- Ikä
- 39
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja syystä että?
Ja miten käsität "normaalin salitreenin"? Miksi crossfit olisi parempi vaihtoehto?
Varmaan sen takia, että tässä kehittyy lähes kaikki osa alueet esim. kestävyys, voima, nopeus ja muuta kehonhallintaa. Tärkeitä ominaisuuksia kamppailulajeja varten.
Meneekö se sittenkin niin, että mitä enemmän yhellä kertaa niin se on aina parempi?
No sehän onkin kova juttu. Mieti kun crosfittiin lisäis vielä maratoonin, kiihdytysautoilun ja pubitikan ni ei kehittys lähes kaikki osa alueet vaan saatana KAIKKI osa-alueet kun tulis vielä superkestävyys, reaktionopeus ja tarkkuuskin mukaan. Mieti sitä. Ni.
Meneekö se sittenkin niin, että mitä enemmän yhellä kertaa niin se on aina parempi?
Tjah, itse olen ainakin huomannut tuon crossfit-tyylisen treenin sopivan hyvin kamppailulajien tueksi. Ehkäpä se crossfit nimenä aiheuttaa skismoja ihmisissä. Mutta noin niinkuin yleisesti ottaen esim. nuo painonnostoliikkeet jotka aktivoi tehokkaasti useita lihasryhmiä kumuloi paremmin kamppailupuolelle kuin eristetyt liikkeet jossa keskitytään yhteen lihakseen ja sen maksimaaliseen supistukseen. Ehkäpä avainsana on lajinomainen harjoittelu, jotkut sitä sitten kutsuu crossfitiksi. Toinen asia joka mielestäni sopii tämäntyyppisen harjoittelun puolesta kamppailulajeihin on treenin kesto. Esimerkkinä fight gone bad, jossa eri liikkeet tehdään lajille ominaisen erän keston mukaisesti (esim. 3*5 minuuttia aktiivista työtä, 1 minuutin erätauolla).
En kait tollasta väittänyt. En oo ikinä käynyt Crossfit-salilla...Mistä lähtien crossfit on ainut harjoitusmuoto missä tehdään painonnostoa? Tehdäänkö kaikilla muilla paitsi crossfit saleilla vain eristäviä?
Mulla ihan rehellisesti palaa käpy kun ihmiset ei tajua että crossfit ei ole mitään sen kummallisempaa kuin muukaan voimaharjoittelu. Seksikäs nimi ja HC-meininki niin ihmiset on haltioissaan ja luulee sitä jotenkin ihmeelliseksi. Tangot on samat, painot on samat. Videoista päätellen tekniikat eivät kyllä ole samat.
Ja yrittäkää nyt saatana ymmärtää, crossfit ei ole yhtään sen "lajinomaisempaa" kuin puhdas painonnostokaan, jos kamppailulajeja miettii.
Lajinomaista treeniä voit tehdä kolmessa lajissa; painonnostossa, voimanostossa, ja vahvamiesurheilussa. Ja obviously crossfitissä (en laske tätä samaan kategoriaan.). Jos joku väittää jotain muuta niin se on paskapuhetta. En ole ikiä nähnyt kehässä tankoa joten miten tangolla voi tehdä lajinomaistaharjoittelua? Ei vittu voikkaan.
Tulikohan avauduttua tarpeeksi :D
eiköhän mulla tunnu sun väitteiden lukemisen jälkeen olevan enemmän tietoa aerobisesta kuin sinulla. Vääriä nappeja on tainnu tulla vedettyä, kun täällä "tiedät kaiken" lajista, mitä et ole kokeillut saatika varmana edes nähnyt kuin muutaman YouTube videon. Sulle ainoa aerobinen treeni on HIIT, that´s it! Käy ihmeessä kokeilemassa lajia, niin sit voit tulla sanomaan onko siinä aerobista vai ei, nyt jauhat vaan ittes pussiin kokoajan, äläkä pärise täällä vaan puhu asiallisesti :dance:
^ pidän miten sanoit asian
Ja tää lähtee lapasesta tää topikki, enää ei puhuta crossfitistä vaan täällä väitellään nyt enemmän lajista verrattuna muihin. Kokeilkaa lajia ellette tiedä mistä tosissaan on kyse. Itse pidän siitä enemmän kuin puntilla veivaamisesta-uhkimisesta-puhkimisesta. Mut eiköst se ole hyvä juttu et näitä "erilaisemman" lajin harrastajia on.. Te jotka ootte sen puntin kannalla, menkää sen topikkiin puhumaan kui väärä laji tää on. Antaa lajin harrastajien täällä puhua keskenään tästä
Kiitos aamen <3
ps. HIIT: "Vaikutus: Parantaa maksimaalista hapenottokykyä äärimmäisen tehokkaasti ja myöskin aerobista kuntoa hyvin
Mulla ihan rehellisesti palaa käpy kun ihmiset ei tajua että crossfit ei ole mitään sen kummallisempaa kuin muukaan voimaharjoittelu. Seksikäs nimi ja HC-meininki niin ihmiset on haltioissaan ja luulee sitä jotenkin ihmeelliseksi. Tangot on samat, painot on samat. Videoista päätellen tekniikat eivät kyllä ole samat.
Ja yrittäkää nyt saatana ymmärtää, crossfit ei ole yhtään sen "lajinomaisempaa" kuin puhdas painonnostokaan, jos kamppailulajeja miettii.
Ylempänä oli puhetta että aerobinen harjoittelu olisi jotenkin hyödyllistä.
Olen. Hyvin vahvasti sitä mieltä anaerobinen voima/kapasiteetti pitää rakentaa ensin. Ja sitten mahdollisesti aerobinen puoli, JOS, sille on tarvetta.
Ja aika harvassa lajissa sille on suoranaisesti tarvetta.
Nyt kyllä repes. :D
Haluun nähdä kun joku voimanostaja tempasee vaikka sen 3700m coopperissa ja kävelee vähän käsillään eteenpäin. :D