllä mainitsinkin. Maksan mielelläni siitä ilosta että sitä koulutusta kehitetään ja se opiskelijalle ilmainen opetus(piti tarkentaa nyt tuokin vielä sinulle niin ehkä sisäistät viimeinkin) on saatavilla myös muille.

Elä yritä leikkiä Rankkuria kun ei tuosta tule lasta eikä paskaa.
 
Back
Ylös Bottom