Digikamera?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Pokkaridigikameraa jos olisin nyt ostamassa niin en ostaisi canonin A-sarjaa, vaan mieluummin sijoittaisin ainakin hiukan parempaan S-sarjaan.
Mutta, mutta kun noita hintoja katselin niin noista S-sarjan kameroistahan pyydetään ihan sika hintaa, kun vertaa taas G-sarjaan?
Ilmeisesti ihmiset ovat valmiita maksamaan "tyylikkäästä" designista, kameran ominaisuuksien kustannuksella.
Täytyyhän se myöntää, että onhan nuo G-sarjan kamerat aika rumia verrattuna S-sarjaan, mutta näyttävät ne sentään jo hiukan kameroilta ja istuu käteen paremmin. ;)

Tässä ZeiZei:lle jotain tietoa A70:stä:

* Max Resoluutio 2048x1536
* 3x Zoom-objektiivi (optinen)
* 3.2x Zoom (Digi)
* 3,1 milj pikselin CCD-kennot
* itselaukaisu 10s
* AiAf-kolmepistetarkennus
* 16Mt muisti
* 315g (ilman akkua ja CF-korttia)
* 6,4 x 10,1 x 3,2 cm
* 4kpl AA-paristoja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse maksoin tuosta S-30 designista juuri sen takia, että saan lykättyä sen povariin ja napattua nopeita bongauksia sieltä sun täältä :) G-sarjalaiset taitaa olla hitusen kookkaampia eikä oikein siihen tarkoitukseen sovellu, muuten kyllä loisto kameroita.

Originally posted by Ripe
Itse maksoin tuosta S-30 designista juuri sen takia, että saan lykättyä sen povariin ja napattua nopeita bongauksia sieltä sun täältä :) G-sarjalaiset taitaa olla hitusen kookkaampia eikä oikein siihen tarkoitukseen sovellu, muuten kyllä loisto kameroita.
Tottahan se on, että G-sarjalaiset on hiukan isompia. Tosin mitä pienempi/kevyempi ja huonommin käteen sopiva kamera, niin yleensä sitä enemmän epätarkkoja kuvia (noin yleistettynä). Vaikka kuuluhan nuo G:kin vielä pokkarisarjaan. Seuraavaa sarjaa voikin kutsua jo kameraksi, mutta harvalla kuitenkaan on oikeaa tarvetta digijärkkäriin.

Olet pysynyt kuitenkin oikeassa merkissä. :kippis1: ;)
Onhan noita muitakin hyviä merkkejä, mutta ainoastaan Canonilla tuntuu akku riittävän paljon pidempään kuin muilla. Se ratkaisi valintani silloin kun tein vertailevaa testiä muihin merkkeihin.

Edit:
S-30:n mitat. 112.0 x 58.0 x 42.0 mm, paino 260g
G2:n mitat. 120.9 x 76.6 x 63.8 mm, paino 425 g
Myönnetään on se hiukan paremmin taskuun sopiva... ;)

Originally posted by Pig
Oma suositukseni on lyhyesti: Canon Digital Ixus V3

Ostin tuommoisen jouluna ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Muutamia ominaisuuksia:
- 3,1MB
- 30sekuntia videota jonka tarkkuus 480x640. Eli laatu erittäin hyvä.
- pieni koko, tarkalleen luottokortin kokoinen (itse ostin juuri siksi)

Itse maksoin kuutisen sataa, mutta nyt noita saa varmaan jo viiteen...

Jos jotain miinusta pitää hakea, niin videon ääni on hieman heikkotasoinen. Lieneekö yleinen vika digikameroissa, vai onko jonkun kamerassa moitteeton ääni?

Itselläni lähinnä kiinnostus on tarttunut tähän Ixus V3:seen vaikka kameroista en paljoa tiedäkkään. Pieni, riittävä tarkkuus ja tuo videon koko/tarkkuus ei voi olla pistämättä silmään. Muissa malleissa ei paljoa ole 640x480 luokkaa olevia videopätkien otto mahdollisuuksia. Nuista valotuksista ja muista härdeleistä en sitte taas tiedä hönkäsen pöläystä, joten sen takia herättää kamera vielä himean epäröintiä. Pistäkää nyt vielä jotain kommenttia kamerasta!

Itse olen myös kiintynyt noihin canonin ixus v -malleihin.

Olen katsellut tuota V2-mallia, kun näyttäisi olevan 100e halvempikin kun V3:n.

Onko mitään MERKITTÄVIÄ eroja, jos ihan peruskuvaamiseen haluaa tuon.

Salamavalo on kuulemma ollut aika heikko noissa, joten sisällä otetut kuvat ilman kunnon valaistusta eivät tahdo onnistua.
Mutta muuten ulkonäkö ja koko ihan kohdillaan ja ainakin ulkona tulee todella hienoja kuvia. Näin siis kaverilla, jolla on tosin se perus V-malli, jota ei kait enää edes myydä? :)

Ohjekirjoista

Tilasin juuri Saksasta Canon G3:sen ja tuli sitten mieleen, miten niissä on ohjekirjat. Eli löytyykö ohjekirjasta myös suomi?

Jos jollain olisi tietoa, niin kiittäisin ja kumartaisin. Tosin viikon sisällä se kuitenkin selviää..

Re: Ohjekirjoista

Originally posted by MuscleMemory
Tilasin juuri Saksasta Canon G3:sen ja tuli sitten mieleen, miten niissä on ohjekirjat. Eli löytyykö ohjekirjasta myös suomi?

