BCAA ja EAA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
Älä osta paskaa. Kyllähän kaikki tietävät mistä saa ostettua sen parhaan hinta-laadun näiden osalta ( se ei ole fast eikä fitnesstukku).

https://www.Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-shop.fi/lisaravinteet/tuotteet/aminohapot/eaa/102/
Tämä ei vastannut koko kysymykseen. Yhtä paskaa tuo on kuin moni muukin, koska nuokaan eivät ole keksineet tapaa miten saadaan 10 grammaan jauhetta 20 g aminohappoja. Tai paskempaakin tuo on jos katsoo leusiinin määrää, mitä on annoksessa 2,4 g. Sekin on liian vähän. Siitähän tuossa mun postissa oli kyse, että nuo suhteet ei tunnu olevan ikinä kohdillaan, koska annoskoko on ilmoitettu liian pieneksi ja eniten hämää tuo joidenkin tuotteiden korkea BCAA-pitoisuus mikä ei jätä yhtään tilaa muille aminohapoille. Ei ne silloin ole EAA:ta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä ei vastannut koko kysymykseen. Yhtä paskaa tuo on kuin moni muukin, koska nuokaan eivät ole keksineet tapaa miten saadaan 10 grammaan jauhetta 20 g aminohappoja. Tai paskempaakin tuo on jos katsoo leusiinin määrää, mitä on annoksessa 2,4 g. Sekin on liian vähän. Siitähän tuossa mun postissa oli kyse, että nuo suhteet ei tunnu olevan ikinä kohdillaan, koska annoskoko on ilmoitettu liian pieneksi ja eniten hämää tuo joidenkin tuotteiden korkea BCAA-pitoisuus mikä ei jätä yhtään tilaa muille aminohapoille. Ei ne silloin ole EAA:ta.

Teetkö sä tästä nyt isomman ongelman kun se onkaan?
Tottakai KAIKKIA jauheita vedetään enemmän kun paketissa lukee..KAIKKIA!

Kustannukset on yleensä se kynnys ja tuossa se on melko hyvä per gramma.

Mun mielestä linkkaamani tuotteen leusiini/eaa suhde on myös hyvä ja eaa/annos/eur suhde todella hyvä.
Jos nyt isoleusiinia ja valiinia on ihan vähän lihan suhteita enemmän, niin ei se sun gainzzeja kaada.

Ei pysty treenaan paastolla. Ei ole yhtään energiaa. Pakko ottaa intrahiilaria ja samalla siihen sitten lykkää EAA:t sekaan, kun sehän on tyhmää olla sitten niitä laittamatta jos kuitenkin on pakko hiilariakin saada.

Ok. Itse luulin etten pysty treenaa paastossa, mutta kun kokeilin niin sehän kulki hyvin. Ilmeisesti katekoliamiinit (adrenaliini, noradrenaliini ja dopamiini) boostantuivat sen verran että tuli helvetin pirteä olo.

Mutta hyvältä tuntuu myös paaston katkaisu intralla. Hera 20g + EAA 20g + OsmoLite 40g. Sen takia heraa seassa että saa vähän kaikkia aminoja. Maustettu EAA antamassa makua (kallista mehua). Tai toinen mikä toiminut myös hyvin on paaston katkaisu isommalla 40-50g heralla ja sitten eaa+osmolite intrana.

Ajattelin itse panostaa harrastukseen ja testata tuota hifiyden multihuipennusta eli 30g PeptoPro + 30g syklinen dekstriini + 10g eaa. Maksaa 2,5 - 3 € per annos noilla määrillä.

Teetkö sä tästä nyt isomman ongelman kun se onkaan?
Tottakai KAIKKIA jauheita vedetään enemmän kun paketissa lukee..KAIKKIA!

Kustannukset on yleensä se kynnys ja tuossa se on melko hyvä per gramma.

Mun mielestä linkkaamani tuotteen leusiini/eaa suhde on myös hyvä ja eaa/annos/eur suhde todella hyvä.
Jos nyt isoleusiinia ja valiinia on ihan vähän lihan suhteita enemmän, niin ei se sun gainzzeja kaada.
Ei tämä ole mulle mikään ongelma. Yritin vain herättää keskustelua siitä mikä nyt on oikeasti hyvä suhde mitäkin ja kuka sen tietää, koska noita todellakin on laidasta laitaan.

Eli jos nyt pysytään aiheessa mihin KUKAAN ei vielä ottanut kantaa, niin miksi on tuotteita mitkä ei ole EAA:ta kuin nimellisesti ja oikeasti ne on BCAA:ta ja taas toisaalta miksi meillä on tuotteita missä on BCAA:ta liian vähän? No jälkimmäiseen on ihan selvä vastaus, eli se, että silloin siihen mahtuu muitakin aminohappoja enemmän ja se on vain hyväksyttävä, että silloin sitö on otettava enemmän, että saa tarpeeksi leusiinia.

Ja kun sanoit että kaikkia jauheita vedetään enemmän kuin paketissa lukee, niin se ei vaikuta millään tavalla aminohappojen suhteisiin.

Ok. Itse luulin etten pysty treenaa paastossa, mutta kun kokeilin niin sehän kulki hyvin. Ilmeisesti katekoliamiinit (adrenaliini, noradrenaliini ja dopamiini) boostantuivat sen verran että tuli helvetin pirteä olo.
Mä taas luulin että pystyn, koska en ole ikinä tarvinnut mitään intrajuomia, aminoja tai latureita muutenkaan. Mutta ei, ei vain pysty. Alkaa heikottaan tosi hätäiseen ja kevytkin treeni menee ihan käteen.

Eli jos nyt pysytään aiheessa mihin KUKAAN ei vielä ottanut kantaa, niin miksi on tuotteita mitkä ei ole EAA:ta kuin nimellisesti ja oikeasti ne on BCAA:ta ja taas toisaalta miksi meillä on tuotteita missä on BCAA:ta liian vähän?

Hetkinen. Vertasin myproden perusheran aminohappoprofiilia Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n EAA ja kaikkia muitakin eaa-aminoja kuin bcaa, on enemmän eaa:ssa. Prosentuaalisesti selvästi enemmän.

Ja kun sanoit että kaikkia jauheita vedetään enemmän kuin paketissa lukee, niin se ei vaikuta millään tavalla aminohappojen suhteisiin.

Piakaisen laskentojen jälkeen päädyn tällaisiin suhteisiin:

Hera:

leusiini: isoleusiini suhde tupla
leusiini valiini suhde tupla
leusiini lysiini suhde 70%
leusiini fenylli suhde 30%
leusiini theor suhde 41%
leusiini histidi suhde 15%
leusiini meto suhde 15%

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 EAA:

leusiini lysiini suhde 50%
leusiini theor suhde 66%
leusiini histidi suhde 20%
leusiini meto suhde 12%

Oliko näissä mielestäsi jotain aivan käsittämättömän huonoa suhdetta havaittavissa?

Hetkinen. Vertasin myproden perusheran aminohappoprofiilia Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n EAA ja kaikkia muitakin eaa-aminoja kuin bcaa, on enemmän eaa:ssa. Prosentuaalisesti selvästi enemmän.
Ei kai se mikään ihme ole, että EAA:ssa on prosentuaalisesti enemmän BCAA:ta ja kaikkia muitakin välttämättömiä aminohappoja kuin herassa?

Piakaisen laskentojen jälkeen päädyn tällaisiin suhteisiin:

Hera:

leusiini lysiini suhde 70%
leusiini theor suhde 41%
leusiini histidi suhde 15%
leusiini meto suhde 15%

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 EAA:

leusiini lysiini suhde 50%
leusiini theor suhde 66%
leusiini histidi suhde 20%
leusiini meto suhde 12%

Oliko näissä mielestäsi jotain aivan käsittämättömän huonoa suhdetta havaittavissa?
Siis mitä vitun helvettiä nyt taas? Porukka on ihan pihalla siitä mikä oli edes koko aihe ja aletaan multa kysellä mikä olisi hyvä aminohapposuhde. Kun se oli juuri se kysymys minkä minä esitin. Tai osa sitä kokonaisuutta. Pitää varmaan vetäytyä taas hetkeksi mietiskelemään, että onko vika siinä etten osaa kirjoittaa vai siinä, että pakkis nyt vain on pakkis ja täällä takerrutaan kaikkeen muuhun kuin mihin piti. Palataan vaikka kuukauden päästä asiaan.

Siis mitä vitun helvettiä nyt taas? Porukka on ihan pihalla siitä mikä oli edes koko aihe ja aletaan multa kysellä mikä olisi hyvä aminohapposuhde. Kun se oli juuri se kysymys minkä minä esitin. Tai osa sitä kokonaisuutta. Pitää varmaan vetäytyä taas hetkeksi mietiskelemään, että onko vika siinä etten osaa kirjoittaa vai siinä, että pakkis nyt vain on pakkis ja täällä takerrutaan kaikkeen muuhun kuin mihin piti. Palataan vaikka kuukauden päästä asiaan.

Pitäskö paasto katkaista jo? :D

Herassa jos jossain on hyvä aminohappo profiili. Linkkaamassani tuotteessa oli mielestäni halpaan hintaan saatu aika pitkälti samat suhteet eaa aminohappoja laitettua purkkiin.
Olet oikeassa että paskaa löytyy markkinoilta ja niitä kannattaa välttää.

Ei kai se mikään ihme ole, että EAA:ssa on prosentuaalisesti enemmän BCAA:ta ja kaikkia muitakin välttämättömiä aminohappoja kuin herassa?

Se on silloin hyvä suhde kun kaikkia eaa aminoja on enemmän kuin herassa ja bcaa aminoja on 2-2,5x enemmän kuin herassa. Kuten esim Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:nn tuotteessa on. Täss vastaus kysymykseen.

Nyt on kyl kovaa keskustelua. Mulle riittän tuo Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n BCAA ja pari scooppia ja alesta 30€ / kg. Veikkaan et omal kodal lumevaikutus suurempi, kun itse aminojen apu treenis.

Ei tämä ole mulle mikään ongelma. Yritin vain herättää keskustelua siitä mikä nyt on oikeasti hyvä suhde mitäkin ja kuka sen tietää, koska noita todellakin on laidasta laitaan.

Eli jos nyt pysytään aiheessa mihin KUKAAN ei vielä ottanut kantaa, niin miksi on tuotteita mitkä ei ole EAA:ta kuin nimellisesti ja oikeasti ne on BCAA:ta ja taas toisaalta miksi meillä on tuotteita missä on BCAA:ta liian vähän? No jälkimmäiseen on ihan selvä vastaus, eli se, että silloin siihen mahtuu muitakin aminohappoja enemmän ja se on vain hyväksyttävä, että silloin sitö on otettava enemmän, että saa tarpeeksi leusiinia.

Osta sitä EAA-valmistetta, jossa kaikkia aminohappoja on tasaisessa suhteessa ja lisää siihen tarpeesi tai halusi mukaan leusiina/BCAA:ta. Ongelma ratkaistu?

Ja mitä tulee tuohon paastoreenaamiseen, ei kenenkään tarvitse mielestäni pelätä sitä, että treenaamisesta tulisi järkyttävä katabolia. Käsittääkseni tää kataboliapelko on jo kumottu ainakin yhdessä tutkimuksessa, jossa kaksi verrokkiryhmää, lihaskuntoharjoittelijat ja treenaamattomat, olivat syömättä muutaman viikon. Tarkasteluajanjakson jälkeen koehenkilöiltä mitattiin hävinneen lihasmassan määrä ja havaittiin, että treenaamattomien lihasmassa oli paaston aikana vähentynyt merkittävästi, mutta treenaavien ei lainkaan. Eli treenaamalla luot signaalia keholle siitä, että lihakset ovat tarpeellisia ja että niitä ei pidä polttaa ravinnoksi.

Sanon tähän loppuun vielä sen, että ne paastotreenitkin helpottuvat ja huomaat, että et tarvitse intraa ollenkaan. Minulla ei ole tutkimustietoa tai varmuutta, mutta uskon, että todella monen kroppa on tottunut siihen, että treenin aikana veressä on aina aminohappoja ja/tai glukoosia saatavana ja kun sitä ei olekaan, tulee treenissä jaksamattomuuden tunne. Usein arjessakin työkaverit ja muut voivottelevat, kun he alkavat kärsiä huonosta olosta tai jopa pahoinvoinnista siksi, että he eivät ole syöneet muutamaan tuntiin mitään. Tällainen tuntemus itselle on täysin vieras, koska olen tottunut syömään IF-tyyliin ja nälänhallinta ylipäänsä on paljon paremmalla tolalla.

Ja mitä tulee tuohon paastoreenaamiseen, ei kenenkään tarvitse mielestäni pelätä sitä, että treenaamisesta tulisi järkyttävä katabolia. Käsittääkseni tää kataboliapelko on jo kumottu ainakin yhdessä tutkimuksessa, jossa kaksi verrokkiryhmää, lihaskuntoharjoittelijat ja treenaamattomat, olivat syömättä muutaman viikon. Tarkasteluajanjakson jälkeen koehenkilöiltä mitattiin hävinneen lihasmassan määrä ja havaittiin, että treenaamattomien lihasmassa oli paaston aikana vähentynyt merkittävästi, mutta treenaavien ei lainkaan. Eli treenaamalla luot signaalia keholle siitä, että lihakset ovat tarpeellisia ja että niitä ei pidä polttaa ravinnoksi.
Siis oltiinko tosiaan muutama viikko syömättä ja treenattiin? Kuulostaa aika äärimmäiseltä.

Siis oltiinko tosiaan muutama viikko syömättä ja treenattiin? Kuulostaa aika äärimmäiseltä.
Perkele kun en mistään löydä tota, mut se oli muistaakseni jonkun tutkijan tai jonkun sellaisen haastattelusta/podcastista. Pubmedistäkään en löytänyt, koska en osaa hakea sieltä kun sen haku ei toimi ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi Google.

Ja onhan se äärimmäistä, mutta on täällä Pakkiksellakin IF-ketjussa tyyppejä, jotka paastoa viikonkin tuosta vaan eivätkä ole todellakaan mitään kynäniskoja.

En tiedä vain ketään, joka olisi paastonnut muutamia viikkoja ja treenaillut samalla. Paasto tappaa jo ihan nälkälakossa istuvan yksilönkin muutamassa viikossa. Pari kuukautta taitaa olla aika lähellä teoreettisia. Treenaaminen nopeuttaa prosessia, kun kaikki varastot palaa nopeammin loppuun. En mä tästä kyllä oikeasti mitään tiedä, mutta ajatus tuntuu täysin uskomattomalta ja todella vaaralliselta.

Suositut

Back
Ylös Bottom