Carnivore Diet

No kerroppa ton nimittelyn sijaan vaikka se, että mistä välttämättömistä ravintesta tuolle lapselle tulee puutos tolla ruokavaliolla, jos se kerran on niin vaarallinen ja vastuuton?

Itse nään ongelmana ensimmäisen tarha tai koulupäivän. Jos on siihen asti elänyt pääasiassa lihalla tia edes ketolla, niin ensinnäkin vatsa vetää varmasti sekaisin ja tilttiin hyvin äkkiä. Toisekseen tuleeko ruoka-aineherkkyyksiä kun ei alusta asti syö monipuolisesti

Lisäksi ei kyllä suostu enää syömään pelkkää lihaa kun pääsee muuta syömään. Semmosta lasta ei ole joka rakastaa pupeltaa lihaa jos muutakin on

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse nään ongelmana ensimmäisen tarha tai koulupäivän. Jos on siihen asti elänyt pääasiassa lihalla tia edes ketolla, niin ensinnäkin vatsa vetää varmasti sekaisin ja tilttiin hyvin äkkiä. Toisekseen tuleeko ruoka-aineherkkyyksiä kun ei alusta asti syö monipuolisesti

Lisäksi ei kyllä suostu enää syömään pelkkää lihaa kun pääsee muuta syömään. Semmosta lasta ei ole joka rakastaa pupeltaa lihaa jos muutakin on

Tuo on hyvä pointti. Tulevaisuuden kannalta paras on totuttaa lapsi mahdollisimman monipuoliseen ravintoon.

No kerroppa ton nimittelyn sijaan vaikka se, että mistä välttämättömistä ravintesta tuolle lapselle tulee puutos tolla ruokavaliolla, jos se kerran on niin vaarallinen ja vastuuton?

Sä et siis edelleenkään tajunnu. Se voi ihan hyvin olla niin, että gsp ei saanut hyötyjä fungin systeemeista tai sitten sai. Siitä ei ollu edes kyse, vaan siitä, että mä oon valmis kuunteemaan fungin asemassa olevaa kaveria puhumassa aiheesta, mikä mua sattuu kiinnostamaan.

Jos paskaa puhuva huijari saa satoja ihmisiä pois lääkityksestä ja ylipainosta, niin mielelläni kuuntelen toteutuksesta vaikka sitten kriittisellä mielellä. Kyllä mä kuuntele myös semmosien henkilöiden podcasteja joiden kanssa en ole tyyliin mistään asiasta samoilla linjoilla, mut ainaki oon avoin kuuntelemaan.

Tolla sun asenteella ei ainakaan koskaan opi mitään, ja se on huomattu.
Minä opin jatkuvasti, kun kuuntelen ravitsemustieteen asiantuntijoiden ajatuksia tutkimustiedosta. Btw Fung ei ole asiantuntija, vaikka häntä sellaiseksi nimitätkin. Hän on munuaisasiantuntija, ja jos keskustelun aihe olisi munuaiset, niin ehkä hänellä olisi jotain annettavaa. Sinä taas tunnut "oppivan" kaiken tiedon, joka sopii yhteen omien ajatusten kanssa (juu juu, avoin olet kuuntelemaan). Ja "asiantuntijat", joiden pohdiskelut menevät oikeiden asiantuntijoiden edelle ovat aika usein herroja, joilla on nimessä etuliite keto tai carnivore.

Ylipainosta pääsee syömällä vähemmän. Ja sen voi toteuttaa monella eri tavalla. Mutta sanooko Fung näin vai väittääkö, että jonkin sortin paastoaminen on ainoa oikea tapa? Ja päälle höpöttää vanhoja myyttejä insuliin tärkeydestä, jos halutaan pudottaa painoa.

Siitä on aika paljon näyttöä, että monipuolinen ruokavalio on terveellinen ruokavalio ja tähän kehottavat myös ravitsemussuositukset (herp derp, Big Sugar laatii suositukset ja lihottaa meidät kaikki). Carnivoren terveellisyydestä näyttöä ei ole. Varsinkaan kun ajatellaan kasvavaa lasta, jonka täytyy saada tarpeeksi energiaa. Pelkästään tällä perusteella aikuinen, joka laittaa lapsensa carnivorelle, on täysi idiootti.

Näissä VHH- ja carnivorejutuissa jännällä tavalla tulee esiin sana välttämätön ikään kuin perusteluna sille, että "ylisyödään" joitain ruoka-aineita ja vältellään toisia. En tiedä unohtuuko se tahallaan vai vahingossa, että elämälle ja toimintakyvylle välttämätön on eri asia kuin monessa suhteessa hyödyllinen. Jos nyt vaikka sanotaan, että hiilari ei ole ihmiselle elintärkeä makro, niin se on ihan helvetin kaukana siitä, että vasiten vältellään ruokia, joissa on hiilaria.

Toki tämäkin on varmaan ketjussa aiemminkin keskusteltu, mutta ajattelin muistuttaa.

Tässä on muuten 1300 osallistujaa ketodiettiin, koska argumentti ''ketoosidiettiä on helppo noudattaa.''

View: https://www.instagram.com/p/BrLc6DdHvEJ/

Mikä aiheuttaa painonpudotuksen verrataan eri diettejä. EI kestäny kun puoltuntii löytää tää..:unsure:

View: https://www.instagram.com/p/BSjjrtUjuEx/?utm_source=ig_embed

Minua kiinnostaisi tietää, mikä näiden dieettien vaikutus on x kuukauden kuluttua ja y kilojen karistamisen jälkeen jo lähtökohtaisesti terveiden tai urheilullisten laihduttajien perusaineenvaihduntaan. On selvää kai kaikille, että kalorien vähentäminen laihduttaa - pluskaloreilla tuskin kukaan kuvittelee laihtuvansa, mutta kuinka paljon tai vähän basal metabolic rate muuttuu erityyppisten dieettien vaikutuksesta?

Tuli tuosta yllä olevasta Marcorasta -joka on aika suuri ketokriitikko- mieleen, että vähän syö uskottavuutta kun on tuollainen fyysinen habitus.

Se vannoo CICO nimeen ja kritisoi kaikkea mihin liittyy hh vähennys. Vois tehdä sille hyvää kyllä.

Miten on mahdollista, että noin älykäs kaveri ei pysty henkilökohtaisella tasolla ratkaisemaan lihomisen probleemaa? Taitaa olla, että biologia vie voiton silloin jos ei karsi vääriä ruokia pois. Ei onnistu annoskokojen pienentäminen ym.

1575747811464.jpeg

Minua kiinnostaisi tietää, mikä näiden dieettien vaikutus on x kuukauden kuluttua ja y kilojen karistamisen jälkeen jo lähtökohtaisesti terveiden tai urheilullisten laihduttajien perusaineenvaihduntaan. On selvää kai kaikille, että kalorien vähentäminen laihduttaa - pluskaloreilla tuskin kukaan kuvittelee laihtuvansa, mutta kuinka paljon tai vähän basal metabolic rate muuttuu erityyppisten dieettien vaikutuksesta?
Hyviä kysymyksiä.
Kyllä ne fyskiikanlait-termodynamiikan ykkönen pätee. Syödyt kalorit sisään miinus- kulutetut kalorit ulos. CICO.
Kun painonpudotus rupee sakkaamaan tietyn painonpudotuksen jälkeen, mikä se kelläkin on, mikä on lähtötilanne, onko henkilöllä 10kiloo ylimäärästä vai 50kiloa on isoero. Sillä on merkitysrtä mitä ollaan tehty diettien ulkopuolella. Jopa afrikan nälänhädässä olevilla ei ole niin paljoa aineenvaihdunta hidastunut kun vois kuviteolla vaikka siellä on kaikkimaholliset elimistön selviytymis moodit päällä. Painonpudotus hankaloituu syystä että, kehon paino laskee, jolloin ei tarvitse käyttää lihasvoimaa niin paljoa(esimerkkinä vedä leuka 100kilosena vs 70kilosena). ELimistö on siitä hauska vempain että se säätää aineenvaihduntaa myös toiseen suuntaan, Jos syöt pirusti, kroppa tehostaa sitä. Jos oot viikon syömättä, se hidastaa sitä. Paastossa ihmiset kokee pirteemmäks olon, koska adrenaliinia rupee virtaa vähän enemmän noin (ulkomuistista) 24h syömättömyyden jälkeen. Ja kaikki tietää mitä tapahtuu kun adrenaliinia rupee virtaa vähänki enemmän, aistit valpastuu isoihin lihaksiin verta hengityskiihtyy jotta me päästäis savannilla sitä leijonaa karkuun. Tai kovat jätkät jää painii. ;) Eli

kehon paino laskee=kulutus laskee
kroppa adaptoituu sen hetkiseen kalorin saantiin, jos paljon=tehostaa, jos vähän=pienentää
pitkissä dieteissä kroppa adaptoituu ja sä rupeet tekee NEAT:it taloudellisemmin, kuten tiskaaminen, siivoominen, ruoanlaitto jne.

''Tätä ei kuitenkaan tapahdu, koska ihmiselimistö säätelee painoaan. Runsaampi syöminen kasvattaa myös kylläisyyttä, aktiivisuutta ja energiankulutusta (Ravussin ym. 2014).

Seuraavassa kuvassa on ote tutkimuksesta, jossa ihmiset laitettiin lihotuskuurille. Päivittäinen 1500kcal ylimäärä tuotti kuudessa viikossa rasvamassaa noin 5 kiloa. Suurin osa tästä menetettiin spontaanisti pakkosyötön jälkeen. Ihmisillä on siis taipumus palautua erinäisten kuurien jälkeen alkuperäiseen painoonsa (Diaz ym. 1992). ''

''Mainittu säätelyjärjestelmä toimii myös toiseen suuntaan. Jos yritämme laihduttaa, elimistö pistää vastaan. Massiivisen DPP-diabetesehkäisyohjelman 10-vuotisseurannassa havaittiin, että vaikka koehenkilöt intervention aikana laihtuivatkin useita kiloja, niin jälkiseurannassa koehenkilöt lihoivat entiselleen muutamassa vuodessa (DPP-tutkimusryhmä ym. 2009). ''

''Ilmiö on tuttu lukuisista muistakin lihavuustutkimuksista (Johnston ym. 2014). Esimerkiksi Karlshamnin karppaustutkimuksessa koehenkilöiden paino aleni 6kk ajan, mutta alkoi sen jälkeen nousta. Kolme vuotta myöhemmin potilaille oli tullut neljä kiloa painoa takaisin (Nielsen&Joensson 2008). ''

1575784836491.png

Miten on mahdollista, että noin älykäs kaveri ei pysty henkilökohtaisella tasolla ratkaisemaan lihomisen probleemaa? Taitaa olla, että biologia vie voiton silloin jos ei karsi vääriä ruokia pois. Ei onnistu annoskokojen pienentäminen ym.

katso liitettä 164166

Taitaa olla sen verran älykäs ettei koidu dunning-kruger efektin uhriks,. :)

''Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvoi osaamistaan.[1] Tämän voi katsoa johtuvan siitä, että kun yksilö ei hallitse taidon suorittamista, ei hän osaa myöskään arvioida osaamistasoa.[1] Kyse on siis metakognitiivisesta vajavuudesta eli kyvyttömyydestä arvioida oikein omaa taitotasoaan.[1] Aihetta tutkineen David Dunningin mukaan palautteen puute on eräs merkittävimmistä vääriin luuloihin johtavista tekijöistä. ''

Tuli tuosta yllä olevasta Marcorasta -joka on aika suuri ketokriitikko- mieleen, että vähän syö uskottavuutta kun on tuollainen fyysinen habitus.

Samalla tavalla kun boris sheikon ulkomuodolla ei voi tietää voimaharjottelusta yhtään mitään. ;)

Omakohtaset kokemukset on aika heikkoa tiedettä isoa yleisöä ajatellen.

''ei tupakointi aiheuta syöpää, mun pappa on polttanu 60 vuotta tupakkaa ja on ihan terve.''

edit. ja miks se kokemus ja käytäntö vs tiede ei toimi toiseen suuntaan? Miks mä en voi käyttää argumenttina pelkästään virallisia suosituksia hyvän terveyden kannalta? Viralliset suositukset rulez, koska näkyy vattapalat ja oon terve? Näinpäinhän sitä ei voi käyttää? @veijari

Viimeksi muokattu:
Omakohtaset kokemukset on aika heikkoa tiedettä isoa yleisöä ajatellen.

''ei tupakointi aiheuta syöpää, mun pappa on polttanu 60 vuotta tupakkaa ja on ihan terve.''

edit. ja miks se kokemus ja käytäntö vs tiede ei toimi toiseen suuntaan? Miks mä en voi käyttää argumenttina pelkästään virallisia suosituksia hyvän terveyden kannalta? Viralliset suositukset rulez, koska näkyy vattapalat ja oon terve? Näinpäinhän sitä ei voi käyttää? @veijari

Taisi kalikka kolahtaa randomilla jonkun itsetuntoon?
Ootko koskaan nähnyt kasvistelijaa joka ei olisi jotenkin puutteellisen ja vajaavaisen oloinen, tai varsinkaan lihaksiskasta kasvistelijaa? IRL. Tiedän että netissä on vegebodareita, mutta siinä nyt taas pointti hieman sivuuttuu kun ne doupit ja pizzakin olisi kovempi lopputulema kuin natu + ruokavalio.
Mun puolesta kasvissyöjät on ihan ok, ne ei ainakaan syö ruokaa pallolta pois, mutta hiilineutraalit tofut ei asu villinä suomessa ja minusta on pyhäinhäväistys että vankina ruoaksi eläneen eläimen lihat menee jätteeseen, vaikka se eläin sitävarten oli vankeudessa koko elämänsä :)
Hiilihydraatti myös yksiselitteisesti ei kuulu ihmiseen, vaikka ihminen sitä voikin hieman kuluttaa, jo pieni 50g määrä sotkee kropan melkein viikoksi, ainakin päiväksi-pariksi(vrt. muut huumeet[sokeri on aika stydiä kamaa]) ethän oleta autosikaan kestävän sokeria ja se on sentään yleensä yli tonni metallia...

e: Ja perunoista saa myös syöpää, ei vain tupakasta(tiedän monia syöpäänkuolleita, mutta yhtämonta peruna- ja tupakkapohjaista syöpää)

Viimeksi muokattu:
Taisi kalikka kolahtaa randomilla jonkun itsetuntoon?

Ja pahasti. :) Oliko epämiellyttäviä kysymyksiä kun kiersit ne?

Ootko koskaan nähnyt kasvistelijaa joka ei olisi jotenkin puutteellisen ja vajaavaisen oloinen, tai varsinkaan lihaksiskasta kasvistelijaa? IRL. Tiedän että netissä on vegebodareita, mutta siinä nyt taas pointti hieman sivuuttuu kun ne doupit ja pizzakin olisi kovempi lopputulema kuin natu + ruokavalio.

View: https://www.instagram.com/p/BoqrOAwlrdc/

Teemu Isoaho?
Charlotte Kalla?
Riitta-liisa Roponen?

Edelleenkään, en ole vegaani, eikä musta vegaania tule. Mutta tästähän ei ollu kyse, pyrit ohjaamaan keskustelun ohi aiheen, jotta ei tarvitse vastata epämiellyttävään kysymykseen. KAi ymmärrät että jos SULLA toimii ketogeeninen ja homma toimii, se ei ole argumentti että suurimmalle osalle ihmisistä se sopii, tai edes olisi lähellekkään optimaalinen tai aina terveyttä edistävä. Epämiellyttävää varmastikkin tämä hyväksyä.

Voidaan vääntää aiheesta kyllä. Käyt vaan sivuja taaksepäin, niin huomaat miten siinä käy.:love:
Mutta jos nuo ylläolevat on mielestäsi jotenkin vajaita niin... kertoo enemmän jostakusta toisesta.:ROFLMAO:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom