BCAA ja EAA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
yllä mun mielestä proteiinista on ihan riittävästi todistusaineistoa, että sitä kannattaa vetää suositusten mukaan
Tota noin, mutta juurihan täällä on dumattu EAA turhana, sehän on proteiinia. Nytkö siitä on sitten todistusaineistoa vai ei? Miten tää nyt menee? Ja mikä suositus? Et kai nyt herranjumala rakenna ruokavaliotasi yleisten suositusten mukaan? Mitä ihmettä sä touhuat? Perun sanani sun täydellisestä ruokavaliosta, sehän onkin laskettu vain yleisten suositusten mukaan, ei sun omien tarpeiden mukaan.

Mutta voitko vielä ystävällisesti vastata, mitä eroa huomaat jos tiputat 50 grammaa proteiinia pois? Et mitään, koska et voi absoluuttisesti verrata sitä mihinkään. Miltä tuntuu kun et voi vastata?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tota noin, mutta juurihan täällä on dumattu EAA turhana, sehän on proteiinia. Nytkö siitä on sitten todistusaineistoa vai ei? Miten tää nyt menee? Ja mikä suositus? Et kai nyt herranjumala rakenna ruokavaliotasi yleisten suositusten mukaan? Mitä ihmettä sä touhuat? Perun sanani sun täydellisestä ruokavaliosta, sehän onkin laskettu vain yleisten suositusten mukaan, ei sun omien tarpeiden mukaan.

Mutta voitko vielä ystävällisesti vastata, mitä eroa huomaat jos tiputat 50 grammaa proteiinia pois? Et mitään, koska et voi absoluuttisesti verrata sitä mihinkään. Miltä tuntuu kun et voi vastata?

Kyllä mun mielestä proteiinista on ihan riittävästi todistusaineistoa, että sitä kannattaa vetää suositusten mukaan. Mutta yksittäisistä aminohapoista ei(paria poikkeusta lukuunottamatta).

Tossa koko virke.. Oot siis vertaamassa 50g täydellisen aminohappoprofiilin omaavaa ruoka-ainesta/proteiinilisää 50g:aan paria yksittäistä aminohappoa? Niinhän mä kirjoitin, että proteiinista on näyttöä ihan tarpeeksi. En tosin olettanut että menee hiusten halkomiseksi, ja pitää vielä erikseen mainita tuo "täydellisen aminohappoprofiilin omaavaa ruoka-ainesta"..

Karnitiiniakin saa naudanlihasta ihan hyvin.

• Naudanliha: karnitiinia noin 100 mg / 100 g
Elimistö voi valmistaa karnitiinia lysiinistä ja metioniinista ja sitä saa myös liha- ja maitotuotteista. Karnitiini muuttuu elimistössä asetyylikarnitiiniksi
Karnitiini – Wikipedia
Vai niin,sitä saaki sitten syödä kaks kiloa että saan minun dieetti karnitiini määrän joka on 2000mg/vrk tai 1000mg ennen ja 1000mg jälkeen treenin eli ottasin kilon nautaa noissa kahdessa kohdassa?
tässä ne lisäravinteet auttaa kun pitää saada tutkimustuloksia vastaava määrä jotain,ei sitä voi ottaa ruuasta,en minä voi vetää yhteensä 2 kiloa nautaa ennen ja jälkeen treenin saadakseni tarvitsemani karnitiinin joka ei edes ole asetyyli L-karnitiini.
Tätä varten meillä on lisäravinteet.

100mg karnitiinia on mukava määrä :D Ikeniin sulaa.

Mikä ihmeen huutaminen ja mesoominen taas on aminoista.. Eikös se ole jokaisen ihan oma juttunsa jos niitä vetää tai ei?!? Juuri miken kanssa striimin kautta tästä puhuin chatissä ja ihmetyttää tämä kyllä.. Itse ostan eaa treenin kylkeen kun 400g maksaa 9,90€ en koe sitä maagiseksi aineeksi että nyt lihakset kasvaa mutta oon huomannu että se auttaa jaksamaan paremmin jolloin reenistä saa hyötyä enemmän.. Jotkut vetää pukkaris kananmunia ja banaania mä heitän jauhot sheikkerii ja meen reenaamaan.. Sama se olis käyttää jauhe rahat esim turhuuksiin kuten tupakka kalja yms.. Jokainen menee tyylillään ja sillä mikä on hyväksi itselle juo sitten reenin aikana vettä, fun lightia tai vaikka kiljua... AAmen!!!

Vai niin,sitä saaki sitten syödä kaks kiloa että saan minun dieetti karnitiini määrän joka on 2000mg/vrk tai 1000mg ennen ja 1000mg jälkeen treenin eli ottasin kilon nautaa noissa kahdessa kohdassa?
tässä ne lisäravinteet auttaa kun pitää saada tutkimustuloksia vastaava määrä jotain,ei sitä voi ottaa ruuasta,en minä voi vetää yhteensä 2 kiloa nautaa ennen ja jälkeen treenin saadakseni tarvitsemani karnitiinin joka ei edes ole asetyyli L-karnitiini.
Tätä varten meillä on lisäravinteet.

