Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"En ole päättänyt" tms. voisi olla myös vaihtoehtona, uskoisin että tälläisiä on aika lailla. Itsekin olen ollut aika lailla puolueuskollinen, mutta en kiveen kirjoittaisi mitään vaihtoehtoa tässä vaiheessa. Vastauksien melko vähäisestä määrästä johtuen persujen kannattajien määrä on uskoaksi aika lailla ylikorostunut ainakin tässä vaiheessa.
 
Täytyy sanoa, että menee kyllä itseltäkin ääni Perussuomalaisille todennäköisesti seuraavissa vaaleissa, jos sieltä vaan löytyy suinkin järkevä ehdokas äänestettäväksi. Mua ei edes tää maahanmuuttopolitiikka niin hirveästi kiinnosta, mutta noi ns. established-puolueet on ryssineet asiansa niin päin seiniä ettei niille voi ääntään antaa. Vaalirahaskandaalit, lautakasat ynnä muut. En luota niihin enkä arvosta niitä. Kaippa tää on sitten sellainen protestiääni. Demarit menee Urpilaisen johdolla vaan entistä syvempään suohon. Ja kenellä ne sen korvaa? Heinäluomalla? Joo, se jätkä on nähty. GSP:tä lainaten "I was not impressed with your pérfórmancé." Kepu on ihan floppi: Kepun pääministerit ei selviä millään helvetillä edes yhtä vaalikautta loppuun saakka, vaan jättää leikin kesken kuka mistäkin syystä. Kepu pettää aina. Kokoomuksesta tulee mieleen vaan Marco Bjurström ja Jari Sarasvuo. Tai siis joku niiden yhdessä luoma keksintö. Vihreistä ei tarvi edes puhua, ja samaan kategoriaan menee VL, KD ynnä muut.

Oma arvio: PS kolmen suurimman puolueen joukossa 2011.

Samaa mieltä. Persut on protestiääni, keskisormen näyttö nykypolitiikalle.
 
Galluppi lisätty, äänestäkää mahdollisimman paljon, niin saadaan semmoinen tuhat ääntä, jonka pitäisi vastaa lopullista vaalitulosta jos porukka on täysin heterogeenistä.

Tota olettamusta tuskin kannattaa tehdä.

"En ole päättänyt" tms. voisi olla myös vaihtoehtona, uskoisin että tälläisiä on aika lailla. Itsekin olen ollut aika lailla puolueuskollinen, mutta en kiveen kirjoittaisi mitään vaihtoehtoa tässä vaiheessa. Vastauksien melko vähäisestä määrästä johtuen persujen kannattajien määrä on uskoaksi aika lailla ylikorostunut ainakin tässä vaiheessa.

En tiedä onko galluppi tarkoitus pitää vaaleihin asti auki vai kysyä juuri nyt, että mitä puoluetta äänestäisi, jos vaalit olis huomenna. Jos ensimmäinen vaihtoehto on kyseessä niin sitten tota EOS-kohtaa ei ole syytä lisätä.

Samaa mieltä. Persut on protestiääni, keskisormen näyttö nykypolitiikalle.

Tän takia PS tulee todennäköisesti menestymään vaaleissa, varsinkin jos heillä on täyspäisiä ehdokkaita ja ihan tosissaan mietitty puolueohjelma (ei siis pyöri pelkän maahanmuuton ympärillä).
 
Olen muuten vähän yllättynyt persujen ehdokastarjonnasta (Pirkanmaan vaalipiirissä), fiksun oloista sakkia. Löytyy useita dippa-inssejä, inssejä, sairaanhoitajia, yrittäjiä ym. Yllättynyt siksi etten muista millaista ehdokasmateriaali oli viime vaaleissa, kun en silloin vielä tainnut niin kovin tarkkaan seuratakaan asioita.

Enkä nyt meinaa sitä, että arvostaisin vain koulutettuja ihmisiä, mutta vie mielestäni vähän pohjaa persujen haukkumiselta (persut muka kouluttamatonta ja työtöntä sakkia).
 
Jaahas...kukaan ei ole vielä vihreitä äänestänyt:D

Jos joku sattui katsomaan äskettäin ajankohtaista kakkosta, niin otan osaa. Sinnemäki vs. Soini väittely. Sinnemäki inisi niin perkeleesti, että vieläkin korvissa vinkuu. Voiko olla noin säälittävää ja naurettavan ulosannin omaavaa puoluejohtajaa? Ei saatana.
 
Linkki siihen väittelyyn. Täähän alkaa olla jo selkeesti vaalikamaa. :D
http://areena.yle.fi/video/1335575

Sinnemäellä on erikoinen intonaatio, joka heittelee kesken lauseen ja lisäksi tuntuu, että hän yliartikuloi sanoja. En tiedä onko kyseessä puhevika vai tekeekö tuon tahallaan. Jos tekee tuon tahallaan, niin aivan mielettömän raivostuttavaa.
 
Jaahas...kukaan ei ole vielä vihreitä äänestänyt:D
nyt on joku menetetty sielu korjannut senkin vihreen :D
 
Harmi että Persut on niin vasuri puolue että pikkasen hankala mennä äänestään niitä edes protestiksi. Miksei oikeistossa ole tarjolla mitään protesti puolueita...
 
Mitäs oikeistoa olet nykyisestä "oikeistosta" löytänyt?

Mutta, ällös huoli, kun tarpeeksi tilanne menee etiäpäin, niin löydät sieltä oikeistosta sellaisia puolueita, joita ei veronalennukset kiinnosta.

Sad but true.
 
Mitäs jos tästä äänestyksestä saisi pikku mainoksen johonkin, vaikka etusivulle, niin useampi eksyisi äänestämään. Nyt tuntuu siltä, että otos ei ole kovonkaan homogeeninen tällä hetkellä.
 
Mitäs oikeistoa olet nykyisestä "oikeistosta" löytänyt?

Mutta, ällös huoli, kun tarpeeksi tilanne menee etiäpäin, niin löydät sieltä oikeistosta sellaisia puolueita, joita ei veronalennukset kiinnosta.

Sad but true.

Nojoo, demarit ja kokoomus on kyllä ihan kuin naapurin kaksi kakaraa, kauempaa ei erota kumpi metelöi. Ja keskusta niiden "maalais" serkku...
 
Nojoo, demarit ja kokoomus on kyllä ihan kuin naapurin kaksi kakaraa, kauempaa ei erota kumpi metelöi. Ja keskusta niiden "maalais" serkku...

Valtapuolueethan äänestää kaikista isoista asioista täsmälleen samalla tavalla. Et siinä valossa se on ihan sama antaako äänensä "vasurille" vai "oikeistolle" jos valtapuolueita äänestää.
 
En taatusti äänestä ensi vaaleissa, tää suomen politiikka on niin nähty. Esimerkiksi nyt tulee tämä bensan hinnan nosto ilmastoverukkeella mieleen. Tän maan kantavia poliittisia perusideoita näkyy olevan: Työvoimareservin haaliminen ja ylläpito, ylikoulutuksen ja maahanmuuton avulla--> saadaan pidettyä palkkataso mukavan alhaisena vrt länsimaiset kilpailijamaat. Verotuksen nosto kaikenlaisten verukkeiden avulla--> saadaan suitsittua elintasoa kuriin ja pidettyä velalliset nöyrinä hallintoalamaisina, kun ei kerta jää mitään yli niin pysyypä nöyrinä, ja asuntojen hinnat kun on saatu kivalle monacolaiselle tasolle, niin grynderit tykkää ja ihmiset tekee nöyrästi mitä käsketään, parinkin sadan tonnin velka neukkukuutiosta pitää työmotivaation kohdillaan vähän huonomminkin ehdoin.
kansalaisten haitaksi tulevien eu-määräysten sokea noudattaminen ihmisiä rankaisevissa asioissa ja vastaankapinointi kaikessa mistä olisi kansalaisille etua-->kuten bensa-asia sekä esimerkiksi autovero
ruotsinkielen aseman väkisin ylläpitäminen->siksi että eliitti taatusti on sitä myös tulevaisuudessa, sekä että ihmisten kielenoppimista rajoitetaan (ei tavalliset tyypit läheskään kaikki voi omaksua kahta isoa maailmankieltä jos pitää käyttää aika koulussa ruotsintunneille, ei kieltenoppiminen nyt kaikilta vaaan suju) jolla pidetään nöyrät veronmaksajat tulevaisuudessakin sellaisina, ettei ne vaan lähde muihin maihin
sekä tietenkin poliitikkojen ykköspäämäärä ei suinkaan ole edustaa kansaa ja ajaa maan etua vaan edustaa itseään ja ajaa lompakkonsa etua.

Mä en sellaselle paskasakille Mun Hyväksyntää anna, eli jos joku ei oikeasti takaa että ilmastohössötyksestä luovutaan, maahanmuuttoa suitsita, ylikoulutustilanteelle tehdä jotain, ruotsinkielen asemaa pureta ja autoveroa poisteta, niin mä en perkele mee mun ääniä sitten antamaan ollenkaan. Korkeintaan meen kirjoittamaan rivouksia lappuun jos vaivaudun ylipäänsä äänestyspaikalle.

kun suomi nyt on vientitalous, niin täällä ei vissiinkään nähdä tarpeelliseksi pitää huolta ihmisten elintasosta ja ostovoimasta vaan yritetään kilpailla halvoilla osaavilla koulutetuilla ihmisillä ja kun yksityinen kulutus ei kai merkkaa näille, niin sitten se on vaan niin.

