Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Mike vois laittaa tästä ilmotuksen tonne etusivulle niin saaitais tälle topicille vähän näkyvyyttä!

Mielenkiintoista nähdä minkälaiset tulokset tähän on tullu vaalipäivään mennessä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos puolue on värvänny kantavaks voimakseen Olavi Mäenpään niin kannattaa tosiaan miettiä, että kannattaako antaa ääntä sinne...

Täytyy myöntää, että tyypin gooletettua uskottavuuspisteet hävisi, kun wikistä ilmestyi joku karjalalippis hemmo esille :) Mites toi hemmo on sidoksissa tuohon puolueeseen?
 
Lisätkää Liberaalit listaan, kiitos.
 
No kerroppa Strummann millainen suhtautuminen (poliittis-)taloudellisiin asioihin sitten on "oikeaa".
 
No kerroppa Strummann millainen suhtautuminen (poliittis-)taloudellisiin asioihin sitten on "oikeaa".

En ole ottanut kantaa siihen, onko jokin suhtautuminen oikeaa. Olen hieman yllättynyt, että esimerkiksi Pakkiksella ollaan melko EU-kriittisiä Persujen kannatuksesta päätellen.
Ei vasemmistolaisuudessa siis mitään pahaa ole. OLin vain yllättynyt, että vasemmistolaisia on täällä niinkin paljon.
 
Luulen että suurin osa kiinnittää huomiota vain persujen pakolaispolitiikkaan. Itse luin heidän poliittisen ohjelman läpi mikä löytyy heidän nettisivuiltaan ja siellä on kyllä mukana myös aika vasemmistolaisia ajatuksia. Hieman tuntuu että kun mamu -politiikka tehoaa tällä hetkellä hyvin halutaan vasemmisto näkemykset pitää julkisesta keskustelusta poissa.

Itse olen tullut siihen tulokseen etten voi äänestää persuja edes protesti äänenä. Sen verran vasemmistolaisuus persuissa häiritsee vaikka monet heidän näkemyksensä onkin oikeita ja tällä hetkellä tuntuu että poliittisissa keskusteluohjelmissa fiksuimmat keskustelijat ovat juuri perussuomalaisia.
 
Ruotsissa sentään arvostetaan Suomen pakolaispolitiikkaa:
Ruotsin pääministeri Fredrik Reinfeldt kehuu Suomen pakolaispolitiikkaa, kertoo Verkkouutiset.

Ruotsin omaa pakolaispolitiikkaa Reinfeldt kritisoi. Hän pitää järjestelmää sekä liian laajana että tehottomana.

Pääministerin mielestä Ruotsi ottaa väkilukuunsa suhteutettuna liikaa pakolaisia. Oleskelulupapäätöksen tekeminen kestää liian kauan, keskimäärin jopa kolme kuukautta.

"Ruotsilla on opittavaa Suomesta. Suomi tekee nopeasti päätöksen siitä, kenelle oleskelulupa myönnetään", Reinfeldt sanoi Verkkouutisille.

Reinfeldt syyttää epäonnistuneesta pakolaispolitiikasta aiempia sosiaalidemokraattihallituksia.

Pakolaiskysymys on Ruotsissa esillä etenkin siksi, että maassa pidetään syksyllä valtiopäivävaalit.
 
Mä en tajua miksi EU-kriittisyyttä pidetään automaattisesti vastahankaisena vasemmistolaisuutena, takapajuisuutena ynnä muuna sellaisena. Perinteisesti Pohjoismaita on pidetty poliittis-taloudellisesti suhteellisen homogeenisena alueena. Suomi lähti kuitenkin 90-luvulla sooloilemaan. Suomi on esimerkiksi AINOA Pohjoismaa joka on mukana eurossa (ottanut käyttöön kyseisen valuutan)! Mitä helevettiä me siis suoraan sanottuna sellaisessa valuuttajärjestelmässä tehdään, kun meitä lähimmät valtiot eivät kyseiseen valuuttajärjestelmään ole mukaan lähteneet? Norja ja Islanti eivät edes kuulu EU:hun. Minkä takia tämän pienen valtion, Suomen, on täytynyt luovuttaa itsemäärämisoikeutensa tuollaiselle epädemokraattiselle ylikansalliselle instituutiolle, jota viedään eteenpäin PUHTAASTI isojen jäsenmaiden ja suuryritysten intressien toimesta? Siellä voidaan sitten Matti Vanhasen toimesta pyydellä anteeksi kivoissa "tärkeissä pöydissä, joissa asioista päätetään".
 
^ Tuo EU-kriittisyys nyt ei ole ainoa asia, jossa vasemmistolaisuus näkyy. Se näkyy siinä koko meiningissä, jossa ollaan köyhän kansan etuja ajamassa.
 
http://muutos2011.fi/
Muutos 2011 on rekisteröity puolueeksi

Muutos 2011 on kansanliike, jonka keskeiset periaatteet ovat suora demokratia, Suomen kansalaisten etu ja sananvapaus.

Suomen valtio on kansalaistensa edunvalvontakoneisto. Suomen kansalaisia ovat kaikki, joilla on Suomen lakien mukainen Suomen kansalaisuus kieleen, uskontoon tai etnisyyteen katsomatta. Suomen kansalaisten etu on asia, jonka ainoastaan Suomen kansalaiset itse voivat tietää. Poliitikot, virkamiehet tai ylikansalliset instituutiot eivät voi päättää kansalaisten puolesta, mikä heidän etunsa on. Se, mikä on kansalaisten etu, on vain kansalaisten päätettävissä. Suomen kansalaisten etu on selvitettävissä kahdella toisiaan tukevalla asialla; suoralla demokratialla ja sananvapaudella.

Muutos 2011 ehdottaa Suomeen Sveitsin mallista suoran demokratian järjestelmää. Suora demokratia tarkoittaa sitovia kansanäänestyksiä, joita kansalaiset itse voivat järjestää. Sitovat kansanäänestykset toimivat sekä kunnallisella että valtakunnallisella tasolla. Muutos 2011 ehdottaa, että kansanäänestys tavallisesta laista järjestettäisiin 35 000 ihmisen aloitteesta. Kansanäänestys perustuslain muuttamiseksi tai korkean virkamiehen erottamiseksi järjestettäisiin 43 000 ihmisen aloitteesta. Lisäksi sitova kansanäänestys on järjestettävä aina perustuslakia muuttaessa tai säädettäessä lainsäädäntöä, joka vaikuttaa kansalaisten perustuslaillisiin oikeuksiin.

Sananvapaus on demokratian kulmakivi. Ilman mahdollisimman laajaa sananvapautta aito demokraattinen keskustelu vaikeutuu tai käy mahdottomaksi. Suomen kansalaisten sananvapautta ei tule kaventaa ennakkosensuurijärjestelmillä tai tulkinnanvaraisella lainsäädännöllä. Sananvapautta pitää pyrkiä vaalimaan ja sen toteutumista maailmanlaajuisesti edistämään. Lähdesuojaa ja muita vapaan tiedonvälityksen kannalta tärkeitä periaatteita tulee suojella määrätietoisesti. Sananvapautta ja muiden ihmisoikeuksien on toteuduttava myös tietoverkoissa.

Muutos 2011 on täysin uudenlainen puolue Suomen historiassa. Muutos 2011 syntyi halusta muuttaa nykyistä hallintojärjestelmää toimimaan kansalaisten ehdoilla. Muutoksen tavoiteohjelma ja keskeiset periaatteet muotoiltiin Internetissä julkisesti satojen toisilleen entuudestaan tuntemattomien ihmisten yhteistyönä. Muutoksen säännöt on laadittu siten, että puolueesta ei voi muodostua yhden ihmisen henkilökulttia. Esimerkiksi puheenjohtajuus on rajoitettu kahteen peräkkäiseen kauteen.

Suomi on demokratian edelläkävijämaa. Suomi oli ensimmäinen valtio, joka antoi naisille yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Nyt Suomella on mahdollisuus olla uudelleen demokratian edelläkävijä antamalla jokaiselle kansalaiselleen yleisen ja yhtäläisen oikeuden päättää yhteisistä asioista. Suora demokratia on toiminut Sveitsissä 150 vuotta, eikä ole mitään syytä, miksi se ei voisi toimia Suomessakin. Suomen kansalaiset eivät ole tyhmiä, eikä kukaan tiedä heitä paremmin, mikä on hyväksi heidän elämälleen.
 
^ No aika kusessa olisi Suomen vientiteollisuus jos ei kuuluttaisi Eu:hun. Aika merkittävä kauppa-alue Suomelle kuitenkin tuo Eu. Tosin en itsekkään mikään Eu innokas ole mutta kun sellainen kerran on luotu, näen aika hankala vaihtoehtona Suomen kokoiselle maalle ja taloudelle pysytellä tuollaisesta liittoutumasta poissa.

edit: tämä siis sivikselle.

edit2: Perussuomalaisten ohjelmasta on helppo lukea suoraan ja rivien välistä että yritysten ja pääoman verotus tulisi heidän mielestä kiristää ja muutenkin valtion määräysvaltaa talouselämässä kasvattaa.
 
^ No aika kusessa olisi Suomen vientiteollisuus jos ei kuuluttaisi Eu:hun. Aika merkittävä kauppa-alue Suomelle kuitenkin tuo Eu. Tosin en itsekkään mikään Eu innokas ole mutta kun sellainen kerran on luotu, näen aika hankala vaihtoehtona Suomen kokoiselle maalle ja taloudelle pysytellä tuollaisesta liittoutumasta poissa.

En halua kuulostaa mulkulta, mutta nimenomaan tämä osa-alue tästä EU-keskustelusta jäi jotenkin väliin esimerkiksi Suomen EU-kansanäänestyksen yhteydessä. Ei mulla vapaakauppa-aluetta vastaan mitään sinänsä ole. Kyllähän Norja ja Islanti esim. kuuluvat Euroopan talousalueeseen (ETA). Norja käy siis kauppaa EU:ssa täysin samoilla ehdoilla kuin EU-maat.

Norjan itsemäärämisoikeutta ei kuitenkaan ole viety pois toisin kuin Suomen. EU-komissio, EU-tuomioistuin ja EU-parlamentti eivät sanele Norjalle kuinka tulee tanssia. Suomelle sen sijaan sanelevat. Tämä on se ratkaiseva ero ETA- ja EU-jäsenyyden välillä. Suomi on EU:n nettomaksaja, Norja ei. Tai Norja kyllä olisi (öljytulojen vuoksi), mutta kun ei se kuulu EU:hun! :D

Suhtautuminen EU:hun onkin mielestäni monien "oikeistolaisten talousliberaalien" ajattelussa jotenkin paradoksaalista. He kannattavat EU-jäsenyyttä, mutta EU-jäsenyydellä Suomi ei maksimoi taloudellista hyvinvointiaan, vaan tekee persnettoa, koska Suomi on nettomaksaja. Miten tämä EU-jäsenyys on siis perusteltavissa, kun samat edut saavutettaisiin ETA-jäsenyydellä?

Ruotsi on myös päässyt taantumasta eroon nopeammin oman valuutan vuoksi, vaikka taantuman alkuvaiheessa siellä kotimaiset hinnat nousivatkin. Vienti alkoi kuitenkin vetää valuutan ulkoisen arvon heikennettyä ja arvioiden mukaan Ruotsi selvisi vähin vahingoin taantumasta.
 
Täytyy myöntää, että tyypin gooletettua uskottavuuspisteet hävisi, kun wikistä ilmestyi joku karjalalippis hemmo esille :) Mites toi hemmo on sidoksissa tuohon puolueeseen?

On Vapauspuolueen Eduskuntavaaliehdokas ja todennäköisesti ykkösääniharava. Sai 2007 joku 4000 ääntä kuitenki...mieshän on myös nyrkkeilytuomari ja suuri Soinin ja Halla-ahon vihaaja.

Onkohan moni mahtanut edes huomata tuota vasemmistoasiaa?

Eiköhän tuo ole esille tullut jo aika moneen otteeseen.

Se näkyy siinä koko meiningissä, jossa ollaan köyhän kansan etuja ajamassa.
Joo, on se vittu älytöntä, että kehtaavat olla kansan etuja ajamassa! Helvettiin tollaset puolueet. Enemmän kepulaista omaan pussiin vetämistä ja kansan kusettamista.
 
Joo, on se vittu älytöntä, että kehtaavat olla kansan etuja ajamassa!

Niin siis köyhän kansan. Itse olen hieman itsekäs ja äänestän sellaista puoluetta/ehdokasta, joka ajaa vaikkapa korkeastikoulutetun ja kohtalaisen hyvätuloisen kansanosan etua, koska itse kuulun kyseiseen ryhmään. Mutta hienoa nähdä, että täällä on paljon altruisteja.
 
Niin siis köyhän kansan. Itse olen hieman itsekäs ja äänestän sellaista puoluetta/ehdokasta, joka ajaa vaikkapa korkeastikoulutetun ja kohtalaisen hyvätuloisen kansanosan etua, koska itse kuulun kyseiseen ryhmään. Mutta hienoa nähdä, että täällä on paljon altruisteja.

Ja köyhänki viä! Hyi saatana.

Ja niinku Cthulhu sanoi niin PS:a äänestetään sen takia että kukaan ei halua tänne niitä sun uskonveljiä lisää. Ei vasemmistolaisuuden tai "köyhän kansan asialla olemisen" takia.
 
Back
Ylös Bottom