Bigfellan kotitekoiset proteiinipatukat

Ei aivan patukoita, mutta olen värkännyt vohveleita näin:

2,5 dl Ultimate Nutrition Prostar whey vanilja
1 ruokalusikka leivintäjauhe
3 kpl kananmuna
0,5 dl Vettä
0,5 dl Kermaa
Sokeria tai makeutus ainetta.
Anna "vetäytyä" vähän aikaa, ja sitten vaan paistamaan !

Patukoita olen väsännyt samalla tavalla kun jäsen "kokko" elikkä :

2,5 dl maapähkinävoita
8 rkl hunajaa
3,5 dl Ultimate Nutrition Prostar whey suklaa tai vanilja
2 rkl vettä
2,5 dl kaurahiutale

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli testailtua näitä, ainoa ero että käytin 2,5dl täysjyvähiutaleita sekä ~1,5dl murskattuja maapähkinöitä, herana evolutionin mansikka. Täytyy sanoa että näillä lähtee kaikki himot makeanhimosta alkaen :P

Mulla on nyt vähä epäselvää se, että pitääkö nuo laittaa uuniin tai jotaki tällasta? Vai onko ne niinku valmiita sit ku ne on jähmettyny siellä jääkaapissa?

alkua kun selaa niin selviää. Jääkaappiin jähmettymään. Uuniin ei laiteta.

Meni testiin Bigfellan resepti. Ei muistanut lämmittää hunajaa ja maapähkinävoita, mutta sekottui ihan hyvin kun lisäsin hieman vettä. Ainakin tuo "taikina" on törkyhyvää, katotaan miltä näyttää tilanne tunnin päästä kun saa alkaa palotella :kuola:

Onko kukaan käyttäny Amona merkkistä maapähkinälevitettä? Kelpaakohan se? Ainut mitä on täälläpäin tarjolla, lukuunottamatta noita suklaamössöjä..

Juu, mulla oli kanssa nimenomaan Amonaa. Mä en uskalla enää tehdä, kun syön kaikki vaan heti :D

Eilen tein yhden satsin ohjeella:

300g Amona-maapähkinävoi
170g hunaja (halvinta Xtraa)
250g Mass Whey suklaaproteiini
100g kaurahiutale
150g vesi
Näillä ravintoarvoiksi tuli (per100g) P:30,4 HH:25,5 R:18,8 Kuitu:3,3 kcal:392,2

Tänään tein toisen setin ohjeella:

300g Amona
200g hunaja
350g Mass Whey
150g vahvaa kahvia
Näillä ravintoarvoiksi tuli (per100g) P:35,9 HH:22,4 R:18,2 Kuitu:2,1 kcal:396

Tästä jälkimmäisestä tuli omaan makuuni paljon parempaa, jotenkin nuo kaurahiutaleet ei meikäläiselle toimineet hirvittävän hyvin, vaikka ihan hyvää niilläkin tuli. Ja onhan tässä jälkimmäisessä luonnollisesti paljon enemmän proteiinia!

Tein tänään kokeilun:

- n. 1 dl maapähkinävoita (sitä Amonaa, täytyy etsiä "natural" seur. ker.)
- n. 0,5 dl tummaa siirappia
- n. 1 1/2 dl soijaprotskua
- murskasin kourallisen maapähkinöitä + yhden riisikakun ja hieman kaurahiutaleita
- kuorrutukseksi sulatettua tummaa suklaata (kaakaota 70%) 50g
- vettä n. 2 dl

Odottelee tuossa yön yli..
Koostumuksesta sen verran, että protskujauhoja laitoin varovaisesti, ensi kerralla pikkasen lisää. Samoin kaurahiutaleita. Soija EI maistu läpi ja säilynee paremmin.

Nää kyllä niin parhaita!

Edellinen satsi tuli tehtyä Fast 80 toffee-heraan ja kalliiseen hunajaan.. Tuli vieläkin parempaa! --> Tekeen uutta satsia :D

Hoi! Jos tekee Bigfellan reseptin mukaisia patukoita, niin riittääkö yksi patukka välipalaksi esim. kouluun? Eli kun vetää aamupalaa kuuden maissa, niin jos ottaa tuollaisen ysiltä ja sitten kahdeltatoista kouluruokaa jne? Normi 70kg kynäniska ( toistaiseksi ;) ) Paras välipalavaihtoehto tämä nimittäin minkä kouluun keksii.

Riittää, tietysti riippuu vähän tavoitteista. Jos vedät painoa päälle hulluna niin sitten viis patukkaa mutta normaaliin rauhalliseen tahtiin yks tai kaks riippuen patukan koosta.

Kiitos vastauksesta. Meinasin tuollaista n. 260 kcal pläjäystä mitä joku oli tuolla alkupäässä laskeskellut. Massaahan tässä haetaan, ettei tarvitse enää jättää henkaria paitaan näyttääkseen omaavansa olkapäät.

Tiedän että tämä on itse tehdyille patukoille tarkoitettu topikki, mutta heittäkääs väliin paras myytävä patukka hinta/proteiini suhteeltaan?

Ei mitään taivaan lahjaa taida löytyä, joten täytyy myöhemmin itse leipoa.

Mistä kaupoista tätä maapähkinävoita saa ?

Kävin valintatalossa, abc:lla ja siwassa eikä missään näkyny muuta kun sellasta sokerimömmöö.

Sunnuntaisin ei kylläkään ole prisma ja citymarket auki niin olisiko niissä kyseistä maapähkinälevitettä ?

Kiitos etukäteen.

Ostin jotain kuraa lidlistä mut siihenhän oli lisätty suolaa?! Sitäkö joku on käyttäny. Vaikea kuvitella et tulis kauhean hyviä patukoita.

Ostin jotain kuraa lidlistä mut siihenhän oli lisätty suolaa?! Sitäkö joku on käyttäny. Vaikea kuvitella et tulis kauhean hyviä patukoita.

Maistoitko sitä "kuraa"? Maistuiko se mieelstäsi makealta vai suolaiselta? Aivan! Makealta. vaikea kuvitella, että ei tulis hyviä patukoita ottaen huomioon, että siihen lisätään vielä mm. hunajaa.

Kokeilemallahan se selviää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom