Carnivore Diet

Comparison of 4 diets of varying glycemic load on weight loss and cardiovascular risk reduction in overweight and obese young adults: a randomized controlled trial.
Ei ollu hiilareiden rajotuksilla tässäkään hyötyä.
CONCLUSION:
Both high-protein and low-GI regimens increase body fat loss, but cardiovascular risk reduction is optimized by a high-carbohydrate, low-GI diet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä en ole tarjonnut tutkimusta, joten keskustellaan tuosta jonka ekto tänne toi! Sun mielestä mikä tahansa meta-analyysi on parhautta vaikka olisi kuinka bias asettelu mitä siinä haetaan. Luitko edes sitä ekton tutkimusta jota kehut koska se on meta tutkimus (joka kuvasi mukaa kolmion kärki)? Te heittelette tutkimuksia toisensa perään ilman niihin perehtymistä joten mikä on kun ei niistä voida nyt sitten keskustella? Pelkäätte että ei olekkaan niin vahvaa näyttöä? Sit te meuhkaatte et muu ei ole objekttiivisia kun itse haette vain vastakkaisia tuloksia, iso HUOH.

Minä en ole tarjonnut tutkimusta, joten keskustellaan tuosta jonka ekto tänne toi! Sun mielestä mikä tahansa meta-analyysi on parhautta vaikka olisi kuinka bias asettelu mitä siinä haetaan. Luitko edes sitä ekton tutkimusta jota kehut koska se on meta tutkimus (joka kuvasi mukaa kolmion kärki)? Te heittelette tutkimuksia toisensa perään ilman niihin perehtymistä joten mikä on kun ei niistä voida nyt sitten keskustella? Pelkäätte että ei olekkaan niin vahvaa näyttöä? Sit te meuhkaatte et muu ei ole objekttiivisia kun itse haette vain vastakkaisia tuloksia, iso HUOH.
Mä en pelkää mitään(mitä tulee tähän keissiin).Jos laitat metaanalyysin jossa kilopäivässä lihaa on parempi kun korkee hiilarinen joka koostuu pääsääntösesti kasviksista hedelmistä täysjyväjilja tuotteista, vähärasvanen noin 500g/vkossa punasta lihaa niin tästä päivästä eteenpäin lupaan syyä pelkästään lihaa ja se pystytään toistamaan. Näin toimitaan jos mennää tieteen mukaan. En mä oo kehunu muutakun tutkimus metodia. Hiilari määriä kun verrattiin 50-55% hiilaria oli paras määrä. Arvaa paljonko on virallisten suositusten suosittelema määrä...?

Ja ne ei ole mitä tahansa tutkimusten heittelyitä. Osota nyt se että carnivore on parempi ruokailu tapa kuin viralliset suositukset?
Mä olen valmis muuttamaan ruokailutottumuksia tieteen mukaan. Sä et pysty millään puolustelemaan carnivore parempi kuin virallisten suositusten tai välimeren ruokavalio väitettä. Et kerta kaikkiaan millään. Vai mennäänkö taas vaihteeks '' viralliset suositukset syypää sairauksiin ja ylipainoon''? Toki se käy.

Viimeksi muokattu:
Ei mulla ole mitään carnivoreagendaa eikä tässä ketjussa taida kukaan carnivorea harrastava edes kommentoida. Kyseenalaistan noita levottomia tutkimuksia mitä te heitätte tänne vaikka ette edes ymmärrä niiden rajoitteita. Ettette vaan olis kaappivegaaneita? Voi hyvinkin olla että kaikki carnivoret kuolee viidessä vuodessa, mutta eipä siitäkään ole näyttöä koska tuppaavat vihulaiset elämään muutenkin terveellisesti kuten suurin osa vegaaneistakin.

Ei mulla ole mitään carnivoreagendaa eikä tässä ketjussa taida kukaan carnivorea harrastava edes kommentoida. Kyseenalaistan noita levottomia tutkimuksia mitä te heitätte tänne vaikka ette edes ymmärrä niiden rajoitteita. Ettette vaan olis kaappivegaaneita? Voi hyvinkin olla että kaikki carnivoret kuolee viidessä vuodessa, mutta eipä siitäkään ole näyttöä koska tuppaavat vihulaiset elämään muutenkin terveellisesti kuten suurin osa vegaaneistakin.
EIpä veganismissa mitään pahaa tai väärää ole. Äsken napostelin 200g naudanleikettä. Hyvää oli. Ja edelleenkin, laita joku parempi.

Sä vingut nyt yhestä tutkimuksesta. Ei ole tällä hetkellä, käsittääkseni täydellistä tutkimusta. On vaan monta hyvää, ja niistä tehty vielä systemaattinen katsaus johon koottu hyvät tutkimukset
yhteen.

Mulla ei ole kertakaikkiaan yhtäkään hyvää syytä, miks mä kyseenalaistaisin hyvin monen maan virallisia suosituksia jotka pohjautuu hyvin lähelle suomen. Mulla ei ole niitä 200 ravitsemustieteilijöiden mikskä helvetiks sitä kutsuis, kutsutaan vaikka komiteaks jotka on vastuussa miljoonien ihmisten terveydestä. Mulla ei ole koulutusta kyseenalaistaa heitä. Tuskin tällä palstalla on yhtäkään siihen. Se ajatus, että kaikki- virallinen- on- väärin on monelle tunnekysymys ja sitä on vaikeata muuttaa. Siks esimerkiksi uskonnolliset tai vaikka rokotevastaset harvemmin kantaanaa muuttaa. Tunne menee järjen yli, valitettavasti useasti. Varsinkin kun oma tietämys on vähäistä, jolloin kuvitellaan että asiasta paljon ymmärrettäis.

Viimeksi muokattu:
Healthy user bias piti olla vaan carnivore tyyppien oljenkorsi, mutta näköjään teidänkin jumala Norton puhui samasta aiheesta muutama vuosi sitten.
Tyypillistä projisointia. Muilla ei välttämättä ole jumalia, vaikka sulla näitä carnivore- ja paastojumalia (joilla ei ole edes alan tutkintoa) tuntuu riittävän.

Ja se, että terveystietoiset sekasyöjät tuntuvat olevan samalla viivalla terveystietoisten kasvissyöjien kanssa, ei todellakaan tarkoita sitä, että pelkän lihan syöjät olisivat myös samalla viivalla.

Kehtaako ekto vastata mun kysymyksiin vai ohitatko ne nöyränä?

Miten mika90 viimeisin tutkimuksesi taas liittyy ketjuun (kaikissa dieeteissä 30% rasvaa ja 15-25% proteiinia ja 45-55% hiilaria) ja mitä siitä väität? Kumoat ekton tutkimuksen tulokset? 45% hiilareita oli huonoin neljästä dieetistä eli suurin sydäntautiriski. Mä luulin et teillä on sama agenda mut tervetuloo opettamaan ektoa.

Miten mika90 viimeisin tutkimuksesi taas liittyy ketjuun (kaikissa dieeteissä 30% rasvaa ja 15-25% proteiinia ja 45-55% hiilaria) ja mitä siitä väität? Kumoat ekton tutkimuksen tulokset? 45% hiilareita oli huonoin neljästä dieetistä eli suurin sydäntautiriski. Mä luulin et teillä on sama agenda mut tervetuloo opettamaan ektoa.
Niin? Mikä ongelma? Kuituko hyödytöntä? Rupeetko nyt huomaamaan.. :giggle: Sähän juuri myönsit että kuidulla on paikkansa ja hyötynsä. Näin saadaan kaveri puhuttuu pussiin.:ROFLMAO: Me ollaan viistoista sivuu väännetty kasvisten turhuudesta ja nyt säkin huomaat että mm kasvisten hyödyistä tulee esim. kuidun merkeissä.

Hyvä. Nyt ollaan kaikki samalla puolella.:sneaky: KOitahhan puhua nuo pari sun kaveriakin ympäri.. :D

RESULTS:
While all groups lost a similar mean +/- SE percentage of weight (diet 1, -4.2% +/- 0.6%; diet 2, -5.5% +/- 0.5%; diet 3, -6.2% +/- 0.4%; and diet 4, -4.8% +/- 0.7%; P = .09), the proportion of subjects in each group who lost 5% or more of body weight varied significantly by diet (diet 1, 31%; diet 2, 56%; diet 3, 66%; and diet 4, 33%; P = .01). Women on diets 2 and 3 lost approximately 80% more fat mass (-4.5 +/- 0.5 [mean +/- SE] kg and -4.6 +/- 0.5 kg) than those on diet 1 (-2.5 +/- 0.5 kg; P = .007). Mean +/- SE low-density-lipoprotein cholesterol levels declined significantly in the diet 2 group (-6.6 +/- 3.9 mg/dL [-0.17 +/- 0.10 mmol/L]) but increased in the diet 3 group (+10.0 +/- 3.9 mg/dL [+0.26 +/- 0.10 mmol/L]; P = .02). Goals for energy distribution were not achieved exactly: both carbohydrate groups ate less fat, and the diet 2 group ate more fiber.
CONCLUSION:

Both high-protein and low-GI regimens increase body fat loss, but cardiovascular risk reduction is optimized by a high-carbohydrate, low-GI diet.

Viimeksi muokattu:
Helppo copypastee mutta ymmärrätkö mitä tutkimusdata kertoo vaikka sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa mitä te kaks ette tajua kun solkenaan vaan työnnätte tutkimuksia tänne. Ja turha laittaa sanoja suuhun. En sanonut sanaakaan kuiduista.

Helppo copypastee mutta ymmärrätkö mitä tutkimusdata kertoo vaikka sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa mitä te kaks ette tajua kun solkenaan vaan työnnätte tutkimuksia tänne. Ja turha laittaa sanoja suuhun. En sanonut sanaakaan kuiduista.

Ei sun tarvinnukkaa mainita kuidusta. Tutkimustulos sen kertoo.

Tässä vittuilevaan sävyyn esität näin tutkimuksesta:

Ja tähän vastauksena että 56% hiilaria syöny KUIDUN kanssa veriarvot meni parempaan suuntaan. Eli kun tutkimus osuu sun näkökulmaan se on hyvä, mutta kun SAMASTA tutkimuksesta löytyy tämmönen nyanssi se muuttuukin huonoks ja sanojen vääristelyks? Ole nyt mies ja hyväksy tosiasiat. Sä olet väärässä.

Vai onko todella mahollista ettet vieläkään ymmärrä?

Viimeksi muokattu:
Täällä oliki pitkään aika hiljaista. :unsure:

Suosittelen murffipussille ja kaikille muillekki karnivoorista ja/tai ketoosista kiinnostuneille muutamien käyttäjien piilottamista.

Joo, ei noi osaa tulkita tuloksia edes ihan hutitutkimuksista. Laitan molemmat piiloon tän jälkeen.
Ekton tutkimus: iso otos ja pitkä aika, mutta ihan onneton 60 ruoka-aineen kysely jossa pitää muistaa mitä vuoden aikana on syönyt ja ihmisen muistihan on tarkka ja korrekti. Kaiken lisäksi ruokakysely toteutettiin vain alussa 80 luvulla ja toisen kerran 90 luvulla ja noista sitten vahvasti tulkitaan miten makrot vaikuttaa 2017 kuolleisuuteen. Kukaan ei varmaan muuttanut 90 luvun jälkeen mitään ruokavaliossaan ja mitään uusia epäterveellisiä herkkuja ei tullut markkinoille. Erittäin vahvaa meta tutkimusta! Vielä kun alhaisen hiilariryhmän raja on alle 40% ja keskimäärin 144 hiilaria niin ei MITÄÄN rajapintaa carnivoren kanssa.

Mika90 tutkimus: alhaset protskut ja alhaset rasvat ja niillä tullaan pätemään carnivore ketjuun kuiduista. Ekton tutkimuksen paras 45% hiilarienergia ryhmä oli tässä huonoin eli suurin riski sydänsairauteen. Osottaa juuri että epidemiologisissa Tutkimuksissa saadaan tuloksiksi mitä sattuu koska muuttujia on ihan liikaa tai sitten voit itse poimia sieltä halutunlaisen tuloksen.

Sinänsä oli ihan mielenkiintoista lukea noita tutkimuksia ja etsiä sieltä totuutta vaikka se nyt sattuikin olemaan vastaan heidän esittämäänsä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä oliki pitkään aika hiljaista. :unsure:

Suosittelen murffipussille ja kaikille muillekki karnivoorista ja/tai ketoosista kiinnostuneille muutamien käyttäjien piilottamista.
Joo, jos olette kiinnostuneita jostakin ruokavaliosta, kuunnelkaa vain positiivisia juttuja aiheesta ja ohittakaa kaikki kritiikki.

Tämä johtaa varmasti parhaaseen tulokseen joka kerta. :LOL:

Niin no, kuuntelet kritiikkiä Masterjohnilta, mutta sisäistätkö sen?

Vai leikitkö, että "ehkä herra CarnivoreMD on oikeassa"? Viesteistäsi päätellen kyllä.

Mua ei kiinnosta tää teidän juupas-eipäs asetelma tässä aiheessa. Kukaan ei varmasti ole 100% oikeassa jokaisesta asiasta mitä tulee ravintoon. Mä en ainakaan luota sokeasti mihkää yhteen totuuteen, vaan pyrin kuuntelemaan tietoa laidasta laitaan eri alan ja taustan omaavilta asiantuntijoilta ja pomin tietoa jokaiselta, joka perustelee asiansa järkevästi. Sitten kokeilen itse käytännössä, miten kroppa toimii eri ravinnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom