GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

Mä tilasin nyt: Healthy Origins, Vitamin D3, 5,000 IU, 360 Softgels, Iherb ja airmail.Toivottavasti ei jää missään jumiin.Ja näitä sitten yksi päivässä tai yksi joka toinen päivä.

Arvon D-vitaministit, saanko kiinnittää hetkeksi huomionne tuohon: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/52015-saatanan-flunssa-48/#post3008292

Tässähän äkkinäisempi voisi kuvitella, että D-vitamiinin flunssalta suojeleva vaikutus perustuisikin sen väitettyyn immunosuppressiiviseen eli immuunijärjestelmän toimintaa vaimentavaan vaikutukseen. Ihan vain näin ajatuksen heitän ilmaan palloteltavaksi.. toki selvää on, että seuraava pelaaja sen iskee kentältä kiertoradalle mutta syöttö oli tehtävä, sen verran mielenkiintoinen juttu!

Kenelläkään vastaavaa kokemusta? Oon huomannu, että jostain syystä ruokatunnin jälkeinen väsymys on jäänyt pois. Jonku kolmisen kuukautta on tullu vedettyä ruoan yhteydessä pitkin päivää D-vitamiinia 300 mikrogramman päiväannoksena. Oon kokeillu syödä ruokatunnilla iha vertailun vuoksi VHH-tyyppisesti ja sitte ihan kunnon hiilaripommia, mutta ei vaan väsytä samaan malliin kuin ennen. Tai sitten musta on vaan kasvanut niin rutinoitunut konttorirotta, että en väsymisen oireita enää tunnista.

Kenelläkään vastaavaa kokemusta? Oon huomannu, että jostain syystä ruokatunnin jälkeinen väsymys on jäänyt pois. Jonku kolmisen kuukautta on tullu vedettyä ruoan yhteydessä pitkin päivää D-vitamiinia 300 mikrogramman päiväannoksena. Oon kokeillu syödä ruokatunnilla iha vertailun vuoksi VHH-tyyppisesti ja sitte ihan kunnon hiilaripommia, mutta ei vaan väsytä samaan malliin kuin ennen. Tai sitten musta on vaan kasvanut niin rutinoitunut konttorirotta, että en väsymisen oireita enää tunnista.

Ihan samaa kokemusta täälläkin. 1500 kalorin kebabitkaan ei enää väsytä tippaakaan ja muutenkin pitkin päivää hieman energisempi olo. Unentarve hieman lyhentynyt ja aamulla todella virkeä olo heti herätessä.

Samaa täälläkin, niinkun olin tonne ylemmäs kirjotellukki muistaakseni..

Uusi raportti osoittaa, että riittävän D-vitamiinin saanti ehkäisee lasten diabetesta. Tämän meta-analyysin sanotaan olevan tähän mennessä vahvin näyttö asiasta.
http://adc.bmj.com/content/93/6/512.abstract

Hussin artikkeli d-vitamiinista, jossa mainittu syöpä ja diabetesyhteydet
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,3727,3839

D vitamiini tasapainottelee verensokerin heittelyä.
http://www.westonaprice.org/The-Miracle-of-Vitamin-D.html

Pitääkin kokeilla nostaa tota määrää. Mun päiväannos on ollut semmonen 60 mikrogrammaa ja mä oon ajatellu sen olevan melko paljon. Mutta että ihan 300 mikrogrammaa..

Pitääkin kokeilla nostaa tota määrää. Mun päiväannos on ollut semmonen 60 mikrogrammaa ja mä oon ajatellu sen olevan melko paljon. Mutta että ihan 300 mikrogrammaa..

Usan terveysviranomaiset suosittelevat:

The U.S. Dietary Reference Intake Tolerable Upper Intake Level (UL) of vitamin D for children and adults is 50 micrograms/day (2,000 IU/day), although !!!!this is widely presumed to be below actual physiological daily requirements!!!!. In adults, sustained intake of 2500 micrograms/day (100,000 IU) can produce toxicity within a few months.[

Eli 50 mikrogrammaa on Usan terveysviranomaisten mukaan reilusti alakanttiin. Vasta 2500 mikrogrammaa saattaa aiheuttaa toksisia vaikutuksia muutamassa kuukaudessa.

Semmosta..

Ite käytän suuntaviivana 25ug/10kg. Ja kaksi kertaa viikossa iso annos.

Esim. 100kg mies= 250ugx7=1750ug viikossa. Se kahdessa osassa eli noin 850-900ug kerralla.

25ug/10kg on tosiaan varmaan selkein nyrkkisääntö. Tiedä sitten kuinka suuret oraaliset kerta-annokset imeytyvät?

10000iu päivässä lienee aika sopiva isommallekin henkilölle viimeistään lokakuusta huhtikuulle.

Parastahan on unohtaa pilsut ja lentää "pattajalle" tai "pukettiin" talveksi... tai edes pariksi viikoksi tammikuun tienoilla ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ihan samaa kokemusta täälläkin. 1500 kalorin kebabitkaan ei enää väsytä tippaakaan ja muutenkin pitkin päivää hieman energisempi olo. Unentarve hieman lyhentynyt ja aamulla todella virkeä olo heti herätessä.
Samansuuntaista kokemusta täältäkin. Lounaalla saa vetää mahan täyteen mitä tahansa eikä väsytä oikeastaan yhtään. Joskus aiemmin lounaan jälkeen oli ainoana toiveena mennä kahvihuoneen sohvalle pötköttämään.

Samansuuntaista kokemusta täältäkin. Lounaalla saa vetää mahan täyteen mitä tahansa eikä väsytä oikeastaan yhtään. Joskus aiemmin lounaan jälkeen oli ainoana toiveena mennä kahvihuoneen sohvalle pötköttämään.

Sama homma, päiväväsymys vähentynyt paljon, "tuo post lunch dip ilmiö" pienentynyt ja aamusinkin on virkeämpi. Vedän tällä hetkellä 5000iu/d mutta voishan tota harkita nostaa nyt talveksi tupla-annokseen :)

Nightkin;3012602 begin_of_the_skype_highlighting**************3012602******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
25ug/10kg on tosiaan varmaan selkein nyrkkisääntö. Tiedä sitten kuinka suuret oraaliset kerta-annokset imeytyvät?

10000iu päivässä lienee aika sopiva isommallekin henkilölle viimeistään lokakuusta huhtikuulle.

Parastahan on unohtaa pilsut ja lentää "pattajalle" tai "pukettiin" talveksi... tai edes pariksi viikoksi tammikuun tienoilla ;)

Ilmeisesti tasot nousevat nopeammin kahdella isolla annoksella kuin tasaisesti jaetulla. God knows why?

Otan nyt 30ugx30 kaks kertaa viikossa. Pakko myöntää että välillä unohtuu kun ei tarvitse joka päivä purkkiin kurkotella :nolo:

E: On hienoa huomata että useammat ja useammat ihmiset huomaavat kolekalsiferolin hyödyt.
Väittäisin että se on tärkein lisäravinne mitä voi ottaa, tärkeämpi kuin kalaöljy. Ja mä oon aika fish oil-fanaatikko :D

Ilmeisesti tasot nousevat nopeammin kahdella isolla annoksella kuin tasaisesti jaetulla. God knows why?

Otan nyt 30ugx30 kaks kertaa viikossa. Pakko myöntää että välillä unohtuu kun ei tarvitse joka päivä purkkiin kurkotella :nolo:

E: On hienoa huomata että useammat ja useammat ihmiset huomaavat kolekalsiferolin hyödyt.
Väittäisin että se on tärkein lisäravinne mitä voi ottaa, tärkeämpi kuin kalaöljy. Ja mä oon aika fish oil-fanaatikko :D

Tää nyt on ihan muistelua, mutta d-vitamiinin pitäisi imeytyä huonommin isoina kerta-annoksina, kuin että d-vitamiinia ottaisi päivittäin. Tosin se tasojen nousukin taisi olla aika yksilöllistä..
Itsekin koetan pyrkiä siihen että vain D-vitamiini ja kalaöljy purkista, loput pitäisi pyrkiä syömään ihan ruuasta. Tosin huonolla menestyksellä :D

paljonkohan uskaltaisi nostaa d vitamiini annosta kun verikokeen(s-d-25) mukaan mun d-vitsku pitoisuus on veressä on 65 ja labran nainen sanoi että vahvan ja terveellisen luuston arvon pitäisi olla vähintään:80
Olen syönyt 15µg d-vitamiinia?

paljonkohan uskaltaisi nostaa d vitamiini annosta kun verikokeen(s-d-25) mukaan mun d-vitsku pitoisuus on veressä on 65 ja labran nainen sanoi että vahvan ja terveellisen luuston arvon pitäisi olla vähintään:80
Olen syönyt 15µg d-vitamiinia?

100-125µg olisi varmaan sopiva ja s-d-25 optimaalisin arvoilla 140-200.

Syökö teistä kukaan muuten K2-vitamiinia erikseen? Huomasin nimittäin tuossa että mulle tulee helposti päivässä juustosta ja maidosta niin paljon kalsiumia että saantisuositus menee yli ja d-vitamiinihan tehostaa muutenkin jo kalsiumin imeytymistä, joten onko tässä pian suonet tukossa ilman K-vitamiinia?

Syökö teistä kukaan muuten K2-vitamiinia erikseen? Huomasin nimittäin tuossa että mulle tulee helposti päivässä juustosta ja maidosta niin paljon kalsiumia että saantisuositus menee yli ja d-vitamiinihan tehostaa muutenkin jo kalsiumin imeytymistä, joten onko tässä pian suonet tukossa ilman K-vitamiinia?

http://www.iherb.com/Life-Extension-Super-K-with-Advanced-K2-Complex-90-Softgels/14619?at=0

Ite ainakin otin juuri tuosta syystä tuon k-vitamiinin käyttöön.

Asiantuntija varoittaa: Älä syö liikaa D-vitamiinia!
18.10.2010 09:00
D-vitamiini varastot ehtyvät päivien lyhetessä. D-vitamiinia ei kuitenkaan pidä syödä liikaa.

D-vitamiinin hyödyistä on julkaistu viime aikoina lukuisia tutkimuksia. Asiantuntija varoittaa kuitenkin pitämästä D-vitamiinia ihmelääkkeenä: sen liika saaminen voi olla yhtä pahasta kuin puutoskin.

Kuuma ja aurinkoinen kesä alkaa olla vain kaunis muisto – ja se tarkoittaa myös sitä, että elimistön D-vitamiinivarastot alkavat käydä vähiin.

Pohjoismaisen ravitsemussuosituslautakunnan D-vitamiiniryhmän puheenjohtaja, Helsingin yliopiston dosentti Christel Lamberg-Allardt kertoo, että D-vitamiini säilyy elimistössä muutaman kuukauden. Jotta tasot pysyivät halki vuoden hyvinä, loka-marraskuussa kannattaa jo kiinnittää huomiota D-vitamiinin saantiin.
Vitaminoitu maito pelastaa monen D-vitamiinin puutokselta
Kalsium ja D-vitamiini saattavat auttaa painonhallinnassa.

Vielä muutama vuosi sitten suomalaisten D-vitamiinitilanne oli varsin huono. Joidenkin arvioiden mukaan jopa 70 prosentilla kansalaisista ilmeni D-vitamiinin puutosta.

Valtion ravitsemusneuvottelukunnan toiveesta nestemäisiin maitotuotteisiin on lisätty D3-vitamiinia vuodesta 2003. Tänä syksynä maitotuotteiden D-vitamiinipitoisuuksia on nostettu entisestään. Ravitsemusneuvottelukunnan huhtikuussa antaman uuden suosituksen mukaan maitoon, piimään, viiliin ja jogurttiin on voitu lisätä mikrogramma D-vitamiinia 100 grammaan tuotetta. Näin ollen litrasta maitoa saa jopa 10 mikrogrammaa D-vitamiinia. Vain luomumaitoa ei ole vitaminoitu. Kotimaisten margariinien D-vitamiinipitoisuus on nyt 10 mikrogrammaa 100 grammassa.

Lamberg-Allardtin mukaan etenkin kalan ja maidon ystävät saavat tällä hetkellä kutakuinkin tarpeeksi D-vitamiinia. On kuitenkin myös heitä, jotka eivät saa sitä juuri ollenkaan ainakaan ruuasta. Riskiryhmässä ovat erityisesti naiset ja nuoret tytöt.

Myös kasvissyöjien vaihtoehdot ovat vähissä. Metsäsienistä kantarellit ja suppilovahverot sisältävät runsaasti D-vitamiinia, mutta se on niissä heikommin imeytyvässä D2-muodossa. Muita merkittäviä D-vitamiinin kasvislähteitä ei ole.
Kaikkia hyötyjä ei ole todistettu tieteellisesti
Lohi on hyvä D-vitamiinin lähde. (Kuva: SXC.)

Ihmisen elimistö ei pysty käyttämään hyväkseen ruoasta tulevaa kalsiumia ilman D-vitamiinia. Sen puute pehmentää luustoa.

Viime aikoina on uutisoitu tutkimuksista, joiden mukaan D-vitamiinin puute vaikuttaisi myös tasapainoon, mielialaan, eturauhassyöpään, aivohalvaukseen, MS-tautiin, dementiariskiin ja jopa sydänkuolemiin.

Asiantuntija toppuuttelee pitämästä D-vitamiina kaiken parantavana ihmeaineena.

– D-vitamiinin tehosta psoriaasin hoidossa on jo näyttöä. Siihen on käytetty usean vuoden ajan voidemaista D-vitamiinijohdannaista, ja se toimii.

Melkein minkään muun tautien kohdalla syyseuraussuhdetta ei ole todistettu. Sen sijaan viime aikoina on tullut kuolleisuustutkimuksia, joissa on viittauksia siihen, että korkeat arvot eivät ole hyviä.

Lamberg-Allardt toivoo, että jo pian olisi käytössä tuloksia pitkäaikaistutkimuksista, joista D-vitamiinin merkitys eri sairauksiin selviäisi. Hänen mukaansa Yhdysvalloissa on jo nyt meneillään suuri D-vitamiinitutkimus. Suomeenkin on tulossa vastaava iso tutkimus.
”Lääketeollisuus markkinoi liian isoja D-vitamiinimääriä”
D-vitamiinilisä. (Lehtikuva)

Lamberg-Allardt arvostelee etenkin ravintolisä- ja lääketeollisuutta liian isojen D-vitamiiniannosten tuputtamisesta.

– Käsitykset D-vitamiinin kaikkivoipaisuudesta perustuvat vain yksittäisiin tutkimuksiin, joita ei ole arvioitu tieteellisesti. Olen juuri keskustellut eurooppalaisten lääkärikollegoideni kanssa aiheesta. Hekin ovat hyvin varovaisia annosten suhteen.

Nykyisten Suomen ruokasuositusten mukaan alle 3-vuotiaiden pitää saada päivittäin 10, aikuisten 7,5 ja vanhusten 10–20 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä. Korkein turvallinen saantiraja on aikuisilla 50 ja lapsilla 25 mikrogrammaa.

Uudet pohjoismaiset ravitsemussuositukset tulevat parin vuoden päästä. Niissä tarkastetaan myös D-vitamiinin saantisuositukset. Amerikkalaiset suositukset tulevat ensi kuussa.

Lähde. mtv3.fi

Uskaltaakohan minkä verran napeista ottaa vielä, kun maitoo tulee ryystettyä 2 litraa päivässä?

Latest posts

Back
Ylös Bottom