Digikamera?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
<b>Canon Powershot A60 </b>

Muuten lähentelee ominaisuuksiltaan A70 mallia mutta 2.1 megapixels.
Yksi sana riittää kuvamaan koko kameraa :kakka:

Automaattitarkennus on todella :kakka:
Tarkkoja kuvia on suht lähietäisyydeltä mahdoton saada, tarkennus menee aina vituralleen. Kohta alan epäilemään onko tässä valmistusvirhe..
Käsi asetuksilla saa hieman parempi fotoja. Mutta automaattinen toiminta olisi pop.

Verrattuna ikivanhaan ixus-malliin tämä A60 on :1:
Ixukset :5:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dogi sanoi:
Helsingin Hakaniemessä sijaitsevan Studio Hannu Lehmusvuoren hintoja:

Sony DSC-P 72 264,30€
Canon PowerShot A70 277€

Jaa-a, varmaan noista jompikumpi. Vai eikös tuosta A70:stä tullut uudempikin versio, A75?

Kumpikohan noista nyt sitten olisi parempi?

lepex sanoi:
Sony DSC-P 72 264,30€
Canon PowerShot A70 277€

Ai niin, tarkoitin siis toki että kumpikohan noista olisi parempi, Sony vai Canon?
Tietääkö kukaan Sonyn videonkuvausominaisuuksista?

Canonillahan saa kuvattua 30sekunnin pätkiä...

voin suositella lämpimästi pentax optis s, tästä on tullut uudempikin malli s4, helkutin hyvä ja pieni.

Pentax Optio S4
KAUPPA HINTA
Kalefoto 475 €
Top Shot 479 €
Teledesk 499 €

Optio S
KAUPPA HINTA
Kalefoto 375 €
Pondwell 378 €
Top Shot 395 €
Data Vuorinen 400 €
Teledesk 425 €
Verkkokauppa.com 435 €

lepex sanoi:

Liikkuva kuva
(Iso) 640 x 480, (keskikoko) 320 x 240, (pieni) 160 x 120
Liikkuvan kuvan kesto
Enintään kolme minuuttia kuvakoon ja muistikortin tallennuskapasiteetin mukaan

eli saa kolmen minuutin pätkiä ja todella harvinaisen isossa koossa. edes uudemmilla (esim. a80) canoneilla ei saa noin isoa videokuvaa.

screwdriver sanoi:
<b>Canon Powershot A60 </b>

Muuten lähentelee ominaisuuksiltaan A70 mallia mutta 2.1 megapixels.
Yksi sana riittää kuvamaan koko kameraa :kakka:

Kas.. jos ei ole maanantai-kappale, tai jos eroa A70:een ei todellakaan muuten ole, niin aika ihme juttu. Aikoinaan olen A40:n omistanut, ja siihen varsin tyytyväinen suhteessa olin. Nykyisin useammallakin kaverilla on tuo A70 (kenelläkään ei A60:stä), ja mitä olen näillä kameroilla kuvannut, niin selvästi parempia ne ovat olleet mm. automaattitarkennuksen suhteen kuin A40 - olisi oma valintani, jos perussarjan digipokkaria ainoaksi kamerakseni olisin ostamassa (tai sitten A80, mutta sitä en ole kokeillut).
Itse kuvaan EOS D30:llä, johon tietysti kaikkia kameroita tulee sitten aina verrattua.

metalman sanoi:
Liikkuva kuva
(Iso) 640 x 480, (keskikoko) 320 x 240, (pieni) 160 x 120
Liikkuvan kuvan kesto
Enintään kolme minuuttia kuvakoon ja muistikortin tallennuskapasiteetin mukaan

Tarkoitat kai A70:ä? Vai mitä? :)

dogi sanoi:
Helsingin Hakaniemessä sijaitsevan Studio Hannu Lehmusvuoren hintoja:
Ja ei, minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen kaupan kanssa, kunhan vaan vilkaisin mihin hintaan nuo kamerat voisivat irrota.

:confused:

Miten voi olla näin halvat hinnat?!? Hinnat hakkaavat verkkokaupankin hinnat mennen tullen! Canon A70 277€ , Sony DSC-P8 326€
Ei helevetti...
Voinko tarjota kaljan tästä linkistä?
:kippis1:

Ole hyvä.

verkkokaupassa ei kamerat oo mitenkään erityisen halpoja .. kannattaa käyttää mbnetin hintaseurantaa (jos joku nyt ei oo siitä vielä kuullut).

Niin, tai sitten ostaa halvemmalla Suomesta.
Tuo www.nettivuori.com on kyllä niin halpa, etten lähde mistään tilailemaan. Gigantti tosin menee varmaan alemmas vielä tuossa... saa nähdä miten käy.
Tosin, ehkä olis reilua ostaa tuo kamera sieltä mistä sen saa ensin halvemmalla, Gigantti pitäköön ylihintaisen vehkeensä, vaikkakin ne myisivät sen samalla kuin mistä sen saa niitä halvemmalla.
Technikdirect on selailtu läpi, ei ole aivan halvin muttei kalleinkaan.

käsittääkseni gigantti ei mene alemmas jos kyseessä on postimyyntiliike? niin tietysti jos tuolla nettivuorella on joku liikekkin jossain niin sitten. Toimiiko tuo muuten käytännössä, ei oo ikinä tullu mieleen käydä kysymässä..

lepex sanoi:
Ai niin, tarkoitin siis toki että kumpikohan noista olisi parempi, Sony vai Canon?
Tietääkö kukaan Sonyn videonkuvausominaisuuksista?

Sonylle menee videota niin paljon kuin kortille mahtuu, 640x640 ja olikohan 180x180 tjsp. 128MB kortille siis n. 6min & matalammalla resolla toista tuntia.