100mg karnitiinia on mukava määrä :D Ikeniin sulaa.

Itse katson sen niin, että pitkällä aikavälillä on parempi pyrkiä saamaan ravintoaaineet mielummin oikeasta ruuasta, kuin lisäravinteista. Oikessa safkassa ne tulee siinä suhteessa kun ihminen niitä tarvii ja paremmin imeytyvässä luonnolisessa muodossaan. Muutenkin yleensä suuret mitää yksittäistä aminohappoa tai muutakaan vitamiinia/hivenainetta ei tuo mitään merkittävää lisähyötyjä tai rahoille vastinetta.

Alcar vaikuttaa keskittymiseen postiiivisesti, mutta jos keskittyminen on salilla ongelma, niin mielestäni sekin kannattaisi pyrkiä saamaan kuntoon mielummin kunnollisella ravinnolla ja unella. Ehkä jos on stressaava aikakausi elämässä, niin väliaikainen käyttö voi olla paikallaan, mutta jatkuvasti käyttää jotain pilleriä keskittymiseen salilla kuulostaa absurdilta.

Jokainen toki tekee asiat tyylillään, enkä ole täällä ketään tuomitsemassa, tuon vaan esille omat pointtini asiassa.

Viimeksi muokattu:
Mikä ihmeen huutaminen ja mesoominen taas on aminoista.. Eikös se ole jokaisen ihan oma juttunsa jos niitä vetää tai ei?!? Juuri miken kanssa striimin kautta tästä puhuin chatissä ja ihmetyttää tämä kyllä.. Itse ostan eaa treenin kylkeen kun 400g maksaa 9,90€ en koe sitä maagiseksi aineeksi että nyt lihakset kasvaa mutta oon huomannu että se auttaa jaksamaan paremmin jolloin reenistä saa hyötyä enemmän.. Jotkut vetää pukkaris kananmunia ja banaania mä heitän jauhot sheikkerii ja meen reenaamaan.. Sama se olis käyttää jauhe rahat esim turhuuksiin kuten tupakka kalja yms.. Jokainen menee tyylillään ja sillä mikä on hyväksi itselle juo sitten reenin aikana vettä, fun lightia tai vaikka kiljua... AAmen!!!

En tiedä kuka on huutanut tai mesonnut, mutta aika tylsää olisi jos mistään ei keskusteltaisi vastaan, tai kyseenalaistettaisi mitään.. Ei olisi ainakaan käyttäjien etu..

@Mike muuten toi tukun eaa candy versio minkä mainostit on hyvää joten suositus sille myös itseltä!
Se on mulla ollut käytössä siitä lähtien kun maku tuli, menee parhaiten alas aina ja siitä on tullut jo tuttu maku, joka tietää, että nyt treenataan.

Olen nyt tässä kesän mittaa maistellut purkin Intrazonea kun satuin tarjouksesta hankkimaan. Hankin purkin ihan puhtaasta mielenkiinnosta.
Se on ollut minulle tosi kiva ja freesi vaihtoehto makealle ja paksulle suklaapirtelölle.

Minä olin jo pidemmän aikaa tuskaillut treenin jälkeisen heran nauttimisen kanssa. Minä olen ihmistyyppiä, jolle tulee herkästi huono olo milloin mistäkin. Kovan treenin jälkeen kun olo on jokseekin hutera ja paikat melkein vapisee niin makean suklaapirtelön juominen alkoi jo oikeasti käydä työstä. Lisäproteiinia käytän kyllä muuten päivän aikana tukemaan ruokailua, mutta treenin jälkeisessä olotilassa sen vetäminen tuntuu vaikealta.

Tämä intra on ollut mukavan kevyttä juomista jäiden kanssa treenin lomassa. Täysi skuuppi ei ole itselläni aiheuttanut mitään ongelmia vaikka Anssi Musklella varoittelikin, että supermassan sarjan tuotteet on tarkoitettu isoille bodareille ja suositteli puolittamaan annoksen alussa.

Itselleni suurin pointti on ollut että tuosta setistä olen saanut tarvittavat 30g proteiinia aminoiden muodossa joten en ole tarvinnut erillisiä proteiini drinkkejä treenin jälkeen ja olen sen turvin selvinnyt kotiin ruokapöytään.

Kokemukset olivat itselläni positiiviset. Ehkä ihan täyttä hintaa en kuitenkaan alkaisi purkista maksamaan, vaikka hinta kyllä varmasti selittyy kun katsoo tuoteselostetta.
Varmaan jatkan tämän jälkeenkin EAAn kanssa puuhastelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom