Crossfit, ketju sisältää hyvää keskustelua aerobisesta ja anaerobisesta treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yllättävän toimivaa penkkiurheilua, vaikka pieniä teknisiä ongelmia/säätöä välillä ollutkin. Antaa kyllä hyvin motivaatiota puskemaan kovaa omissakin treeneissä. Onko täällä paljonkin seuraajia? Pitäiskö kisakeskustelulle avata oma ketju?

Ps. Julie Foucher :haart:

Eipä tätä keskustelua tulisi kuin maksimissaan kaksi sivua, ei tätä niin moni jaksa keskellä yötä seurata. Itsellä on jäänyt nyt välistä katsominen.

Mulla vähän sama, ei ole tullu livenä seurattua. Youtubesta löytyy clipit aamulla niin saa aamupalalla katella :)

Eniten mua ärsyttää tuossa se että mulla toi streami sammuu about 5min välein. Ei jaksa edes taustalla pitää että kuuntelisi ja silloin tällöin katsoisi kun se sammuilee.

Eniten mua ärsyttää tuossa se että mulla toi streami sammuu about 5min välein. Ei jaksa edes taustalla pitää että kuuntelisi ja silloin tällöin katsoisi kun se sammuilee.

Chromella teki mullakin tota mutta firefoxilla näyttää pelaavan ihan hyvin. Ei ole katkennut viimeseen tuntiin kertaakaan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Chromella teki mullakin tota mutta firefoxilla näyttää pelaavan ihan hyvin. Ei ole katkennut viimeseen tuntiin kertaakaan..

No mulla tekee firefoxilla, kai se on joku asetus jossain joka tota tekee. Mut nyt ei taas ole hirveästi pätkinyt.

Chromella toimii pätkimättä. Pakko myöntää että tunnen itteni vanhaksi pervoksi kun mua kiinnostaa nähdä Crossfit Sportin (joukkue skaban) Lilja Lind Helgadottirin suorituksia. Mikä tästä tekee pervoa on se että toi tyttö on 15-vuotias.

Vikat 3 eventtiä olivat siis perus crossfit wodit Elizabeth, Isabel ja Fran. Ei perättäin mutta jokaisesta pisteytykset.

Tuomas Vainio (viime vuoden 19.) jätti väliin, jos oikein muistan niin hänellä oli jonkinlainen olkapää leikkaus. Mikko Salolla taas oli joulukuussa polvileikkaus. Joten Mikko Aronpää oli ainoa suomalainen joka tänä vuonna kilpaili.

Tuomas Vainio (viime vuoden 19.) jätti väliin, jos oikein muistan niin hänellä oli jonkinlainen olkapää leikkaus. Mikko Salolla taas oli joulukuussa polvileikkaus. Joten Mikko Aronpää oli ainoa suomalainen joka tänä vuonna kilpaili.

Kuulostaa pikkasen riskaabelilta, kun parhailla suoritustekniikoilla treenavat kaveritkin on paskoneet nivelensä.

Kuulostaa pikkasen riskaabelilta, kun parhailla suoritustekniikoilla treenavat kaveritkin on paskoneet nivelensä.

Tuomas Vainio oli haastattelussa sanonut että hänellä oli koko vuoden ollut pientä kipuilua olkapäässä, epäili sitä että crossfitin harjoittelun kova intensiteetti olisi rasittanut vähän liikaa olkapäätä. Mutta jos miettii että kaveri tosiaan harjoittelee ns. ammattitasolla niin välillä vaan sattuu.

Salon tapauksesta on ollut aika vähän tietoa. Jos suoritustekniikoissa olisi kiinni niin eiköhän Salo olisi ollut paskana jo 2010.

Alkanu kiinnostaa Crossfit tyylinen reenaus. Tällä viikolla ei mahdollisuutta päästä salille, joten minkälaista treeniä suosittelisitte. Käytössä pururadan varresta löytyvät vehkeet(leuanvetotanko, dippiteline yms.). Eilen vedin 60 suoritusta leukoja, dippejä,punnerruksia ja vatsoja. Juoksemisesta ei tullut juuri mitään kun pururata tulvi vettä. Eli oisko jotain muita variaatioita treenistä kun ei tota samaa jaksais tällä viikolla hinkata joka päivä.

MT:n CrossFit kokeilut jatkuvat, koska eilen aamulla piti jotain lyhyttä ja tehokasta keksiä ennen työpäivää, niin tein sitten salilla Cindyn.

5 myötäoteleukaa
10 etunojapunnerrusta
15 kyykkyä kehonpainolla

Ja tätä rundia ilman lepoa 20 minuutin ajan. En edes yrittänyt isommin kiirehtiä ja toistot oli tasaisia eikä ylös/alas repimistä, joten 15 kierrosta ehdin tekemään. Tämä oli juuri sellainen sopiva aamuherättely, kun sopivasti tuli hikoiltua ja hieman hengästyi.

Johtopäätöksiä: leuanvedot oli ihan kunnon leuanvetoja eikä kippejä eivätkä alkaneet painaa missään kohtaa. Punnerrukset oli ainoa mikä alkoi loppua kohden painaa, mutta hyviä sarjoja tuli silti loppuun asti. Kyykyt oli kyllä todella kevyitä alusta loppuun, vaikka syviä olivatkin... jatkossa voisi ottaa vähän rautaa käyttöön tai korvata jollain muulla. Toki sitten kun laittaisi lisää vauhtia tekemiseen ja ottaisi esim. 20 kierrosta 20 minuuttiin voisi tuntua ihan eri tavalla. Joskaan en nytkään mielestäni seisoskellut liikkeiden välissä, vaan tasaisen puhtaat toistot vievät vaan selvästi ennemän aikaa kuin rempominen... mutta ei heti aamusta kisadieetin loppupuolella pidä näillä olemassa olevilla nivelvaivoilla enää alkaa repimään :)

Se täytyy sanoa, että tänään aamulla oli kyllä latsit selvästi arat, mikä johtunee siitä, että tuli tuossa nyt kuitenkin tehtyä 75 kpl leukoja.

Suositut

Back
Ylös Bottom