Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Ja köyhänki viä! Hyi saatana.

Niin. Jokainen tyylillään, mutta itse itsekkäänä ihmisenä äänestään puoluetta, jonka koen ajavan minun etujani, enkä sellaisen joka profiloituu köyhän kansan puolueena.

Ja niinku Cthulhu sanoi niin PS:a äänestetään sen takia että kukaan ei halua tänne niitä sun uskonveljiä lisää.

No mutta sehän on mukavaa, että siinä sivussa saadaan köyhän kansan asiat kuntoon ja vähän EU-kriittisyyttäkin lisää! ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeesus liittyi, tai siis meinaan että Johtajamme Halla-aho *käsi yläviistoon* liittyi tänään Perussuomalaisiin. Kolme sieg...tai siis eläköön-huutoa!!
 
Niin. Jokainen tyylillään, mutta itse itsekkäänä ihmisenä äänestään puoluetta, jonka koen ajavan minun etujani, enkä sellaisen joka profiloituu köyhän kansan puolueena.


No mutta sehän on mukavaa, että siinä sivussa saadaan köyhän kansan asiat kuntoon ja vähän EU-kriittisyyttäkin lisää! ;)

Niinpä, jokainen tyylillään. Käsittääkseni PS ei kuitenkaan ole profiloitunut köyhien puolueena. Ainakaan kovinkaan monen muun kuin sinun silmissäsi.

Sulla on yllättävän kova luotto PS:iin vaikket edes äänestä heitä.

Jeesus liittyi, tai siis meinaan että Johtajamme Halla-aho *käsi yläviistoon* liittyi tänään Perussuomalaisiin. Kolme sieg...tai siis eläköön-huutoa!!

Achtung! Mestarista tuli siis Puolueen jäsen :D
 
Itse asiassa minua vituttaa huomattavasti äänestää Persuja. Olin Kokoomuksen jäsen noin miljoona vuotta mutta Kataisen ajan Kokoomus on minulle vain Sekoomus. Kannatan hyvin oikeistolaista politiikkaa ja minun mielestäni köyhät voivat suksia vittuun. Köyhyydestä pääsee eroon opiskelemalla ja tekemällä työtä eikä valittamalla.

Jostain syystä Kokoomus ei kuitenkaan aja enää suomalaisten asiaa vaan heille(kin) maahanmuuttajat näyttävät olevan suomalaisia tärkeämpiä.

Vaikka pidän Persuja juntteina kommareina niin he ovat kuitenkin ainoa puolue, joka ei ole tekemässä Suomesta Afrikkaa. Niin ja tunnen Jussin monia vuosia kauemmin mitä hän on ollut julkisuuden henkilö ja jos Jussi on Perussuomalainen niin kuka minä olen väittämään vastaan...
 
Ei tässä oikein tiedä ketä äänestää. Taidanpa ettii kohteeni sitten niiden vaalikoneiden avulla. Se kuka täyttää seuraavat kriteerit, saa ääneni.

- Tasaveroprosentti
- Ajaa sellaista maahanmuuttopolitiikkaa, joka ajaa kansan/EU:n kansalaisten etuja. Ei pakolaisille.
- Liberaalia päihdepolitiikkaa. Eli vastuu yksilölle,nuuska ja kannabis takaisin veroituksen piiriin.
- EU:sta liittovaltio tulevaisuudessa.
- Kirkollisvero irti verotuksen piiristä. Maksakoon kirkon jäsenet "jäsenmaksuja" yms. ilman automaattista verotusta.
- Pakkoruotsi valinnaiseksi kieleksi ja ruotsin kielen erityisaseman lakkautus.
- TV-maksu veroituksen piiriin. Huom. maksu sisältäisi ainoastaan televisio/tietoliikenneverkon riittävän ylläpidon sotilaallista tai muuta erityistilannetta varten. Ylen ohjelmien ainoa katsottava ohjelma, eli lätkän mm-kisat mainoskanaville niin kuin ne menee muutenkin. Fst hankkikoon rahoituksen muuta kautta jos onnistuu tai menee lakkautettavaksi.
- Metsästystutkinto valinnaiseksi kurssiksi peruskouluihin.

Tuossahan noita :)
 
Mielenkiintoinen tosiaan tämä oikeisto/vasemmisto asettelu juuri Perussuomalaisten kannalta, kun Soini on mm. maininnut seuraavaa: "Myös paavin antikommunistinen ote ja ajatukset siitä ”ettei marxismiin ja ateismiin pidä sopeutua” herättivät minussa positiivista kaikua."

Hyvin on mediapelinsä mies pelannut, kun oikeistosympatioista ei juuri puhuta, ja kannattajat ovat valmiita nielemään kaikki lieveilmiöt, jota puolueen murskavoitto tulee väistämättä aiheuttamaan, kunhan vain saadaan "larpata" oikean maahanmuuttopolitiikan varjolla, niin muulla sen jälkeen ei sitten enää olekaan juuri mitään väliä.
 
Mä olen pohtinut Kokoomuslaisia ehdokkaita, koska pääasiassa pyrin äänestämään puoluekannasta riippumatta järkeviä ihmisiä mutta pitää sanoa, että Kari Rajamäen kysymys eduskunnassa ja Kataisen "raivostuminen" ja tätä kautta vastauksen välttely saa niskakarvat koholle. Tuollaisissa tilanteissa luottamus poliitikkoon romahtaa ja rajusti.
 

Kokoomuksen uskottavuus oikeistopuolueena on tippunut mun silmissä myös. Kumarrellaan vähän joka suuntaan: pakkoruotsikysymyksessä suomenruotsalaisille, vihreille äänestäjille, duunareille ''työväenpuoleena'' ja sitten omille mantralle ''työn verotusta muutetaan kannustavammaksi'', vaikka kokonaisveroaste on silti korkea tai taitaa noustakin. Ja sitten Stubbin pitää ottaa missiokseen koko maailman parantaminen ja ''globaalin vastuun täyttäminen''. Ei ääntä varmaan tipu, jos ei ääni muutu kellossa.
 
Hyvin on mediapelinsä mies pelannut, kun oikeistosympatioista ei juuri puhuta, ja kannattajat ovat valmiita nielemään kaikki lieveilmiöt, jota puolueen murskavoitto tulee väistämättä aiheuttamaan, kunhan vain saadaan "larpata" oikean maahanmuuttopolitiikan varjolla, niin muulla sen jälkeen ei sitten enää olekaan juuri mitään väliä.

Ei tässä minusta ole mitään epäselvää, PS on vasemmistopuolue jota äänestetään myös oikeistolaisesti ajattelevien keskuudessa nimenomaan siitä huolimatta. En kyllä näe persuissa juuri mitään oikeistolaista, koko tapa sotkea persut oikeistoon saattaa olla peruja vasuritoimittajien yms. halusta saada jonkinlainen mielleyhtymä persujen ja natsien välille.

Suurten puolueiden linjat ovat niin lähellä toisiaan, että tuntuu aika triviaalilta äänestää sen perusteella siirretäänkö verotuksen painopistettä 0,3% hallituskauden aikana, kun toisaalta tiettyjen puolueiden linjojen välisissä eroissa saattaa ratketa onko suomessa etnisiä suomalaisia vaikkapa 80% vai 95% prossaa kansasta vaikkapa 2040. En ymmärrä alkuunkaan tuota maahanmuuttokysymyksen vähättelyä, oli siitä mitä mieltä tahansa (tai ymmärrän halun vähätellä kysymyksen merkitystä, mikäli haluaa yleiseurooppalaisen monikulttuurisen trendin etenevän myös Suomessa).
 
Ei PS ilmeisesti olekaan ihan niin kommunistipuolue kuin Struumann toivoisi:


Taloustutkimus teki Ylen uutisille tutkimuksen Perussuomalaisten kannattajista helmikuussa 2009. Otos oli n 8500. Se on pätevä paperi, tosin pian päivityksen tarpeessa.

Tutkimuksen mukaan Perussuomalaiset lukeutuu poliittiseen keskustaan, olematta Suomen Keskusta. Perussuomalaiset on todellinen työväestön puolue. Omasta kokemuksesta tiedän, että todellisia pienyrittäjiä on puolueen äänestäjä- ja kannattajakunnassa huomattavan paljon.

Vasemmisto-oikeisto-asteikolla 1-10, Perussuomalaiset saavat arvon 5,4; suomalaisten keskiarvo on 5,5. Siis aivan aavistuksen keskustasta vasemmalle. Puheet äärioikeistosta ovat naurettavia ja perusteettomia. Siksi sillä leimaaminen ei yksinkertaisesti toimi. Valhe ei vedä.
 
Ei PS ilmeisesti olekaan ihan niin kommunistipuolue kuin Struumann toivoisi:

Toiveesta ei toki ole kysymys. Ja tämän havainnon on täällä tehnyt näköjään aika moni muukin...

Taloustutkimus teki Ylen uutisille tutkimuksen Perussuomalaisten kannattajista helmikuussa 2009. Otos oli n 8500. Se on pätevä paperi, tosin pian päivityksen tarpeessa.
 
Perussuomalaisten kohdalla edelleen aliarvioidaan mielestäni populismin osuus puolueen julkisuuskuvassa, ja lisäksi se, että merkittävä osa sen uusista äänestäjistä tulee hyppäämään kelkkaan myös sen vuoksi, että voidaan sanoa vaalien jälkeen äänestäneensä vaalien suurinta voittajaa, ja täten olla voittajan puolella, politiikan sisällöstä riippumatta.

Täten en pidä lainkaan mahdottomana Perussuomalaisten ennakoitua suurempaa vaalivoittoa, verrattuna edes siihen mitä tällä hetkellä gallupit kertovat.
 
Onko PS ainoa puolue joka harrastaa populismia?ja vasuri puoluekin vielä.
Eli ihan sama äänestänkö vasemmistoa tai perussuomalaisia?
Vihreät on varmaan oikeisto.
 
Nyt kun mainitsit, niin monet Vihreiden kansanedustajista tuntuvat edustavan aika mukavasti isossa kaupungissa asuvan korkeasti tuetun pakoloisen etuja.
Korjasin pari kirjotusvirhettä.
 
Korjasin pari kirjotusvirhettä.

Oletko siis sitä mieltä, että monet Vihreiden kansanedustajista eivät tunnu edustavan isossa kaupungissa asuvan korkeasti koulutetun ja kohtalaisen hyvätuloisen ihmisen etuja?

Sinulla on muuten nyt taas sellainen hieman provosoiva ja ikävä kirjoitustyyli. Muistapa miten viimeksi kävi, kun sinulla oli samanlainen "kausi" menossa.
 
Sinulla on muuten nyt taas sellainen hieman provosoiva ja ikävä kirjoitustyyli. Muistapa miten viimeksi kävi, kun sinulla oli samanlainen "kausi" menossa.
Mike suuttui työnantajansa kiusaamisesta.

En mä ole käsittääkseni kenellekään vittuillu täällä? Vai otitko tuon vittuiluna? Ja henkilökohtaisuutena?
 
Mike suuttui työnantajansa kiusaamisesta.

Hyi sinua nettikiusaajaa!

En mä ole käsittääkseni kenellekään vittuillu täällä? Vai otitko tuon vittuiluna? Ja henkilökohtaisuutena?

Mielestäni vastasit kommenttiini provosoivalla ja ikävällä tavalla.


Oletko siis sitä mieltä, että monet Vihreiden kansanedustajista eivät tunnu edustavan isossa kaupungissa asuvan korkeasti koulutetun ja kohtalaisen hyvätuloisen ihmisen etuja?
 
Back
Ylös Bottom