Bigfellan kotitekoiset proteiinipatukat

Nostellaanpa hieman. Eli tuli äsken tehtyä satsi tuolla aloituspostin reseptillä. Heramäärä tuntui liian suurelta, jouduin lisäämään vettä jo ennen kaurahiutaleiden sekaan laittamista. Lopputulos jäi varmaan vieläkin hiukan liian kuivaksi, mutta laitoinpa mötikän jääkaappiin odottelemaan. Tunnin päästä voinen kertoa lopullisen arvion, mutta en kyllä usko että saan ensimmäistäkään patukkaa syötyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostellaanpa hieman. Eli tuli äsken tehtyä satsi tuolla aloituspostin reseptillä. Heramäärä tuntui liian suurelta, jouduin lisäämään vettä jo ennen kaurahiutaleiden sekaan laittamista. Lopputulos jäi varmaan vieläkin hiukan liian kuivaksi, mutta laitoinpa mötikän jääkaappiin odottelemaan. Tunnin päästä voinen kertoa lopullisen arvion, mutta en kyllä usko että saan ensimmäistäkään patukkaa syötyä.

Se vaan tuntuu siltä että on liian kuivaa eikä saa tehtyä. Mäkin laitoin ekaan satsiin vettä mutta se oli virhe. Tuli liian "rasvaista" lopulliselta olomuodoltaan.

MUTTA! Mitäs veikkaatte, miten tähän sopisi tuo nyt pinnalla oleva kookosöljy. Jos sitä laittais vaikka puolet pähkinävoin tilalle. Sehän on kiinteätä kamaa huoneenlämmössä ja menee jääkaapissa/pakastimessa jo ihan kovaksi. Sais varmaan aika kiinteää patukkaa.

Tein Bigfellan alkuperäisen reseptin mukaan satsin, josta otin vajaa puolet, lisäsin siihen kananmunaa lisätäkseni sitkeyttä ja paistoin uunissa. Jotenkin maapähkinävoin aromi tuntui kadonneen ja tulos oli laihanmakuinen. Kyllä se alkuperäinen resepti oli sittenkin parempi.

Eilen väsäsin, maapähkinävoin tein itse kun ei sitä täältä tunnu mistään saavan ja hunajan korvasin siirapilla kun ei sitäkään sattunut juuri nyt olemaan, on kyllä maukkaita moneen kaupalliseen verrattuna :rock: Kantsii ehottomasti testata :hyper:

Eilen väsäsin, maapähkinävoin tein itse kun ei sitä täältä tunnu mistään saavan ja hunajan korvasin siirapilla kun ei sitäkään sattunut juuri nyt olemaan, on kyllä maukkaita moneen kaupalliseen verrattuna :rock: Kantsii ehottomasti testata :hyper:

Itsekin olen tehnyt useamman satsin näitä. Mennyt koko minttusuklaahera(800g) patukoiden kokkaamiseen ja hyvää on tullut. Pari kertaa korvannut hunajan siirapilla, ja huomannut että patukoista tulee kovempia sillä tavalla. Omasta mielestäni tämä on positiivinen asia. Helvetin hyvää tavaraa kyllä, ainoa ongelma on että parhaina päivinä menee melkein puolet koko valtavasti satsista saman päivän kuluessa :hyper:

Tein itse tälläsellä ohjeella 9 pullamaista palaa:

3 dl heraa
5 dl soijarouhetta
Purkki Amona maapähkinälevitettä
Noin puoli pulloa Sam juoksevaa hunajaa.
Vettä lisäilin tarpeen mukaan.

Leivin paperille pulliksi ja voitelin ne kananmunalla. Uuniin 150 asteeseen n. 10 min.

Makua ei ole juuri ollenkaan mutta pieni makeus niissä maistuu.
Yön kun olivat pöydällä niin kovettuivat sopiviksi.

Iso kiitos tästä reseptistä!!! :worship: Tein just erän, ja nyt on välipalaongelmat koulussa ja töissä historiaa! Mun versioon tuli Fast Hera 80 mansikan makusena + Rainbown marjainen muromysli :kuola:

Huhhuh mitä tavaraa! Alkuperäisellä ohjeella kyhäsin, heraproteiinina Fastin minttusuklaa, ja kyllä muuten toimii. Minttu pistää kivasti vähän esiin seasta. Kiitoksia ohjeen luojalle sekä sen tänne postanneelle!

Käytin "Amona" merkkistä maapähkinä voita, pitääköhän nuo about paikkaansa ? =/

Eiköhän noi pidä. Tein itseasiassa itse muuten ihan samoilla määrillä kuin tuossa listassasi, mutta hunajaa käytin 100g, ja maitoa oli mukana 200g, jotta oli helpompaa se massan vatkaus.

Helvetin hyviä tuli, kiitos ohjeesta!

Modasin hieman reseptiä. Korvasin suuren osan hunajasta kolmella kananmunalla. Toimii kyllä noinkin ja saa helposti karsittua hiilareita.

En muista enää tarkkaan määriä, mutta jotenkin näin (en tehnyt kovin isoa settiä juurikin tuon munakokeilun takia):

- 140 g maapähkinävoi (sokeriton)
- pari tlk hunajaa
- 3 kpl kananmunia
- 3dl heraa
- tilkka vettä

Loputkin hunajat voisi korvata vaikka makeutusaineella.

Eiköhän noi pidä. Tein itseasiassa itse muuten ihan samoilla määrillä kuin tuossa listassasi, mutta hunajaa käytin 100g, ja maitoa oli mukana 200g, jotta oli helpompaa se massan vatkaus.

Helvetin hyviä tuli, kiitos ohjeesta!

Jees, löyty toi Amona tuolta kalorilaskurista levite nimellä.
Nyt syön patukoita mutta Mass Whey suklaa ompi proteiininä.

Vähän parempia nyt.

Tuli tänää tehtyä ja onnistui kyllä tosi hyvin. Maku oli hyvä ja päälle sulatin vielä vähän suklaata.
p22101022010001.jpg
[/URL]

mun pitko oli kyllä ihan eri näköinen ja olis ollu vaikka olisin lisänny suklaata.en viitsi sanoa miltä näytti mutta helvetin hyvää oli.:D

Aijai, elämä on ihmeellistä.

Tässä on muitakin patukkareseptejä kuin ensimmäinen, niin mikä olisi nyt se paras? Toisin sanoen, vähä rasva- ja hiilaripitoinen, mutta korkea proteiinipitoisuus. Unohtamatta makua.

? :wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom