anteeksi, seuraa helvetinmoinen romaani ja poliittinen kannanotto:
Vai politiikkaan.. Mä en usko koko edustukselliseen demokratiaan, siksi haluaisinkin sveitsin mallia käyttöön. Mä en voisi politiikkaan lähteä kun kerta ei suomessa ole tasan ketään puoluetta joka ajaisi edes lähelle samanlaisia arvoja kuin itse ajan, eli sosialismin viimeistenkin häntien katkomista ja suomen siirtämistä kertalaakista markkinatalousmaaksi (aka. pois esim apteekkiluvat ja taksiluvat jne, elinkeinovapaus, pois koulutuskiintiöt ja koko se ajatusmaailma että virkamiehet osaavat päättää pään tarkkuudella kuinka monta tradenomia tarvitaan 2030-luvulla jne miten koulutuskiintiöt päätetään) Sen siis korjaisin yksinkertaisesti erottamalla moisia viisvuotissuunnitelmia (taitaa taas suoraan olla kopioitu harppi-saksaa ja neuvostoliittoa) tekevät virkamiehet. Siis hyökkäisi suomalaista viranomaisuskovaisuutta vastaan kaikin keinoin.. Suomessa ei osata ottaa itse minkäänlaista vastuuta tekemisistä, ja odotetaan että valtio hoitaa asiat.. Ton haluaisin lopettaa yksinkertaisesti "hieman" julkista sektoria karsimalla
Muutenkin koko tämän valtio on meidän isi ja äippä ja meiän PITÄÄÄ maksaa korkeita veroja, että saadaan ILMAISET (insert here) palvelut- asenteen haluaisin lopettaa. Mikään EI ole ilmaista ja julkissektorin pyörityksessä rahan kohdentaminen on vähän mitä on ja rahan hukkaantumiskerroinkin varmasti aika suuri.
Kaksoisstandardeja vihaan: Herjaat eliittiä netissä saat parivuotta linnaa, myyt vesiviljelyjärjestelmiä joita voidaan käyttää sussiunatkoon HUUUMEIDEN (tarkoituksella 3-u kirjaimella) valmistamiseen, joudut syytteeseen, omistat kunniakansalaisuuden ja suojavärin, salakuljetat puolentoista millin eestä Khattia (joka tiettävästi oikeasti ON vaarallisempi huuuuuuuuuuuume kuin Ganjabis) saat pitää 2/3 rikoshyödystä aka. tulla rikkaaksi!, mun suomessa myöskin jokainen rikos aiheuttaa karkoituksen, ihan sama vaikka mistä sodasta joku on tullut, sitä suuremmalla syyllä tulisi tajuta sellainen asia että jos sinne somaliaan ei halua ei tee rikoksia, jos tekee, niin tervemenoa sinne takas sitte. Ei se mun vika oo jos joku somali ei senvertaa tajua että riskeeraa karkoituksen, sitte jos nakki napsuu sitte eiku banaanilaivalla takas. simple as that.
Tosin mä kyllä lopettaisin kaikenmaailman pakolaisuuden samantien, sillä tehokkaampaa apua oisi käyttää sama raha kohdemaahan, jossa on "hieman" halvempaa kuin suomessa.
Senlisäksi työvoimapulasta itkemisen lopettaisin kokonaan, siis valtion eri toimielinten taholta. Se on markkinataloudessa sellanen juttu nääs että jos sitä työntekijää et töihin saa niin sun pitää alkaa tarkistamaan sitä mitä niistä pitää maksaa.. Jos et saa toimintaasi kannattavaksi se on sitte konkurssi, eikä niin että sä sanot lempikaveripoliitikoille että tarttettaisko tällästä ilmaisen työvoiman takia järkättävää pikkukurssia millä saahaa mun sohvatehdas tekemää voittoa, mä sitten maksan sulle vaalirahaa. Kyllä vapaa markkinatalous tarkoittaa myös sitä että myös työnANTAJAT joutuu kilpailemaan tarvitsemistaan tekijöistä toisten työnantajien kanssa, ja palkkojen tulee siis joustaa niin alas kuin ylöspäinkin. Jos ei yrittäjä markkinoilla pärjää, keksii sitten jotain millä alkaa pärjäämään tai laittaa sen lapun luukulle. Ihan turha itkeä työvoimapulaa! Varsinkaan kun sellaista ei ole, ja toisekseen jos olisi,on AIVAN mahdotonta ennustaa etukäteen 20 vuotta virkamiesten toimesta että kuinka suuri se tulee olemaan ja missä kaikkialla, ei sellaista kristallipalloa ole keksittykkään, sikäli jos olisi se oisi kyllä aikalailla suomen uusi nokia kun niitä alettaisiin vääntämään..;)
Eli ihan turhaa rahantuhlausta pitää siellä niitä neuvostoliittoa eläviä kommareita virkamiehissä jotka pää punasena laatii laskelmia suunnitelmatalouden nimissä siitä mikä on työvoimatarve kouvolan terveyskeskuksen vuodeosastolla vuoden 2025 maaliskuun kolmannen päivän aamuvuorossa, onko se rouva jaatinen (nyt 60v kaupantäti) silloin kenties syötettävä puurolla vai kelpaako vain suklaamousse? Ts. suomi on täynnä virkamiehiä jotka laatii työvoiman ja koulutuksentarve-ennusteita ja eihän tollaisia VOI ennustaa, annettaisiin markkinatalouden hoitaa resurssien allokointi, niin ehkä ei olisi nuorisotyöttömyys 35%, tai akateeminen työttömyys olemassaoleva ongelma?
