Digikamera?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Itse tuli hankittua tuossa kesällä Canon S30 ja en hetkeäkään kadu, että en jaksanut odotella A70:sen tuloa... Tai siis tuloa edullisiin verkkokauppoihin.
Sain mielestäni edullisesti niinkin epätodennäköisestä paikasta, kuin PC Superstoresta! 400€ maksoin kamerasta ja 70€ 256MB kortista. MBnetin hintaseurannan mukaan kamera maksoi vielä alkuvuodesta n. 700€, joten nopiasti hinnat tippuu!
Hyviä kuvia tulee ja käyttökin on helppoa, jos ei jaksa miettiä asetuksia erikseen. Kuvausohjelmia on useita ja näistä voi valita mieleisensä.
Suosittelen.
Ainoa miinus on akkujen hinta, eli uusi akku maksaa verkkokaupassa 75€ ja tarvikeakuilla ei kuulemma tee juurikaan mitään :-( Amazonista saisi alkuperäistä 45 juuroon, mutta en ole vielä ehtiny tilata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tein samalla tavalla kuin "kerpele" 2 päivää ennen tuota superstoren antamaa hinnanalennusta.. 2 päivässä tippui siis 99euroa hinta. Tuli aika spede olo samantien. MBhintaseuranta on muuten aika cool
:david:

Ai Canon tekee hyviä kameroita?
Joo ja eiks nii että Sony on paras hifilaite??

Canon on kohtuuhyvä peruskamera, mutta ei se mikään hifilaite ole. Kyllä mm. Fujilla on paljon paremmat optiikat ja elektroniikat kuin Canonilla. Jos todella hyvää haetaan niin kyllä ne on aivan muuta kuin canonia.

Fujifilm on tehnyt vuosikymmenet laadukkaita kameroita, samoin Nikon, Pentax ja Olympus.

Itselläni näppärää näppärämmän kokoinen Sonyn Cyber-Shot DSC-U20, 2.0 Mpix. Vallan mainiosti riittävä kuvanlaatu, todellinen reissukamera. Jonkinnäköinen videointimahdollisuuskin, mutta aika huonolla tarkkuudella. :kippis1:

Kuten rollerghost asian ilmaisi

.
.
En nyt oikein ymmärrä sinun Canonin väheksymistä. Toki muiltakin valmistajilta hyviä kameroita löytyy, mutta eivät ne juurikaan parempia/huonompia ole kuin muutkaan. Ja mitä mahdoit tarkoittaa tällä Canon on kohtuuhyvä peruskamera.. Kyllähän sieltä löytyy ihan ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja malleja, esimerkiksi EOS-mallit. Koneisto näissä laitteissa ei ole niinkään tärkeää kuin optiikka. Ja todellinen kuvaamisen high-end -tyyppi heittää vakio-optiikat vesilinnuille ja ostaa tilalle Zeiss:in optiikat. Ja maksaa niistä uuden auton verran..

Oli minulla muutakin asiaa, nimittäin aiemmin kyselemästäni ohjekirjasta. Canonin ohjekirjoja suomessa toimittaa JAS Tekniikka -niminen firma. Hintaa G3:sen ohjekirjalle tulee 58 euroa :roopeankka:
Saa nähdä viitsinkö moisen tilata

edit: ei softa näköjään tue euromerkkiä

Originally posted by MuscleMemory

Oli minulla muutakin asiaa, nimittäin aiemmin kyselemästäni ohjekirjasta. Canonin ohjekirjoja suomessa toimittaa JAS Tekniikka -niminen firma. Hintaa G3:sen ohjekirjalle tulee 58 euroa :roopeankka:
Saa nähdä viitsinkö moisen tilata

edit: ei softa näköjään tue euromerkkiä

Ko. ohjekirjan voi myös printata netistä.

Meikkis sai tuotteen mukana ah niin selkokielisen ohjekirjan saksaksi.

Teki mieli mennä valittaa kuluttajavirastolle ja ehkä niin teenkin. Suomessa kun on muistaakseni ihan lakeja noiden asioiden suhteen.

Itselle on tullut kanssa ajankohtaiseksi hankkia tässä lähitulevaisuudessa digikamera, ja mitä äkkiseltään katselin niin hobbyhallin sivuilta löysin tälläsen Canon PowerShot A70 kameran.
Näyttäs ihan hinta/laatusuhte käyttötarkotukseen nähden olla ihan kohillaan...
Onko kellään kokemuksia tosta kamerasta?
Varmaan sais jostain halvemmallakin kuin hobbyhallista, mutta tuo osamaksu on niin iso plus että taidan sieltä ostaa...
Nyt äkkiä plussia/miinuksia kamerasta...
Vois tietty ettiä uusimman TM:n käsiin kun se on siinä valittu testivoittajaksi...:worship:

No niin. Nyt ois tullu aika hankki ihan ikioma digikamera. Budjetti ei ole kovin suuri, mutta olen aattelut Canonin powershot A60. Siinä ei ole kovin paljon eroa A70 - muu kuin hinta! Äkkiä 100e säästäs, ja ne rahat voisi sitten käyttää muistikorttiin, akkuun yms.

Eli voisiko joku sanoa rehellisesti, onko A60 hyvä ostos? :)
En ole mikään pro-kuvaaja. Kamera tulisi ns. arkikäyttöön. Jos näin voi sanoa.. :kippis1:

Jos et halua Saksasta tilata kotiisi Canonin EOS 300 D:n, ni
mee Hesan lauttasaareen merocomp-nimiseen liikkeeseen ja
osta sielta Olympuksen C-5050. Hinta on Suomen halvin siella.

eli www.merocomp.fi

Minulle tuli juuri eilen Singaporesta Canon Ixus 400.
Maksoin siitä 440 € ,sisältäen normaalit varusteet ja 128 muistikortin.Tiedä sitten onko hyvä vai ei mutta ensi tuntumalta hinta / laatu suhde tuntuis olevan kohdallaan.Ajaa varmaan asiansa meikäläisen tarpeet huomioon ottaen.....

Originally posted by Gyro
Jos et halua Saksasta tilata kotiisi Canonin EOS 300 D:n, ni
mee Hesan lauttasaareen merocomp-nimiseen liikkeeseen ja
osta sielta Olympuksen C-5050. Hinta on Suomen halvin siella.

Ei nyt millään pahalla mut Canon G5 on kyllä paljon parempi kuin C-5050. Itse asiassa jo Canon G3:kin voitti vertailuissa jo C-5050:n aikoinaan niin itse laittaisin rahani G5:een. Saksasta hintaan 599 e. Postikulut ymmärtääkseni 50 e. Suomesta irtoo johonkin 709 euroon.

Nostetaanpas tätäkin topiccia ylos!!

Eli digikamera pitäis hankkia. Ei tartte olla mikään pro vehje, eli tollanen 400-500e kamera riittää varmaan mun tarkoituksiin. No.. eilisen päivän selailin eri valmistajien sivuja ja tänään kävin T&T:llä katselemassa. Sielä oli Sony DSC-P72 digikamera tarjouksessa 399e sisältäen 64MB muistikortin. Myyjä oli jo kovaa myymässä kameraa ja väitti, että en saa mistään yhtä hyvää kameraa samalla hinnalla. Onneksi en ostanut.

Kävin nimittäin kotiin päästyäni katsomassa noiden hintoja netissä: http://www.nomatica.com/photo/dscp72FI.htm Tuola on ko kamera 258e karvalakkimalli ja 374 sisältäen 128MB muistikortin+ muut sälät.

Ajattelin että :confused: Onko ne tosiaankin noin paljon kalliimpia jos ostaa liikkeestä?!

Canonin malleja oon myös kattellu. Ixukset olis tosi hyviä siinä mielessä, että koko on sen verran pieni, että tulee helpommin otettua kamera mukaan ja menee taskussa huomaamatta..

No.. pitää vielä miettiä ja lukea noita arvosteluja.

Suosittelen lämpimästi canonin powershot a70 sellaiselle jolla 3,2 megan tarkkuus riittää kuvaamiseen. Itse useampia kameroita testanneena voin sanoa, että kamera on hyvä. Kuvien tarkkuus ja värit omat erinomaiset, ei ole akkusyöppö, erittäin helppo käyttää, suomenkielinen valikko plussaa ja hintalaatusuhde on mielestäni kohdallaan. Ainoana miinuksena ehkä hieman painavahko ja ei niin pieni kuin jollain muulla valmistajalla. Jos haluaa tarkempia kuvia niin a80 on parempi vaihtoehto, mutta hinta popsahtaa sit hieman ylemmäs. Ihan peruskameraa etsivälle kannattaa käydä tsekkaa a70 ja uskon ettei tule pettymystä.

Oisko kellään heittää jotain pientä vinkkiä että kumman kameran ostan - joko tuon Canonin A70 tai Sonyn DSC-P72. Ominaisuudet tuntuvat olevan melko samansuuntaiset mutta onko jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon kun ekaa kameraa on ostamassa. Ihan normaali käyttöön tuo kamera tulisi ja tuskin siitä mitään ammattilaisen työvälinettä saisikaan. Hintakin on melkein sama molemmilla...

Onkos kenelläkään kokemuksia Canon A300? Vaikuttaisi kaikin puolin hyvältä, eikä hintakaan paha. Jos jollain käytännön kokemusta tuosta niin kuuntelisin mielelläni.

Itsellä on juuri tuo Sonyn DSC-P72 ja voin sanoa että on helkutin hyvä! Vain yksi huono puoli löytyy ja se on salaman latausaika, joka ainakin tuntuu pitkältä. Onkohan se kolme vai neljä sekunttia, en muista. Gigantista itse ostin ja taisi olla halvin paikka, kannattaa sinunkin käydä kurkistamassa mitä ne siitä pyytävät. Hetkeäkään en ole ostostani katunut ja toimii helkutin hyvin! Suosittelen!

Olen tässä itse harkinnut kanssa digikameran ostoa.
Olen katsellut seuraavia malleja, hinnat suomessa ja (saksassa):
Sony DSC-P72 266.90 € ( EUR 232,00)
Sony DSC-P92 452.90 € ( EUR 348,00)
Canon Powershot A70 311.90€ ( EUR 257)
Canon Powershot A80 413.90 € ( EUR 359,-)

Nomaticalta:
Canon Powershot A70 + Compactflash 128 Mb + Nomatica Soft Case NM-HC Silver + Charger and Batteries Canon CBK-100 + Nomatica Warranty 3 years 445 €

Canon PowerShot A80
+ Compactflash 128 Mb + Nomatica Soft Case NM-HP Black + Charger and Batteries Canon CBK-100 + Nomatica Warranty 3 years 546 €

DSC-P72 + Memory Stick 128 MB + Chargeur + 4 accus + Garantie 3 ans + Housse de Protection 375€

DSC-P92
+ Chargeur Ultra Rapide + 4 accus + Allume Cigare + Memory Stick 128Mb 454€

Mikähän noista olisi hinta/laatusuhteeltaan paras? Kuten näette, valinnanvaraa löytyy muttei tiedä minkä noista ostaisi ja mistä tilaisi. Noihin Saksan hintoihinhan pitää lisätä vielä muistikortit ja patterit, jollei niitä tule mukana.
Olisiko tuossa DSC-P72:ssa hyvä kauppa? Kilpailee A70:n kanssa. Kummatkin on kohtuu hintaisia. Suomessa hinta lähempänä 400:ää euroa... :itku:

lepex sanoi:
Olen tässä itse harkinnut kanssa digikameran ostoa.
Olen katsellut seuraavia malleja, hinnat suomessa ja (saksassa):
Sony DSC-P72 266.90 € ( EUR 232,00)
Sony DSC-P92 452.90 € ( EUR 348,00)
Canon Powershot A70 311.90€ ( EUR 257)
Canon Powershot A80 413.90 € ( EUR 359,-)

Helsingin Hakaniemessä sijaitsevan Studio Hannu Lehmusvuoren hintoja:

Sony DSC-P 72 264,30€
Sony DSC-P 92 372,80€
Canon PowerShot A70 277€
Canon PowerShot A80 400€

Ja ei, minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen kaupan kanssa, kunhan vaan vilkaisin mihin hintaan nuo kamerat voisivat irrota. Postikulut näyttävät olevan 8,5€ digikameralta.

Edit: Itse haikailen Ixuksen nelisataasarjaista. Hintakin putosi juuri ~60 euroa uuden mallin (430) tultua markkinoille. Nyt jo alle 380€ ja on viimeaikoina pudonnut päivittäin ;)

Timbe sanoi:
Nostetaanpas tätäkin topiccia ylos!!

Eli digikamera pitäis hankkia. Ei tartte olla mikään pro vehje, eli tollanen 400-500e kamera riittää varmaan mun tarkoituksiin. No.. eilisen päivän selailin eri valmistajien sivuja ja tänään kävin T&T:llä katselemassa. Sielä oli Sony DSC-P72 digikamera tarjouksessa 399e sisältäen 64MB muistikortin. Myyjä oli jo kovaa myymässä kameraa ja väitti, että en saa mistään yhtä hyvää kameraa samalla hinnalla. Onneksi en ostanut.

Kävin nimittäin kotiin päästyäni katsomassa noiden hintoja netissä: http://www.nomatica.com/photo/dscp72FI.htm Tuola on ko kamera 258e karvalakkimalli ja 374 sisältäen 128MB muistikortin+ muut sälät.

Ajattelin että :confused: Onko ne tosiaankin noin paljon kalliimpia jos ostaa liikkeestä?!

Canonin malleja oon myös kattellu. Ixukset olis tosi hyviä siinä mielessä, että koko on sen verran pieni, että tulee helpommin otettua kamera mukaan ja menee taskussa huomaamatta..

No.. pitää vielä miettiä ja lukea noita arvosteluja.

Itse ostaisin saksasta Olympus C-750 Ultra Zoomin.
Hintaa alle 400€.
4 megapixeliä, 10x optinen zoom, iso polttoväli (vastaa G3:sta).
Ja tietenkin taattua Olympus laatua.

Tuli vaan mieleen, että suomen hinnatkin laski alle 500€, joten voihan
sen täältäkin ostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom