Beef Jerky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei lucasin sivut tuppaa toimimaan ? Ainakaan ostoskori ei näytä toimivan, onks niil pulju viel pystys..?

Kaupan tavara on ihan järkyttävää. Semmoista ylimakeaa kengänpohjaa. Siis aivan liian sitkeää. Ja syykin on hyvin simppeli: liian kuumassa kuivattu (säädössyistä). Ja tietenkin ihan ihme siirapeilla makustettu. Mä aloin ite kuivattelee noita ja melkeinpä 24/7 riippuu lihaa tuolla makkarin nurkissa. En kehannu silloisena opiskelijana pistää kuivuriin liikaa rahaa, niin tein noilla ohjeilla: http://www.traditionaltx.us/images/JerkyDrierInstructions.pdf

Alkosta sai ilmasen laatikon (12 viinipullon laatikko) ja kirpparilta 10 kpl paketti 75W hehkuja halvalla. Samoin metallinen tarjotin 80cnt kirppikseltä ^^. Rojukaupasta tuli ostettua halvalla noi kannat ja johdot. Rautakaupasta puurimaa useampi metri päälle eurolla. Riittäis useampaan boxiin. Tohon alkon viinilaatikkoon mahtuu 2,5 kg kerralla kuivumaan ja vie noin 1,5-2 vuorokautta (riippuen myös itsestä kuink kuivasta pitää).

Tossa tehty liha sulaa suussa, ei ole siis mitään sitkeää. Noista ohjeista poiketen käytän kyllä välillä tujumpia mausteita kuten cayennea ja soijakastiketta. Toisaalta tollain perus suola, pippuri ja sipulijauhe mixi maistuu ihan hyvältä kans. (valkosibali toimii taivaallisesti kans) Taiteilua vaatii vaan löytää sopiva mausteilun määrä (makuasiakin).

Lihana käytän yleensä naudanpaistia (alle 10e kg) ja pienellä huomioiden tekemisellä saa lähes aina ostettua 30% tarjouslapullista lihaa. Ei pöpökammoisille :D

Käsittääkseni EU:n ulkopuolelta ei saisi lihaa tuoda ollenkaan. Onko noi jollain jäänyt tulliin ?

Itse odottelen juuri pelonsekaisin tuntein omaa vajaan kilon satsiani, jonka tilasin noin viikko sitten Lucas Jerkystä. Toivotaan ettei jää tulliin. Raporttia laitan kunhan tulevat!

Päivä päivältä lähenee se hetki, kun tilaan tuota jostain muualta (heti kun oma pikku varasto on mähkitty loppuun). Olen ajatellut tilaavani wildwestjerkystä eli Englannista asti, mut osaako joku sanoa, että kauanko ko firmalla kestää ennenkuin tavara on Suomessa??

Viimeksi tänään tilasin Wildwestjerkystä lastin ja yleensä menee 2-4 arkipäivää että tulee perille..

Mitä makuja oot/ootte tuolta tilannu? Lucasin regularia ja black pepperia on tullu monesti tilattua. Nytki tilais mut ei jaksas odottaa sitä 2vk tms mitä kestää et tulee.

Originalia, Teriyakia ja Sweet n' Spicya oon useimmiten tilannut. Wildwestin All natural peppered on varmaan ihan hyvä vastine tolle Lucasin black pepperille..

Joo, yleensä on tilaukset tullu tosi nopeesti perille

Itse tulee tehtyä aika mietoja omista. syödessä sitten kevyesti dippailee teriaky ja tabasko yms soosseissa. tabasco chipotle toimii kuivalihan kanssa ainakin omsta mielestä pirun hyvin

Noniin, lihat saapuivat perjantaina eli parisen viikkoa meni.

Black pepper -jerkyt maistuvat enemmän itse lihalta kuin red pepperit, mutta molemmat kyllä uppoavat melkoiseen tahtiin. Red pepperin tulisuus taas yllätti, maku kuitenkin ensipolttojen jälkeen mainio. Olin oikein positiivisesti yllättynyt lihapalojen koosta. Kunnon suikaleita ja lastuja eikä mitään purua. Uskoisin näitä tilaavani toistekin. Hankalia vaan nuo isot pussit, kun on niin vaikea säännöstellä. Yksi vielä -olosta on melkein mahdoton päästä.:D

Lopultakin tuli wild westin paketti, original on ainakin pettymys, ei todellakaan aiheuta mitään "yksi vielä" -efektiä. Jatketaan maistelua..

Jaha tänään tuli lucasilta jerkyt, regularia tilasin paunan, mut kyllä on sanottava että oma tekemät oli parempia.. Kyllä nämäkin syötyä tulee mutta jatkossa teen itse säästän rahaa ja ei tarvitse odotella niin pitkään :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom