🔥 EAA – ESSENTIAL AMINO ACIDS 🔥

Meta title: 🔥 EAA – ESSENTIAL AMINO ACIDS 🔥

Meta description: Välttämättömät aminohapot, jotka tukevat lihaskasvua, palautumista ja treenitehoa ilman turhia kikkailuja.

Eli jos ottaisi tällaisen ja täräyttäisi sitä tupla-annoksen, niin saisi leusiinia 3 g ja kaikkia muitakin enemmän. Haittapuolena tietysti se, että se alkaa maksaa enemmän ja kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että jos vedät reilu 20 g EAA, niin miksi et saman tien 40 g heraa josta saat myös ne aminohapot ja vielä halvemmalla. Tosin hera ei varmaan imeydy treenin aikana yhtä kivasti kuin EAA.

"Annos" mikä lukee purkin kyljessä on useimmiten ihan puppua monessakin tuotteessa, ei vain EAA-tuotteet. Toisaalta, jos EAA maksaa 35e/kg, 20-30g annos treenin yhteydessä ei nyt oikeasti paljoa maksa, ei sillä hintaa saa edes kahvikuppia.

"Annos" mikä lukee purkin kyljessä on useimmiten ihan puppua monessakin tuotteessa, ei vain EAA-tuotteet. Toisaalta, jos EAA maksaa 35e/kg, 20-30g annos treenin yhteydessä ei nyt oikeasti paljoa maksa, ei sillä hintaa saa edes kahvikuppia.
Tätähän mä tuossa toisessa kappaleessa vähän ajoin takaa. Eli jos sitä vetääkin kauhatolkulla, niin kyllä siinä vaiheessa voi unohtaa EAA:n ja mieluummin ottaa sitten heraa ennen treeniä. Saa samat BCAA:t, EAA:t ja läjän muita kaupan päälle ja hintakin on halvempi.

Haluan muuten tietää mistä helvetistä saa EAA:ta 35€/kg? Suurin osa mitä mä katsoin oli ennemminkin tuplahinta. Ja itse maksoin Cittarissa aivan kiskurihinnan, 27 € / 300 g, kun tarvitsin sen nyt enkä ensi viikolla ja toisaalta en tarvitse muuta, niin ei ole järkeä tilata yhtä purkkia. Ja tämä on vielä tällaista missä on Leusiinia liian vähän.

Viimeksi muokattu:
Tätähän mä tuossa toisessa kappaleessa vähän ajoin takaa. Eli jos sitä vetääkin kauhatolkulla, niin kyllä siinä vaiheessa voi unohtaa EAA:n ja mieluummin ottaa sitten heraa ennen treeniä. Saa samat BCAA:t, EAA:t ja läjän muita kaupan päälle ja hintakin on halvempi.

Haluan muuten tietää mistä helvetistä saa EAA:ta 35€/kg? Suurin osa mitä mä katsoin oli ennemminkin tuplahinta. Ja itse maksoin Cittarissa aivan kiskurihinnan, 27 € / 300 g, kun tarvitsin sen nyt enkä ensi viikolla ja toisaalta en tarvitse muuta, niin ei ole järkeä tilata yhtä purkkia. Ja tämä on vielä tällaista missä on Leusiinia liian vähän.

Hera 2 litran nestemäärään maistuu aika varmasti laihalta skeidalta, lisäksi halvat herat saa aikaan neljännen maailmansodan mun suolistossa eikä pysty itsekään olemaan samassa huoneessa itseni kanssa jos niihin koskee eli hintaero jää niin marginaaliseksi. Viimeksi ostanut heraa yli vuosi sitten kilon pakkauksen ja sekin taitaa mennä kohta vanhaksi kun ei ole tullut käytettyä. Itsellä menee jauhomaiset vain treenin yhteydessä, kaikki muu oikeaa ruokaa.

PPS:ltä itse ostan kilon purkeissa eaa:t.

Hera 2 litran nestemäärään maistuu aika varmasti laihalta skeidalta, lisäksi halvat herat saa aikaan neljännen maailmansodan mun suolistossa eikä pysty itsekään olemaan samassa huoneessa itseni kanssa jos niihin koskee eli hintaero jää niin marginaaliseksi. Viimeksi ostanut heraa yli vuosi sitten kilon pakkauksen ja sekin taitaa mennä kohta vanhaksi kun ei ole tullut käytettyä. Itsellä menee jauhomaiset vain treenin yhteydessä, kaikki muu oikeaa ruokaa.

PPS:ltä itse ostan kilon purkeissa eaa:t.
Ei sitä heraa ole tarkoitus kahteen litraan sekoittaakaan, vaan ottaa ennen treeniä, jolloin ne aminohapot on jo saatavilla kun niitä tarvitsee. Itse ostin EAA:ta ihan vain tuon pätkäpaastoilun / dieetin takia ja siinä menee idea pilalle jos sitä alkaa 30 g kiskomaan. Ja toisaalta tässä ei puhuttu susta eikä sun mahasta. Jos jostain, niin enemmänkin musta, mutta oikeastaan ennemminkin yleisesti.

. Ja itse maksoin Cittarissa aivan kiskurihinnan, 27 € / 300 g, kun tarvitsin sen nyt enkä ensi viikolla ja toisaalta en tarvitse muuta, niin ei ole järkeä tilata yhtä purkkia.
Kuinka paljon sä sitä käytät kun just ostit 300g ja tarvisit "JUST NYT" lisää vielä?
Itsellä menee eaa yhteensä 15g pre ja intarassa eli 300g purkki kestäis mulla kakskymmentä treeniä= noin 5 viikko,mulla on siinä 5 viikkoa aikaa tilata lisää vuorokauden-kahden toimitusajalla.Onneksi itse saan aikaseksi ennakoida.

pps,lisaravinnekauppa,mstore jne netti täynnä mestoja joista saa 500g purkkeja outletistä usein noin 15€ vasta oli mstoressa 300g bcaa 5€,ovh oli 14€
Eaa myydään kymmenissä verkkokaupoissa noin 30€/kilo hinnalla,ihan perus hinta netissä.Myös pakkiksen mainostama fitnesstukku myy jatkuvasti jossain alessa aminoja."kaks yhden hinnalla" jne.
Se että ei tilaa vaan menee citymarkettiin sitä hakemaan niin hullua hommaahan se on.pps tilaat tänään ennen klo 14 niin huomenna se on aina postissa(tai seuraavana arkipäivänä).eikö riitä nopeus vaan lihakset katoaa yöllä :D ?

Ei sitä heraa ole tarkoitus kahteen litraan sekoittaakaan, vaan ottaa ennen treeniä, jolloin ne aminohapot on jo saatavilla kun niitä tarvitsee. Itse ostin EAA:ta ihan vain tuon pätkäpaastoilun / dieetin takia ja siinä menee idea pilalle jos sitä alkaa 30 g kiskomaan. Ja toisaalta tässä ei puhuttu susta eikä sun mahasta. Jos jostain, niin enemmänkin musta, mutta oikeastaan ennemminkin yleisesti.

Suorituksen aikaisen imeytymisen kannalta liuoksen vahvuus vaikuttaa, ei ennen treeniäkään otettu liuos imedy kuin pieru saharaan samantien. Aika monella hera nyt vaan aiheuttaa maha ongelmaa, siksi EAA on yleisesti hyvä vaihtoehto.
Mutta mitä tekemistä pätkäpaastoilun kanssa on EAA:lla ? Menee toisen ketju aiheisiin, mutta en ole missään vielä törmännyt varmaan tutkittuun faktaan että bcaa tai eaa EI vaikuttaisi paasto-tilaan, niillä on kalorinen arvo ja lähtisin siitä että kaikki kalorit vaikuttaa paastoon jossain määrin.

Itse ostin EAA:ta ihan vain tuon pätkäpaastoilun / dieetin takia ja siinä menee idea pilalle jos sitä alkaa 30 g kiskomaan. Ja toisaalta tässä ei puhuttu susta eikä sun mahasta. Jos jostain, niin enemmänkin musta, mutta oikeastaan ennemminkin yleisesti.

Idea menee pilalle millä määrällä tahansa. Älä syö mitään. Älä pelkää lihaskatoa.

Mutta kun näitä tuoteselosteita katselee, niin moni EAA näyttää olevan lähinnä BCAA-valmiste, missä on aivan naurettavan vähän muita välttämättömiä aminohappoja. Ehkä juuri sen verran, että saa sanoa sen olevan EAA. Tässä on tietysti takana se, että yhteen annokseen saadaan mahdollisimman paljon niitä tärkeimpiä BCAA-aminohappoja, mutta se on luonnollisesti pois sitten muista aminohapoista. Ja joissakin saattaa olla vielä jotain arginiinia tai muita ei-välttämätömiä viemässä vielä enemmän tilaa muilta. Onko niistä muista välttämättömistä silloin edes mitään hyötyä siellä?

Älä osta paskaa. Kyllähän kaikki tietävät mistä saa ostettua sen parhaan hinta-laadun näiden osalta ( se ei ole fast eikä fitnesstukku).

Kuinka paljon sä sitä käytät kun just ostit 300g ja tarvisit "JUST NYT" lisää vielä?
Itsellä menee eaa yhteensä 15g pre ja intarassa eli 300g purkki kestäis mulla kakskymmentä treeniä= noin 5 viikko,mulla on siinä 5 viikkoa aikaa tilata lisää vuorokauden-kahden toimitusajalla.Onneksi itse saan aikaseksi ennakoida.

pps,lisaravinnekauppa,mstore jne netti täynnä mestoja joista saa 500g purkkeja outletistä usein noin 15€ vasta oli mstoressa 300g bcaa 5€,ovh oli 14€
Eaa myydään kymmenissä verkkokaupoissa noin 30€/kilo hinnalla,ihan perus hinta netissä.Myös pakkiksen mainostama fitnesstukku myy jatkuvasti jossain alessa aminoja."kaks yhden hinnalla" jne.
Se että ei tilaa vaan menee citymarkettiin sitä hakemaan niin hullua hommaahan se on.pps tilaat tänään ennen klo 14 niin huomenna se on aina postissa(tai seuraavana arkipäivänä).eikö riitä nopeus vaan lihakset katoaa yöllä :D ?
Siis mulla ei ollut yhtäkään purkkia EAA:ta enkä ole vetänyt sitä grammaakaan ennen. Eilen kävin Prismasta hakemassa, kun halusin koittaa sitä juuri nyt enkä ensi viikolla. Jos ostan tuon perään toisen purkin, niin en helvetissä hae sitä mistään ruokakaupasta.

Suorituksen aikaisen imeytymisen kannalta liuoksen vahvuus vaikuttaa, ei ennen treeniäkään otettu liuos imedy kuin pieru saharaan samantien. Aika monella hera nyt vaan aiheuttaa maha ongelmaa, siksi EAA on yleisesti hyvä vaihtoehto.
Mutta mitä tekemistä pätkäpaastoilun kanssa on EAA:lla ? Menee toisen ketju aiheisiin, mutta en ole missään vielä törmännyt varmaan tutkittuun faktaan että bcaa tai eaa EI vaikuttaisi paasto-tilaan, niillä on kalorinen arvo ja lähtisin siitä että kaikki kalorit vaikuttaa paastoon jossain määrin.
Ottaa tarpeeksi aikaisin, niin kyllä se on ehtinyt imeytyä. Ei sitä pukuhuoneessa kuulu kiskoa ennen kuin menee salin puolelle, vaan tunnista puoleen tuntiin ennen treeniä. Tietysti EAA vaikuttaa paastotilaan, mutta on paljon energiatehokkaampaa ottaa 10 g EAA kuin 40 g heraa ja koska EAA imeytyy nopeammin, mä voin venyttää paaston ihan sinne treeniin asti eikä mun tarvitse katkaista sitä jo tuntia ennen.
Idea menee pilalle millä määrällä tahansa. Älä syö mitään. Älä pelkää lihaskatoa.
Ei pysty treenaan paastolla. Ei ole yhtään energiaa. Pakko ottaa intrahiilaria ja samalla siihen sitten lykkää EAA:t sekaan, kun sehän on tyhmää olla sitten niitä laittamatta jos kuitenkin on pakko hiilariakin saada.

Älä osta paskaa. Kyllähän kaikki tietävät mistä saa ostettua sen parhaan hinta-laadun näiden osalta ( se ei ole fast eikä fitnesstukku).

Tämä ei vastannut koko kysymykseen. Yhtä paskaa tuo on kuin moni muukin, koska nuokaan eivät ole keksineet tapaa miten saadaan 10 grammaan jauhetta 20 g aminohappoja. Tai paskempaakin tuo on jos katsoo leusiinin määrää, mitä on annoksessa 2,4 g. Sekin on liian vähän. Siitähän tuossa mun postissa oli kyse, että nuo suhteet ei tunnu olevan ikinä kohdillaan, koska annoskoko on ilmoitettu liian pieneksi ja eniten hämää tuo joidenkin tuotteiden korkea BCAA-pitoisuus mikä ei jätä yhtään tilaa muille aminohapoille. Ei ne silloin ole EAA:ta.

Tämä ei vastannut koko kysymykseen. Yhtä paskaa tuo on kuin moni muukin, koska nuokaan eivät ole keksineet tapaa miten saadaan 10 grammaan jauhetta 20 g aminohappoja. Tai paskempaakin tuo on jos katsoo leusiinin määrää, mitä on annoksessa 2,4 g. Sekin on liian vähän. Siitähän tuossa mun postissa oli kyse, että nuo suhteet ei tunnu olevan ikinä kohdillaan, koska annoskoko on ilmoitettu liian pieneksi ja eniten hämää tuo joidenkin tuotteiden korkea BCAA-pitoisuus mikä ei jätä yhtään tilaa muille aminohapoille. Ei ne silloin ole EAA:ta.

Teetkö sä tästä nyt isomman ongelman kun se onkaan?
Tottakai KAIKKIA jauheita vedetään enemmän kun paketissa lukee..KAIKKIA!

Kustannukset on yleensä se kynnys ja tuossa se on melko hyvä per gramma.

Mun mielestä linkkaamani tuotteen leusiini/eaa suhde on myös hyvä ja eaa/annos/eur suhde todella hyvä.
Jos nyt isoleusiinia ja valiinia on ihan vähän lihan suhteita enemmän, niin ei se sun gainzzeja kaada.

Ei pysty treenaan paastolla. Ei ole yhtään energiaa. Pakko ottaa intrahiilaria ja samalla siihen sitten lykkää EAA:t sekaan, kun sehän on tyhmää olla sitten niitä laittamatta jos kuitenkin on pakko hiilariakin saada.

Ok. Itse luulin etten pysty treenaa paastossa, mutta kun kokeilin niin sehän kulki hyvin. Ilmeisesti katekoliamiinit (adrenaliini, noradrenaliini ja dopamiini) boostantuivat sen verran että tuli helvetin pirteä olo.

Mutta hyvältä tuntuu myös paaston katkaisu intralla. Hera 20g + EAA 20g + OsmoLite 40g. Sen takia heraa seassa että saa vähän kaikkia aminoja. Maustettu EAA antamassa makua (kallista mehua). Tai toinen mikä toiminut myös hyvin on paaston katkaisu isommalla 40-50g heralla ja sitten eaa+osmolite intrana.

Ajattelin itse panostaa harrastukseen ja testata tuota hifiyden multihuipennusta eli 30g PeptoPro + 30g syklinen dekstriini + 10g eaa. Maksaa 2,5 - 3 € per annos noilla määrillä.

10 grammaan jauhetta .
10g aminoissa on nyt mielestäni vähän niinkuin löysä muna, ei sillä mitään tee.

Jos tuijottaa pelkkää leusiinin määrä, se on jostain muualta sitten pois. Ihan syystä noista käytetään termiä "välttämättömät aminohapot".

Teetkö sä tästä nyt isomman ongelman kun se onkaan?
Tottakai KAIKKIA jauheita vedetään enemmän kun paketissa lukee..KAIKKIA!

Kustannukset on yleensä se kynnys ja tuossa se on melko hyvä per gramma.

Mun mielestä linkkaamani tuotteen leusiini/eaa suhde on myös hyvä ja eaa/annos/eur suhde todella hyvä.
Jos nyt isoleusiinia ja valiinia on ihan vähän lihan suhteita enemmän, niin ei se sun gainzzeja kaada.
Ei tämä ole mulle mikään ongelma. Yritin vain herättää keskustelua siitä mikä nyt on oikeasti hyvä suhde mitäkin ja kuka sen tietää, koska noita todellakin on laidasta laitaan.

Eli jos nyt pysytään aiheessa mihin KUKAAN ei vielä ottanut kantaa, niin miksi on tuotteita mitkä ei ole EAA:ta kuin nimellisesti ja oikeasti ne on BCAA:ta ja taas toisaalta miksi meillä on tuotteita missä on BCAA:ta liian vähän? No jälkimmäiseen on ihan selvä vastaus, eli se, että silloin siihen mahtuu muitakin aminohappoja enemmän ja se on vain hyväksyttävä, että silloin sitö on otettava enemmän, että saa tarpeeksi leusiinia.

Ja kun sanoit että kaikkia jauheita vedetään enemmän kuin paketissa lukee, niin se ei vaikuta millään tavalla aminohappojen suhteisiin.

Ok. Itse luulin etten pysty treenaa paastossa, mutta kun kokeilin niin sehän kulki hyvin. Ilmeisesti katekoliamiinit (adrenaliini, noradrenaliini ja dopamiini) boostantuivat sen verran että tuli helvetin pirteä olo.
Mä taas luulin että pystyn, koska en ole ikinä tarvinnut mitään intrajuomia, aminoja tai latureita muutenkaan. Mutta ei, ei vain pysty. Alkaa heikottaan tosi hätäiseen ja kevytkin treeni menee ihan käteen.

Eli jos nyt pysytään aiheessa mihin KUKAAN ei vielä ottanut kantaa, niin miksi on tuotteita mitkä ei ole EAA:ta kuin nimellisesti ja oikeasti ne on BCAA:ta ja taas toisaalta miksi meillä on tuotteita missä on BCAA:ta liian vähän?

Hetkinen. Vertasin myproden perusheran aminohappoprofiilia PPS:n EAA ja kaikkia muitakin eaa-aminoja kuin bcaa, on enemmän eaa:ssa. Prosentuaalisesti selvästi enemmän.

Ja kun sanoit että kaikkia jauheita vedetään enemmän kuin paketissa lukee, niin se ei vaikuta millään tavalla aminohappojen suhteisiin.

Piakaisen laskentojen jälkeen päädyn tällaisiin suhteisiin:

Hera:

leusiini: isoleusiini suhde tupla
leusiini valiini suhde tupla
leusiini lysiini suhde 70%
leusiini fenylli suhde 30%
leusiini theor suhde 41%
leusiini histidi suhde 15%
leusiini meto suhde 15%

PPS EAA:

leusiini: isoleusiini suhde tupla
leusiini valiini suhde tupla
leusiini lysiini suhde 50%
leusiini fenylli suhde 30%
leusiini theor suhde 66%
leusiini histidi suhde 20%
leusiini meto suhde 12%

Oliko näissä mielestäsi jotain aivan käsittämättömän huonoa suhdetta havaittavissa?

Hetkinen. Vertasin myproden perusheran aminohappoprofiilia PPS:n EAA ja kaikkia muitakin eaa-aminoja kuin bcaa, on enemmän eaa:ssa. Prosentuaalisesti selvästi enemmän.
Ei kai se mikään ihme ole, että EAA:ssa on prosentuaalisesti enemmän BCAA:ta ja kaikkia muitakin välttämättömiä aminohappoja kuin herassa?

Back
Ylös Bottom