Jos jollain olisi tietoa, niin kiittäisin ja kumartaisin. Tosin viikon sisällä se kuitenkin selviää..

Jos tilasit NY-camerasta niin tulee saksankielinen manuaali. Netistä saa tulostettua Canonin manuskat suomeksi :thumbs:

http://canon.brochurelibrary.com/

edit: tai jostain muualta.

Eipä löytynyt sieltä kuin mainosesite..:(
Kiitokset kuitenkin vaivannäöstä. Taitaa olla valmistajilla aika nihkeä suhtautuminen manuaalien jakoon. Täytynee sitten isäukolle kädestä pitäen opastaa toiminta.

Originally posted by MuscleMemory
Eipä löytynyt sieltä kuin mainosesite..:(
Kiitokset kuitenkin vaivannäöstä. Taitaa olla valmistajilla aika nihkeä suhtautuminen manuaalien jakoon. Täytynee sitten isäukolle kädestä pitäen opastaa toiminta.

Canon S30 manuaali löytyi netistä...koetan vielä penkoa.

Eipä ollut tuokaan sitä, mitä varsinaisesti etsin. Eli suomenkielistä manuaalia.

Kyllähän sellaisen saa tilattua Suomen Canonilta, mutta hinnasta ei ole tietoa. Jotkut väittävät hinnaksi sata euroa, toiset taas sen olevan ilmainen. Taidanpa soittaa asiakaspalveluun ja kysyä..

Terveppä, Asiallista tekstia Yusulta kameroista, paitsi Canonin hinnat tais mennä vähän pieleen tai sitten tämä threadi on alkanut vuonna kuokka ja kirves.

Olin juurikin kuukausitakaperin saman tilanteen edessä, digikamera pitäis saada mutta pokkareitten optiikka ja automatiikkahelvetit epäilyttivät. No tuli sitten duunireissulla Singaporesta ostettua tuo Canonin G5 ja ihan tyytyväinen olen vehkeeseen ollut. Saksasta tilaamalla saa johonkin 800e varmaankin kyseisen vehjakkeen.

eipä ole paljon kerennyt kuvia vielä räpsimään, ne mitä tuli testimielessä otettua on tuijoteltavissa osoitteessa http://gamedude.klaani.net/~pahvi/gallery

-Janne

Katselin noita hintoja saksassa, eipä niillä paljoa olisi säästänyt kun postimaksutkin tulee päälle joten ostin G3:n verkkokauppa.comista hintaan 780e, Saksassa se olis ollut ehkä satasen halvempi. Päälle tuli tietty suomenkielinen manuaali ja kunnon takuut +2vko palautusoikeus. Niin ja sainhan kameran heti tilattuani, Saksasta olis kestänyt pari viikkoa. Digivideokameran taas tilasin Saksasta, siinä säästi jo 500e. Eipä noita alle 1000e:n tuotteita kannata ulkomailta tilata kun ei siinä loppuenlopuksi säästä montaakaan euroa, imo.

Ei ei ja ei!

Miksi aina jokin Canon?? Markkinamiehet saaneet näköjään taas ihmiset hyvin harhautettua paskaansa. Hyi hyi..:)

Jos hyvää kameraa haetaan niin ehdottomasti seuraava:

Fujifilm Finepix S602Z.

-6 miljoona tehollista pixeliä (SUPER CCD kenno)!
-Maks. Resoluutio : 2832*2128
-6x - optinen zoom!
-Erinomainen makrokuvaus : 1cm!
-Video: 640*480 30fps rajoittamaton määrä. Aivan toista luokkaa kuin esim. Canonin kameroissa!
-Sarjakuvaus jopa 5fps!
-Herkkyysluokitus jopa ISO1600 asti!
-Manuaaliset säädöt (tietysti myös automaattisena).
-Muistikortti : SmartMedia & Compact Flash Type I or II sekä IBM Microdrive!

+ Paljon muuta! Todellakin hintansa arvoinen.

Mm. DpReviewissä saanut lähes täydet 5 tähteä!

Lisätietoa :

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/fuji_finepixs602z.asp

http://www2.fujifilm.co.uk/digital/cameras/s602/index.php?page=tech_specs

Minkä sille voi jos canon tekee hyviä kameroita? Ja tuo fujin kamera on varmaankin vähän kalliimpi, sitä ei ainakaan mbnetin hintaseurannasta tai verkkokauppa.comista löytynyt.. Ja jos HYVÄN kameran haluaa niin Canonilta löytyy paljonkin parempia kuin mainitsemasi..

Tossa kesällä tuli hommattua Canon PS A70. Syitä mallin valintaan:
-aikaisempaa kokemusta Canonin digitaalikameroista - osasin heti perustoiminnot.
-voitti TM testin joku aika sitten - ei varmasti ihan paska.
-pappa sai hankittua kohtuulliseen hintaan
-manuaali suomeksi

Käyttäessä koettua:
-auto-asetuksilla saa mun laatuvaatimukset täyttäviä kuvia nappia painamalla
-ihan hyvät mahdollisuudet säätää manuaalisesti
-sopii hyvin käteen
-asennusksessa ei ongelmia
-erinomainen makrokuvaustoiminto, kunhan saa riittävän valaistuksen (lämpömittarin kapillaariputken pään juotosta kuvatessa pääsivät kuvaan myös lämpömittarin päällä olevat pölyhiukkaset
-toimii kohtalaisesti scannerina
-video on hyvää peruslaatua
-mun tarpeisiin aivan riittävä kamera, johon olen erittäin tyytyväinen

Suositut

Back
Ylös Bottom