Hei kaikille!
Olen miettinyt joskos sitä kokeilisi crossfittiä. Olisi mukavaa kokeilla hieman erilaista harjoittelua, kuin mitä olen ennen tehnyt. Takana kamppailulajeja ja voimailua 15v. Mielestäni olen aika kovakuntoinen kaveri ja minua kiinnostaisi tuollainen kovempi treeni.
Olen jonkin verran katsellut noita videoita ja juurikin nuo olympianostot kiinnostaa. Olisi hienoa oppia tekniikka hyvin ja siinä sivussa tehdä kaikenlaisia muita harjotteita.
Onko nuo crossfitissa tehtävät kippileuat enemmänkin suunnattu heikommille harjoittelijoille? Esim. jos ohjelmassa pitää tehdä 10 leukaa, niin heikoimmiltakin se onnistuu kippi-/butterflytekniikalla?? Vai onko siinä jokin muu syy? Meinasin vaan, että itse mielelläni tekisin ne vaan ihan niinkuin ne pitääkin, eli ilman kippiä. Se ei varmaan ole saleilla mikään ongelma? En vain ole nähnyt missään videoissa tehtävän puhtaita leukoja.
Luin vaan tuon ylempänä olevan artikkelin ja muistui mieleen, kun eräs fysioterapeutti sanoi, että on aika paljon ollut asiakkaina olkapäävaivaisia crossfittaajia juuri noiden epäpuhtaiden leukojen takia. Jos meinaa kisoihin, niin siellä varmaan pitäisi tehdä noita epäpuhtaita suoritteita..??