Toisinsanoen meikä karsisi aika kovalla kädellä julkishallintoa, niinkuin edellisessä viestissäkin hain.
Miksi en sitten itse lähde politiikkaan on seuraava: Koska konsensus, olisin median ajojahdin ja naureskelun kohteena oleva fasisti,rasisti,natsi,amerikkamielinen imperialistisika, köyhien tappaja, äärioikeistolainen, sanoinko rasisti tai natsi? Ei ikipäivänä olisi mitään mahdollisuutta päästä läpi, ja mä en henkilökohtaisesti kannata tälläistä aikuisten päiväkotia kuin suomi on, niin en kyllä periaatteesta myöskään liity mihinkään puolueeseen tai äänestä niitä. Suomessa on NIIN täysin idioottimaista meininkiä, suomella ja suomalaisilla oisi ainesta vaikka maailman rikkaimmaksi maaksi, osaamista ja tietotaitoa löytyy laajalta skaalalta, vastuunottoa, rikastumisen nälkää, menestyksentahtoa ja yritteliäisyyttä ei. nää kaikki kaatuu holhousvaltioon ja ihmeelliseen tasa-arvokäsitykseen millä arvotetaan yhteiskuntaa, sitä parempi maa mitä pienemmät tuloerot ja mitä vähemmän on rikkaita? Kyllä mä henkilökohtaisesti ennemmin sveitsissä asuisin, siellä ON mahdollisuus jos on fiksu ja yritteliäs tienata käteen enemmin kuin suomessa lääkärit tienaa bruttona, sekä siellä todellakin voi olla tosi köyhä ja myydä itseään huumeiden toivossa Zürichin langstrassella (jossa muuten mullekkin tyrkytettiin koksua 50fr / gramma) Saksankin meininki miellyttää enemmin vaikka verot onkin kovat, kyllä saksassakin näkee köyhiä ja Bentley-kuskeja samana päivänä. JA juuri nämä erot on ne jotka pitää ihmiset yrittämässä parempaa ja talouden toiminnassa!
ja vastaus Siviksen kysymykseen, mä en oikeastaan tiedä, koska liberaalia mussa on: laillistaisin kannabiksen (=ja ainakin kaikki muutkin huumeet joihin ei liity välitöntä yliannostuskuoleman riskiä, ne voisi lailllistaa valvotusti käytettäviksi), pudottaisin veroja kautta linjan, eritoten auto ja alkoholiverot vapauden nimissä, mulle tärkein arvo on henkilökohtainen vapaus) toisaalta konservatiivia (vastustan homojen AVIOliittoa, saahan niille kehittää vaikka mitä muita erinimisiä liittoja mutta avioliitto pitää olla vain normaaliparisuhteille, vastustan vapaata maahanmuuttoa (sosiaaliturvan hyväksikäyttäjiä, työperusteinen maahanmuutto länsimaista on hyvä juttu teretulemast kaikki ihkut italialaistyttöset, vastustan kulttuurinrikastuttamista, mikä länsimaisessa sivilisaatiossa onniin hirveää että se pitää hävittää, jos ei halua asua patriarkaalisten pahisten valkoisten miesten kanssa samassa maassa, voi vaikka muuttaa Saudeihin tai Afrikkaan ja kääntyä muslimiksi?, sekä kannatan eurooppalaista kristittyä kulttuuria, joka kuitenkin on luonut koko maailman vaurauden)