Jos mä saisin valtaa niin itsehän alentaisin työvoiman sivukuluja, sosiaaliturvaa, irtisanomissuojaa (ja samalla kieltäisin vuokratyön), kulutusveroja, julkista sektoria, ruotsin kielen aseman muuttaisin samanlaiseksi kuin saamen kielen nyt, poistaisin autoverotuksen, alentaisin polttoaineverotusta ja nostaisin nopeusrajoituksia, lakkauttaisin maahanmuuton nykymuodossa kokonaan (jos ihmisiä tarvitaan, muodostaa nykyiset EU-maat aivan riittävän väestöpoolin vaikeimminkin täytettäviin positioihin, turha on haalia ihmisiä sen alueen ulkopuolelta) ja vapauttaisin välittömästi kaavoituksen sekä laittaisin lain että asuntolainaa saa vain 50% asunnon hinnasta, muut rahat on saatava käsiin itse. Onhan se kumma että suomessa, joka on EU:n harvimmin asuttu maa, voi asunnot maksaa tälläisiä hintoja kuin nykyisin. Senlisäksi tietenkin vaaliteemanani olisi kohtuus poliitikoillekin, eli palkanalennusten ajaminen ja mun listan edustajille palkka kohtuulliset 3000e/kk ja loput vaikkapa hyväntekeväisyyteen, ihan symbolisena eleenä, sillä mä uskoisin että jos haluaa edustaa kansaa, niin silloin motiivin tulee olla joku muu kuin henkilökohtainen hyöty
 
Indican kanssa hyvin pitkälle samaa mieltä. Olen pitänyt itseäni aina oikeistoliberaalina jos poliittinen suuntautumus pitäisi sanoa. Selasin tuossa äkkiseltään tuon vapauspuolueen nettisivut läpi kun en tuollaisesta puolueesta ollut isommin kuullut. Ainakin mitä perustietoa puolueesta osiossa mainittiin vaikutti olevan ihan järki puhetta, tosin suppeasti siinä silti asioita käsiteltiin niin paha mitään tarkemmin sanoa. Kannattaiskohan heille antaa ääntä vai ovatko edes edustettuina Oulun vaalipiirissä?
 
Indican kanssa hyvin pitkälle samaa mieltä. Olen pitänyt itseäni aina oikeistoliberaalina jos poliittinen suuntautumus pitäisi sanoa. Selasin tuossa äkkiseltään tuon vapauspuolueen nettisivut läpi kun en tuollaisesta puolueesta ollut isommin kuullut. Ainakin mitä perustietoa puolueesta osiossa mainittiin vaikutti olevan ihan järki puhetta, tosin suppeasti siinä silti asioita käsiteltiin niin paha mitään tarkemmin sanoa. Kannattaiskohan heille antaa ääntä vai ovatko edes edustettuina Oulun vaalipiirissä?

Jos puolue on värvänny kantavaks voimakseen Olavi Mäenpään niin kannattaa tosiaan miettiä, että kannattaako antaa ääntä sinne...
 
Todennäköisesti ääni menee jollekulle joka ei pääse eduskuntaan, olen sen tainnut joskus mainitakin. Eipähän ainakaan tule huonoa omaatuntoa kun joku vitun idiootti on päättämässä asioista joilla on tapana mennä vituiksi tässä maassa. Onneksi kolmas maailmansota syttyy kohta ja sen jälkeen perustetaan maailmanhallitus, ei tarvitse miettiä enään mitään. Joo mä olen lukenut liikaa David Ickea ja tykkään foliohatuista.

http://www.promerit.net/suomalainen_vaalipetos.htm

Vittu kun vaan vituttaa koko ajan. Onneksi en ole yksin - ehkä jotain joskus tapahtuu.
 
Aika hyvin persujen ehdokas Mr Sinisalo pisteli A-talkin pakkoruotsi keskustelussa. Kyllä oli RKP:n edustajan Anna-Maja Henrikssonin perustelut niin teennäisiä... "ruotsin kieli kuuluu yleissivistykseen".

Ja hieman yksinkertainen ja subjektiivinen lehtori Anu Koivunen. Koska hän oli sattunut päätymään töihin ruotsiin tulisi kaikkien suomalaisten opiskella ruotsia koska koskaan ei voi tietää jos vaikka lähtee ruotsiin töihin.

http://atuubi.yle.fi/ohjelmat/a_talk
 
En taatusti äänestä ensi vaaleissa, tää suomen politiikka on niin nähty. Esimerkiksi nyt tulee tämä bensan hinnan nosto ilmastoverukkeella mieleen. Tän maan kantavia poliittisia perusideoita näkyy olevan: Työvoimareservin haaliminen ja ylläpito, ylikoulutuksen ja maahanmuuton avulla--> saadaan pidettyä palkkataso mukavan alhaisena vrt länsimaiset kilpailijamaat. Verotuksen nosto kaikenlaisten verukkeiden avulla--> saadaan suitsittua elintasoa kuriin ja pidettyä velalliset nöyrinä hallintoalamaisina, kun ei kerta jää mitään yli niin pysyypä nöyrinä, ja asuntojen hinnat kun on saatu kivalle monacolaiselle tasolle, niin grynderit tykkää ja ihmiset tekee nöyrästi mitä käsketään, parinkin sadan tonnin velka neukkukuutiosta pitää työmotivaation kohdillaan vähän huonomminkin ehdoin.
kansalaisten haitaksi tulevien eu-määräysten sokea noudattaminen ihmisiä rankaisevissa asioissa ja vastaankapinointi kaikessa mistä olisi kansalaisille etua-->kuten bensa-asia sekä esimerkiksi autovero
ruotsinkielen aseman väkisin ylläpitäminen->siksi että eliitti taatusti on sitä myös tulevaisuudessa, sekä että ihmisten kielenoppimista rajoitetaan (ei tavalliset tyypit läheskään kaikki voi omaksua kahta isoa maailmankieltä jos pitää käyttää aika koulussa ruotsintunneille, ei kieltenoppiminen nyt kaikilta vaaan suju) jolla pidetään nöyrät veronmaksajat tulevaisuudessakin sellaisina, ettei ne vaan lähde muihin maihin
sekä tietenkin poliitikkojen ykköspäämäärä ei suinkaan ole edustaa kansaa ja ajaa maan etua vaan edustaa itseään ja ajaa lompakkonsa etua.

Mä en sellaselle paskasakille Mun Hyväksyntää anna, eli jos joku ei oikeasti takaa että ilmastohössötyksestä luovutaan, maahanmuuttoa suitsita, ylikoulutustilanteelle tehdä jotain, ruotsinkielen asemaa pureta ja autoveroa poisteta, niin mä en perkele mee mun ääniä sitten antamaan ollenkaan. Korkeintaan meen kirjoittamaan rivouksia lappuun jos vaivaudun ylipäänsä äänestyspaikalle.

kun suomi nyt on vientitalous, niin täällä ei vissiinkään nähdä tarpeelliseksi pitää huolta ihmisten elintasosta ja ostovoimasta vaan yritetään kilpailla halvoilla osaavilla koulutetuilla ihmisillä ja kun yksityinen kulutus ei kai merkkaa näille, niin sitten se on vaan niin.

Jos mä saisin valtaa niin itsehän alentaisin työvoiman sivukuluja, sosiaaliturvaa, irtisanomissuojaa (ja samalla kieltäisin vuokratyön), kulutusveroja, julkista sektoria, ruotsin kielen aseman muuttaisin samanlaiseksi kuin saamen kielen nyt, poistaisin autoverotuksen, alentaisin polttoaineverotusta ja nostaisin nopeusrajoituksia, lakkauttaisin maahanmuuton nykymuodossa kokonaan (jos ihmisiä tarvitaan, muodostaa nykyiset EU-maat aivan riittävän väestöpoolin vaikeimminkin täytettäviin positioihin, turha on haalia ihmisiä sen alueen ulkopuolelta) ja vapauttaisin välittömästi kaavoituksen sekä laittaisin lain että asuntolainaa saa vain 50% asunnon hinnasta, muut rahat on saatava käsiin itse. Onhan se kumma että suomessa, joka on EU:n harvimmin asuttu maa, voi asunnot maksaa tälläisiä hintoja kuin nykyisin. Senlisäksi tietenkin vaaliteemanani olisi kohtuus poliitikoillekin, eli palkanalennusten ajaminen ja mun listan edustajille palkka kohtuulliset 3000e/kk ja loput vaikkapa hyväntekeväisyyteen, ihan symbolisena eleenä, sillä mä uskoisin että jos haluaa edustaa kansaa, niin silloin motiivin tulee olla joku muu kuin henkilökohtainen hyöty

Hyvää tekstiä Indicalta! Mars vaan ehdolle saat ääneni, olen kanssasi jokaisessa asiassa samaa mieltä.

Itse menen tosin äänestämään persuja, syyn nyt tietää kaikki. Ainut järkipuolue nykyään, muita puolueita ei erota toisistaan.
 
Back
Ylös Bottom