Digikamera?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jones sanoi:
Ixus II 299,- ja Ixus S400 399,-

Jos tässä koko- ja hintaluokassa pyöritään, niin kannattaa muistaa myös Casion Exilim Z3 ja Z4, jotka ovat Ixuksia huomattavasti ohkaisempia. Suorituskyky on samaa tasoa. Pyörittelin kädessä ja vertailin Ixusta ja Exilimiä aikanaan kaupassa ja päädyin tuohon Casioon enkä ole katunut. Paitsi nyt kun tiputin ja särjin sen joku aika sitten. Sainpahan hyvän syyn päivittää malliin Z4.

Ja niinkuin jo mainittiin, tuommoinen aina mukana kulkeva pikkukamera on kännikamerana lahjomaton, suorastaan pelottava...

viltteri sanoi:
Kerropa tästä enemmän. Että ilmatteeksi...? Miten pahasti meni rikki? Oliko takuu voimassa? Minulla kävi sama homma Casion kanssa viikonloppuna...
No yks viikonloppu kaveri pyys et saanko katsoa. No annoin, mulla hina kädes ja kaveri otti kameraa ja hihna nykäs niin et kaverin ote petti ja hihna ei pysyny kädes kiinni. No kamera putos linssi ulkona. Lopputulos: Kameran linssi kääntyi hieman eikä mennyt enää sisälle sammuttaessa, ja kuvia ei voinut ottaa. Vein kameran huoltoon ja ei muistaakseni ees kysyneet mitä kävi. pari viikkoa meni ja hain kameran pois. :nolo:

fish sanoi:
Tämä keskustelu on kääntynyt aika Canonvoittoiseksi...

Mutta mitäpä sanotte HP:n kameroista, esim.HP Photosmart 945:stä?

Kävin sitten kuitenkin hakemassa itselleni Ixus 400:n. Vänkä peli. Sitten kun oppisi vielä käyttämään.

PS. Miten mä saan pienennettyä noita lakanankokoisia kuvia vähän pienemmäksi, silleen että saisi esim. sähköpostin liitteeksi (voi kiesus että mä olen kädetön...)

Ohjelmia löytyy mm. Photoshop 7, ImageReady 7, Zoombrowser EX (tuli kameran mukana) ja HP image zone (tuli tietokoneen mukana).

fish sanoi:
Kävin sitten kuitenkin hakemassa itselleni Ixus 400:n. Vänkä peli. Sitten kun oppisi vielä käyttämään.

PS. Miten mä saan pienennettyä noita lakanankokoisia kuvia vähän pienemmäksi, silleen että saisi esim. sähköpostin liitteeksi (voi kiesus että mä olen kädetön...)

Ohjelmia löytyy mm. Photoshop 7, ImageReady 7, Zoombrowser EX (tuli kameran mukana) ja HP image zone (tuli tietokoneen mukana).
Photoshopissa saat ainaki pienennettyy. Image -> Image size tuolta pienennät kuvaa.

fish sanoi:
Kiitos. Mutta miten tuo toimii... installoin sen, mutta mutta mutta... se valittaa ettei pysty avaamaan. Höh. *dorka*
Kuvan päällä vain hiiren oikea painike -> resize pictures, valitse koko ja sitten ok.

Mullekkin on iskenyt nyt armoton kameravillitys, parempi pitäis saada Sony DSC-P72 tilalle..
Olen ajatellut Minolta dimage A1 tai A2 kameraa. akiba, sieltä kamerat ja sitten minoltan kohdalta oikee malli. A1:n hinta Suomessa 1000€ ja A2:n 1200€. Samat kamerat maksaa Saksassa 700€ ja 850€. Päälle tulee vain postituskulut, jotka on 10-30€. Eli säästö on järkyttävän suuri! Sitten vielä siihen 512MB Ultranopea Sandiskin kortti, joka maksaa täällä 200€, saksassa 150€.. Kameralaukut ovat suurinpiirtein saman hintasia.
Eli säästöä tulee noin 300-400€! Järkyttävää.

fish sanoi:
Miten mä saan pienennettyä noita lakanankokoisia kuvia vähän pienemmäksi

Unohda nuo "mä haluan tehdä kaiken" softat ja hae täältä Mihov Image Resizer. Freewarea, taatusti pieni ja tehokas. Hoitaa koon, tiedostomuodon ja asennon muutokset ja saa pienennettyä esim. koko kansiollisen kuvia kerralla, ei tarvitse yksi kerrallaan näpertää. Arvosana :5:

dogi sanoi:
Unohda nuo "mä haluan tehdä kaiken" softat ja hae täältä Mihov Image Resizer. Freewarea, taatusti pieni ja tehokas. Hoitaa koon, tiedostomuodon ja asennon muutokset ja saa pienennettyä esim. koko kansiollisen kuvia kerralla, ei tarvitse yksi kerrallaan näpertää. Arvosana :5:

ISO kiitos, toihan on loistava...

olen miettinyt kameran ostamista ja tällä hetkellä vaihtoehtoni ovat canon ixus 430 tai casio ex-z40. sattuosko teiltä fiksummilta löytymään tietämystä, mikä vois auttaa päätöksen tekemisessä. Mun silmissä nuo näyttäisivät olevan suunnilleen saman kokoisia ja vähän eri painoisia, mutta muusta ei oikeen tiedä...

Jatketaan... Onko kellään kokemuksia tosta Canonin uudesta A85, on ainakin halvempi kuin edellinen malli A80. Käsittääkseni suurin ero on, että A85 uupuu kääntyvä näyttö...

teri sanoi:
Jatketaan... Onko kellään kokemuksia tosta Canonin uudesta A85, on ainakin halvempi kuin edellinen malli A80. Käsittääkseni suurin ero on, että A85 uupuu kääntyvä näyttö...

A85 on tietääkseni jatkoa A70/A75 malleille, ja A80:n seuraaja tulee sitten olemaan A90.

Olisin ostamassa peruskäyttöön (harrastukset, luonto, tuleva intti) edullista kameraa.

Harkitsen näitä kahta:

Hp photosmart r707 + 128mt 199€ NetAnttilassa
HP Photosmart R707 -tuotetiedot:
Tarkkuus: 5,3 megapikseliä (2690 x 1994). 24x-kokonaiszoomaus (3x optinen/8x digitaalinen). Punasilmäisyyden poisto suoraan kamerassa Optinen etsin ja 3.8 cm LCD-näyttö. Herkkyys, automaattinen/iso 100-400. Monipuoliset salamatoiminnot. 10 eri kuvausohjelmaa, monipuoliset käsisäädöt, panorama-tila. Rajaton liikkuvan kuvan tallennus. Suoratulostus valokuvatulostimesta yhdellä painikkeella. Mahdollisuus jakaa kuvat suoraan eri sähköpostisoitteisiin. HP Image advice -tekniikkaa neuvoo, miten saat parempia kuvia. Mukana Li-ion akku, akkulaturi, ohjeet, rannehinna ja monipuoliset ohjelmat.

vai

HP Photosmart M407 4.1Megapixeliä 149€

Kummankin kameran mukana tulee 128megan muistikortti.

Mielipiteitä?

Megapikseleillä ei pokkareissa ole mitään väliä. Oikeasti, kennon koko ja optiikka ei riitä, että yli 3 megapikselistä olisi käytännössä hyötyä. Jos aikoo kuvia saada A4 kokoon tulostettuna, ei pokkari ole sopiva vaihtoehto. Eli, megapikseliolympialaiset kannattaa unohtaa ensimmäiseksi. Sitäpaitsi, isommat kuvat vievät vain tilaa muistikortilta ($$$), ja hidastavat kuvien tallennusta (sarjajatuli).

Mitkä ratkaisevat, ovat kameran valoteho (F-luku, mitä pienempi, sen parempi), kohinan määrä (ISO100:lla kaikki ovat jo mukavia, mutta entäs ISO400?), manuaaliasetukset (jos meinaa taiteilla mm. varjojen ja vastavalojen kanssa, eikä vain "räpsiä"; tähän myös esim. ilotulitteiden ja salamoinnin kuvaaminen), salama (saako sen tehoja muutettua?), kameran nopeus (onko kohde jo kadonnut ennen kuin kamera ottaa sen kuvan, kutsuttu myös suljinlatenssiksi), tarkennuksen nopeus (etenkin hämärässä), virtalähde (akut kestää (akku)paristoja pidempään, mutta mitä maksaa uusi akku, kun vanha kuolee?), optinen zoom ja sen laatu (unohtakaa digitaaliset suosiolla. oikeasti.), LCD näytön koko ja tarkkuus (ei ole kiva huomata vasta kotona että jaha _SE_ kuva menikin reisille), massamediatyyppi (hinnat, nopeus), tulinopeus, ja käyttötarkoituksesta riippuen tietysti koko (aina mukana-kameraksi iso ei ole oikein mukava - toisaalta isommasta laitteesta saa tukevamman otteen, vrt. Canon 10D <> 350D).

Uskoisin, että ainakin 200+e hintaluokasta lähes jokainen kamera on "ok". Kyllä ne ikävät piirteet oppii löytämään kamerasta kuin kamerasta, täydellistä ei ole olemassakaan..

Ei ole taidettu vielä mainita tätä sivustoa, eli jos pohtii kameroiden välillä, niin kannattaa syöttää selaimeensa osoitteeksi

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Erinomainen tietopankki, kameroiden vertailu käy helposti, löytyy pisteytyksiä ja käyttäjäkokemuksia ja muuta sellaista, uusista tuotteista juttuja ja niin edelleen. Must jokaiselle tekniikkafriikille :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom