Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kenelläkään vastaavaa kokemusta? Oon huomannu, että jostain syystä ruokatunnin jälkeinen väsymys on jäänyt pois. Jonku kolmisen kuukautta on tullu vedettyä ruoan yhteydessä pitkin päivää D-vitamiinia 300 mikrogramman päiväannoksena. Oon kokeillu syödä ruokatunnilla iha vertailun vuoksi VHH-tyyppisesti ja sitte ihan kunnon hiilaripommia, mutta ei vaan väsytä samaan malliin kuin ennen. Tai sitten musta on vaan kasvanut niin rutinoitunut konttorirotta, että en väsymisen oireita enää tunnista.
Uusi raportti osoittaa, että riittävän D-vitamiinin saanti ehkäisee lasten diabetesta. Tämän meta-analyysin sanotaan olevan tähän mennessä vahvin näyttö asiasta.
http://adc.bmj.com/content/93/6/512.abstract
Hussin artikkeli d-vitamiinista, jossa mainittu syöpä ja diabetesyhteydet
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,3727,3839
D vitamiini tasapainottelee verensokerin heittelyä.
http://www.westonaprice.org/The-Miracle-of-Vitamin-D.html
Kenelläkään vastaavaa kokemusta? Oon huomannu, että jostain syystä ruokatunnin jälkeinen väsymys on jäänyt pois. Jonku kolmisen kuukautta on tullu vedettyä ruoan yhteydessä pitkin päivää D-vitamiinia 300 mikrogramman päiväannoksena. Oon kokeillu syödä ruokatunnilla iha vertailun vuoksi VHH-tyyppisesti ja sitte ihan kunnon hiilaripommia, mutta ei vaan väsytä samaan malliin kuin ennen. Tai sitten musta on vaan kasvanut niin rutinoitunut konttorirotta, että en väsymisen oireita enää tunnista.
Pitääkin kokeilla nostaa tota määrää. Mun päiväannos on ollut semmonen 60 mikrogrammaa ja mä oon ajatellu sen olevan melko paljon. Mutta että ihan 300 mikrogrammaa..
Usan terveysviranomaiset suosittelevat:
The U.S. Dietary Reference Intake Tolerable Upper Intake Level (UL) of vitamin D for children and adults is 50 micrograms/day (2,000 IU/day), although !!!!this is widely presumed to be below actual physiological daily requirements!!!!. In adults, sustained intake of 2500 micrograms/day (100,000 IU) can produce toxicity within a few months.[
Eli 50 mikrogrammaa on Usan terveysviranomaisten mukaan reilusti alakanttiin. Vasta 2500 mikrogrammaa saattaa aiheuttaa toksisia vaikutuksia muutamassa kuukaudessa.
Samansuuntaista kokemusta täältäkin. Lounaalla saa vetää mahan täyteen mitä tahansa eikä väsytä oikeastaan yhtään. Joskus aiemmin lounaan jälkeen oli ainoana toiveena mennä kahvihuoneen sohvalle pötköttämään.Ihan samaa kokemusta täälläkin. 1500 kalorin kebabitkaan ei enää väsytä tippaakaan ja muutenkin pitkin päivää hieman energisempi olo. Unentarve hieman lyhentynyt ja aamulla todella virkeä olo heti herätessä.
Samansuuntaista kokemusta täältäkin. Lounaalla saa vetää mahan täyteen mitä tahansa eikä väsytä oikeastaan yhtään. Joskus aiemmin lounaan jälkeen oli ainoana toiveena mennä kahvihuoneen sohvalle pötköttämään.
Nightkin;3012602 begin_of_the_skype_highlighting**************3012602******end_of_the_skype_highlighting sanoi:25ug/10kg on tosiaan varmaan selkein nyrkkisääntö. Tiedä sitten kuinka suuret oraaliset kerta-annokset imeytyvät?
10000iu päivässä lienee aika sopiva isommallekin henkilölle viimeistään lokakuusta huhtikuulle.
Parastahan on unohtaa pilsut ja lentää "pattajalle" tai "pukettiin" talveksi... tai edes pariksi viikoksi tammikuun tienoilla ;)
Otan nyt 30ugx30 kaks kertaa viikossa.
Ilmeisesti tasot nousevat nopeammin kahdella isolla annoksella kuin tasaisesti jaetulla. God knows why?
Otan nyt 30ugx30 kaks kertaa viikossa. Pakko myöntää että välillä unohtuu kun ei tarvitse joka päivä purkkiin kurkotella
E: On hienoa huomata että useammat ja useammat ihmiset huomaavat kolekalsiferolin hyödyt.
Väittäisin että se on tärkein lisäravinne mitä voi ottaa, tärkeämpi kuin kalaöljy. Ja mä oon aika fish oil-fanaatikko :D
paljonkohan uskaltaisi nostaa d vitamiini annosta kun verikokeen(s-d-25) mukaan mun d-vitsku pitoisuus on veressä on 65 ja labran nainen sanoi että vahvan ja terveellisen luuston arvon pitäisi olla vähintään:80
Olen syönyt 15µg d-vitamiinia?
Syökö teistä kukaan muuten K2-vitamiinia erikseen? Huomasin nimittäin tuossa että mulle tulee helposti päivässä juustosta ja maidosta niin paljon kalsiumia että saantisuositus menee yli ja d-vitamiinihan tehostaa muutenkin jo kalsiumin imeytymistä, joten onko tässä pian suonet tukossa ilman K-vitamiinia?