Itsellä kallistui Sonyn puolelle netissä olevien testikuvíen ja sarjakuvausmahdollisuuden perusteella. Ja onpa toi rajoittamaton videokuvausmahdollisuuskin jo ansainnut paikkansa. Sony vaatii kaksi paristoa/akkua, Canon muistaakseni neljä? Sonyn mukana tulee myös akut ja laturi, ei kummoinen, mutta menettelee.

metalman sanoi:
Toimiiko tuo muuten käytännössä, ei oo ikinä tullu mieleen käydä kysymässä..

Kyllä Gigantti menee samaan hintaan, vähintään. Soitin eilen illalla vielä Gigantin osastopäällikölle jonka kanssa puhuin ja sanoi että kyllä joutuvat reagoimaan hintoihin. Eli jos tavaraa on järkevällä toimitusajalla (5-10pvä) saatavana niin Gigantti tulee samaan hintaan. Verkkokauppa.comin hintoihin eivät lähde koska siellä on niin isot jonot tavaralle.

Eli toimii.

Sony DSC-P8:ssa on uusittu akku, joka kestää paljon kauemmin kuin tavalliset sormiakut, jopa NiMHit. Olen varmaan kallistumassa tuon puoleen. Tuo videokuvausmahdollisuus on sellainen josta kannattaa maksaa verrattuna Canon A75:een tai A70:een. Samoin tuo parempi akku. Ja Canoneihinhan joutuu ostamaan vielä uudet akutkin ja laturin.

lepex sanoi:
Kyllä Gigantti menee samaan hintaan, vähintään. Soitin eilen illalla vielä Gigantin osastopäällikölle jonka kanssa puhuin ja sanoi että kyllä joutuvat reagoimaan hintoihin. Eli jos tavaraa on järkevällä toimitusajalla (5-10pvä) saatavana niin Gigantti tulee samaan hintaan. Verkkokauppa.comin hintoihin eivät lähde koska siellä on niin isot jonot tavaralle.

Kertokaa minulle mikä tuossa Gigantin käytössä on pointti? Ymmärrän kyllä sen miksi pudottavat hintansa aina alimman tasolle ja asiakkaan puolelta ymmärrän vielä senkin että tilataan ulkomailta jos saa huomattavasti edullisemmin, mutta mikä ihmeen järki on etsiä halvin suomalainen yksityisyrittäjä, mennä Gigantiin kertomaan paljollako hän tuotteitaan myy ja sitten ostaa sama tuote suurelta ylikansalliselta firmalta samaan hintaan millä joku suomalainen yrittäjä sitä myy? En nyt tarkoita että Lepex olisi ryntäämässä Giganttiin mutta tälläistä kuitenkin ilmeisesti puuhataan. Logiikka ei aivan aukea meikäläiselle, ehkä olen vähän :david:

jos vaihtoehto
a) tilaan kameran helsingistä hintaan 500? + postikulut ja odotan pari päivää, pahimmassa tapauksessa pidempään.
b) käyn sanomassa gigantissa että "kahtokee, hesassa myytävänä tuo kamera hintaan 500?" ja he laskevat hinnan 495?:een.

valitsen b:n koska saan tuotteen nopeammin ja olen pihi paskiainen! :)

Itse ostin Canin PowerShot A70:n, ja olen ollut tyytyväinen.

Saksasta tilaamalla saa ainakin hintaan 239 € + postikulut. Englanninkieliset käyttöohjeet saa tulostettua netistä.

Tosiaan kannattaa tutustua ohjeisiin, jos tilaa ulkomailta www.digikamera.net:stä.

Tuossa pari otosta:
Pilkkikuvia

Zener sanoi:
Itse ostin Canin PowerShot A70:n, ja olen ollut tyytyväinen.

Saksasta tilaamalla saa ainakin hintaan 239 € + postikulut. Englanninkieliset käyttöohjeet saa tulostettua netistä.

Tosiaan kannattaa tutustua ohjeisiin, jos tilaa ulkomailta www.digikamera.net:stä.

Tuossa pari otosta:
Pilkkikuvia
Pixmania.com:ista saa useimpia kameroita myös halvalla jos ulkomailta tilaa.

dogi sanoi:
mikä ihmeen järki on etsiä halvin suomalainen yksityisyrittäjä, mennä Gigantiin kertomaan paljollako hän tuotteitaan myy ja sitten ostaa sama tuote suurelta ylikansalliselta firmalta samaan hintaan millä joku suomalainen yrittäjä sitä myy?

Eihän se reilua olekaan, enkä niin aio tehdäkään. Mielestäni tällaisessa tapauksessa on reilua ostaa kamera mistä sen saa ensimmäisenä halvalla. Eri asia on sitten, jos on toisena osapuolena tämän yrittäjän tilalla joku toinen ketju, silloin se on ihan sama.
Aion ostaa kamerani Nettivuorelta, kunhan nyt vain tietäisi minkä ostaa.

Elämä on täynnä valintoja.

Nyt on tullut toinen vaihtoehto Sony DSC-P8:n tilalle, Konica Minolta Dimage Z1 tai G500. Hieman kalliimpia ovat kuin Sony tai Canon mutta Z1:ssä on 10x zoomi, vastaa normaalikamerassa 38 – 380 mm. ja G500:ssa on 5 Megapixeliä.... tosin tuo G500 on vanhempaa tekniikkaa jo, ei sillä voi edes nauhoittaa kuin 30 sekunttia 15 fps (320 x 240).

Eli Konicassa objektiivi olisi aivan ehdoton...Tiedä nyt sitten näistäkin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom